برای خرید کالا های سلامت در جشنواره زمستانه نسخه اول شرکت کنید.

آنچه نیاز دارید در استفاده از ابزار ناخن بدانید

استفاده از ابزار ناخن به زیباتر شدن ظاهر ناخن ها، آرایش سطح ناخن، قبل یا پس از استفاده از لاک، کمک می‌کند. برای فرآیندهای مانیکور ناخن از ابزارهای تخصصی استفاده می شود. هر یک از ابزارها شکل بخصوص دارند و نحوه استفاده از آن هم متفاوت است. از آنجایی که شکل ظاهری ناخن های افراد با یکدیگر فرق دارد، با صلاحدید آرایشگر، یکی از روش‌ های آرایش ناخن استفاده می شود. ابزارهای مخصوص به آن در سالن آرایشی وجود دارد. استفاده از ابزار ناخن در تخصص افراد عادی نیست و بیشتر، آرایشگرها از آن استفاده می کنند. برخی از انواع ابزارهای ناخن را می‌توانید در خانه داشته باشید؛ نظیر سوهان؛ قلم موی رنگ، ماژیک ناخن یا استامپ ناخن که درباره هر یک این ابزار در این مقاله می خوانید.
ابزارهای ناخن

 

ابزار ناخن

ابزار ناخن به وسایل و لوازمی می گفته می شود که برای زیباتر کردن ظاهر ناخن ها، آرایش ناخن و مرتب کردن آنها مورد استفاده قرار می گیرد. هیچ چیز بدتر از آن نیست که شما ابزار نامناسب را استفاده کنید و از آن انتظار داشته باشید که ناخن های شما را زیباتر کند! این جمله به مفهوم آن است که اگر برای خرید ابزار آرایش ناخن مراجعه می کنید، باید بدانید که چه کارایی از آن انتظار دارید. هر یک از ابزار و لوازم مختلف برای یک عملیات به خصوص مناسب است. برس برای صیقل دادن سطح ناخن به کار می‌ رود یا ناخن گیر برای کوتاه کردن آنها مورد استفاده قرار می گیرد.

در ادامه این مطلب به معرفی برخی از مهمترین و پرکاربردترین ابزار ناخن می پردازیم و طریقه استفاده از هرکدام را به طور اختصار توضیح خواهیم داد. استفاده صحیح از این ابزارها منجر به زیباتر شدن و سلامت ناخن های شما می شود. اگر تجربه ای در خرید این ابزار و لوازم ندارید با آرایشگر خود مشورت کنید.

 آشنایی با متداول ترین ابزار ناخن و کارایی آن ها

در ادامه مقاله با ابزارهای متداول ناخن آشنا می شوید.

۱-قلم موی ناخن برای زیباتر کردن آرایش ناخن ها

یکی از ساده ترین و متداول ترین ابزار ناخن، قلم موی ناخن است. قلم مو به مدل ‌های مختلف دسته بندی می‌ شود. ریزترین قلم تا درشت ترین و پهن ترین مدل های قلم مو برای آرایش ناخن ها به کار می رود. قلم موی فرانسوی زاویه دار برای برخی از فرایندهای زیبایی ناخن مانند مانیکور، رنگ کردن سطح ناخن و ایجاد یک زاویه مشخص در لبه های ناخن به کار می رود. این قلموی زاویه دار، انتخاب افراد حرفه ای است تا طرح های زیبا روی ناخن ایجاد کنند.

برخی دیگر از قلم مو، سر باریک و کوچکی دارند. این نوع ابزار ناخن برای ایجاد طرح های باریک، خطوط موج دار یا گذاشتن نقطه های ریز به کار می رود. قلم موی ریز هم یکی از ابزارهای ناخن است که در فرایند آرایش سطح ناخن ها مورد استفاده قرار می گیرد. قیمت این نوع قلم موها در مقایسه با نوع بزرگتر، اندکی ارزان تر است. اگر تمایل دارید که طرح های بسیار ریز با نقش و نگارهای فانتزی روی ناخن های خود ایجاد کنید، به نوع دیگری از قلم موی ناخن نیاز دارید که به آن قلم موی سر باریک جزئی گفته می‌شود. این قلم مو به قدری باریک و ریز است که برای جزئیات زیبایی ناخن ها ساخته شده است.

