افسردگی

فرآورده های طبیعی /دستگاه عصبی/ افسردگی

افسردگی به عنوان یک اختلال خلقی طبقه بندی می شود. این ممکن است به عنوان احساس غم و اندوه، از دست دادن یا عصبانیت توصیف شود که در فعالیت های روزمره فرد اختلال ایجاد می کند. منبع معتبر مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری (CDC) تخمین می زند که ۸/۱ درصد آمریکایی های ۲۰ سال به بالا در هر دوره ۲ هفته ای از ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۶ افسردگی داشته اند. افراد افسردگی را به طرق مختلف تجربه می کنند. این ممکن است در کار روزانه شما اختلال ایجاد کند، در نتیجه زمان از دست رفته و بهره وری کمتری ایجاد می شود. لذا ما در این مقاله به بررسی علل و عوائم ایجاد افسردگی پرداخته و با معرفی با کیفیت ترین محصولات طبیعی موجود در داروخانه آنلاین نسخه اول شما را در درمان این بیماری یاری می رسانیم.

 شرایطی که به دلیل افسردگی می توانند بدتر شوند عبارتند از:

۱) آرتروز

۲) آسم

۳) بیماری قلبی عروقی

۴) سرطان

۵) دیابت

۶) چاقی

مهم است که درک کنیم گاهی اوقات احساس ضعف جزء طبیعی از زندگی است. حوادث غم انگیز و ناراحت کننده برای همه اتفاق می افتد. اما، اگر به طور منظم احساس ضعف و ناامیدی می کنید، ممکن است مشکل ایجاد شود. افسردگی یک بیماری پزشکی جدی تلقی می شود که می تواند بدون درمان مناسب بدتر شود. کسانی که به دنبال درمان هستند، فقط در طی چند هفته بهبود علائم را مشاهده می کنند.

علائم افسردگی

افسردگی می تواند چیزی بیش از یک حالت ثابت احساس غم باشد. علائم افسردگی می تواند در مردان، زنان و کودکان به طور متفاوتی رخ دهد.

مردان ممکن است علائم مربوط به موارد زیر را تجربه کنند:

۱) خصوصیاتی مانند عصبانیت، پرخاشگری، تحریک پذیری، اضطراب و بی قراری می تواند رخ دهد.

۲) رفتارهایی مانند از دست دادن علاقه، احساس خستگی، فکر خودکشی، استفاده از مواد مخدر، انجام فعالیت های پرخطر می تواند بروز کند.

۳) علاقه جنسی، مانند کاهش میل جنسی رخ می دهد.

۴) توانایی های شناختی، مانند عدم توانایی در تمرکز، دشواری در انجام کارها، تأخیر در پاسخ ها هنگام مکالمات

۵) الگوی خواب، مانند بی خوابی، خواب ناآرام، خواب آلودگی بیش از حد، نخوابیدن در طول شب از علائم بارز این بیماری است.

زنان ممکن است علائم مربوط به موارد زیر را تجربه کنند:

۱) احساس غم، اضطراب یا ناامیدی

۲) رفتارهایی مانند از دست دادن علاقه به فعالیت ها، کناره گیری از مشارکت های اجتماعی، افکار خودکشی

۳) توانایی های شناختی، مانند فکر کردن یا صحبت کندتر

۴) کاهش انرژی، خستگی بیشتر، تغییر در اشتها، تغییر وزن، سردرد، افزایش گرفتگی عضلات

کودکان ممکن است علائم مربوط به موارد زیر را تجربه کنند:

۱) رفتارهایی مانند تحریک پذیری، عصبانیت و گریه کردن

۲) احساس بی کفایتی به عنوان مثال “من نمی توانم کاری درست انجام دهم یا ناامیدی، گریه، غم شدید

۳) رفتارهایی مانند مشکل در مدرسه یا امتناع از رفتن به مدرسه، اجتناب از دوستان و خواهران و برادرا، فکر مرگ یا خودکشی

۴) توانایی های شناختی مانند مشکل در تمرکز، کاهش عملکرد مدرسه و تغییر در نمرات

۵) الگوهای خواب، مانند مشکل خوابیدن یا خواب زیاد

عواملی که باعث افسردگی می شود

دلایل مختلف برای افسردگی وجود دارد این دلایل می تواند بیولوژیکی یا وابسته به شرایط باشد. ۱) سابقه خانوادگی: اگر سابقه خانوادگی افسردگی یا اختلال خلقی دیگری داشته باشید، در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به افسردگی قرار دارید.

۲) آسیب های دوران کودکی

۳) برخی از رویدادها بر نحوه واکنش بدن در برابر ترس و موقعیت های استرس زا تأثیر می گذارند.

۴) ساختار مغز: اگر لوب پیشانی مغز شما فعالیت کمتری داشته باشد، خطر افسردگی بیشتر است. با این حال ، دانشمندان نمی دانند این اتفاق قبل یا بعد از شروع علائم افسردگی رخ می دهد.

۵) شرایط پزشکی: برخی شرایط ممکن است شما را در معرض خطر بیشتری قرار دهد، مانند بیماری مزمن، بی خوابی، درد مزمن.

