برای خرید کالا های سلامت در جشنواره زمستانه نسخه اول شرکت کنید.

آشنایی با انواع شامپو حجم دهنده مو

شامپوهای حجم دهنده عمدتا برای پر پشت کردن و حجم دادن به انواع موها به کار می روند. از آن جایی که زیبایی موها در گرو حجم زیاد آن هاست. شاید نازکی و کمی تارهای مو برایتان نگرانی هایی ایجاد کند. در این مقاله به شامپوهای حجم دهنده مو و ترکیبات موثر آن ها پرداخته شده است. با دانستن این نکته که چه نوع مویی دارید و چه ترکیبی برای آن مناسب است بهتر می توانید شامپوی مناسب را انتخاب و خریداری کنید. در این مطلب نکات مفیدی در این باره آورده ایم.
بهترین شامپو حجم دهنده مو

انتخاب یک شامپو معمولی به عنوان بهترین مارک شامپو کار سختی است. حال اگر موهایمان دارای شرایط خاصی مانند چرب، خشک، نازک و … باشند، انتخاب سخت تر می شود. زیرا ما باید شامپویی مخصوص و متناسب با موهایمان را استفاده کنیم که ما در این مقاله به معرفی انواع شامپو حجم دهنده مو و بررسی تاثیرات آنها می پردازیم. هر فردی دارای موهایی با ویژگی های متفاوت می باشد. بسیاری از شماها چه زن و چه مرد از دست موهای نازک و کم حجم خود خسته شده اید و به هر دری می زنید که کم حجمی موهای خود را جبران کنید.

استفاده از شامپوهای مختلف گیاهی و شیمیایی موجود در بازار که دارای تبلیغات زیادی می باشند می توانند انتخاب خیلی از افراد باشد. انواع شامپو حجم دهنده مو موجود در بازار تاثیرات و ویژگی های خود را دارند که باید بهترین آنها را انتخاب کنیم. تا تاثیر بهتری روی موهایمان داشته باشد و به ضخیم کردن موها کمک کند. در این میان نمی توانیم بگوییم که بهترین مارک شامپو حجم دهنده مو فلان برند می باشد. زیرا انتخاب این نوع شامپو باید متناسب با جنس مو، آب و هوای منطقه سکونت و طبع مصرف کننده باشد. پس بهترین راه این است که انتخاب شامپو را زیر نظر افراد صاحب نظر و متخصصان پوست و مو انجام دهیم.

در این میان مواد طبیعی و داروهای گیاهی زیادی برای حجم دادن به موها توسط افراد مختلف تجویز می شود. اما استفاده از شامپو هم به عنوان یک شوینده مو و هم یک ماده آرایشی و بهداشتی می تواند انتخاب بهتر و آسانتری باشد. شامپوهای ایرانی و خارجی زیادی برای حجم دادن به موها و پر پشت کردن آنها وجود دارد که آقایان و خانم ها در گروه های سنی مختلف می توانند از آنها استفاده کنند.

ترکیبات انواع شامپو حجم دهنده مو

انواع شامپوهای مختلف دارای مواد اولیه مشابهی می باشند. برخی برای موهای خاص با شرایط ویژه مناسب می باشند. این محصولات دارای افزودنی ها و مواد شیمیایی گوناگون با درصدهای مختلف می باشند که به آنها تزریق می شود. همه ی این موارد باید تحت نظر استانداردهای بین المللی قرار گیرد تا به موها و پوست سر آسیبی وارد نکنند.

سورفکتانت

آب، فعال کننده های سطحی و افزودنی های دیگر از اصلی ترین مواد سازنده شامپوها می باشند. ناگفته نماند که آبی که برای ساخت شامپو از آن استفاده می شود آب بدون املاح می باشد. مواد شیمیایی نظیر سورفتانت، کاندیشنر و ویسکوزیته نیز برای پاک کنندگی شامپو، نرم کنندگی، ایجاد کف و از بین بردن میکروب ها به کار می روند.

