برای خرید کالا های سلامت در جشنواره زمستانه نسخه اول شرکت کنید.

آشنایی با خصوصیات انواع شامپو مخصوص موی خشک

دلایل زیادی برای داشتن موهای خشک و شکننده در افراد مختلف وجود دارد. یکی از مهم ترین دلایل که افراد دارای موهایی زبر و خشک می باشند، می تواند عوامل ارثی و ژنتیکی باشد. گاهی هم با بالا رفتن سن ممکن است موهای معمولی و یا گاها چرب به موهای خشک تبدیل شوند. پس این خشکی مو به سن افراد نیز بستگی زیادی دارد و اگر دقت کرده باشید موهای پدربزرگ ها و مادربزرگ ها خشک و خشن هستند. مراقبت از موها از همان ابتدای کودکی و انتخاب شامپوها و شوینده های مناسب و حاوی ترکیبات خوب بسیار مهم است. اهمیت این گونه محصولات به قدری است که علاوه بر زیبایی به درخشندگی و براقی موها و هم چنین به مرور زمان روی نوع خود مو نیز تاثیر می گذارد. در این مقاله سعی کردیم تا علل ایجاد موی خشک و ترکیبات موثر در بر طرف کردن آن را برایتان بیاوریم. مطالعه این مطلب حتما راهنمای خوبی هنگام انتخاب شامپوهای مخصوص موی خشک می باشد.
بهترین شامپوی موی خشک

وجود موهای زیبا و درخشنده یکی از مهم ترین ویژگی زیبایی افراد مختلف می باشد. حال اگر موهای شما مشکلی مانند خشکی داشته باشد می تواند به یک دغدغه تبدیل شود و به دنبال حل آن بروید.

استفاده از انواع شامپو مخصوص موی خشک می تواند چاره از بین رفتن این دغدغه باشد که ما در این مقاله به آن می پردازیم. بازگرداندن نرمی و رطوبت مورد نیاز به موها آنقدر هم که افراد مختلف فکر می کنند کار دشواری نیست.

دشوارتر از آن انتخاب یک شامپو مخصوص موی خشک مناسب است. برای یافتن آن باید دقت کنید تا شامپوی شست و شوی خوبی را پیدا کنید تا عوارض بد دیگری در پی نداشته باشد.

بهترین راه انتخاب یک شامپو مخصوص موی خشک مناسب، استفاده از نظر یک متخصص پوست و مو و یا یک فرد کار بلد می باشد. او با شناخت جنس مو و میزان خشکی آن بهترین نوع شامپو را به شما معرفی می کند.

موهای خشک

انتخاب بهترین شامپو مخصوص موی خشک

استفاده از شامپوهای گیاهی و شیمیایی موجود در بازار که دارای تبلیغات زیادی می باشند، می تواند انتخاب مناسبی باشد. انواع شامپو مخصوص موی خشک موجود در بازار تاثیرات و ویژگی های خود را دارند. باید بهترین آن ها را انتخاب کنید تا تاثیر بهتری روی موهای شما داشته باشد و به مرطوب کردن موها و کاستن خشکی آن ها کمک کند.

انتخاب شامپو باید متناسب با جنس مو و شرایط آب و هوایی که در آن زندگی می کنیم و میزان خشکی موها و علت ایجاد آن باشد.

تجویز پزشکان

در این میان مواد طبیعی و داروهای گیاهی زیادی توسط پزشکان برای رفع خشکی موها تجویز می شود. اما استفاده از شامپو به عنوان یک شوینده مو و یک ماده آرایشی و بهداشتی می تواند انتخاب خوب و مناسبی باشد.

شامپوهای ایرانی و خارجی زیادی برای رفع خشکی موها و مرطوب کردن آن ها وجود دارند. به گونه ای که آقایان و خانم ها در گروه های سنی مختلف می توانند از آن ها استفاده کنند.

یک برند خوب شامپو مخصوص موی خشک باید دارای محدودیت های جنسیتی و سنی نباشد. همه افراد جامعه از کوچک تا بزرگ باید بتوانند از آن استفاده کنند و فقط دوزهای افزودنی آن ها با یکدیگر متفاوت باشند.

