برای خرید کالا های سلامت در جشنواره زمستانه نسخه اول شرکت کنید.

انواع فرم محصولات آرایشی (بالم، لوسیون، کرم، ژل، سرم و پماد)

صنعت مراقبت از پوست همیشه در حال تغییر است و انواع محصولات مراقبت از پوست، بافت‌ها و فرمول‌های متنوعی وجود دارد که می‌توانید از بین آن‌ها یکی را انتخاب کنید که مناسب‌ترین نیازهای خود را داشته باشد. از آنجایی که ممکن است همان محصول بهترین انتخاب برای تمام مشکلات و خواسته‌های پوستی شما نباشد، امروز تفاوت‌های بین لوسیون، کرم، ژل و سرم را مورد بحث قرار می‌دهیم و به شما کمک می‌کنیم تا محصول ایده آل برای رژیم مراقبت از پوست خود را انتخاب کنید. موارد مصرف محصولات مراقبت از پوست شما ممکن است بسته به نسبت آب، روغن و سایر اجزای حیاتی متفاوت باشد. ممکن است انتخاب مشکل باشد، اما نه بیشتر از این که ما اینجا هستیم تا توضیح دهیم لوسیون در مقابل کرم، ژل در مقابل کرم و غیره، و اینکه کدام یک برای شما بهترین کارایی را دارد.
انواع فرم محصولات آرایشی

انواع فرم محصولات آرایشی پوست

زمانی که یک محصول مراقبت از پوست خریداری می‌کنید، انتخاب شما هم به ترجیح شخصی شما و هم به نتیجه‌ای که می‌خواهید، بستگی دارد. محصولات مراقبت از پوست اغلب به صورت سرم، کرم، ژل و لوسیون عرضه می‌شوند. بالم و روغن نیز اخیراً محبوبیت پیدا کرده‌اند. چگالی مولکولی، ویسکوزیته، فرمولاسیون (تعادل بین آب و روغن) و جذب عواملی هستند که در نهایت تفاوت شیمیایی محصول مراقبت از پوست را تعیین می‌کنند. در ادامه به معرفی هر یک از انواع فرم محصولات آرایشی پوست می‌پردازیم.

انواع فرم محصولات آرایشی

سرم آرایشی

در بین انواع فرم محصولات آرایشی پوست، سرم‌ها اغلب غلظت بیشتری دارند و از مواد موثر بیشتری تشکیل شده‌اند. به دلیل چگالی کم، به سرعت جذب می‌شوند و بیشتر نفوذ می‌کنند. بنابراین، سرم‌ها اغلب پس از شستشو یا ماسک استفاده می‌شوند. توزیع و جذب سریع‌تر آنها در درم به دلیل ویسکوزیته کمتر آنها امکان پذیر است. از آنجایی که آنها هم سبک و هم متراکم هستند، می‌توانند به عمق بیشتری نفوذ کنند و در بین مشتریان و متخصصان در زمینه مراقبت از پوست گزینه محبوبی می‌باشند. بیشتر سرم‌ها قوام آبکی دارند، اگرچه گاهی اوقات ممکن است غلیظ‌ باشند و یا به فرم ژل در بیایند.

سرم پوست

ژل آرایشی

ژل‌ها اغلب سنگین‌تر و چسبناک‌تر از سرم‌ها هستند، اما استفاده و جذب آن‌ها همچنان ساده است. آنها کمی چسبناک‌تر هستند و تمایل دارند فرم خود را در هنگام استفاده حفظ کنند. آنها دارای چندین ویژگی مشترک با سرم هستند و مانند آنها غلظت بیشتری از اجزای مهم دارند و جذب آنها سریع است. ژل‌ها دو هدف را دنبال می‌کنند: آنها مواد فعال مهمی را ارائه می‌دهند و باعث افزایش هیدراتاسیون کلی می‌شوند. ژل در حال حاضر به طور گسترده‌ای در هر دو صنعت لوازم آرایشی و دارویی استفاده می‌شود.

محلول‌های مبتنی بر ژل یکی از بهترین راه حل‎ها برای انواع پوست‌های چرب هستند؛ زیرا بر پایه آب و اغلب فاقد چربی هستند. آنها لایه‌ای یا احساس چربی روی پوست باقی نمی‌گذارند و نسبت به کرم‌ها و لوسیون‌ها از نظر قوام سبک‌تر هستند.

ژل پوست

کرم آرایشی

کرم‌‌ها معمولاً دارای چگالی متوسط هستند و حاوی موادی باشند که به محصول قوام بیشتری می‌دهند. بسته به نتایج هدفمند، کرم‌ها طیف وسیعی دارند. با این حال، اکثریت هنوز هم به سرعت جذب می‌شوند. کرم‌ها ممکن است شامل مرطوب کننده‌ها، نرم کننده‌ها، انسدادها، مواد فعال ضروری و… باشند.

