برای خرید کالا های سلامت در جشنواره زمستانه نسخه اول شرکت کنید.

آشنایی با ویژگی های انواع شامپو مخصوص موی چرب

به طور کلی مهم ترین عامل در ایجاد موهای چرب می تواند ترشح های زیاد غدد چربی موجود در کف سر باشد، این غدد به طور مداوم سبب تولید چربی می گردند. عواملی شبیه استرس و برخی بیماری های متنوع سبب بیش از حد کار کردن این غدد می گردند و بدین ترتیب موها چرب می شوند. پس همراه استفاده از انواع شامپو مخصوص موی چرب باید میزان ترشح این غدد را نیز کنترل کرد. دلایل دیگر بروز چربی مو و شامپوهای مناسب این نوع مو را می توانید در این مقاله ببینید. همچنین با خواندن این مطلب ترکیبات موثر موجود در شامپوها و بهترین نوع شامپوها را بیشتر می شناسید.
بهترین شامپو موی چرب

بسیاری از شما به نوع و جنس موهای خود حساسیت زیادی نشان می دهید. این امر باعث می شود که شما همیشه دغدغه داشته باشید تا بهترین شامپو را برای موهای خود داشته باشید.

حال شاید با داشتن موهای چرب به دنبال انواع شامپو مخصوص موی چرب هستید تا کمی از چربی و روغنی بودن موهایتان بکاهید. ما در این مقاله به شما کمک می کنیم. برای انتخاب بهترین شامپو ابتدا باید جنس موهای خود و میزان چرب بودن آن ها را بشناسید.

شاید بر این باور باشید که با شستن مداوم موها می توانید از چربی آن ها بکاهید. در صورتی که اشتباه است و می توانید حتی نتیجه ای بالعکس مشاهده کنید.

چرا شستشوی مداوم موی چرب نه؟

با شست و شوی مداوم، موها و پوست سر چربی خود را از دست می دهند و باز شروع به تولید چربی اضافه می کنند و موها چرب تر می گردند. با شناخت جنس موها، نیاز دارید روزی یک بار و گاهی دو تا سه بار موهای چرب خود را بشویید تا کمی از چربی آن ها گرفته شود.

اما بهترین راه، استفاده از شامپو مخصوص موی چرب است. این محصول کار شما را راحت می کند، هم به عنوان یک شوینده عمل می کند و هم از چربی موها و پوست سر می کاهد.

شامپوهای مختلف دارای ترکیبات اصلی مانند آب، فعال کننده های سطحی، پاک کننده های قوی و افزودنی ها با توجه به نوع و ویژگی شامپو می باشند.

به طور مثال انواع شامپو مخصوص موی چرب دارای افزودنی های استانداردی برای از بین بردن و یا کنترل مقدار چربی پوست سر و موها می باشند.

راه های انتخاب بهترین شامپو مخصوص موی چرب

وجود چربی اضافه در موها سبب می شود که ریشه موها ضعیف شوند و این امر سبب ریزش موها می گردد.

به همین دلیل بهتر است شامپویی خریداری کنیم که چربی های اضافی را از بین ببرد و ریشه مو را تقویت کند تا ریزش مو نیز کم شود.

بیشتر انواع شامپو مخصوص موی چرب موجود در بازار دارای عصاره های گیاهی و دارویی رزماری، گوار و گزنه هستند. این ترکیبات مقداری از چربی موها و پوست سر را کاهش داده و مقدار آن را تنظیم می کنند. همچنین ریشه مو را تقویت می کنند و جلو تولید چربی های اضافه را می گیرند و ریزش موها را نیز قطع می کنند.

اکثر شامپوهای موجود در بازار دارای عصاره گیاهان می باشند تا حس تازگی و نشاط را به موها بدهند و کمی از چربی آن بکاهند. عصاره گیاهان فاقد پارابن هستند و سبب تقویت جریان خون در سر شده و  از چربی و ریزش مو جلوگیری می کنند.

اهمیت تشخیص نوع موی سر

بهتر است بعد از شناخت جنس موهای خود با استفاده از راهنمای افراد متخصص پوست و مو شامپو مخصوص موی چرب مناسب خود را خریداری کنید.

برخی از انواع شامپو مخصوص موی چرب موجود در بازار هم که دارای عصاره های نعناع و آویشن می باشند. این عصاره ها نوعی آنتی اکسیدان هستند که سبب تازگی موها و پوست سر می شوند و همچنین سبب تقویت پیاز مو می شوند و از چرب شدن پوست سر و موها جلوگیری می کنند. انواع این محصولات دارای عصاره های گیاهی مانند سرکه سیب، آب لیمو، گیاه بابونه، انواع ویتامین ها و مرکبات می باشند.

این مواد می توانند به تقویت پیاز مو، کاهش چربی ها و انعطاف پذیری موها کمک کنند. برخی از شامپوهای مخصوص موی چرب دارای کلاژن و مس می باشند. این مواد مو را از آلودگی ها و چربی های اضافه حفظ می کنند و سبب تقویت، تازگی و طراوت شان می شوند.

