برای خرید کالا های سلامت در جشنواره زمستانه نسخه اول شرکت کنید.

استفاده از هایلایتر آرایشی و نکاتی که باید بدانید

استفاده از لوازم آرایشی در زیبایی چهره بسیار موثر است. امروزه در سبد کالای هر خانوار سهمی برای لوازم آرایش وجود دارد. شاید تغییر چهره و یکدست شدن آن، پوشش کامل ناهمواری ها و معایب پوست یکی از اهداف استفاده از لوازم آرایش صورت باشد. گونه ها یا لب های برجسته که می تواند زیبایی شما را دو چندان کند، با استفاده از برخی لوازم آرایش گونه و صورت ایجاد می شوند. هایلایتر یکی از محصولات آرایشی است که با تیره و روشن کردن، می تواند نقش یک گریم را ایفا کرده و صورت را زاویه دار و متفاوت نشان دهد. در این مقاله به انواع هایلایتر، نکات و نحوه استفاده از آن آمده است.
نحوه استفاده از هایلایتر

هایلایتر آرایشی چیست؟

استفاده از هایلایتر آرایشی به منزله تکمیل کردن یک آرایش جذاب روی صورت است. هایلایتر آرایشی یکی از انواع لوازم آرایش صورت است که می‌تواند در نقش متمرکز کننده نور، جذابیت و درخشندگی خاصی روی صورت به وجود بیاورد. زمانی که شما آرایش صورت را تمام کرده اید، می توانید برای یک قسمت از صورت یا برخی از قسمت های مختلف نظیر چانه یا گونه و حتی پیشانی از هایلایتر استفاده کنید. هایلایتر آرایشی، یک قسمت از آن را روشن تر می‌کند و به نوعی می‌توان گفت که به آن قسمت، عمق و زاویه می ‌بخشد. استفاده از هایلایتر آرایشی در شکل های مختلف شامل پودری، مایع و هایلایترهای شبیه به کرم با ظاهری براق و مات امکان دارد.

هایلایتر آرایشی امروزه به یکی از ابزار برجسته و مهم برای گریم در فیلم ‌های سینمایی و بازیگران تئاتر تبدیل شده است. بسیاری از آرایش های درخشان که مشاهده می کنید به واسطه استفاده از هایلایتر آرایشی به وجود آمده‌اند. هایلایتر را می توانید مطابق با سلیقه خود کمتر یا بیشتر روی صورت استفاده کنید. اینکه شما به کدام یک از انواع لوازم آرایشی هایلایتر نیاز دارید، بستگی به شرایط پوستی شما دارد و این که چگونه از آن استفاده می کنید. همچنین تم آرایشی شما، تعیین کننده نحوه استفاده از هایلایتر است.

مراحل استفاده از هایلایتر آرایشی

استفاده از هایلایتر آرایشی باعث زیبایی رنگ چهره شما بعد از آرایش می شود و می تواند ساختار استخوان بندی صورت شما را نیز تغییر بدهد. به کار بردن هایلایتر روی صورت فقط چند ثانیه طول می کشد؛ چرا که باید آن را در قسمت کوچک از صورت خود استفاده کنید. چند سایه تیره یا روشن با استفاده از لوازم آرایشی هایلایتر قابل اجرا هستند. حتی اگر تجربه ای در استفاده از این لوازم آرایشی نداشته باشید، می توانید به راحتی با چند تکنیک ساده از هایلایتر آرایشی استفاده کنید. استفاده از هایلایتر پس از آرایش، به شما کمک می کند تا چهره جذاب تر و روشن تری داشته باشید و یکی از قسمت های صورت خود را درخشان تر نشان دهید.

 برای مراحل استفاده از لوازم آرایشی هایلایتر، قسمت های زیر را دنبال کنید:

مراحلی که در زیر به آن می پردازیم برای بهتر و زیباتر به نظر رسیدن شما مهم و ضروری است، پس بهتر است که با دقت به آن پرداخته  و عمل کنید.

