برای خرید کالا های سلامت در جشنواره زمستانه نسخه اول شرکت کنید.

استفاده از نوار بهداشتی

شاید تا به امروز به این موضوع فکر کرده باشید که اگر نوار بهداشتی با تمام راحتی و آسایشی که فراهم می کند، وجود نداشت چه می شد. حتی گاهی تصور این موضوع هم نگران کننده است. بسیاری از خانم ها در زمان قاعدگی نیز مدام نگران این هستند که نوار بهداشتی مایعات را به خوبی جذب نکند و یا حجم مایع خارج شده آنقدر زیاد باشد که پد اشباع شده قادر به جذب نباشد و نشتی بدهد. در این مقاله به بررسی انواع نوار بهداشتی و عملکرد آن ها پرداخته ایم. مزایا و معایب و نحوه مصرف انواع نوار بهداشتی از مهمترین مسائلی است که باید پیرامون آن ها بحث شود تا خریدی متناسب با نیاز داشته باشید.
نوار بهداشتی

کاربرد نوار بهداشتی

کاربرد نوار بهداشتی جذب تمامی مایعات، خون و مخاط خارج شده از واژن در هنگام قاعدگی است. اما در هنگام خرید باید به نکاتی توجه کنید چرا یک نوار بهداشتی مناسب ویژگی هایی از جمله عدم نشتی، قرارگیری راحت و همچنین جنس ضد حساسیت را باید دارا باشد.

همچنین باید گفت که عکس العمل و نحوه ی برخورد هر خانمی با پریودی خود می تواند با دیگری متفاوت باشد. بدن هر زنی متفاوت از دیگری است و این تنها اوست که می تواند انتخاب کند چگونه این دوران را طی کند. به همین دلیل است که انواع متفاوتی از پد بهداشتی در بازار تولید و عرضه می شود.

اینکه چه نوار بهداشتی را انتخاب می کنید به نوع پریودی شما بستگی دارد.

اگر برای اولین بار است که پریود می شوید به نکات زیر دقت کنید:

۱. در اولین پریودی سعی کنید تا از نوار بهداشتی معمولی استفاده کنید. احتمالا سایز متوسط مناسب خواهد بود. اما برای انتخاب دقیق تر به بخش سایز مناسب در چند پاراگراف بعدی همین مقاله توجه کنید.

۲. معمولا میزان خونریزی در روزهای اول بیشتر است و طی روزهای آتی کم و کمتر می شود پس برای روزهای اول پد های بزرگ تر با قدرت جذب بالا را انتخاب کنید.

۳. بهترین انتخاب را زمانی می توانید داشته باشید که بدنتان و پریودی خود را بشناسید و با توجه به آن نوار بهداشتی مناسب را انتخاب کنید.

عدم نشتی نوار بهداشتی

بسیاری از خانم ها در زمان قاعدگی مدام نگران این هستند که نوار بهداشتی مایعات را به خوبی جذب نکند و یا حجم مایع خارج شده آنقدر زیاد باشد که پد اشباع شده و قادر به جذب نباشد و نشتی بدهد. این مسئله باعث می شود که لباس زیر و یا در مواقعی که خونریزی شدید است شلوار خانم نیز آلوده شود. شما باید در هنگام خرید به این موضوع دقت بسیاری داشته باشید. عموما پد های بهداشتی در سایز ها و با قدرت جذب های مختلف تولید می شوند. به طور مثال اگر در طول شب نگران جابه جایی و نشتی هستید، بهتر است تا از پدهای مخصوص شب استفاده کنید.

