برای خرید کالا های سلامت در جشنواره زمستانه نسخه اول شرکت کنید.

آشنایی با انواع شامپوهای مخصوص موی مجعد

داشتن موهای فر و مجعد نه تنها می تواند نوع موهای ذاتی شخص باشد بلکه به عنوان یکی از انتخاب هایی است که برخی افراد برای تغییر در ظاهر و زیباتر شدن خواهند داشت. موهای مجعد و فر زیبایی و نمای زیبایی به صورت می دهد ولی سختی ها و مراقبت های مخصوص داشته و گاهی دارنده این نوع از موها را دچار خستگی و کلافگی می کند. سخت شانه کردن مو، رنگ و دکلره کردن آن، انتخاب شامپو و ... همه از سختی های این نوع مواست. در این مقاله سعی شده تا با موهای فر و نحوه مراقبت از آن و همچنین انتخاب شامپوهای مناسب آن، اطلاعاتی در اختیار شما قرار دهیم. با مطالعه این مطلب و دقت در ترکیبات موجود در شامپوها و خرید درست و به جا، می توانید تعدادی از مشکلات مربوط به موهای فر و مجعد را کاهش دهید.
موی فر و مجعد

عموما بسیاری از خانم ها و آقایانی که دارای موهای مجعد و فر می باشند، بسیار روی موهای خود حساس هستند. به همین دلیل به دنبال بهترین شامپو مخصوص موی مجعد هستند تا هم فرم موهایشان حفظ شود و هم موهایشان وز نگردد.

ما در این مقاله به بررسی انواع این شامپوها می پردازیم. در این میان خیلی از افراد برای داشتن موهای مجعد و فر، هزینه های زیادی را صرف می کنند تا موهایشان را به این شکل درآورند و به همین دلیل روی انتخاب یک شامپو مخصوص موی مجعد حساس می باشند.

این اشخاص ابتدا تمام ویژگی های آن را در نظر می گیرندزیرا ابتدا باید جنس موهای خود را با استفاده از مشاوره افراد متخصص تشخیص دهند و سپس با استفاده از آن به دنبال یک شامپو مخصوص موی مجعد مناسب و مقرون به صرفه با بهترین برند بروند.

ویژگی های بهترین شامپو مخصوص موی مجعد

یک شامپو مناسب باید در هنگام شست و شو هم موها را کاملا تمیز کند و هم آبرسانی خوبی به این نوع موها که اغلب خشک می باشند و از رطوبت کمی برخوردار هستند، داشته باشد.

این شامپوها باید بعد از شست و شو از وز شدن موها و خشک شدن آن ها جلوگیری کند و حالت اولیه موها را حفظ کند.

فاقد سیلیکون و الکل

انواع شامپو مخصوص موی مجعد که انتخاب می کنیم باید فاقد سیلیکون و الکل باشند تا به پوست سر آسیبی وارد نکنند. این ویژگی از خشکی بیشتر موها و ایجاد شوره سر، التهابات پوستی و … جلوگیری می کند. زیرا افزایش خشکی موها منجر به پف کردن و وز شدن موهای مجعد می شود.

آبرسان های گیاهی

شامپوی مخصوص موی مجعد که انتخاب می کنیم باید دارای آبرسان های گیاهی قوی باشند. با PH مو های طبیعی همخوانی داشته باشند و از ریزش مو هم جلوگیری کنند. همچنین در کنار آن ها به تقویت ریشه و ساقه مو ها نیز بپردازند.

بهترین شامپو برای این نوع از موها باید دارای  PH4 یا 5 باشد. به علاوه، این نوع از شامپوها باید دارای مواد شیمیایی اسیدی ضعیفی باشند تا فر موها باز نشوند.

ویتامین ها

ناگفته نماند که افرادی که دارای موهای مجعد می باشند برای آراستن و مرتب کردن موهای خود، عموما نسبت به بقیه بیشتر از دستگاه های حرارتی استفاده می کنند که این کار سبب خشک شدن بیشتر موها نیز می شود.

به همین دلیل شامپوی انتخابی آن ها باید شامپو مخصوص موی مجعد و موهای خشک باشد. انواع این شامپوها باید حتما دارای ویتامین های A  و E باشند و در ترکیبات آن ها از مواد شیمیایی که سبب خشکی بیشتر و وز شدن موها نیز می شود، استفاده نشده باشد.