آنتی اکسیدان

همچنین آنتی اکسیدان های طبیعی و مواد پلیمری مرکاتیونیک و دایمتیکون می توانند یک شامپو معمولی را به شامپو حجم دهنده مو تبدیل کنند تا علاوه بر خاصیت پاک کنندگی شامپو، موها پرپشت، درخشنده و براق شوند.

انواع شامپو حجم دهنده مو با داشتن ترکیبات آمینو اسید که به کراتین موجود در ساختار مو شباهت زیادی دارند به موها حجم می دهند و آنها را پرپشت و ضخیم می کنند. همچنین پلیمر پلی کوآترنیوم موجود در برخی از انواع شامپو حجم دهنده مو سبب می شود که الکتریسیته ساکن موجود در موها از بین برود. این ماده با تشکیل لایه هایی در اطراف تارهای موهای نازک به پرپشت کردن آنها کمک می کند.

عموما ویتامین های موجود در انواع شامپو حجم دهنده مو فقط به تقویت مو کمک می کنند. اما پروتئین موجود در این شامپوها با تقویت کراتین مو به پرپشت کردن مو می انجامند و به مرور زمان و در طول استفاده تاثیر خود را می گذارند. در این میان برخی از شامپوهای کاملا گیاهی نیز در بازار موجود هستند که سبب حجم دادن به موهای شما می شود. این شامپوها با استفاده از اثرات گیاهان دارویی علاوه بر حجم دادن به موها می تواند از ریزش مو جلوگیری کند و منجر به ترمیم موهای آسیب دیده نیز کمک کنند.

ویژگی های مختلف یک شامپو حجم دهنده مو

یک شامپو حجم دهنده مو نه تنها باید وظیفه اصلی خود را به خوبی انجام دهد و نتیجه اثربخشی داشته باشد. بلکه باید دارای ویژگی های دیگری نیز باشد و موها را نرم کند و به تقویت آنها بپردازد. اکثر انواع شامپو حجم دهنده مو و پرپشت کننده مو دارای عصاره های گیاهی و انواع میوه ها نیز برای معطر شدن مو و تقویت ساقه و ریشه آنها می باشند.

شامپو حجم دهنده مو حاوی عصاره گیاهی

برخی از این عصاره ها شامل سدر، آلوئه ورا، بومادران، ریشه گیاهان دارویی، انواع جلبک ها و میوه ها می باشد. بسیاری از افراد موهایشان در هنگام پرپشت شدن و ضخیم شدن دچار گره خوردگی هایی می شود و یک شامپو مناسب باید خاصیت ضد گره خوردگی مو را نیز داشته باشد.

در اکثر انواع شامپو حجم دهنده مو مواد شیمیایی نظیر کاتیون موجود است تا اثر ضد الکتریسیته ساکن را به موهای نازک تزریق کند. بیشتر این شامپو ها باید علاوه بر حجم دادن به موها آنها را نرم کنند و به عنوان یک آبرسان قوی نیز عمل کنند تا موهای شما خشک نشوند.

برای حجم دادن به موها بهتر است از شامپو حجم دهنده مو استفاده کنید که علاوه بر حجم دادن به موها، ضد چربی نیز باشد. زیرا موهای چرب اصولا نازک تر نشان داده می شوند و بهتر است چربی موها گرفته شود. یک برند خوب شامپو حجم دهنده مو باید دارای محدودیت های جنسیتی و سنی نباشد و همه آحاد جامعه بتوانند از آن استفاده کنند.

شامپو حجم دهنده مو حاوی روغن گیاهی

برخی از انواع شامپوهای حجم دهنده مو دارای روغن های گیاهی مانند رزماری می باشند تا به غنی شدن موها و شفافیت آنها نیز کمک کنند. در این میان برخی از شامپوها مختص خانم ها می باشد و به خوبی می توانند در تثبیت رنگ موی آنها کمک کنند. انواع شامپو حجم دهنده مو موجود در بازار از ایرانی گرفته تا نوع خارجی اش دارای مولتی ویتامین می باشند. این محصولات از ریزش مو جلوگیری می کنند و به تقویت ریشه و ساقه مو نیز می پردازند. برخی از مارک های انواع شامپو حجم دهنده مو می توانند با موادی که دارند به تقویت موهای آسیب دیده بپردازند و موهای نازک و مجعدی که بر اثر اتو کشیدن و رنگ شدن زیاد ایجاد شده اند را ترمیم کنند.