سایز مناسب نوار بهداشتی

نوار بهداشتی باید در سایز مناسب انتخاب شود. اگر جثه ی کوچکی دارید بهتر است تا از سایز های کوچک تر استفاده کنید و اگر درشت اندام هستید سایز متوسط و یا بزرگ مناسب خواهد بود. البته میزان خونریزی را نیز باید در نظر گرفت. بسیاری از خانم ها در روزهای اول پریودی دچار خونریزی بیشتری هستند. بهتر است تا حداقل دو مدل نوار بهداشتی در منزل داشته باشید. اگر میزان خونریزی زیاد است از نوارهای سایز بزرگ، بالدار و با جذب بالا استفاده کنید و اگر میزان خونریزی کم است بهتر است تا از سایز کوچک یا متوسط استفاده کنید.

شاید این سوال پیش بیاید که چرا باید از سایز کوچک استفاده کرد و آیا برای اطمینان بهتر نیست تا همیشه سایز بزرگ استفاده شود؟ در جواب باید بگوییم خیر. نوار بهداشتی یک شی خارجی است که بر روی لباس زیر شما قرار خواهد گرفت. و شما آن را به خوبی احساس خواهید کرد. معمولا پد های سایز بزرگ کمی بیشتر احساس می شوند و ممکن است باعث رنجش شما شوند. پس اگر خونریزی نسبتا متوسط و یا کمی دارید پد سایز متوسط و کوچک را انتخاب کنید تا احساس ناخوش آیندی نداشته باشید.

قرار گیری مناسب نوار بهداشتی

نوار بهداشتی معمولا به صورت بالدار و یا ساده تولید می شود. نوارهای بالدار قرارگیری بهتری دارند چرا که دو بال آن ها به اطراف لباس زیر می چسبد و شما دیگر نگران افتادن و یا کج شدن آن ها نخواهید بود. اما نوع ساده فقط در زیر خود دارای یک نوار چسب است. بهتر است تا این مدل ها را با لباس زیر تنگ تر بپوشید تا اگر چسب آن کمی شل شد، کج نشود.

مشبک یا ساده بودن نوار بهداشتی

به طور معمول دو جنس متداول نوار بهداشتی در بازار مشبک و ساده است. جنس مشبک از الیاف خاصی تولید می شود. این الیاف قدرت جذب بالایی دارند و برای افرادی توصیه می شوند که خون ریزی زیادی را در طول دوران قاعده گی خود تجربه می کنند. اما باید به این موضوع نیز توجه کنید که این الیاف می توانند حساسیت زا بوده و باعث تعریق شوند. پس بهتر است فقط در روزهایی که احتمال خونریزی بیشتر است از آن ها استفاده کنید.

نوع ساده نوار بهداشتی معمولا از پنیه بسیار نرم و لطیف ساخته می شود و نسبت به نوع مشبک جذب نسبتا کمتری دارد اما حساسیت زا نیست و برای همگان مناسب است.

نوار بهداشتی مسافرتی

حتما تا به حال پیش آمده است که بخواهید به سفر بروید و ناگهان متوجه شوید که پریود شده اید. این موضوع برای هرکسی ممکن است اتفاق بیفتد. اما مشکل اصلی آنجایی زیادتر می شود که می خواهید ساک خود را ببندید و راهی شوید ولی حجم بسته های نوار بهداشتی آنقدر زیاد است که به سختی در چمدان جا می شوند.

همچنین اگر بخواهید فقط چند عدد را با خود ببرید آن ها هیچ پوششی ندارند و مجبورید از پلاستیک استفاده کنید. نوار بهداشتی مسافرتی مخصوص همین روزهاست. در بسته های این مدل هر کدام از پدها در حجم بسیار کم در یک بسته پلاستیکی زیبایی قرار گرفته اند و به شما این اجازه را می دهند تا بتوانید آن ها در چمدان خود به راحتی جاسازی کنید. معمولا نوار بهداشتی مسافرتی قدرت جذب متوسطی دارد. همچنین همین بسته بندی های پلاستیکی می تواند برای محیط زیست مضر باشد.

