برای خرید کالا های سلامت در جشنواره زمستانه نسخه اول شرکت کنید.

انواع آرایش صورت و ترفندهایی که می توانید اجرا کنید

زمانی که صحبت از آرایش صورت به میان می آید در برگیرنده تمام مدل هایی است که شما آن را از ساده تا پیشرفته در دنیای زیبایی می شناسید. آرایش تند و غلیظ یا آرایش های ملایم و ساده، همگی با استفاده از بهترین لوازم آرایشی قابل اجرا می باشند. شاید امروزه یکی از پر طرفدارترین و پر هزینه ترین کالاها مربوط به آرایش صورت و زیابیی ظاهر افراد باشد. در این مقاله به نکات مهمی پیرامون استفاده از لوازم آرایش و چونگی نحوه انتخاب و خرید این محصولات مطالب مفیدی آمده است. با مطالعه این مطلب در روش آرایش کردن و خرید لوازم آرایشی خود تجدید نظر می کنید.
انواع لوازم آرایش

آرایش صورت چیست؟

همه افراد کم و بیش با انواع آرایش صورت و نحوه استفاده از لوازم آرایشی آشنایی دارند. اگر شما اطلاعات کافی درباره لوازم آرایشی یا ترفندهای آرایشی برای اجزای صورت خود ندارید و ترجیح می دهید که اصول اولیه را بیاموزید، این مطلب برای شما مفید خواهد بود. در این جا، مقدمه‌ای در مورد دنیای آرایش و زیباتر کردن صورت و همچنین آشنایی با محصولات مختلف آرایشی صحبت می کنیم. بسیاری از انواع لوازم آرایشی صورت برای تمام خانم ها قابل استفاده است اما برخی از آنها برای انواع آرایش خاص استفاده می شوند. بنابراین بسته به نوع آرایشی که در نظر دارید از یک یا چند لوازم آرایش صورت می توانید استفاده کنید.

 انواع لوازم آرایش صورت

اطلاعاتی که ما در این مطلب عنوان می‌کنیم به طرز باور نکردنی، دیدگاه شما را نسبت به لوازم آرایش صورت، انواع آرایش و نحوه کار کردن با ابزارها و مواد آرایشی تغییر می دهد. اکنون می پردازیم به معرفی مهم ترین ترفند هایی که در این حوزه وجود دارد.

۱- مرطوب کننده ها

یکی از لوازمی که می توانید انواع آرایش صورت را با کمک آنها اجرا کنید، مرطوب‌کننده‌ها هستند. اگرچه ظاهر این محصول ساده است، اما هر روز صبح پس از بیدار شدن باید صورت خود را با مرطوب کننده تمیز کنید. این ترکیبات به صورت کرم هایی تولید می شوند که خواص مرطوب کنندگی و آبرسانی به پوست را دارند. مرطوب کننده از چین و چروک های پوستی جلوگیری می کند و سطح رطوبت پوست را در حد متعادل نگه می دارد. برای اجرای انواع آرایش صورت باید مرطوب کننده ها را روی صورت خود استفاده کنید، به طوری که تمام لایه بالایی پوست شما را بپوشاند.

به طور کلی دو دسته مرطوب کننده قبل از آرایش صورت استفاده می شود. آن دسته از مرطوب کننده هایی که قبل از استفاده از لوازم آرایشی استفاده می کنید. و دسته دوم، مرطوب کننده هایی هستند که پایان شب، قبل از خواب روی صورت خود قرار می دهید. جلوگیری کردن از لکه و جوش صورت و شادابی سلول های پوستی، مهمترین مزایای استفاده از مرطوب کننده ها هستند.