۶) استفاده مواد مخدر. سابقه سو مصرف مواد مخدر یا الکل می تواند شما را تحت تأثیر قرار دهد.

حدود ۲۱ درصد افرادی که مشکل مصرف مواد دارند نیز افسردگی را تجربه می کنند. علاوه بر این علل، سایر عوامل خطر افسردگی عبارتند از:

عزت نفس پایین یا انتقاد از خود، داروهای خاص، حوادث استرس زا مانند از دست دادن عزیزی، مشکلات اقتصادی یا طلاق

تست افسردگی

یک آزمایش واحد، برای تشخیص افسردگی وجود ندارد. اما پزشک می تواند براساس علائم و ارزیابی روانشناختی افسردگی را تشخیص دهد. از آنجا که افسردگی می تواند با سایر مشکلات سلامتی مرتبط باشد، پزشک ممکن است یک معاینه بدنی نیز انجام دهد و دستور کار خون را بدهد. گاهی اوقات مشکلات تیروئید یا کمبود ویتامین D می تواند علائم افسردگی را تحریک کند. علائم افسردگی را نادیده نگیرید. اگر خلق و خوی شما بهبود نیافت یا بدتر شد، به دنبال کمک پزشکی باشید.

در صورت عدم درمان، عوارض می تواند شامل موارد زیر باشد:

۱) افزایش یا کاهش وزن

۲) مشکلات مصرف مواد

۳) مشکلات در روابط

۴) افکار خودکشی

انواع افسردگی

بسته به شدت علائم، افسردگی را می توان به دسته هایی تقسیم کرد. برخی از افراد دوره های خفیف و موقتی را تجربه می کنند، در حالی که دیگران با افسردگی شدید و مداوم روبرو می شوند. دو نوع اصلی وجود دارد: اختلال افسردگی ماژور یا عمده و اختلال افسردگی مداوم.

۱) اختلال افسردگی ماژور: اختلال افسردگی ماژور نوع شدیدتر افسردگی است. این ویژگی با احساس مداوم غم، ناامیدی و بی ارزشی است که به خودی خود از بین نمی رود. برای تشخیص باید ۵ تا یا بیشتر، علائم زیر را در طی ۲ هفته تجربه کنید:

۱) بیشتر روز احساس افسردگی می کنید

۲) از دست دادن علاقه به بیشتر فعالیتهای منظم

۳) کاهش یا افزایش وزن قابل توجه

۴) خستگی یا کمبود انرژی در بیشتر روزها

۵) احساس بی ارزشی یا گناه

۶) از دست دادن تمرکز یا بلاتکلیفی

۷) افکار مکرر مرگ یا خودکشی

۲) اختلال افسردگی مداوم

قبلاً به اختلال افسردگی مداوم (دیستیمیا) گفته می شد. این یک نوع افسردگی خفیف، اما مزمن است. برای اینکه تشخیص داده شود، علائم باید حداقل ۲ سال طول بکشد. اختلال افسردگی مداوم می تواند بیش از افسردگی اساسی در زندگی شما تأثیر بگذارد زیرا برای مدت طولانی تری ادامه دارد. برای افراد مبتلا به PDD معمول است که:

۱) علاقه خود را به فعالیت های عادی روزمره از دست دهند

۲) احساس ناامیدی کنند

۳) فاقد بهره وری شوند

۴) عزت نفس پایینی دارند

درمان افسردگی

زندگی با افسردگی ممکن است دشوار باشد، اما درمان می تواند به بهبود کیفیت زندگی شما کمک کند. شما ممکن است با یک شکل از درمان علائم را با موفقیت مدیریت کنید، یا ممکن است متوجه شوید که ترکیبی از روش های درمانی بهترین نتیجه را دارد.

داروها

پزشک شما ممکن است موارد زیر را تجویز کند:

۱) داروهای ضد افسردگی

۲) ضد اضطراب

۳) داروهای ضد روان پریشی

روان درمانی

صحبت با یک درمانگر می تواند به شما در یادگیری مهارت های کنار آمدن با احساسات منفی کمک کند. همچنین ممکن است از جلسات خانوادگی یا گروه درمانی استفاده کنید.

نور درمانی

قرار گرفتن در معرض دوزهای نور سفید می تواند به تنظیم خلق و خوی شما و بهبود علائم افسردگی کمک کند. نور درمانی معمولاً در اختلال عاطفی فصلی به کار می رود، که اکنون اختلال افسردگی اساسی با الگوی فصلی نامیده می شود.

درمان های جایگزین

در مورد طب سوزنی یا مدیتیشن از پزشک خود سوال کنید. برخی از مکمل های گیاهی نیز برای درمان افسردگی استفاده می شوند، مانند گیاه خار مریم و روغن ماهی. قبل از مصرف مکمل یا ترکیب مکمل با داروهای تجویز شده با پزشک خود صحبت کنید زیرا برخی از مکمل ها می توانند با داروهای خاص واکنش نشان دهند. برخی از مکمل ها نیز ممکن است افسردگی را بدتر کنند یا اثربخشی دارو را کاهش دهند.