تعویض پد

نوار بهداشتی باید هر ۲ تا ۴ ساعت یکبار تعویض شود. هر خانمی باید بسته به میزان خونریزی نوار خود را در فواصل کوتاهی تعویض کند. خون و مخاط جذب شده توسط پد روی آن باقی می ماند و همین موضوع باعث می شود تا محیط مناسبی برای رشد باکتری ها فراهم شود، پس اگر پد را به موقع تعویض نکنید احتمال ابتلا به عفونت بسیار بالا خواهد بود. بعضی از خانم ها ۲۴ ساعت از یک پد استفاده می کنند و باورشان این است که تا زمانی که پد هنوز کاملا اشباع نشده نباید آن را تعویض کرد. این یک باور کاملا غلط است و می تواند آسیب های جدی و جبران ناپذیری  را به بدن شما بزند. این کار می تواند بیماری های عفونی، نازایی و هزاران مشکل دیگر را به وجود بیاورد.

بوی نامناسب

دقت کنید که نوار بهداشتی هیچ بویی نباید داشته باشد. در صورتی که پد شما بوی نامطبوعی می دهد از آن هرگز استفاده نکنید. اگر بعد از استفاده مثلا بعد از ۱ ساعت بوی بدی گرفت حتما آن را تعویض کنید و برند را نیز در خرید بعدی تغییر دهید. شاید نوار بهداشتی عطری باشد در این حالت بهتر است تا آن را نخرید. چرا که هر چیزی که با واژن در ارتباط است از قبیل دستمال توالت و یا نوار بهداشتی بهتر است تا هیچ بویی ندهد. این رائحه ها هرچقدر هم که دلپذیر باشند حساسیت زا هستند و می توانند باعث عفونت شوند.

لباس زیر

در هنگام استفاده از نوار بهداشتی بهتر است تا لباس زیر شما کمی تنگ و کاملا نخی باشد. اجناس نخی انتخاب مناسبی برای این دوران هستند چرا که اگر نوار باعث گرم شدن و عرق کردن بشود جنس نخی به خنکی شما کمک خواهد کرد. همچنین در صورت نشت، اجناس نخی را به راحتی می توانید بشویید و لک بر روی آن ها باقی نمی ماند.

محیط زیست

شاید تا به امروز به این موضوع فکر کرده باشید که استفاده از نوار بهداشتی با تمام راحتی و آسایشی که فراهم می کند، می تواند برای محیط زیست بسیار آسیب زننده باشد. نوار بهداشتی قابلیت بازیافت ندارد چرا که آلوده به مخاط است و نمی توان آن را دوباره استفاده کرد.

بنابراین جز زباله هایی خواهد بود که در طبیعت (محل دفن زباله) رها خواهد شد. شاید تنها فکر کردن به این موضوع کافی نباشد باید اقدامی کرد. به تازگی برند های مختلفی در دنیا شروع به تولید نوارهای چند بار مصرف کرده اند. این پدها را می توانید سال ها استفاده کنید.

با استفاده از آن ها علاوه بر صرفه جویی، به محیط زیست نیز احترام می گزارید. فقط کافی است در هنگام تعویض نوار خود را با آب و کمی صابون بشویید مطمئن باشید که جای هیچ لکه ای باقی نمی ماند. البته که ممکن است کمی سخت به نظر برسد اما محیط زیست ما ارزشش را دارد.

سخن پایانی

شاید با اسامی مثل تامپون و همچنین کاپ قاعدگی آشنایی داشته باشید. این دو نیز از دیگر روش های جمع آوری مایعات دوران پریود هستند و به شما کمک می کنند تا این دوران را با راحتی طی کنید.

بسته به این که شما با کدام روش راحت تر هستید می توانید یکی را انتخاب کنید و دوران پریودی خود را بگذرانید. همانطور که در ابتدا به آن اشاره کردیم پریودی هر خانم با دیگری متفاوت است. این بدن شماست و شما حق دارید انتخاب کنید که چگونه می خواهید این دوران را طی کنید. گاهی افراد با تامپون احساس راحت تری دارند و گاهی نیز پد بهداشتی به خانم ها آرامش خاطر بیشتری می بخشد. بنابراین هیچ باید و نبایدی وجود ندارد. هرگونه روشی که فکر می کنید راحت تر هستید را امتحان کنید و بهترین را برگزینید لذا فقط از بهداشت و سلامت روش انتخابی مطمئن شوید.