 مرحله شماره ۱: پوست گونه ها، بینی و پیشانی را از قبل آماده کنید

برای مقدمه، قبل از استفاده از هایلایتر آرایشی باید پوست صورت خود را یکدست کنید. این کار را در قسمت گونه ها، بینی و پیشانی انجام دهید. بهترین راهکار برای اینکه پوشش دهی کامل را روی پوست ایجاد کنید، استفاده از کانسیلر آرایشی است. کانسیلر، نوعی لوازم آرایشی است که می ‌تواند نواقص پوست صورت را بپوشاند. قبل از اینکه هر کرم آرایشی را استفاده کنید، بهتر است کانسیلر روی صورت قرار دهید. کانسیلرهای آرایشی می توانند حتی لکه های پوستی را پنهان کنند.

برای استفاده از کانسیلر از برس و اسفنج آرایشی استفاده کنید. سعی کنید تمام قسمت های پوست را در قسمت گونه، پیشانی و بینی بپوشانید تا استفاده از هایلایتر آرایشی برای شما راحت تر باشد. برای اینکه بدانید کدام یک از قسمت های صورت را قرار است هایلایتر بزنید، چند نقطه با استفاده از کانسیلر روی همان قسمت ایجاد کنید.

مرحله شماره ۲: استفاده از هایلایتر روی صورت

زمانی که پوست شما یکنواخت و یکدست شد، اکنون زمان استفاده از هایلایتر آرایشی است. لوازم آرایشی هایلایتر را روی قسمت بالای گونه ها قرار دهید. این کار را با استفاده از قلم مو یا برس تمیز انجام دهید. سعی کنید حرکت دست شما برای استفاده از لوازم آرایشی هایلایتر روی گونه به شکل یک منحنی باشد. اگر بتوانید این حرکت را به درستی انجام دهید، لایه ‌های برجسته و درخشان تر ایجاد می کنید.

در قسمت بعدی، مقداری از هایلایتر آرایشی را روی بینی خود بگذارید و آن را با انگشت ماساژ دهید. انگشت خود را به سمت جلو و عقب حرکت دهید تا هایلایتر آرایشی با پوست شما مخلوط شود. استفاده از هایلایتر آرایشی برای قسمت پیشانی هم مناسب است. برای اینکه قسمت پیشانی برجسته تر و درخشان تر باشد، هایلایتر را در مرکز پیشانی قرار داده و به سمت بینی خود بکشید. این کار را از قسمت مرکز پیشانی، درست جایی که موها رشد کرده اند، شروع کرده و به سمت پایین بکشید. اگر میخواهید پیشانی برجسته تر و درخشان تری داشته باشید، هایلایتر را به سمت بینی خود ادامه دهید.

مرحله شماره3: استفاده از هایلایتر آرایشی برای لب، چانه و اطراف چشم ها

آنچه مسلم است اینکه شما می‌توانید از یک هایلایتر آرایشی برای درخشان تر کردن تمام قسمت های صورت خود استفاده کنید. حتی می ‌توانید هایلایتر را در اطراف چشم ها، اطراف لب و چانه خود بکشید. در هر صورت، هایلایتر کمک می کند که آرایش شما جذاب تر باشد.

لوازم آرایشی هایلایتر را در گوشه های داخلی چشم خود قرار داده و از برس برای کشیدن آن استفاده کنید. می توانید آن را در اطراف  پلک ها بکشید. اگر به دنبال ایجاد ظاهری درخشان تر در اطراف چشم ها هستید، می توانید هایلایتر را در چند لایه مجزا در این قسمت با ظرافت خاص بکشید. استفاده از هایلایتر برای قسمت زیر ابرو ها به ظرافت و دقت بیشتری نیاز دارد؛ سعی کنید اگر از هایلایتر پودری استفاده می‌کنید، برای چشمان شما حساسیت نداشته باشد.

در مرحله بعدی می توانید حتی هایلایتر را در اطراف ناحیه لب استفاده کنید. به این ترتیب آرایش رژ لب زیباتر جلوه می کند؛ چرا که ناحیه اطراف آن درخشان تر شده است. برای استفاده از هایلایتر در اطراف لب ها می توانید با نوک انگشتان، آن را به آرامی ماساژ دهید.

برای استفاده از هایلایتر روی قسمت چانه، بهتر است از مرکز چانه شروع کنید و همان قسمت را ماساژ بدهید. سعی کنید با قسمت کمتری شروع کنید و پس از پایان کار، میزان درخشان بودن هایلایتر را روی چانه امتحان کنید. اگر مطمئن شدید که نیاز به لایه دوم هایلایتر وجود دارد، مقدار بیشتری از آن را استفاده کنید.