۲- پرایمر صورت

زمانی که در حال اجرای انواع آرایش صورت هستید باید قبل از استفاده از هر وسیله ی اصلی، یک لایه پرایمر در محل مورد نظر استفاده کنید. پرایمر، مجموعه‌ای از کرم ها یا پودرها است که در  آرایش چشم ها، آرایش پوست صورت، ابروها و لب ها استفاده می شود. زمانی که شما از پرایمر استفاده می کنید، لوازم آرایشی بسیار بهتر، نرم تر و روان تر، روی پوست قرار می گیرند. همچنین پرایمر به شما کمک می کند منافذ و ناهمواری های روی پوست خود را به راحتی بپوشانید و سپس کرم آرایشی را استفاده کنید.

انواع پرایمر وجود دارد. رنگ پوست خود را با شماره پرایمر کنترل کنید. برخی از انواع پرایمر ها می تواند با رنگدانه پوست شما سازگار باشد و نه تنها موجب زیباتر شدن آرایش شود، بلکه می تواند از جوش زدن یا لکه های پوستی شما ناشی از لوازم آرایشی هم جلوگیری کند. وقتی لایه پرایمر را برای آرایش صورت استفاده می کنید، اگر چه ممکن است ضخیم تر باشد اما هیچ فشاری روی پوست ایجاد نمی شود و کار کردن با آن راحت است.

انواع پرایمر برای آرایش صورت به صورت کرم، پودر و ژل به فروش می رسند. برخی از این لوازم آرایشی بر پایه آب هستند و برخی دیگر بر پایه ترکیبی به نام سیلیکون. استفاده از پرایمر سیلیکونی برای آرایش برای ایجاد سطح صاف و یکنواخت روی پوست مناسب ترند. فراموش نکنید که برای افرادی که نسبت به مواد شیمیایی آلرژی دارند و مشکلات پوستی برای آنها به وجود می‌آید، استفاده از انواع پرایمر پایه آب توصیه می شود.

۳- کرم آرایشی پایه

یکی از مهمترین مواد و لوازم آرایش صورت با نام کرم های پایه شناخته می‌شود. این کرم ها بلافاصله بعد از پرایمر آرایشی به کار می روند و نقش آنها، ایجاد یک رنگ یکنواخت برای پوست چهره است. از کرم های پایه می توانید برای روشن تر کردن، درخشان کردن و حتی تغییر مختصری بر رنگ اصلی پوست استفاده کنید. برای اینکه کرم پایه روی پوست شما بهتر به نظر برسد باید مرطوب کننده را استفاده کنید و پس از کرم های پرایمر، از کرم های پایه استفاده کنید. بهترین دستورهای آرایش صورت با استفاده از انواع کرم پایه متناسب با رنگ پوست افراد موافق هستند.

زمانی که لوازم آرایشی برای صورت خریداری می‌کنید، حتماً باید کرم پایه در داخل بسته وجود داشته باشد. انواع کرم های پایه با درصدهای مختلف از رنگدانه ها وجود دارند. قبل از خرید در مورد آنچه که در نظر دارید با فروشنده صحبت کنید.

۴- کرم های اصلی برای آرایش صورت

پس از اینکه سه مرحله فوق را برای انواع آرایش روی صورت استفاده کردید، نوبت به استفاده از کرم های اصلی می رسد. کرم های اصلی به صورت های پمپی یا مایع وجود دارند. استفاده از انواع کرم های آرایشی با سلیقه خانم ها امکان پذیر است. برخی از کرم ها رنگدانه های تیره تر و برخی دیگر رنگدانه ‌های روشن‌تر دارند. برخی از کرم ها حاوی ویتامین و مواد افزودنی هستند و برخی قادرند چین و چروک های پوست شما را بپوشانند. هنگام خرید بهترین کرم آرایشی برای صورت توجه داشته باشید که برند تولید کننده چیست و قیمت کرم ها چقدر تعیین شده است.

برخی از انواع کرم های اصلی برای آرایش صورت به گونه ای تولید شده‌اند که می توانید از آن به عنوان پرایمر یا کرم پایه استفاده کنید. کیفیت این کرم ها هم بسیار بالاست و مطابق با پوست شما قابل استفاده خواهد بود.