معرفی برخی از بهترین انواع شامپو حجم دهنده مو

انواع شامپو حجم دهنده و پرپشت کننده مو با برندهای ایرانی و خارجی حاوی مواد شیمیایی و گیاهی در بازار موجود هستند که انتخاب بهترین آنها کاری دشوار است. اما خیلی از آنها علاوه بر حجم دادن به موها دارای ویژگی های دیگری نیز می باشند. این شامپوها را می توانید مخصوص موهای چرب، خشک، معمولی، رنگ شده و ضد شوره و یا موهایی که ریزش زیادی دارند بیابید. ما می توانیم با دقت و جست و جو، انتخاب بهتری برای شامپوی مورد نظرمان داشته باشیم.

برخی از معروف ترین برندهای خارجی این نوع محصولات شامل شامپوهای فورترر، فیتو، لورآل، ویشی، پنتن و … می باشد. انواع این شامپوها دارای غلظت های متفاوت، عصاره های گوناگون و خواص نرم کنندگی هستند که به تقویت ریشه و ساقه موهای شما نیز کمک می کنند.

برخی از معروف ترین برندهای ایرانی انواع متنوع این محصولات که مورد تایید مصرف کنندگان و پزشکان است، در ادامه آمده اند. این برندها شامل فولیکا، پرژک، سینره، نیوآ و .. می باشند. این برندها مختص خانم ها و آقایان با موهای خاص هستند. همچنین با شرایط مختلف آب و هوایی موجود در ایران سازگاری زیادی دارند و شما می توانید آن ها را انتخاب کنید.

نحوه استفاده از انواع شامپو حجم دهنده مو

بسیاری از انواع شامپو حجم دهنده مو در روی کاتالوگ و یا بر چسب خود نحوه استفاده از شامپو را مشخص کرده اند. اما به طور کلی بهتر است برای استفاده از این شامپوها مراحل زیر را انجام دهیم. بهتر است در ابتدا کمی موها را خیس کرده و با توجه به حجم موها مقداری از شامپو حجم دهنده مو را روی موهای سر بمالیم.

سپس به طور کامل آنها را به آرامی ماساژ دهیم و حدود سه دقیقه اجازه دهیم روی سر بماند تا مواد شیمیایی و عصاره های گیاهی موجود بتوانند تاثیر خود را روی موها بگذارند. بهتر است برای اثر بخشی بهتر شامپو در طول شست و شو از آب خیلی سرد و یا خیلی داغ استفاده نشود و به آب ولرم اکتفا کنیم.

در هنگام ماساژ موها بهتر است ریشه موها را ماساژ دهیم تا اثر این محصولات برای مدت بیشتری روی موها بماند. این شامپوها عموما بعد از چهار تا پنج بار استفاده، تاثیر خود را می گذارند. وسایل گرمابخش مانند اتوی مو و سشوار می توانند موها را ضعیف کنند، به آنها آسیب بزنند و سبب نازک شدن موها بشوند. پس توصیه می شود کمتر از آنها استفاده شود.

برخی از افراد بر این باورند که استفاده از انواع این شامپوها برای مدت طولانی می تواند برای موها ضرر داشته باشد. در صورتی که اینگونه نیست.

مواد موجود در این شامپوها روی موهای نازک می نشینند و ایجاد لایه می کنند و هیچگونه ضرری برای پوست سر و موها ندارند و می توان با خیال راحت از آنها استفاده کرد.