خرید انواع هایلایتر آرایشی

اگر برای استفاده از هایلایتر به ‌دنبال خرید بهترین لوازم آرایشی هایلایتر هستید، با چند نوع مختلف روبرو می شوید. مهمترین انواع هایلایتر آرایشی شامل لوازم پودری، مایع، ژله ای و هایلایترهایی هستند که به صورت کرم تولید شده اند. شاید از خود سوال بپرسید که آیا هایلایتر پودری بهتر است یا هایلایتر ژله ای؟ کدام یک از انواع هایلایتر برای پوست ما مناسب تر است؟ در ادامه این قسمت درباره همین مسائل صحبت خواهیم کرد…

آنچه مسلم است برای خرید و استفاده از هایلایتر آرایشی باید حساسیت و دقت بیشتری به خرج دهید. قرار است با استفاده از لوازم آرایشی هایلایتر، براقیت و جذابیت فوق ‌العاده‌ای را روی پوست خود به وجود بیاورید. آرایش پس از استفاده از هایلایتر، آن چنان جذاب و دوست داشتنی می شود که شما ترجیح می دهید در هر بار آرایش کردن، از این لوازم آرایشی نیز استفاده کنید. انواع لوازم آرایشی هایلایتر در شکل پودری، مایع، ژله ای وجود دارد که بسته به انتخاب خود شما می توانید از آنها استفاده کنید.

۱- استفاده از هایلایتر مایع:

یکی از انواع هایلایترهای آرایشی با نام هایلایتر مایع شناخته می شود. این لوازم آرایشی در یک مخزن استوانه ای  شکل به فروش می ‌رسند که شبیه به رژ لب می ‌باشند و ظاهر آن به صورت مایع رنگی است. استفاده از هایلایتر مایع بسیار ساده بوده؛ فقط کافیست با استفاده از ابزار برس یا با استفاده از انگشتان خود مقداری از آن را روی صورت یا مکانی که می خواهید درخشان تر باشد، استفاده کنید. هایلایتر های مایع، درخشندگی و براقیت ویژه‌ای را روی پوست ایجاد می‌کنند.

۲- استفاده از هایلایتر پودری:

هایلایتر پودری همانطور که از نام آن برمی‌آید، پودر فشرده شده در داخل یک بسته یا پالت هایی است که در رنگ ها و انواع مختلف وجود دارند. برای استفاده از هایلایتر پودری باید از برس تمیز استفاده کنید. قلم موها هم برای این کار مناسب هستند. قلم مو را داخل پودر هایلایتر بزنید و روی قسمت های مختلف پوست خود بگذارید. هایلایترهای پودری بهترین و با کیفیت ترین مواد آرایشی هستند و ظاهر درخشان و زیبایی را به وجود می‌آورند. هایلایتر پودری، پوشش دهی بهتر و طولانی ‌تری را تامین می کند.

۳- استفاده از هایلایتر به شکل کرم:

با استفاده از هایلایتر به شکل کرم در انواع بسته بندی ها و رنگ های مختلف، شما برجستگی و درخشان بودن خاصی روی پوست به وجود می آورید. شاید استفاده از لوازم آرایشی هایلایتر که به شکل کرم هستند اندکی دشوار تر باشد، اما در نهایت به صورت یک لایه نازک روی پوست قرار می گیرند و به راحتی پاک نمی شوند. این کار را حتی می توانید شبیه به رژ لب یا با استفاده از انگشتان خود انجام دهید.

۴- استفاده از هایلایتر ژله ای:

یکی دیگر از انواع لوازم آرایشی هایلایتر، هایلایترهای ژله‌ای هستند. این لوازم آرایش از نظر شکل ظاهری چیزی شبیه به هایلایتر مایع و هایلایترهای کرمی می باشند. هایلایترهای ژله‌ای به سرعت خشک می شوند و درخشش خوبی را ایجاد می کنند، اما کیفیت کمتری در مقایسه با سایر انواع هایلایتر دارند.