دلایل ایجاد موهای چرب

به طور کلی مهم ترین عامل در ایجاد موهای چرب، ترشح زیاد غدد چربی موجود در کف سر است. این غدد به طور مداوم سبب تولید چربی می شوند.

عواملی شبیه استرس و برخی بیماری های متنوع سبب بیش از حد کار کردن این غدد می گردند و بدین ترتیب موها چرب می شوند. پس همراه استفاده از انواع شامپو مخصوص موی چرب باید میزان ترشح این غدد را نیز کنترل کرد.

اختلالات هورمونی، استفاده از سشوار و اتو مو، برس کشیدن زیاد موها و بیماری های پوستی نیز از عوامل دیگر ایجاد چربی در موها می باشند.

بیشتر اوقات ایجاد موهای چرب زمینه ارثی دارند و یا رژیم های غذایی نامناسب سبب ایجاد چربی در پوست سر می گردند.

وقتی موها چرب می شوند آلودگی ها نیز بیشتر جذب موها می شوند. به همین دلیل باید بهترین شامپو مخصوص موی چرب را برای برطرف کردن این مشکل انتخاب کرد. بهتر است شامپویی را انتخاب کنید که علاوه بر کنترل چربی موها، پاک کننده ای قوی نیز باشد.

از دیگر علل ایجاد چربی مو، شستن مو با آب داغ، شستن مکرر با شامپوهای متفاوت، خشک کردن موها با حوله و چنگ زدن مو و پوست سر با ناخن نیز می باشند.

کاهش این علل سبب می شود تا در کنار استفاده از شامپوهای مخصوص نتیجه بهتری بگیریم. با همه این دلایل، بهتر است ما ابتدا علت چرب شدن موها و پوست سر خود را بیابیم و سپس به انتخاب بهترین شامپو مخصوص موی چرب بپردازیم.

معرفی بهترین شامپو مخصوص موی چرب

برای رفع چربی پوست سر و موها باید بهترین شامپو مخصوص موی چرب را انتخاب کنید. محصولی که محدودیت جنسیتی و سنی نداشته باشد و زن و مرد بتوانند از آن به راحتی استفاده کنند.

روی اکثر انواع شامپو مخصوص موی چرب طریقه استفاده از شامپو، روش مصرف آن ذکر شده تا به موها و پوست سر آسیبی وارد نشود. انواع شامپو با برندهای ایرانی و خارجی با نام های فولیکا، درماکلین، شون، هیدرودرم، بایورگا، اویدرم، کراستاس، لورآل، هگور، ردکن و … هستند.

هر کدام از این شامپوها دارای عصاره های گیاهی و مواد شیمیایی مختلف، با غلظت ها و کارکردهای گوناگون می باشند. این محصولات اغلب علاوه بر کاهش چربی موهای چرب به قطع ریزش مو، پر پشت شدن آن ها و ضخیم کردن موها نیز کمک می کنند.

انواع شامپو مخصوص موی چرب نیز می توانند شوره موها، التهاب ها و قارچ های پوستی را از بین ببرند.  با توجه به ویژگی هایشان قیمت های آن ها با یکدیگر متفاوت می باشد.

نحوه شست و شوی موها با شامپو مخصوص موی چرب

برای شست و شوی موها با انواع شامپو مخصوص موی چرب ابتدا باید از آب ولرم و نه آب خیلی سرد و یا خیلی داغ استفاده کرد. سپس مقدار مناسبی از این شامپوها را روی سر بمالیم و پوست سر و موها را ماساژ دهیم. برای ماساژ موها و پوست سر نباید پوست سر را ناخن کشید تا چربی بیشتری تولید شود و فقط باید با سر انگشتان پوست سر و موها را به آرامی ماساژ داد.

ناگفته نماند که گاهی اوقات ساقه موها چرب نمی باشد و فقط ریشه موها بسیار چرب هستند. در این مورد باید در هنگام استفاده از شامپو مخصوص موی چرب، آن را فقط به ریشه موها بزنید. سپس به طور مداوم ماساژ دهید تا در هنگام شست و شو به روی ساقه موها بیاید و روی آن ها هم تاثیر بگذارد.

ماساژ موها را چند دقیقه ای ادامه دهید تا ترکیبات موجود در شامپو روی موها اثر  بگذارند و بعد از پنج تا ده دقیقه موها را با آب ولرم شست و شو دهید.

گاهی اوقات استفاده دو تا سه بار از این شامپوها می تواند تاثیر خود را نشان دهد. اگر نتیجه ای مشاهده نکردید باید برای دوره های طولانی تری استفاده از این شامپوها را ادامه دهید تا نتیجه ببینید.

استفاده از شامپوهای نرم کننده خود سبب چرب شدن موها و پوست سر می شوند و بهتر است در استفاده از آن ها افراط نکنید و جنبه تعادل را رعایت کنید.

دقت در هنگام خرید شامپو مخصوص موی چرب

موهای چرب موهایی براق و درخشنده هستند که وقتی روی آنها دست می کشیم کف دست چرب می شود. در این هنگام باید از انواع شامپو مخصوص موی چرب دارای پاک کننده های سولفاتی استفاده کنیم تا کمی از این چربی ها بکاهند.