کرم‌ مرطوب کننده روزانه در شیشه‌ها ارائه می‌شود. کرم‌ درمانی اغلب در تیوپ هستند مانند هیدروکورتیزون که برای نیش حشرات و بثورات استفاده می‌شود. سطح بدنی که محصول برای آن طراحی شده است، اغلب تعیین کننده نوع محفظه محصولات است. به عبارت دیگر، آنهایی که برای فضاهای محدود در نظر گرفته شده‌اند، بیشتر در تیوپ بسته بندی میشوند.

کرم پوست

لوسیون آرایشی

کرم‌هایی با ویسکوزیته کمتر لوسیون هستند. لوسیون‌ها باید قابلیت پخش بیشتری داشته باشند؛ زیرا اغلب در ناحیه وسیع‌تری استفاده می‌شوند. برای تسهیل کاربرد ساده‌تر، لوسیون اغلب مستلزم محتوای آب بیشتر و ترکیب موثر بیشتر است.

 

لوسیون پوست

 

  • جزئیات مهم در مورد لوسیون بدن چیست؟

پوست‌های چرب به درستی توسط آن مرطوب می‌شوند. نرم کننده‌ها و مرطوب کننده‌ها هر دو اجزای آبرسانی هستند که در لوسیون‌های بدن یافت می‌شوند. اسیدهای چرب لازم و ویتامین E موجود در آن به مرطوب نگه داشتن پوست شما کمک می‌کند و از سد طبیعی پوست محافظت می‌کند. بر روی بازوها، گردن و پاها، لوسیون‌ها قابل استفاده هستند. برای بهترین نتیجه، از لوسیون بدن درست بعد از حمام استفاده کنید.

لوسیون پوست شما را هیدراته می‌کند. ترکیبات اصلی در لوسیون بدن شامل آب، روغن و سایر مواد آبرسان است. لوسیون از نظر قوام سبک‌تر است و مقدار آب بیشتری در فرمول خود دارد. لوسیون به راحتی پخش می‌شود، به سرعت جذب می‌شود و روی پوست کاملاً سبک است.

بالم آرایشی

حوزه مراقبت از پوست و مراقبت از مو امروزه علاوه بر رژ لب و دئودورانت‌ها شامل بالم‌ها و مواد جامد نیز می‌شود. این امر به دلایل متعددی پذیرفته شده است، از جمله صرفه جویی در وزن که ناشی از عدم وجود آب است و توانایی شکل دادن به مواد جامد برای کاربردهای متنوع. آنها می‌توانند شبیه بستنی‌های روی چوب یا جایگزین‌های فشاری باشند. علاوه بر این، امکان رشد میکروب به دلیل کمبود آب تا حد زیادی کاهش می‌یابد. همچنین، ما نمی‌توانیم مزایای محیط زیست را نادیده بگیریم؛ زیرا استفاده از آب و بسته بندی کمتر منجر به محصولات سبز بهتر می‌شود.

روغن‌های آرایشی و بهداشتی

روغن‌ها اساساً فرمول‌های فاقد آب هستند، از این رو اغلب از یک روغن یا ترکیبی از روغن‌ها همراه با سایر اجزای فعال تشکیل شده‌اند. با وجود اینکه آنها بر پایه روغن هستند، اکثر فرمول‌ها بسته به روغن حامل اصلاً حس چربی و چسبناکی به شما نمی‌دهند. از آنجایی که لایه شاخی پوست چربی دوست است، آنها به راحتی جذب می‌شوند و روغن‌ها نفوذ بهتر محصول را تسهیل می‌کنند. بسته به روغن‌های مورد استفاده، غلظت فرآورده‌های نفتی ممکن است از کم تا زیاد متفاوت باشد. با این حال، اکثریت دارای ویسکوزیته شبیه سرم هستند.

استیک‌ آرایشی

استیک‌های آرایشی نسخه‌های غلیظی از کانسیلرها، رژگونه‌ها، فونداسیون‌ها و هایلایت‌های صورت هستند که اغلب در لوله‌های چرخشی کوچک فروخته می‌شوند. اگرچه آرایش کردن با براش با مالیدن لوازم آرایشی روی صورت شما تفاوت چندانی ندارد؛ اما متخصصان آرایش آنها را به دلیل سادگی آنها دوست دارند (به ندرت براش لازم است). علاوه بر این، فرمولاسیون کرمی و ژل مانند به خوبی با پوست ترکیب می‌شود تا آرایشی شما ظاهری زیبا داشته باشد.