استفاده از هایلایتر آرایشی برای انواع پوست

برای اینکه بدانید کدام یک از انواع هایلایتر آرایشی برای پوست شما مناسب تر است باید به ترکیب رنگ پوست و ماهیت پوست خود دقت داشته باشید. برای پوست های روغنی و همیشه چرب، هایلایتر به صورت پودری مناسب است. در مقابل، برای افرادی که پوست خشک دارند، هایلایتر مایع یا به صورت کرم توصیه می شود. اگر چه بهتر است آنها در استفاده از هایلایتر دقت کنند و لوازمی را انتخاب کنند که فرمولاسیون نرم کننده هم داشته باشد. برای افرادی که در استفاده از هایلایتر بسیار تنوع طلب هستند، هایلایترهای ژله‌ای توصیه می شود. آنها فوق العاده جذاب و درخشان و البته متفاوت هستند.

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

شماره تلفن شما منتشر نخواهد شد. ما از این طریق شما رو به محض دریافت پاسخ مطلع می‌کنیم.
بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محتواهای مربوط به این مقاله

نخل اره ای (Saw Palmetto) چیست و چه خواصی دارد

نخل اره ای (Saw Palmetto) چیست و چه خواصی دارد

نخل اره ای یا ساوپالمتو یک درخت نخل کوتاه، بومی مناطق جنوب شرقی آمریکای شمالی است. نخل اره ای برای درمان بزرگی پروستات، بهبود عملکرد دستگاه ادراری و افزایش رشد مو استفاده می‌شود. برخی نیز از مکمل این گیاه برای تقویت میل جنسی، افزایش باروری و کاهش التهاب استفاده می‌کنند و نتایج آخرین تحقیقات اثرات ضد سرطانی آن را تایید کرده‌اند.

ادامه مطلب
انتخاب مسواک مناسب دندان شما

انتخاب مسواک مناسب دندان شما

انتخاب مسواک مناسب برای دندان اهمیت بسیار زیادی دارد و نقش مهمی در حفظ سلامت دهان و دندان ایفا می کند. انتخاب صحیح مسواک می تواند از بروز بیماری های لثه و پوسیدگی دندان پیشگیری کرده و در نتیجه به تقویت سلامت کلی بدن کمک شایانی نماید. انتخاب مسواک با اندازه، شکل و سفتی مناسب برای هر فرد، می تواند به تمیز کردن کامل و موثر دندان ها و لثه ها کمک کند. مسواک های با موهای نرم، به لثه ها آسیب نمی رسانند و در عین حال قادر به حذف پلاک و جرم دندانی هستند.

ادامه مطلب
درمان‌های خانگی برای کاهش حساسیت دندانی

درمان‌های خانگی برای کاهش حساسیت دندانی

انواع رو‌ش‌های خانگی برای کاهش حساسیت دندان وجود دارد. حساسیت دندان، یک مشکل شایع است که با استفاده از مسواک مناسب، خمیر دندان ضدحساسیت و روش‌های دندان پزشکی قابل کنترل است. در کنار این روش‌ها درمان‌های خانگی مانند استفاده از سیر، زردچوبه، محلول آب و نمک و… وجود دارد که با از بین بردن باکتری‌های دهان و همچنین کاهش التهاب لثه به رفع حساسیت دندانی کمک می‌کنند.

ادامه مطلب
خمیر دندان ضدحساسیت

خمیر دندان ضدحساسیت

خمیردندان‌های ضدحساسیت دارای ترکیباتی هستند که می‌توانند در کاهش حساسیت دندان‌ها نقش مهمی ایفا کنند. این محصولات حاوی مواد مسدودکننده‌ای هستند که قادرند مجاری میکروسکوپی موجود در دندان، که به بافت‌های حساس آن متصل می‌شوند، را مسدود کنند. این فرایند از انتقال محرک‌های دردناک مانند سرما، گرما یا اسیدهای موجود در غذاها و نوشیدنی‌ها به عصب دندان جلوگیری می‌کند. به این ترتیب، احساس درد و حساسیت دندان کاهش می‌یابد. با این وجود، باید توجه داشت که خمیردندان‌های ضدحساسیت تنها برای درمان حساسیت‌های خفیف تا متوسط دندان مناسب هستند و نمی‌توانند جایگزین درمان‌های پزشکی و تخصصی برای حساسیت‌های شدیدتر باشند. در مواردی که حساسیت دندان شدید است، ممکن است نیاز به درمان‌های پیشرفته‌تری مانند پر کردن، ترمیم یا روکش دندان باشد.

ادامه مطلب
سبد خرید