فیبر

این نوع شامپو مخصوص موی مجعد باید دارای فیبر قوی باشند تا به عمق ریشه مو نفوذ کند. این شامپوها باید دارای عصاره های گیاهی مانند رزماری و جوجوبا باشند تا به نرمی موها کمک کنند و جلو وز شدن آنها را بگیرند. همچنین ناگفته نماند که چون رنگ کردن مداوم این نوع از موها سبب خشکی و وز شدن بیشتر آن ها می شود.

در نتیجه بهتر است از نوع شامپو مخصوص موی مجعدی استفاده شود که مخصوص موهای رنگ شده است. برخی از این شامپو ها که دارای روغن پسته می باشند، می توانند این وظیفه را به خوبی انجام دهند.

باز کننده گره های مو

انواع شامپو مخصوص موی مجعد باید قابلیت باز کردن گره خوردگی موها را  را نیز داشته باشند. زیرا شانه زدن این نوع از موها سخت است و به علت خشک بودنشان بسیار دچار گره خوردگی می شوند.

این شامپو باید حالت فر و موج دار بودن موها را حفظ کنند و در کنار آن از ترکیباتی ساخته شده باشند که موها را نرم و لطیف و ظاهر آنها را درخشنده و براق کنند.

برخی از آقایان و خانم ها هر روز به خصوص در فصل تابستان مایل به دوش گرفتن می باشند.

به همین دلیل باید از انواع شامپوهایی که مناسب مصرف روزانه بوده و فر موهایشان را از بین نمی برد و باعث خشکی و وز شدن آن ها نمی شود، استفاده کنند.

نرم کننده ها

لازم به ذکر است که این نوع از موها نباید از هر شامپویی استفاده کنند و حتما برای حفظ شدن فرم موهایشان باید از شامپو مخصوص موی مجعد استفاده کنند.

افراد مصرف کننده از انواع شامپو مخصوص موی مجعد بهتر است بعد از هر شست و شو حتما برای ترمیم بهتر موهایشان از انواع نرم کننده ها استفاده کنند تا از خشکی موهایشان جلوگیری شود.

ترکیبات انواع شامپو مخصوص موی مجعد

در هنگام خرید این نوع از شامپو ها حتما باید به مطالعه برچسب و یا کاتالوگ آن ها بپردازیم و از ترکیباتشان آگاهی پیدا کنیم تا به موهایمان آسیبی وارد نکند. نخست اینکه شامپویی که می خریم حتما باید فاقد ترکیباتی مانند پارابن،  فتالات، الکل و سیلیکون باشد تا به موها آسیبی وارد نکند.

سورفکتانت

لزوما شامپویی که کف نمی کند و مقدارش کف آن کمتر است شامپوی بدی نمی باشد بلکه مقدار مواد شیمیایی سورفکتانت دسته آنیونی آن کم است.

وجود این مواد شیمیایی در انواع شامپو مخصوص موی مجعد می تواند ایجاد کف زیاد کند و موها را کاملا تمیز کند.اما در مقابل آسیب زیادی هم به موهای مجعد وارد می کند و آن ها را شکننده و آسیب پذیر می کند و سبب خشکی بیش از حد آن ها می شود.

پس باید به مقدار و دوز استفاده شده این ماده در شامپو مخصوص موی مجعدی که خریداری می کنیم دقت کنیم.

بهترین نوع این شامپوها، نوعی از آن است که از این ماده در ترکیب با  مواد شیمیایی آمفوتریک و غیر یونی استفاده کرده باشد، این نوع از شامپوها هم موها را کاملا تمیز می کنند و انواع آلودگی ها مانند چربی موها و گرد و خاک را از آن ها پاک می کنند و هم آسیب زیادی به موها وارد نمی کنند.

عصاره های گیاهی و روغن های گیاهی

انواع شامپو مخصوص موی مجعد که دارای ترکیبات و عصاره های گیاهی و روغن های گیاهی و آبزیان مانند روغن های بابونه، آلوئه ورا و خاویار می باشند بسیار مناسب هستند.

چون هم موها را نرم می کنند و هم سبب حفظ رطوبت آنها می شوند و از پف کردن موها نیز جلوگیری می کنند.