۵- پودر آرایشی

یکی دیگر از انواع لوازم آرایش صورت پودر آرایشی است. پس از اینکه تمام کرم های پایه و اصلی را استفاده کردید، برای یکنواخت شدن و براق تر شدن آرایش باید از پودر آرایشی استفاده کنید. این پودرها معمولاً به صورت پک جامد با ذرات بسیار بسیار ریز هستند. برای استفاده از پودر باید قلمو استفاده کنید. اگر طرز استفاده از پودر آرایشی را نمی‌دانید از راهنمایی لوازم آرایشی کمک بگیرید.

انواع آرایش صورت که می توانید در مناسبت ها یا مکان های مختلف استفاده کنید

زمانی که صحبت از آرایش صورت به میان می آید در برگیرنده تمام مدل هایی است که شما آن را از ساده تا پیشرفته در دنیای زیبایی می شناسید. آرایش تند و غلیظ یا آرایش های ملایم و ساده، همگی با استفاده از بهترین لوازم قابل اجرا می باشند. برای اینکه از لوازم آرایش صورت استفاده کنید، باید آنها را بشناسید و بدانید که دقیقاً هرکدام با چه هدفی به کار می روند.

به طور مثال، خط چشم، ریمل چشم، مداد ابرو، رژلب یا سایه چشم، هر کدام شیوه ها و ترفندهای خاص خودشان را دارند. در ادامه این قسمت به صورت فهرست گونه درباره انواع مدل های آرایش صورت و ویژگی های هر یک به طور کوتاه صحبت می‌کنیم:

  • انواع آرایش برنزه برای صورت به آرایش ‌هایی گفته می‌شود که یک درخشش طلایی یا رنگ برنزه را روی پوست اجرا می‌کنند. این طیف رنگی شامل پوست صورت و سایه چشم ها می باشد.
  • در استفاده از لوازم آرایشی روی پوست صورت، استفاده از لوازمی که مخفی کننده یا پنهان کننده (کانسیلر) ناهمواری های پوستی نام دارند، الزامی است. این ترکیبات می توانند لکه های پوستی را حذف کنند و ظاهر زیباتری به آن ببخشند.
  • استفاده از انواع پرایمرها برای آرایش صورت نظیر پرایمر چشم یا پرایمر ابرو و پرایمر پوست برای زیباتر شدن آرایش توصیه شده است.

آرایش مخصوص عروسی

  • برای آرایش هایی که مخصوص مراسم عروسی یا جشن های خاص است، معمولا از ترکیبات آرایشی با نام محو کننده ها یا درخشان کننده ها استفاده می شود. به طور مثال، انواع رژلب مایع یا شفاف که حالت براق را روی لب ایجاد می‌کند، نمونه‌ای از این آرایش است.
  • یکی از مهمترین وسایلی که حتماً به آن نیاز دارید، پاک کننده های آرایش هستند. این پاک کننده ها به صورت محلول هایی بسته بندی شد ه اند که می‌توانند آرایش را پاک کنند. در این صورت اگر دچار خطا و اشتباه شوید به راحتی قابل پاک کردن است.
  • در استفاده از ریمل چشم و خط چشم باید حتما از پرایمر و سپس ابزار آرایشی استفاده کنید.
  • برخی از آرایشگرها عقیده دارند که پس از پایان آرایش بهتر است از هایلایت کننده استفاده کنید. با این محصول، بخشی از صورت را نسبت به بخش دیگر بهتر جلوه می دهید. مثلاً رژگونه می تواند این قسمت را مجزا از سایر پوست ‌صورت نشان دهد.
  • اگر در استفاده از لوازم آرایش صورت، مهارت خاصی ندارید، ابتدا با لوازم کمتری شروع کنید. قیمت لوازم آرایشی نباید بیش از حد ارزان باشد چرا که نشان می دهد کیفیت آن مناسب نیست و ممکن است به پوست شما آسیب وارد کنند.
  • فراموش نکنید که پس از استفاده از لوازم آرایشی، اگر کوچکترین حساسیت یا جوش روی پوست خود مشاهده کردید، استفاده از آن را متوقف کرده به پزشک مراجعه کنید. این مسئله در مورد چشم ها بسیار اهمیت دارد.