البته باز هم باید در نظر داشت که نباید مقدار سولفات زیاد باشد که سبب شکنندگی موها و آسیب به پوست سر شود.

این شامپوها باید دارای کمی مواد نرم کننده باشند. بعد از استفاده از شامپو مخصوص موی چرب ممکن است بعد از چند روز دوباره موها چرب شوند و باید در هفته چند بار موها را شست.

سخن پایانی

موهای چرب با وجود اینکه خشکی و وز بودن موهای خشک را ندارند ولی در عوض همیشه به انسان حس ناخوشایند کثیفی و آلودگی را می دهند. اصطلاحا موهای چرب همیشه کف سر چسبیده اند و حالت خوبی نمی گیرند.

افراد دارای موهای چرب با این خیال که قدری موهای خود را تمیز و خوش حالت کنند دائم آن ها را می شویند.

در حالی که اگر شستشوی موهای چرب نیز با دقت و با شامپوی مخصوص به خود انجام نشود. نه تنها موها را بهبود نمی دهند بلکه ترشح چربی را نیز افزایش داده و منجر به چرب شدن بیشتر مو می شوند.

ما در “داروخانه آنلاین نسخه اول” انواع شامپوهای مناسب موی چرب را برای مراقبت از موهای شما عرضه کرده ایم. در این صورت شما بهتر می توانید با انواع شامپو، ترکیبات و نحوه مصرف آن ها آشنا شوید.

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

شماره تلفن شما منتشر نخواهد شد. ما از این طریق شما رو به محض دریافت پاسخ مطلع می‌کنیم.
بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محتواهای مربوط به این مقاله

نخل اره ای (Saw Palmetto) چیست و چه خواصی دارد

نخل اره ای (Saw Palmetto) چیست و چه خواصی دارد

نخل اره ای یا ساوپالمتو یک درخت نخل کوتاه، بومی مناطق جنوب شرقی آمریکای شمالی است. نخل اره ای برای درمان بزرگی پروستات، بهبود عملکرد دستگاه ادراری و افزایش رشد مو استفاده می‌شود. برخی نیز از مکمل این گیاه برای تقویت میل جنسی، افزایش باروری و کاهش التهاب استفاده می‌کنند و نتایج آخرین تحقیقات اثرات ضد سرطانی آن را تایید کرده‌اند.

ادامه مطلب
انتخاب مسواک مناسب دندان شما

انتخاب مسواک مناسب دندان شما

انتخاب مسواک مناسب برای دندان اهمیت بسیار زیادی دارد و نقش مهمی در حفظ سلامت دهان و دندان ایفا می کند. انتخاب صحیح مسواک می تواند از بروز بیماری های لثه و پوسیدگی دندان پیشگیری کرده و در نتیجه به تقویت سلامت کلی بدن کمک شایانی نماید. انتخاب مسواک با اندازه، شکل و سفتی مناسب برای هر فرد، می تواند به تمیز کردن کامل و موثر دندان ها و لثه ها کمک کند. مسواک های با موهای نرم، به لثه ها آسیب نمی رسانند و در عین حال قادر به حذف پلاک و جرم دندانی هستند.

ادامه مطلب
درمان‌های خانگی برای کاهش حساسیت دندانی

درمان‌های خانگی برای کاهش حساسیت دندانی

انواع رو‌ش‌های خانگی برای کاهش حساسیت دندان وجود دارد. حساسیت دندان، یک مشکل شایع است که با استفاده از مسواک مناسب، خمیر دندان ضدحساسیت و روش‌های دندان پزشکی قابل کنترل است. در کنار این روش‌ها درمان‌های خانگی مانند استفاده از سیر، زردچوبه، محلول آب و نمک و… وجود دارد که با از بین بردن باکتری‌های دهان و همچنین کاهش التهاب لثه به رفع حساسیت دندانی کمک می‌کنند.

ادامه مطلب
خمیر دندان ضدحساسیت

خمیر دندان ضدحساسیت

خمیردندان‌های ضدحساسیت دارای ترکیباتی هستند که می‌توانند در کاهش حساسیت دندان‌ها نقش مهمی ایفا کنند. این محصولات حاوی مواد مسدودکننده‌ای هستند که قادرند مجاری میکروسکوپی موجود در دندان، که به بافت‌های حساس آن متصل می‌شوند، را مسدود کنند. این فرایند از انتقال محرک‌های دردناک مانند سرما، گرما یا اسیدهای موجود در غذاها و نوشیدنی‌ها به عصب دندان جلوگیری می‌کند. به این ترتیب، احساس درد و حساسیت دندان کاهش می‌یابد. با این وجود، باید توجه داشت که خمیردندان‌های ضدحساسیت تنها برای درمان حساسیت‌های خفیف تا متوسط دندان مناسب هستند و نمی‌توانند جایگزین درمان‌های پزشکی و تخصصی برای حساسیت‌های شدیدتر باشند. در مواردی که حساسیت دندان شدید است، ممکن است نیاز به درمان‌های پیشرفته‌تری مانند پر کردن، ترمیم یا روکش دندان باشد.

ادامه مطلب
سبد خرید