به طور کلی بهتر است روی برچسب انواع این شامپوها با این ویژگی دقت کنیم که اگر در تولیدش از موادی همچون سدیم لوریل، متیل کوکوئیل، گلوکز، سارکوزینات استفاده کرده است، خریداری کنیم.

چون این مواد جزء سورفکتانت های ملایم هستند و اصولا به موها آسیبی وارد نمی کنند و بیش از حد چربی پوست سر را از بین نمی برند.

اما باید از انواع شامپو مخصوص موی مجعدی که دارای سورفکتانت های قوی مانند انواع سولفات ها هستند کمتر استفاده شود تا در طولانی مدت از  آسیب موها و خشکی آن ها جلوگیری شود.

ویتامین ها و پروتئین ها

البته در این میان وجود موادی که سبب سلامت موها و شادابی و طراوت آن ها نیز می شود، الزامی می باشد. برخی از این مواد شامل انواع پنتنول، ویتامین ها و پروتئین های گندم و ابریشم، گلیسیرین، عصاره های گیاهی و .. است.

چون این ترکیبات می توانند به افزایش مقاومت موها و حفظ رطوبت آنها کمک کنند. این ترکیبات سبب می شوند تا از ایجاد موخوره در موها، شکننده شدن، وز شدن و خشک شدن بیش از حد آن ها جلوگیری شود و مواد مغذی مورد نیاز به موها برسد.

انواع شامپو مخصوص موی مجعد انتخابی ما بهتر است دارای مواد آبرسان و مرطوب کننده ای مانند روغن نارگیل، گیاهان آفریقایی و آلوئه ورا نیز باشند.

معرفی برخی از بهترین برندهای انواع شامپو مخصوص موی مجعد

در بازار ایران انواع مختلفی از شامپو مخصوص موی مجعد خارجی و ایرانی وجود دارد که هر کدام دارای ترکیبات متفاوتی می باشند و می توانند به خوبی از انواع موهای مجعد و فر مراقبت کنند.

برخی از این شامپوها شامل انواع شامپو مخصوص موی مجعد پنتن،  فولیکا، ایوروشه، ملونی، بایونسن، اینسایت، داو، آوینو، کانتو و … می باشد.

انواع این شامپوها دارای آنتی اکسیدان های تقویت کننده مو و فاقد سورفکتانت های قوی و مضر برای موها می باشند.

در هنگام استفاده از انواع این شامپو ها با این ویژگی بهتر است ابتدا کمی موها را خیس کنیم و سپس از این نوع شامپوها استفاده شود و اجازه دهیم بعد از کمی ماساژ کف آن ها روی موها باقی بماند تا مواد موجود در شامپوها تاثیر خود را بگذارند.

معرفی چندین روش مراقبتی از موهای مجعد و فر

افرادی که دارای موهای مجعد می باشند بهتر است کمتر در معرض نور آفتاب نور ماورا بنفش خورشید قرار بگیرند.

زیرا موهایشان خشک تر می شود و چربی آنها تحلیل می رود. این افراد باید کمتر از رنگ مو و مواد شیمیایی برای آراستن موهای خود استفاده کنند و بیشتر از مواد و عصاره های گیاهی برای لطافت و نرمی موهای خود استفاده کنند.

افرادی که دارای موهای فر و مجعد می باشند باید در هنگام انتخاب شامپو مخصوص موی مجعد دقت کنند. به نکاتی مانند مدت زمان استفاده از این شامپو و اینکه در هفته چند بار می توان از آن استفاده کرد تا سبب خشکی بیش از حد و از بین بردن حالت اصلی موها نگردند.

این افراد باید از ایجاد موخوره در موها جلوگیری کنند و هر چند وقت سر موهای خود را بچینند. استفاده زیاد از دستگاه های حرارتی هم سبب خشک شدن این نوع از موها می گردد و آنها را آسیب پذیر می کند.

سخن پایانی

شاید یکی از علت هایی که افراد غالبا در خرید و انتخاب محصولات مراقبت از مو به ویژه شامپو دچار سردر گمی هستند، وجود موهای فر و مجعد است.

برخی از افراد به داشتن این نوع مو خوشحال و راضی هستند ولی بیشتر افراد تحت تاثیر متدهای جدید آرایشی برای صاف کردن و لختی مو و همچنین سادگی  در مراقبت، از داشتن همچین موهایی کلافه هستند.