ورزش

۳ تا ۵ روز در هفته برای ۳۰ دقیقه فعالیت بدنی در نظر بگیرید. ورزش می تواند تولید اندورفین در بدن را افزایش دهد، هورمون هایی که باعث بهبود روحیه شما می شوند.

از مصرف الکل و مواد مخدر خودداری کنید

نوشیدن الکل یا استفاده از مواد مخدر ممکن است کمی شما  را بهتر کند اما در طولانی مدت، این مواد می توانند علائم افسردگی و اضطراب را بدتر کنند.

یاد بگیرید چگونه نه بگویید

احساس خستگی مفرط می تواند علائم اضطراب و افسردگی را بدتر کند. تعیین مرزهایی در زندگی شغلی و شخصی می تواند به شما کمک کند تا احساس بهتری داشته باشید.

درمان طبیعی افسردگی

لازم به ذکر و یادآوری است که بسیاری از این درمان های طبیعی مطالعات کمی دارند که تأثیر آنها را بر افسردگی، خوب یا بد نشان می دهد.

۱) مکمل

تصور می شود چندین نوع مکمل تأثیر مثبتی بر علائم افسردگی دارند.

۱) مخمر سنت جان: مطالعات مختلف است، اما این درمان طبیعی در اروپا به عنوان داروی ضد افسردگی استفاده می شود. در ایالات متحده تأیید را دریافت نکرده است.

۲) اسیدهای چرب امگا ۳: این چربی های اساسی برای رشد عصبی و سلامت مغز مهم هستند. افزودن مکمل های امگا ۳ به رژیم غذایی ممکن است به کاهش علائم افسردگی کمک کند.

۳) ۵-هیدروکسی تریپتوفان (۵-HTP): 5-HTP ممکن است سطح سروتونین را در مغز افزایش دهد، که می تواند علائم را کاهش دهد. بدن شما این ماده شیمیایی را هنگام مصرف تریپتوفان، ماده سازنده پروتئین، تولید می کند.

۲) روغن ضروری

روغن های اساسی برای بسیاری از بیماری ها یک درمان طبیعی محبوب هستند، اما تحقیقات در مورد تأثیر آنها بر افسردگی محدود است. افراد مبتلا به افسردگی ممکن است علائم را با روغن های اساسی زیر کاهش دهند:

۱) زنجبیل: استنشاق این رایحه قوی ممکن است گیرنده های سروتونین را در مغز شما فعال کند.

۲) ترنج: این روغن ضروری مرکبات باعث کاهش اضطراب در بیماران منتظر جراحی می شود. روغن های دیگر، مانند روغن بابونه یا گل رز، ممکن است هنگام استنشاق اثر آرام بخشی داشته باشند.

۳) ویتامین ها: ویتامین ها برای بسیاری از عملکردهای بدن مهم هستند. تحقیقات نشان می دهد دو ویتامین به ویژه برای کاهش علائم افسردگی مفید است.

 ویتامین B-12 :B  و B-6 برای سلامت مغز حیاتی است. وقتی سطح ویتامین B شما پایین باشد، خطر ابتلا به افسردگی بیشتر است.

ویتامین D: گاهی ویتامین آفتاب خوانده می شود زیرا قرار گرفتن در معرض آفتاب آن را به بدن شما می رساند، ویتامین D برای سلامت مغز، قلب و استخوان مهم است. افرادی که افسرده هستند احتمالاً مقادیر کمی از این ویتامین دارند.

۳) تعیین اهداف: هنگامی که افسرده هستید، ممکن است احساس کنید نمی توانید چیزی را به دست آورید. این باعث می شود که نسبت به خود احساس بدتری داشته باشید. لذا تعیین هدف در زندگی و رفع این بیماری بسیار با اهمیت می باشد.

۴) به اندازه کافی خوابیدن: افسردگی باعث می شود فرد به اندازه کافی چشم بسته را سخت کند و خواب کم نیز می تواند افسردگی را بدتر کند.

بسیاری از گیاهان، مکمل ها و ویتامین ها ادعا می کنند که به کاهش علائم افسردگی کمک می کنند، اما بیشتر آن ها در تحقیقات بالینی خود را موثر نشان نداده اند.

جلوگیری از افسردگی

افسردگی به طور کلی قابل پیشگیری نیست. تشخیص علت آن دشوار است، به این معنی که جلوگیری از آن دشوارتر است. اما هنگامی که یک دوره افسردگی را تجربه کردید، ممکن است با آموختن تغییر شیوه زندگی و درمان های مفید، آمادگی بیشتری برای جلوگیری از این بیماری  داشته باشید. تکنیک هایی که ممکن است کمک کنند شامل موارد زیر هستند:

۱) ورزش منظم

۲) خواب زیاد

۳) حفظ درمان ها

۴) کاهش استرس

۵) ایجاد روابط قوی با دیگران

منابع:

https://www.healthline.com/health/depression#prevention

https://www.webmd.com/depression/features/natural-treatments#3

 

 

 

فهرست