یکی دیگر از ابزار ناخن از گروه قلم موهای ناخن،  قلم موهایی هستند که سر بزرگ و پهن دارند و برای رنگ آمیزی گسترده روی سطح ناخن مورد استفاده قرار می گیرند. انتخاب اینکه کدام یک از قلم ها با ابعاد و اندازه های مختلف برای طرح های آرایشی روی ناخن مناسب است به نوع طرح ها و نظر آرایشگر بستگی دارد. شما به تنهایی نمی توانید طرح و نقش متفاوت را با قلم مو ایجاد کنید. چرا که تسلط کافی بر روی ناخن های خود ندارید. این کار را در سالن آرایشی به آرایشگر واگذار کنید.

۲-اسفنج

یکی دیگر از انواع ابزار ناخن برای زیباتر کردن سطح ناخن و عملیات آرایش ناخن ها وجود دارد، اسفنج ‌ها هستند. همانطور که می دانید اسفنج، یک تکه کوچک شبیه ابر است که تخلخل کافی دارد و با استفاده از آن می توان لوازم و مواد آرایش ناخن را روی آن استفاده کرد. ایجاد بافت های مورب، خطوط در هم فرو رفته یا رنگ آمیزی های ترکیبی با استفاده از ابزار اسفنج روی ناخن امکان پذیر است.

۳-قلم نقطه کوبی با قلم داتینگ

یکی دیگر از انواع ابزار ناخن که بسیار پرکاربرد و متداول است، قلم داتینگ یا قلم نقطه کوبی می باشد. این نوع قلم شبیه به یک میله می باشد که سطح مقطع آن دایره ای شکل است و دو سر آن مجهز به یک تکه فلز با قطر چند میلی متری است. سر این فلزها حالت گلوله ای دارد. این گلوله ها در رنگ ناخن یا لاک قرار می ‌گیرند و سپس برای گذاشتن نقطه های ریز و درشت روی ناخن به کار می روند. زیباترین آثار نقطه کوبی برای آرایش ناخن ها با قلم داتینگ قابل ایجاد هستند. حتی می توانید نقش و نگارهایی شبیه به آثار هنری صنایع دستی را بر روی ناخن های خود با این ابزار کاربردی ایجاد کنید.

۴- پنس کوچک

یکی دیگر از پرکاربردترین ابزار ناخن، پنس نام دارد. همانطور که در شکل مشاهده می کنید، این ابزار کوچک کاربردهای فراوانی دارد. زمانی که برای زیباتر کردن و آرایش ناخن ها قرار است از نگین ها و مهره های درخشان کوچک استفاده کنید، به طور قطع، گرفتن آنها با انگشتان دست، کار بسیار سختی است! پنس کوچک با سر باریک می تواند این کار را بسیار راحت کند. پنس کوچک، یک ابزار ناخن با دقت بسیار بالا در هنگام فرایند آرایش و زیبایی ناخن ها است.

۵-ابزار کوتاه کننده ناخن و پوسته های اطراف

حتماً شما هم با این مشکل مواجه هستید که پوسته های اطراف ناخن به هر دلیلی کنده می شود و حالت ریشه ای پیدا می‌کند. در این صورت اگر آنها را کوتاه نکنید دردناک خواهد شد. یکی از معروف ترین ابزار ناخن، کوتاه کننده ریشه های ناخن است که شکلی شبیه به ابزار فنی دارد. این ابزار در قسمت سر، مورب است و دو دسته منحنی شکل دارد که می توانید به راحتی در ناحیه اطراف ناخن بچرخانید و ریشه‌ ها یای پوسته های اضافی را کوتاه کنید.

۶-قلم موی هنری – ماژیک هنری

مورد دیگر از انواع ابزار ناخن که بیشتر برای زیباتر کردن سطح ناخن ها و نقاشی و استفاده از رنگ ها به کار می رود. قلم موی هنری و ماژیک هنری مخصوص ناخن هستند. قلم موی هنری همانند لاک ناخن شامل یک قلم مو است که در مخزن رنگ فرو رفته است. آن را می توانید برای ایجاد خطوط ریز و درشت روی ناخن استفاده کنید. این رنگ ها قابل استفاده روی پوشش لاک ‌ناخن هستند؛ به شرطی که اجازه دهید قبلاً خشک شده باشد و بعد از ماژیک یا قلم مویی رنگی استفاده کنید.