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محتواهای مربوط به این مقاله

انتخاب مسواک مناسب دندان شما

انتخاب مسواک مناسب دندان شما

انتخاب مسواک مناسب برای دندان اهمیت بسیار زیادی دارد و نقش مهمی در حفظ سلامت دهان و دندان ایفا می کند. انتخاب صحیح مسواک می تواند از بروز بیماری های لثه و پوسیدگی دندان پیشگیری کرده و در نتیجه به تقویت سلامت کلی بدن کمک شایانی نماید. انتخاب مسواک با اندازه، شکل و سفتی مناسب برای هر فرد، می تواند به تمیز کردن کامل و موثر دندان ها و لثه ها کمک کند. مسواک های با موهای نرم، به لثه ها آسیب نمی رسانند و در عین حال قادر به حذف پلاک و جرم دندانی هستند.

ادامه مطلب
درمان‌های خانگی برای کاهش حساسیت دندانی

درمان‌های خانگی برای کاهش حساسیت دندانی

انواع رو‌ش‌های خانگی برای کاهش حساسیت دندان وجود دارد. حساسیت دندان، یک مشکل شایع است که با استفاده از مسواک مناسب، خمیر دندان ضدحساسیت و روش‌های دندان پزشکی قابل کنترل است. در کنار این روش‌ها درمان‌های خانگی مانند استفاده از سیر، زردچوبه، محلول آب و نمک و… وجود دارد که با از بین بردن باکتری‌های دهان و همچنین کاهش التهاب لثه به رفع حساسیت دندانی کمک می‌کنند.

ادامه مطلب
خمیر دندان ضدحساسیت

خمیر دندان ضدحساسیت

خمیردندان‌های ضدحساسیت دارای ترکیباتی هستند که می‌توانند در کاهش حساسیت دندان‌ها نقش مهمی ایفا کنند. این محصولات حاوی مواد مسدودکننده‌ای هستند که قادرند مجاری میکروسکوپی موجود در دندان، که به بافت‌های حساس آن متصل می‌شوند، را مسدود کنند. این فرایند از انتقال محرک‌های دردناک مانند سرما، گرما یا اسیدهای موجود در غذاها و نوشیدنی‌ها به عصب دندان جلوگیری می‌کند. به این ترتیب، احساس درد و حساسیت دندان کاهش می‌یابد. با این وجود، باید توجه داشت که خمیردندان‌های ضدحساسیت تنها برای درمان حساسیت‌های خفیف تا متوسط دندان مناسب هستند و نمی‌توانند جایگزین درمان‌های پزشکی و تخصصی برای حساسیت‌های شدیدتر باشند. در مواردی که حساسیت دندان شدید است، ممکن است نیاز به درمان‌های پیشرفته‌تری مانند پر کردن، ترمیم یا روکش دندان باشد.

ادامه مطلب
خواص CAPRYLOYL SALICYLIC ACID چیست؟

خواص CAPRYLOYL SALICYLIC ACID چیست؟

امروزه انتخاب و خرید محصولات آرایشی و بهداشتی از بین ده ها یا صدها محصول مشابه (با برندها و سازنده های مختلف) که هر کدام ادعا ها و مزیت های خاصی را مطرح می کنند، بسیار دشوار شده است. یکی از راه های شناخت فرآورده ها و پی بردن به کیفیت آنها، آشنایی با ویژگی تک تک اجزای سازنده آن است. در این مقاله با یکی دیگر از مواد سازنده محصولات آرایشی و بهداشتی آشنا می شویم.

ادامه مطلب
سبد خرید