شامپو مخصوص موهای خشک

 

ترکیبات مختلف موجود در انواع شامپو مخصوص موی خشک

مواد اولیه سازنده شامپوهای مختلف مشابه می باشند و فقط تزریق برخی از افزودنی های مختلف به آنها ویژگی های خاصی را به شامپوها می دهند. این افزودنی ها با درصدهای مختلف به آن ها افزوده می شوند که باید تحت نظر استانداردهای بین المللی باشند تا به موها و پوست سر آسیبی وارد نشود.

سورفکتانت ها

آب، مواد شیمیایی فعال کننده سطحی و برخی از افزودنی ها از اصلی ترین مواد سازنده شامپوهای مختلف می باشند.

در این میان برخی از انواع شامپو مخصوص موی خشک کاملا گیاهی نیز در بازار موجود هستند که به مرطوب کردن موها و رفع خشکی آن ها کمک می کنند.

این شامپوها با استفاده از اثرات گیاهان دارویی علاوه بر رفع و یا کنترل خشکی موهای سر می توانند از ریزش مو جلوگیری کنند و از شکنندگی موها نیز طی دوره های مختلف بکاهند.

باید از شامپوهایی برای رفع خشکی موها استفاده کنیم که در ترکیباتشان فاقد سولفات، الکل و سیلیکون باشن و یا مقدار کمی از آن ها را داشته باشند.

دلایل ایجاد موهای خشک در افراد مختلف

دلایل زیادی برای داشتن موهای خشک و شکننده در افراد مختلف وجود دارد. یکی از مهم ترین دلایل که افراد دارای موهایی زبر و خشک می باشند، می تواند عوامل ارثی و ژنتیکی باشد. گاهی هم با بالا رفتن سن ممکن است موهای معمولی و یا گاها چرب به موهای خشک تبدیل شوند.

پس این خشکی مو به سن افراد نیز بستگی زیادی دارد و اگر دقت کرده باشید موهای پدر بزرگ ها و مادربزرگ ها خشک و خشن هستند.

گاهی استفاده از شامپوهای متفاوت و تعویض مکرر آن ها، یا استفاده از انواع شامپو که متناسب با جنس موها نیستند می تواند موها را خشک و زبر کند.

البته استفاده از مواد شیمیایی، رنگ ها و ژل های مختلف نیز می تواند پوست سر و موها را خشک و سر را دچار خارش کند. ناگفته نماند که انواع موهای خشک ریزش زیادی دارند و شانه زدن آن ها به سختی انجام می شود.

این موها دارای گره خوردگی های زیادی هستند و زبر و خشن می باشند و اصولا از حالت طبیعی خود خارج شده اند.

شامپو مخصوص موهای خشک

ویژگی های شامپو مخصوص موی خشک

راه های زیادی برای رساندن رطوبت به موهای خشک وجود دارد. ابتدا باید از شامپویی مخصوص و متناسب با جنس موها استفاده کنید. پوست سر نیز مانند دیگر نقاط بدن همیشه لایه روغنی تولید می کند و نباید بگذارید این لایه روغنی از بین برود.

انتخاب یک شامپو مناسب می تواند جلو از بین رفتن این لایه های روغنی را بگیرد و به حفظ رطوبت پوست سر و موها کمک کند.

آبرسان

انواع شامپو مخصوص موی خشک که در ترکیباتشان دارای روغن های گیاهی هستند می توانند آبرسان های قوی باشند. همچنین به رطوبت پوست سر و موها کمک کرده و به آن ها لطافت و نرمی می دهند.

انواع شامپو که دارای ویتامین های E  و  A هستند می توانند انتخاب خوبی باشند. زیرا علاوه بر تامین رطوبت موها به رشد و تقویت ریشه آنها نیز کمک می کنند.

