برای خرید کالا های سلامت در جشنواره زمستانه نسخه اول شرکت کنید.

آشنایی با ویژگی های انواع شامپو مخصوص موی طبیعی

موهای اغلب افراد از ابتدای تولد طبیعی و نرمال است. به همین جهت است که موهای دوران کودکی نرم و درخشان است. ولی استفاده از محصولات شوینده نامناسب و تغییرات آب و هوایی و عدم مراقبت از پوست سر به مرور سبب می شود تا موها به سمت خشکی، چربی و یا دارای شوره برود. از این روست که مراقبت از مو و استفاده از شامپوهای مناسب پوست سر در جلوگیری و تشدید علائم خشکی یا چربی می تواند موثر باشد. وجود نموع بالا در شامپوهای موجود در بازار و ترکیبات موجود در آن ها حساسیت شناخت صحیح و انتخاب دقیق این نوع محصولات را بیشتر می کند. در این مقاله به اهمیت شناخت و ویژگی های انواع شامپو مناسب پوهای معمولی پرداخته شده است.
شامپوی موی طبیعی

موهای معمولی و طبیعی از بهترین انواع مو برای افراد مختلف می باشد. که در برابر انواع مواد شیمیایی و تغییرات آب و هوایی مقاومت می کنند و کمتر دچار ریزش، شکنندگی، موخوره و شوره می شوند. انتخاب بهترین نوع شامپو مخصوص موی طبیعی نیز می تواند کاری سخت باشد که ما در این مقاله به این موضوع می پردازیم.

شامپو مخصوص موی طبیعی

انواع شامپو مخصوص موی طبیعی که برای موهای یک فرد استفاده می شود ممکن است برای موهای افراد دیگر مناسب نباشد. به همین دلیل ابتدا باید نیازهای موهای طبیعی خود را بشناسیم و با هدف برطرف کردن آن نیازها به دنبال شامپوی مناسب برویم.

برای انواع موهای طبیعی که مشکل خاصی ندارند باید به دنبال شامپوهای مغذی که حاوی آبرسان و پروتئین های تقویت کننده مو و پوست سر هستند، باشیم.

خیلی از افراد بر این باورند که چون موهایشان جنس معمولی دارد می توانند از هر نوع شامپویی استفاده کنند. در صورتی که هر نوع مویی حساسیت های خود را دارد حال چه کم باشد چه زیاد و نیاز به مراقبت دارد. باید در هنگام خرید به برچسب و کاتالوگ ترکیبات استفاده شده در آن ها دقت کرد.

خصوصیات انواع شامپو مخصوص موی طبیعی

خصوصیات انواع شامپو مخصوص موی طبیعی می تواند از نظر شیمیایی و گیاهی با دیگر انواع شامپوها متفاوت باشد. البته قابل ذکر است که مواد اولیه سازنده این نوع از شامپوها نیز با دیگر شامپوها مشابه است و از آب، مواد سطحی و افزودنی های مجاز تشکیل شده اند. به طور کلی پوست سر به طور مداوم تولید لایه های چربی می کند تا از پوست سر محافظت کند. به همین دلیل باید شامپویی که ما تهیه می کنیم دارای ترکیباتی باشد که وجود این لایه ها را به حد تعادل برساند و از کاهش و افزایش آنها جلوگیری نماید.

شامپو مخصوص موی طبیعی باید بتوانند برای برای کسانی که عادت به دوش گرفتن روزانه دارند مفید باشد و از آسیب های احتمالی به موها و پوست سر جلوگیری کنند. در این نوع شامپوها تمام مواد شیمیایی و گیاهی استفاده شده در فرآیند تولیدشان در حد نرمال و طبیعی می باشد. به همین دلیل برای انتخاب شامپوی مناسب باید نیازها و کمبودهای موهای طبیعی خود را بشناسید.

انواع شامپو مخصوص موی طبیعی باید دارای ترکیبات خاصی باشند تا مشکل موهای طبیعی را برطرف کنند. این مشکلات مانند: افزایش الکتریسیته ساکن و زیاد گره خوردگی مو هستند. این محصولات باید به راحت شانه زدن مو کمک کنند. ناگفته نماند که ما باید شامپویی را انتخاب کنیم که محدودیت جنسیتی و سنی نداشته باشند و زن و مرد بتوانند از آن استفاده کنند. همچنین باید به غلظت شامپو نیز در هنگام خرید دقت کنیم تا شامپویی نخریم که بیشترین مواد تشکیل دهنده آن آب باشد.