سخن پایانی

موهای مختلف از جمله چرب و خشک، می توانند نازک و کم حجم باشند. اصطلاحا به این دسته موها می گویند موی کم پشت، موهای کم پشت می توانند با ترکیبات مختلف حجم پیدا کنند. ما در “داروخانه آنلاین نسخه اول” انواع شامپوهای حجم دهنده مو عرضه شده کرده ایم. توضیحات کامل و علمی که درباره تک تک اجزا و نقش آن ها بیان می شود به شما در انتخاب و خرید صحیح یاری می کند.

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

شماره تلفن شما منتشر نخواهد شد. ما از این طریق شما رو به محض دریافت پاسخ مطلع می‌کنیم.
بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محتواهای مربوط به این مقاله

نخل اره ای (Saw Palmetto) چیست و چه خواصی دارد

نخل اره ای (Saw Palmetto) چیست و چه خواصی دارد

نخل اره ای یا ساوپالمتو یک درخت نخل کوتاه، بومی مناطق جنوب شرقی آمریکای شمالی است. نخل اره ای برای درمان بزرگی پروستات، بهبود عملکرد دستگاه ادراری و افزایش رشد مو استفاده می‌شود. برخی نیز از مکمل این گیاه برای تقویت میل جنسی، افزایش باروری و کاهش التهاب استفاده می‌کنند و نتایج آخرین تحقیقات اثرات ضد سرطانی آن را تایید کرده‌اند.

ادامه مطلب
انتخاب مسواک مناسب دندان شما

انتخاب مسواک مناسب دندان شما

انتخاب مسواک مناسب برای دندان اهمیت بسیار زیادی دارد و نقش مهمی در حفظ سلامت دهان و دندان ایفا می کند. انتخاب صحیح مسواک می تواند از بروز بیماری های لثه و پوسیدگی دندان پیشگیری کرده و در نتیجه به تقویت سلامت کلی بدن کمک شایانی نماید. انتخاب مسواک با اندازه، شکل و سفتی مناسب برای هر فرد، می تواند به تمیز کردن کامل و موثر دندان ها و لثه ها کمک کند. مسواک های با موهای نرم، به لثه ها آسیب نمی رسانند و در عین حال قادر به حذف پلاک و جرم دندانی هستند.

ادامه مطلب
درمان‌های خانگی برای کاهش حساسیت دندانی

درمان‌های خانگی برای کاهش حساسیت دندانی

انواع رو‌ش‌های خانگی برای کاهش حساسیت دندان وجود دارد. حساسیت دندان، یک مشکل شایع است که با استفاده از مسواک مناسب، خمیر دندان ضدحساسیت و روش‌های دندان پزشکی قابل کنترل است. در کنار این روش‌ها درمان‌های خانگی مانند استفاده از سیر، زردچوبه، محلول آب و نمک و… وجود دارد که با از بین بردن باکتری‌های دهان و همچنین کاهش التهاب لثه به رفع حساسیت دندانی کمک می‌کنند.

ادامه مطلب
خمیر دندان ضدحساسیت

خمیر دندان ضدحساسیت

خمیردندان‌های ضدحساسیت دارای ترکیباتی هستند که می‌توانند در کاهش حساسیت دندان‌ها نقش مهمی ایفا کنند. این محصولات حاوی مواد مسدودکننده‌ای هستند که قادرند مجاری میکروسکوپی موجود در دندان، که به بافت‌های حساس آن متصل می‌شوند، را مسدود کنند. این فرایند از انتقال محرک‌های دردناک مانند سرما، گرما یا اسیدهای موجود در غذاها و نوشیدنی‌ها به عصب دندان جلوگیری می‌کند. به این ترتیب، احساس درد و حساسیت دندان کاهش می‌یابد. با این وجود، باید توجه داشت که خمیردندان‌های ضدحساسیت تنها برای درمان حساسیت‌های خفیف تا متوسط دندان مناسب هستند و نمی‌توانند جایگزین درمان‌های پزشکی و تخصصی برای حساسیت‌های شدیدتر باشند. در مواردی که حساسیت دندان شدید است، ممکن است نیاز به درمان‌های پیشرفته‌تری مانند پر کردن، ترمیم یا روکش دندان باشد.

ادامه مطلب
سبد خرید