مغز و اعصاب

تغذیه بر عملکرد مغز بسیار تاثیر گذار است طبق بررسی های علمی انجام شده در ادامه نمونه هایی از ارتباط کمبود برخی موادغذایی و تاثیر آن ها بر سلامت بدن آورده شده است. کمبود فولات منجر به کاهش  رشد لوله عصبی در حین بارداری زودرس شده و یا کمبود اسیدهای چرب ضروری در دوران بارداری منجر به کاهش عملکرد بینایی نوزاد متولد شده می شود. DHA فراوان ترین اسید چرب غیراشباع بلند زنجیردر مغزبوده و مطالعات اپیدمیولوژیک نشان می دهد که مصرف DHA با کاهش شیوع بیماری آلزایمر همراه است.اسید چرب امگا۳انتقال سیگنال و بیان ژن را تنظیم می کند و نورون ها را از مرگ محافظت می نماید پس کمبود آن مغز را با مشکل مواجه می کند . در صورتی که مغز خود را تقویت نکنیم ،مغز روز به روز ضعیف تر شده و در انجام فعالیت های سایر اعضای بدن نیز خلل ایجاد می نماید.

اگر شما”از غذاهای طبیعی و بدون اصلاح ژنتیکی که در خاک‌های معدنی دست‌ نخورده و غنی از مواد مغذی رشد می‌کنند  و قبل از مصرف، ماه‌ها ذخیره نمی‌شوند؛ استفاده کنیدو درمعرض استرس‌ زاهای مزمن و سموم محیطی قرار نگیرید”؛ پس احتمالا به مکمل‌ها نیاز پیدا نمی‌ کنید.اما تقریبا هیچ یک از ما این شرایط را به طور کامل نداریم پس لازم است که تحت نظارت متخصص تغذیه خودتان مکمل های مورد نیازتان را برای پیشگیری از مشکلات احتمالی تهیه کنید .

۳ مورد از بهترین مکمل های مغزی شامل اسیدهای چرب امگا ۳، ویتامین B6 ,B12 و ویتامین D  هستند.امگا۳ در درمان و پیشگیری میگرن،استرس ، تنش و افسرگی بسیار موثر می باشد.

اسیدهای چرب امگا۳ موجود در روغن های ماهی نقش مهمی در بهبود عملکرد مغز دارند.همچنین این مواد می توانند بر بهبود مشکلات حافظه درافراد مبتلا به آلزایمر و … نقش بسزایی داشته باشند.

اگر فردی به مدت ۳تا۴ هفته از غذاهای دریایی حاوی امگا۳ استفاده نکند حتما باید از مکملهای امگا۳ استفاده نماید.

متخصصان درباره مکمل های غذایی برای مغز و اعصاب چه می گویند؟

  آنچه کارشناسان برای سلامت مغز و اعصاب پیشنهاد داده اند، بهترین مکمل های غذایی برای مغز شماست….. سلامت مغز به عنوان مرکز فرماندهی بدن، بسیار ضروری است؛ لذا همه ما وظیفه داریم کارهایی را انجام دهیم که به سلامت مغز و اعصاب کمک کند. به این برنامه ها عموماً اقدامات مراقبتی و پیشگیرانه از...

فهرست