تمیز کردن با ملایمت

موهای طبیعی را با ملایمت تمیز کنید. مواد و ترکیبات آنها در حد طبیعی باشد و شامپو مخصوص موی طبیعی مورد استفاده دارای ویژگی های خاص و قوی نباشد و بیشتر جنبه تقویتی داشته باشد. انواع این شامپوها بیشتر باید دارای مواد محافظتی باشند و از موها در برابر شوره، موخوره، خشکی و چربی محافظت کنند. انواع شامپو مخصوص موی طبیعی باید دارای مواد آبرسان گیاهی و شیمیایی باشند تا به تقویت ریشه و ساقه موها کمک کنند.

شامپوها باید دارای موادی باشند که به خنثی سازی رادیکال های آزاد موجود در موها کمک کنند تا بر موها اثرات سوئی وارد نشود و از ریزش آنها جلوگیری گردد. این شامپوها باید به تنظیم غدد پوستی، حفظ چربی  مو و پوست سر کمک کنند تا مشکلات و عوارضی از قبیل التهابات پوستی و خارش برای موها و پوست سر ایجاد نشود.

موهای طبیعی مردان

انواع شامپو مخصوص موی طبیعی باید دارای ترکیباتی باشند که به خصوص برای آقایان ترشحات هورمون تستوسترون را کنترل کند تا از ریزش مو جلوگیری و یا آن را کاهش دهد. این شامپوها باید دارای ترکیباتی باشند که سبب افزایش گردش خون شوند و به تقویت ریشه موها کمک کنند. انواع شامپو مخصوص موی طبیعی باید دارای مواد مستحکم کننده باشند تا به فیبر موها نفوذ کند و از شکنندگی آنها که ممکن است به دلایل مختلف از قبیل قرار گرفتن در معرض اشعه خورشید و نور ماورا بنفش باشد، بکاهد.

ترکیبات موجود در انواع شامپو مخصوص موی طبیعی

این نوع از شامپوها دارای PH کنترل شده ای می باشند و با PH موهای طبیعی سازگاری دارند و بدین ترتیب موها را وز و مجعد نمی کنند. ترکیباتی مانند ویتامین های  Aو Eو Dو Cو Bمی تواند به افزایش متابولیسم سلولی موها، تقویت پیاز مو و شادابی موهای وز و ضخیم کمک کنند. بدین ترتیب از ریزش مو جلوگیری می کنند.

روغن گیاهی

انواع شامپوی موی طبیعی دارای روغن های گیاهی کنجد، نارگیل، زیتون، آلوئه ورا و روغن های حیوانی مانند خاویار هستند تا به نرمی و لطافت موها کمک کنند. در این نوع از شامپوها پروتئین های مختلفی همچون آمینو اسیدها و کراتین ها استفاده می شوند. چون این ترکیبات می توانند از شکنندگی و ضعیف شدن موها محافظت کنند. به خصوص بعضی اوقات وقتی موها را رنگ و یا دکلره می کنیم موهای ما بسیار شکننده و ضعیف می شوند.

باید در ساخت انواع شامپو مخصوص موی طبیعی از مواد شیمیایی الکل و پارابن استفاده نشده باشد تا سبب ضعف موها و عوارض دیگر نشوند. استفاده از مواد شیمیایی مختلفی همچون پنتول در ترکیبات آن ها مانند یک آبرسان قوی، چربی و رطوبت موها را تامین می کند.

مواد معدنی

ناگفته نماند که برخی از انواع شامپو مخصوص موی طبیعی دارای مقدار کمی مواد معدنی مانند روی، آهن و مس می باشند. این مواد کمبود موهای افراد مختلف را جبران می کنند و در مستحکم سازی ریشه موها و پیاز مو موثر هستند.