روغن های گیاهی

از شامپوهای دارای روغن گیاهی مانند زیتون، هسته انگور، جوانه گندم، بابونه، نارگیل و یا آرگان استفاده کنید تا چربی مورد نیاز پوست سر و موها را تامین کنید. وجود سولفات، الکل و سیلیکون اجازه جذب رطوبت و چربی از موها را به شما می دهند و سبب خشکی بیش از حد موها می شوند.

اگر دارای موهای خشک هستید کمتر موهای خود را بشویید و یا موهای خود را با آب خالی بشویید و از هیچ شامپویی استفاده نکنید. ناگفته نماند که نور خورشید، استفاده از سشوار، اتو مو و رنگ کردن زیاد نیز می تواند خشکی موها و زبری آن ها را زیاد کند.

شامپو مخصوص موهای خشک

 

معرفی برخی از بهترین برندهای انواع شامپو مخصوص موی خشک

شامپوهای مختلفی در بازار از ایرانی تا خارجی و از شیمیایی تا گیاهی برای رفع خشکی موها موجود است. این محصولات با تاثیرات مختلف دارای قیمت های متفاوتی می باشند که ما در اینجا به برخی از آن ها اشاره می کنیم.

این شامپوها عموما در ترکیباتشان بیشتر از مواد گیاهی استفاده کرده اند، مواد شیمیایی کمی دارند و اصولا فاقد پارابن و سولفات هستند.

انواع شامپوی موی خشک علاوه بر انجام وظیفه اصلی خود یعنی برطرف کردن خشکی موها از ریزش مو، ایجاد موخوره و شوره سر نیز جلوگیری می کنند.

برخی از این شامپوها به دلیل قدرت مواد شیمیایی به کار رفته در آن ها فقط مخصوص استفاده آقایان و یا سنین مختلف می باشند. انواع شامپو مخصوص موی خشک شامل اویدرم، فولیکا، پنتن، بس، ماتریکس، لورآل، داو، شوما، کارلینا و … می باشند.

این محصولات هر کدام ویژگی های خود را دارند و می توانند بر روی موهای مختلف با درجه های متفاوتی از خشکی و زبری تاثیرگذار باشند. شامپوها عموما برای ترمیم سلول های مرده مناسب می باشند و به ترمیم سلول های آسیب دیده سطحی پوست سر و موها نیز کمک می کنند.

کراتین

برخی از این شامپوها با داشتن کراتین های مایع سبب درخشندگی موها و براق شدن آن ها نیز می شوند. این ها اغلب فاقد سیلیکون و الکل بوده و سعی کرده اند از مواد شوینده و فرمول های شیمیایی دیگری برای تمیزی و شست و شوی موها استفاده کنند.

در این شامپوها از انواع پروتئین ها، ویتامین ها و مواد ضد باکتریایی استفاده شده تا علاوه بر شست و شوی خوب، بتوانند به تقویت موها کمک کنند.

نحوه استفاده از شامپو مخصوص موی خشک

بسیاری از انواع شامپو مخصوص موی خشک در روی برچسب خود نحوه استفاده از شامپو را مشخص کرده اند. بهتر است برای استفاده از این شامپوها مراحل زیر را مد نظر قرار دهیم.

برای استفاده از هر شامپویی با ویژگی های خاص باید ابتدا موها را خیس کنید. با توجه به حجم موها مقداری از شامپو مخصوص موی خشک را روی موهای سر بمالید و آنها را به آرامی ماساژ دهید.

سپس اجازه دهید چند دقیقه ای روی سر بماند تا مواد شیمیایی و عصاره های گیاهی موجود در شامپو تاثیر خود را روی موها بگذارند. در طول شست و شو نباید از آب خیلی سرد و یا خیلی داغ استفاده شود و بهتر است به استفاده از آب ولرم اکتفا کنید.

انواع شامپو مخصوص موی خشک به علت فرمولاسیون مناسب تاثیرات خوبی بر موها می گذارند و بهتر است متناسب به جنس موها از آن ها استفاده شود.

شامپومخصوص موهای خشک

سخن پایانی

موهای خشک می تواند علل و دلایل مختلفی داشته باشد. همانطور که ژنتیک و آب و هوا در تعیین خشکی موها موثرند، محصولات شوینده نادرست و بیماری ها نیز می توانند تاثیرگذار باشند.