ناگفته نماند که موهای مجعد و فر در کنار زیبایی که دارند، مراقبت کردن، شانه زدن، رنگ کردن و … برای آن ها قدری مشکل ساز و سخت تر است.

به همین دلیل ما در “داروخانه آنلاین نسخه اول” انواع نرم کننده ها و شامپوهای مخصوص موهای مجعد را ارئه کردیم تا شما را از این سردرگمی نجات دهیم.

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

شماره تلفن شما منتشر نخواهد شد. ما از این طریق شما رو به محض دریافت پاسخ مطلع می‌کنیم.
بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محتواهای مربوط به این مقاله

نخل اره ای (Saw Palmetto) چیست و چه خواصی دارد

نخل اره ای (Saw Palmetto) چیست و چه خواصی دارد

نخل اره ای یا ساوپالمتو یک درخت نخل کوتاه، بومی مناطق جنوب شرقی آمریکای شمالی است. نخل اره ای برای درمان بزرگی پروستات، بهبود عملکرد دستگاه ادراری و افزایش رشد مو استفاده می‌شود. برخی نیز از مکمل این گیاه برای تقویت میل جنسی، افزایش باروری و کاهش التهاب استفاده می‌کنند و نتایج آخرین تحقیقات اثرات ضد سرطانی آن را تایید کرده‌اند.

ادامه مطلب
انتخاب مسواک مناسب دندان شما

انتخاب مسواک مناسب دندان شما

انتخاب مسواک مناسب برای دندان اهمیت بسیار زیادی دارد و نقش مهمی در حفظ سلامت دهان و دندان ایفا می کند. انتخاب صحیح مسواک می تواند از بروز بیماری های لثه و پوسیدگی دندان پیشگیری کرده و در نتیجه به تقویت سلامت کلی بدن کمک شایانی نماید. انتخاب مسواک با اندازه، شکل و سفتی مناسب برای هر فرد، می تواند به تمیز کردن کامل و موثر دندان ها و لثه ها کمک کند. مسواک های با موهای نرم، به لثه ها آسیب نمی رسانند و در عین حال قادر به حذف پلاک و جرم دندانی هستند.

ادامه مطلب
درمان‌های خانگی برای کاهش حساسیت دندانی

درمان‌های خانگی برای کاهش حساسیت دندانی

انواع رو‌ش‌های خانگی برای کاهش حساسیت دندان وجود دارد. حساسیت دندان، یک مشکل شایع است که با استفاده از مسواک مناسب، خمیر دندان ضدحساسیت و روش‌های دندان پزشکی قابل کنترل است. در کنار این روش‌ها درمان‌های خانگی مانند استفاده از سیر، زردچوبه، محلول آب و نمک و… وجود دارد که با از بین بردن باکتری‌های دهان و همچنین کاهش التهاب لثه به رفع حساسیت دندانی کمک می‌کنند.

ادامه مطلب
خمیر دندان ضدحساسیت

خمیر دندان ضدحساسیت

خمیردندان‌های ضدحساسیت دارای ترکیباتی هستند که می‌توانند در کاهش حساسیت دندان‌ها نقش مهمی ایفا کنند. این محصولات حاوی مواد مسدودکننده‌ای هستند که قادرند مجاری میکروسکوپی موجود در دندان، که به بافت‌های حساس آن متصل می‌شوند، را مسدود کنند. این فرایند از انتقال محرک‌های دردناک مانند سرما، گرما یا اسیدهای موجود در غذاها و نوشیدنی‌ها به عصب دندان جلوگیری می‌کند. به این ترتیب، احساس درد و حساسیت دندان کاهش می‌یابد. با این وجود، باید توجه داشت که خمیردندان‌های ضدحساسیت تنها برای درمان حساسیت‌های خفیف تا متوسط دندان مناسب هستند و نمی‌توانند جایگزین درمان‌های پزشکی و تخصصی برای حساسیت‌های شدیدتر باشند. در مواردی که حساسیت دندان شدید است، ممکن است نیاز به درمان‌های پیشرفته‌تری مانند پر کردن، ترمیم یا روکش دندان باشد.

ادامه مطلب
سبد خرید