منابع:

https://www.makeupartistessentials.com/an-introduction-to-makeup-types-of-makeup/

https://www.moyoway.com/makeup-types.html

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

شماره تلفن شما منتشر نخواهد شد. ما از این طریق شما رو به محض دریافت پاسخ مطلع می‌کنیم.
بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محتواهای مربوط به این مقاله

انتخاب مسواک مناسب دندان شما

انتخاب مسواک مناسب دندان شما

انتخاب مسواک مناسب برای دندان اهمیت بسیار زیادی دارد و نقش مهمی در حفظ سلامت دهان و دندان ایفا می کند. انتخاب صحیح مسواک می تواند از بروز بیماری های لثه و پوسیدگی دندان پیشگیری کرده و در نتیجه به تقویت سلامت کلی بدن کمک شایانی نماید. انتخاب مسواک با اندازه، شکل و سفتی مناسب برای هر فرد، می تواند به تمیز کردن کامل و موثر دندان ها و لثه ها کمک کند. مسواک های با موهای نرم، به لثه ها آسیب نمی رسانند و در عین حال قادر به حذف پلاک و جرم دندانی هستند.

ادامه مطلب
درمان‌های خانگی برای کاهش حساسیت دندانی

درمان‌های خانگی برای کاهش حساسیت دندانی

انواع رو‌ش‌های خانگی برای کاهش حساسیت دندان وجود دارد. حساسیت دندان، یک مشکل شایع است که با استفاده از مسواک مناسب، خمیر دندان ضدحساسیت و روش‌های دندان پزشکی قابل کنترل است. در کنار این روش‌ها درمان‌های خانگی مانند استفاده از سیر، زردچوبه، محلول آب و نمک و… وجود دارد که با از بین بردن باکتری‌های دهان و همچنین کاهش التهاب لثه به رفع حساسیت دندانی کمک می‌کنند.

ادامه مطلب
خمیر دندان ضدحساسیت

خمیر دندان ضدحساسیت

خمیردندان‌های ضدحساسیت دارای ترکیباتی هستند که می‌توانند در کاهش حساسیت دندان‌ها نقش مهمی ایفا کنند. این محصولات حاوی مواد مسدودکننده‌ای هستند که قادرند مجاری میکروسکوپی موجود در دندان، که به بافت‌های حساس آن متصل می‌شوند، را مسدود کنند. این فرایند از انتقال محرک‌های دردناک مانند سرما، گرما یا اسیدهای موجود در غذاها و نوشیدنی‌ها به عصب دندان جلوگیری می‌کند. به این ترتیب، احساس درد و حساسیت دندان کاهش می‌یابد. با این وجود، باید توجه داشت که خمیردندان‌های ضدحساسیت تنها برای درمان حساسیت‌های خفیف تا متوسط دندان مناسب هستند و نمی‌توانند جایگزین درمان‌های پزشکی و تخصصی برای حساسیت‌های شدیدتر باشند. در مواردی که حساسیت دندان شدید است، ممکن است نیاز به درمان‌های پیشرفته‌تری مانند پر کردن، ترمیم یا روکش دندان باشد.

ادامه مطلب
خواص CAPRYLOYL SALICYLIC ACID چیست؟

خواص CAPRYLOYL SALICYLIC ACID چیست؟

امروزه انتخاب و خرید محصولات آرایشی و بهداشتی از بین ده ها یا صدها محصول مشابه (با برندها و سازنده های مختلف) که هر کدام ادعا ها و مزیت های خاصی را مطرح می کنند، بسیار دشوار شده است. یکی از راه های شناخت فرآورده ها و پی بردن به کیفیت آنها، آشنایی با ویژگی تک تک اجزای سازنده آن است. در این مقاله با یکی دیگر از مواد سازنده محصولات آرایشی و بهداشتی آشنا می شویم.

ادامه مطلب
سبد خرید