۷- ابزار ناخن برای جلا دادن و صیقل دادن سطح ناخن

یکی دیگر از پرکاربردترین ابزار ناخن، ابزاری هستند که به عنوان صیقل دهنده سطح ناخن به کار می روند. شاید با این ابزار کمتر آشنا باشید. به تدریج و به مرور زمان، سطح پوست و ناخن ها ریزش پیدا می کنند. یعنی در واقع همان سلول های مرده بر روی سطح ناخن تجمع می یابند. با استفاده از این ابزار ناخن می توانید سلول ‌های مرده را حذف کنید و به اصطلاح، سطح ناخن را صیقل دهید. لازم به ذکر است که سلول های مرده پوست یا سلول های از بین رفته با چشم دیده نمی شوند. این ابزار ناخن شبیه به میله های پلاستیکی استوانه ‌ای است. برای آشنایی با طرز کار آن بهتر است با آرایشگر خود مشورت کنید.

۸-مُهر ناخن 

استامپ یا مهر ناخن، یکی از متداول ترین و پرکاربردترین ابزار ناخن است. مهر زنی ناخن به این منظور انجام می‌شود تا طرح و نقش های متقارن و برگرفته از نقاشی یا هنر چاپ را بتوان روی ناخن ایجاد کرد. استامپ ناخن در طرح‌ ها و نقش‌ های مختلف وجود دارد. برخی از قالب ها به صورت جداگانه برای ناخن طراحی شده‌ اند. طرح و نقش های فانتزی، نقش هایی برگرفته از گل ها و گیاهان، خطوط اسلیمی یا نقش هایی که بافت هنری را به نمایش می‌گذارند، با استفاده از این ابزار ناخن روی ناخن ها قابل اجرا است.

۹-سوهان ناخن

از دیگر از ابزارهای متداول برای حفظ زیبایی ظاهری ناخن ‌ها، سوهان ‌ناخن نام دارد. سوهان ناخن در شکل ظاهری کاملاً قابل تشخیص از سایر ابزارهای ناخن می باشد. این ابزار ناخن در شکل های متقارن دایره ای یا مثلثی شکل وجود دارد و هرکدام را می‌توان برای یک قسمت از ناخن به کار برد. همچنین استفاده از سوهان ناخن برای شکل دادن به لبه ناخن ها برای مدل های مختلف از ناخن های افراد شیوه های خاص خود را دارد.

سخن پایانی

استفاده از ابزار ناخن به زیباتر شدن ظاهر ناخن ها، آرایش سطح ناخن، قبل یا پس از استفاده از لاک، کمک می‌کند. برای فرآیندهای مانیکور ناخن از ابزارهای تخصصی استفاده می شود. هر یک از ابزارها شکل بخصوص دارند و نحوه استفاده از آن هم متفاوت است. از آنجایی که شکل ظاهری ناخن های افراد با یکدیگر فرق دارد، با صلاحدید آرایشگر، یکی از روش‌ های آرایش ناخن استفاده می شود. ابزارهای مخصوص به آن در سالن آرایشی وجود دارد.

استفاده از قلم موها، ابزارهای چوبی، قلم موی نقطه گذاری، لاک ناخن، براق کننده ها، محلول های لوسیون و جلا دهنده ها، هرکدام فوت و فن های خود را دارد. این ابزار ناخن در اندازه های مختلف وجود دارند که برای قسمت ‌های مختلف روی ناخن مناسب اند. به طور مثال اگر بخواهید سلول های مرده در کناره های ناخن – جایی که با پوست دست در ارتباط است- را حذف کنید، به قلم موهای بسیار ریز نیاز دارید و از طرفی برای پخش کردن رنگ در آن قسمت هم از همین ابزار باید استفاده کنید.

استامپ ناخن موجب می ‌شود تا بتوانید طرح های شگفت انگیز را روی ناخن های مصنوعی ایجاد کنید. برای زیباتر کردن آرایش ناخن ها می توانید از نگین های کوچک بهره بگیرید. چسباندن نگین یا مهره های رنگی روی ناخن هم ابزار مخصوص به خود را دارد. برای این کار انواع پنس های ناخن پیشنهاد می ‌شوند. اگر قرار است خطوط ریز و درشت روی ناخن خود ایجاد کنید این کار را با مارک یا ماژیک های مخصوص آرایش ناخن انجام دهید. این هم یکی از انواع ابزار ناخن محسوب می شود.