به “داروخانه آنلاین نسخه اول” و مقالات مفید و آموزنده آن مراجعه کنید. شما می توانید اطلاعاتی از کیفیت، کمیت، نقش تک تک اجزا، مزایا و معایب را پیدا کنید. با این اطلاعات خریدی سریع و به صرفه و از همه مهمتر آگاهانه داشته باشید.

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محتواهای مربوط به این مقاله

انتخاب مسواک مناسب دندان شما

انتخاب مسواک مناسب دندان شما

انتخاب مسواک مناسب برای دندان اهمیت بسیار زیادی دارد و نقش مهمی در حفظ سلامت دهان و دندان ایفا می کند. انتخاب صحیح مسواک می تواند از بروز بیماری های لثه و پوسیدگی دندان پیشگیری کرده و در نتیجه به تقویت سلامت کلی بدن کمک شایانی نماید. انتخاب مسواک با اندازه، شکل و سفتی مناسب برای هر فرد، می تواند به تمیز کردن کامل و موثر دندان ها و لثه ها کمک کند. مسواک های با موهای نرم، به لثه ها آسیب نمی رسانند و در عین حال قادر به حذف پلاک و جرم دندانی هستند.

ادامه مطلب
درمان‌های خانگی برای کاهش حساسیت دندانی

درمان‌های خانگی برای کاهش حساسیت دندانی

انواع رو‌ش‌های خانگی برای کاهش حساسیت دندان وجود دارد. حساسیت دندان، یک مشکل شایع است که با استفاده از مسواک مناسب، خمیر دندان ضدحساسیت و روش‌های دندان پزشکی قابل کنترل است. در کنار این روش‌ها درمان‌های خانگی مانند استفاده از سیر، زردچوبه، محلول آب و نمک و… وجود دارد که با از بین بردن باکتری‌های دهان و همچنین کاهش التهاب لثه به رفع حساسیت دندانی کمک می‌کنند.

ادامه مطلب
خمیر دندان ضدحساسیت

خمیر دندان ضدحساسیت

خمیردندان‌های ضدحساسیت دارای ترکیباتی هستند که می‌توانند در کاهش حساسیت دندان‌ها نقش مهمی ایفا کنند. این محصولات حاوی مواد مسدودکننده‌ای هستند که قادرند مجاری میکروسکوپی موجود در دندان، که به بافت‌های حساس آن متصل می‌شوند، را مسدود کنند. این فرایند از انتقال محرک‌های دردناک مانند سرما، گرما یا اسیدهای موجود در غذاها و نوشیدنی‌ها به عصب دندان جلوگیری می‌کند. به این ترتیب، احساس درد و حساسیت دندان کاهش می‌یابد. با این وجود، باید توجه داشت که خمیردندان‌های ضدحساسیت تنها برای درمان حساسیت‌های خفیف تا متوسط دندان مناسب هستند و نمی‌توانند جایگزین درمان‌های پزشکی و تخصصی برای حساسیت‌های شدیدتر باشند. در مواردی که حساسیت دندان شدید است، ممکن است نیاز به درمان‌های پیشرفته‌تری مانند پر کردن، ترمیم یا روکش دندان باشد.

ادامه مطلب
خواص CAPRYLOYL SALICYLIC ACID چیست؟

خواص CAPRYLOYL SALICYLIC ACID چیست؟

امروزه انتخاب و خرید محصولات آرایشی و بهداشتی از بین ده ها یا صدها محصول مشابه (با برندها و سازنده های مختلف) که هر کدام ادعا ها و مزیت های خاصی را مطرح می کنند، بسیار دشوار شده است. یکی از راه های شناخت فرآورده ها و پی بردن به کیفیت آنها، آشنایی با ویژگی تک تک اجزای سازنده آن است. در این مقاله با یکی دیگر از مواد سازنده محصولات آرایشی و بهداشتی آشنا می شویم.

ادامه مطلب
سبد خرید