این محصولات دارای ترکیبات گیاهی ایرانی و آفریقایی و ترکیبات شیمیایی خاصی می باشند تا بتوانند برای اغلب موهای طبیعی  مفید باشند. انواع این شامپوها دارای مقدار معینی از سورفکتانت ها می باشند تا کف زیادی ایجاد نشود. این کف تا حدی است که آلودگی ها، چربی ها و گرد و غبار را از روی موها بزداید.

انواع شامپو مخصوص موی طبیعی دارای سورفکتانت های بی ضرر آمفوتریک می باشند تا به موها آسیبی وارد نشود. خیلی از افراد که دارای موهای طبیعی هستند به دنبال استفاده از انواع شامپو مخصوص موی طبیعی با ترکیبات گیاهی می باشند. ترکیبات گیاهی برای موهایشان مغذی است و هیچ گونه آسیبی به موها وارد نمی کنند.

معرفی برخی از بهترین برندهای انواع شامپو مخصوص موی طبیعی

گرانی یک شامپو دلیل بر بهترین بودن آن نیست. گاهی در برخی موارد گرانترین شامپو با موهای شما سازگاری ندارد و در عوض شامپوی ارزان قیمتی روی موهای شما تاثیر بهتری می گذارد. در بازار ایران شامپوهای مختلف ایرانی و خارجی برای انواع موها به خصوص موهای معمولی وجود دارند که امتحان خود را پس داده اند.

این برندها دارای ترکیبات مشابهی هستند و فقط از لحاظ افزودنی های خاص و مقدار دوز مصرفی ترکیبات و نوع عصاره ها و روغن های گیاهی با یکدیگر متفاوت می باشند. افرادی که دارای موهای طبیعی هستند بیشتر با توجه به نوع سلیقه از این شامپوها استفاده می کنند.

برخی از بهترین برندهای انواع شامپو مخصوص موی طبیعی شامل نیوآ، آلپسین، لورآل، پنتن، فولیکا، داو، اکتیو و … هستند. این محصولات از نظر مواد افزودنی خاص با یکدیگر متفاوت می باشند. برخی از این شامپوها که در بازار موجود هستند دارای عصاره هایی می باشند که نوعی آنتی اکسیدان هستند که سبب تازگی موها و پوست سر می شوند.

شامپو مخصوص موی طبیعی در ایران

در ایران انواع شامپوها برای موهای مختلف با شرایط خاص وجود دارد. انواع شامپو مخصوص موی طبیعی می تواند یکی از پر مصرف ترین آنها باشد که برای این نوع از موها برندهای ایرانی و خارجی زیادی نیز وجود دارد. البته طبق نظر بسیاری از متخصصان انواع ترکیبات موجود در شامپوهای ایرانی سازگاری بیشتری با موهای طبیعی ما دارند. زیرا با شرایط آب و هوای ایران سازگارتر هستند و می توانند تاثیر بیشتری روی موها بگذارند.

انواع شامپو مخصوص موی طبیعی اصولا دارای رایحه های خوش طبیعی می باشند که جزء معیارهای مهم برای انتخاب شامپو است.

عوامل تاثیرگذار بر موهای طبیعی

استفاده از شامپوی نامناسب، سشوار و اتو مو، استفاده از ژل ها و ماسک موهای نامناسب و مواد شیمیایی مختلف سبب آسیب به موهای طبیعی می گردد. برای استفاده از هر شامپویی بهتر است برای شست و شو از آب داغ و آب خیلی سرد استفاده نکنید. ابتدا مقداری از این شامپو را روی سر بریزند و ماساژ دهند و بعد از چند دقیقه با آب ولرم بشویند.

همچنین باید به دفعات و مقدار استفاده از شامپو نیز دقت کرد تا عوارض بدی بر موها نگذارد و فقط نتیجه لازم و دلخواه را به ما بدهد.

سخن  پایانی

موهای اغلب افراد از ابتدای تولد طبیعی و نرمال است. به همین جهت است که موهای دوران کودکی نرم و درخشان است. ولی استفاده از محصولات شوینده نامناسب و تغییرات آب و هوایی و عدم مراقبت از پوست سر به مرور سبب می شود تا موها تغییر حالت بدهند. از این روست که مراقبت از مو و استفاده از شامپوهای مناسب پوست سر در جلوگیری و تشدید علائم خشکی یا چربی می تواند موثر باشد. در داروخانه آنلاین نسخه اول ارائه انواع شامپوهای مناسب برای موها و توضیحات جامع و علمی آمده است. پایگاه اینترنتی داروخانه آنلاین نسخه اول این امکان مقایسه کمی و کیفی را فراهم کرده است. همچنین مخاطبان می توانند از تک تک اجزای سازنده و ویژگی های آن ها به طور کامل مطلع شوند. این امکان به انتخاب و خرید صحیح، متناسب با نیاز و آگاهانه کمک می کند.