استفاده از ابزار ناخن در تخصص افراد عادی نیست و بیشتر، آرایشگرها از آن استفاده می کنند. برخی از انواع ابزارهای ناخن را می‌توانید در خانه داشته باشید؛ نظیر سوهان؛ قلم موی رنگ، ماژیک ناخن یا استامپ ناخن.

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

شماره تلفن شما منتشر نخواهد شد. ما از این طریق شما رو به محض دریافت پاسخ مطلع می‌کنیم.
بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محتواهای مربوط به این مقاله

نخل اره ای (Saw Palmetto) چیست و چه خواصی دارد

نخل اره ای (Saw Palmetto) چیست و چه خواصی دارد

نخل اره ای یا ساوپالمتو یک درخت نخل کوتاه، بومی مناطق جنوب شرقی آمریکای شمالی است. نخل اره ای برای درمان بزرگی پروستات، بهبود عملکرد دستگاه ادراری و افزایش رشد مو استفاده می‌شود. برخی نیز از مکمل این گیاه برای تقویت میل جنسی، افزایش باروری و کاهش التهاب استفاده می‌کنند و نتایج آخرین تحقیقات اثرات ضد سرطانی آن را تایید کرده‌اند.

ادامه مطلب
انتخاب مسواک مناسب دندان شما

انتخاب مسواک مناسب دندان شما

انتخاب مسواک مناسب برای دندان اهمیت بسیار زیادی دارد و نقش مهمی در حفظ سلامت دهان و دندان ایفا می کند. انتخاب صحیح مسواک می تواند از بروز بیماری های لثه و پوسیدگی دندان پیشگیری کرده و در نتیجه به تقویت سلامت کلی بدن کمک شایانی نماید. انتخاب مسواک با اندازه، شکل و سفتی مناسب برای هر فرد، می تواند به تمیز کردن کامل و موثر دندان ها و لثه ها کمک کند. مسواک های با موهای نرم، به لثه ها آسیب نمی رسانند و در عین حال قادر به حذف پلاک و جرم دندانی هستند.

ادامه مطلب
درمان‌های خانگی برای کاهش حساسیت دندانی

درمان‌های خانگی برای کاهش حساسیت دندانی

انواع رو‌ش‌های خانگی برای کاهش حساسیت دندان وجود دارد. حساسیت دندان، یک مشکل شایع است که با استفاده از مسواک مناسب، خمیر دندان ضدحساسیت و روش‌های دندان پزشکی قابل کنترل است. در کنار این روش‌ها درمان‌های خانگی مانند استفاده از سیر، زردچوبه، محلول آب و نمک و… وجود دارد که با از بین بردن باکتری‌های دهان و همچنین کاهش التهاب لثه به رفع حساسیت دندانی کمک می‌کنند.

ادامه مطلب
خمیر دندان ضدحساسیت

خمیر دندان ضدحساسیت

خمیردندان‌های ضدحساسیت دارای ترکیباتی هستند که می‌توانند در کاهش حساسیت دندان‌ها نقش مهمی ایفا کنند. این محصولات حاوی مواد مسدودکننده‌ای هستند که قادرند مجاری میکروسکوپی موجود در دندان، که به بافت‌های حساس آن متصل می‌شوند، را مسدود کنند. این فرایند از انتقال محرک‌های دردناک مانند سرما، گرما یا اسیدهای موجود در غذاها و نوشیدنی‌ها به عصب دندان جلوگیری می‌کند. به این ترتیب، احساس درد و حساسیت دندان کاهش می‌یابد. با این وجود، باید توجه داشت که خمیردندان‌های ضدحساسیت تنها برای درمان حساسیت‌های خفیف تا متوسط دندان مناسب هستند و نمی‌توانند جایگزین درمان‌های پزشکی و تخصصی برای حساسیت‌های شدیدتر باشند. در مواردی که حساسیت دندان شدید است، ممکن است نیاز به درمان‌های پیشرفته‌تری مانند پر کردن، ترمیم یا روکش دندان باشد.

ادامه مطلب
سبد خرید