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

شماره تلفن شما منتشر نخواهد شد. ما از این طریق شما رو به محض دریافت پاسخ مطلع می‌کنیم.
بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محتواهای مربوط به این مقاله

نخل اره ای (Saw Palmetto) چیست و چه خواصی دارد

نخل اره ای (Saw Palmetto) چیست و چه خواصی دارد

نخل اره ای یا ساوپالمتو یک درخت نخل کوتاه، بومی مناطق جنوب شرقی آمریکای شمالی است. نخل اره ای برای درمان بزرگی پروستات، بهبود عملکرد دستگاه ادراری و افزایش رشد مو استفاده می‌شود. برخی نیز از مکمل این گیاه برای تقویت میل جنسی، افزایش باروری و کاهش التهاب استفاده می‌کنند و نتایج آخرین تحقیقات اثرات ضد سرطانی آن را تایید کرده‌اند.

ادامه مطلب
انتخاب مسواک مناسب دندان شما

انتخاب مسواک مناسب دندان شما

انتخاب مسواک مناسب برای دندان اهمیت بسیار زیادی دارد و نقش مهمی در حفظ سلامت دهان و دندان ایفا می کند. انتخاب صحیح مسواک می تواند از بروز بیماری های لثه و پوسیدگی دندان پیشگیری کرده و در نتیجه به تقویت سلامت کلی بدن کمک شایانی نماید. انتخاب مسواک با اندازه، شکل و سفتی مناسب برای هر فرد، می تواند به تمیز کردن کامل و موثر دندان ها و لثه ها کمک کند. مسواک های با موهای نرم، به لثه ها آسیب نمی رسانند و در عین حال قادر به حذف پلاک و جرم دندانی هستند.

ادامه مطلب
درمان‌های خانگی برای کاهش حساسیت دندانی

درمان‌های خانگی برای کاهش حساسیت دندانی

انواع رو‌ش‌های خانگی برای کاهش حساسیت دندان وجود دارد. حساسیت دندان، یک مشکل شایع است که با استفاده از مسواک مناسب، خمیر دندان ضدحساسیت و روش‌های دندان پزشکی قابل کنترل است. در کنار این روش‌ها درمان‌های خانگی مانند استفاده از سیر، زردچوبه، محلول آب و نمک و… وجود دارد که با از بین بردن باکتری‌های دهان و همچنین کاهش التهاب لثه به رفع حساسیت دندانی کمک می‌کنند.

ادامه مطلب
خمیر دندان ضدحساسیت

خمیر دندان ضدحساسیت

خمیردندان‌های ضدحساسیت دارای ترکیباتی هستند که می‌توانند در کاهش حساسیت دندان‌ها نقش مهمی ایفا کنند. این محصولات حاوی مواد مسدودکننده‌ای هستند که قادرند مجاری میکروسکوپی موجود در دندان، که به بافت‌های حساس آن متصل می‌شوند، را مسدود کنند. این فرایند از انتقال محرک‌های دردناک مانند سرما، گرما یا اسیدهای موجود در غذاها و نوشیدنی‌ها به عصب دندان جلوگیری می‌کند. به این ترتیب، احساس درد و حساسیت دندان کاهش می‌یابد. با این وجود، باید توجه داشت که خمیردندان‌های ضدحساسیت تنها برای درمان حساسیت‌های خفیف تا متوسط دندان مناسب هستند و نمی‌توانند جایگزین درمان‌های پزشکی و تخصصی برای حساسیت‌های شدیدتر باشند. در مواردی که حساسیت دندان شدید است، ممکن است نیاز به درمان‌های پیشرفته‌تری مانند پر کردن، ترمیم یا روکش دندان باشد.

ادامه مطلب
سبد خرید