چه چیزی کرم را از پماد متمایز می‌کند؟

هم کرم‌ و هم پماد برای اهداف درمانی و زیبایی شناخته می‌شوند. نسبت روغن به آب، وجه تمایز اصلی این دو است. در مقدار مساوی از آب، مقدار روغن پمادها در مقایسه با روغن یک کرم تقریباً 80 درصد است. کرم‌ها به دلیل داشتن آب زیاد و سهولت جذب، قادر به پوشاندن مقدار زیادی از پوست هستند. آنها برای درمان پوست‌های خشک، بثورات و ضایعات پوستی استفاده می‌شوند و سبب حفظ رطوبت خواهند شد.

پمادها بیشترین روغن را در خود دارند. آنها بلافاصله در پوست شما فرو نمی‌روند. در عوض، آنها در بالای پوست باقی می‌مانند و دفاع بیشتری در برابر از دست دادن رطوبت و عوامل محیطی مانند هوای سرد یا خشک ایجاد می‌کنند. روغن معدنی و نفت اجزای معمولی پماد هستند. از آنجایی که پمادهای مبتنی بر روغن دارای ویسکوزیته بیشتری هستند و تمایل دارند برای مدت طولانی‌تری نسبت به کرم‌ها روی پوست باقی بمانند، اگر پوست خشکی دارید و مستعد ابتلا به آن هستید، پمادها برای شما گزینه مناسبی هستند.

پماد پوست

چه چیزی لوسیون را از کرم متمایز می‌کند؟

با وجود داشتن فرمول بسیار متمایز، کرم‌ها و لوسیون‌ها اغلب به اشتباه به عنوان یک محصول در نظر گرفته می‌شوند. لوسیون‌ها اغلب حاوی مقدار قابل توجهی آب هستند. برخی از لوسیون‌ها ممکن است شامل الکل نیز باشند. برای پوست‌های مختلط، چرب یا مستعد آکنه، باید از لوسیون‌های فاقد چربی استفاده کنید. لوسیون‌ها، اثر بسیار کمی روی پوست باقی می‌گذارند و به سرعت جذب می‌شوند. این نشان می‌دهد که آنها معمولاً برای استفاده روزانه مناسب هستند، به خصوص اگر پوست معمولی تا چرب دارید.

 

مراقب ترکیبات مصنوعی کرم‌ها و لوسیون‌ها باشید

اگر پوست حساس دارید یا به ماده خاصی آلرژی دارید در هنگام خرید محصولات آرایشی و مراقبتی پوست، به محتوای آنها دقت کنید و مراقب باشید. ترکیبات مصنوعی تحریک کننده مانند عطرها، رنگ‌ها، امولسیفایرها و مواد نگه دارنده بیشتر در کرم‌ها و لوسیون‌ها یافت می‌شوند تا پمادها.

 

نوع پوست و رابطه آن با انتخاب انواع فرم محصولات آرایشی

سه نوع دسته اصلی برای پوست وجود دارد: پوست خشک، پوست نرمال، پوست چرب. برای هر دسته یکی از انواع فرم محصولات آرایشی مناسب است و پیشنهاد می‌شود. برای پوست‌های خشک و کم آب، ارائه دهندگان مراقبت از پوست استفاده از کرم‌ها را توصیه می‌کنند، در حالی که ژل‌ها بهترین گزینه برای درمان پوست‌های چرب هستند. در چند سال گذشته، ژل‌ها بیشتر و بیشتر محبوب شده‌اند. به این دلیل است که ژل‌ها یک محلول داخلی ارائه می‌کنند که پس از جذب، آبرسانی را از داخل پوست بدون برجای گذاشتن اثر چربی فعال می‌کند. در صبح، هنگامی که برای رفتن به سر کار عجله دارید، ممکن است برای صرفه جویی در زمان، ژل را روی صورت خود بمالید که سریع‌تر نفوذ می‌کند. با این حال، از آنجایی کرم‌ها مدت طولانی‌تری باقی می‌مانند و مراقبت طولانی مدت‌تری از صورت را ارائه می‌دهند، برای پوست‌های خشک و کم آب انتخابی برتر هستند.

 

سخن پایانی

در بین انواع فرم محصولات آرایشی پوست سرم‌ها کمترین ویسکوزیته و سریع‌ترین جذب را دارند. اغلب ابتدا روتین آرایشی و مراقبتی استفاده می‌شوند. کرم‌ها یا ژل‌ها در مرحله بعدی قرار می‌گیرند. مواد جامد و بالم‌ها هم در ادامه استفاده می‌شوند. اکثر آنها دارای فرمولاسیون با نقطه ذوب پایین‌تری هستند که در دمای بدن مایع می‌شوند و در سراسر پوست پخش می‌شوند و در پوست فرو می‌روند. کرم‌ها و لوسیون‌ها به طور مشابه عمل می‌کنند. روغن‌ها اغلب به دلیل افزایش چگالی آن‌ها در آخر استفاده می‌شوند، که به آنها امکان می‌دهد از طریق کرم‌هایی که قبلاً استفاده شده‌اند حل شوند و جذب پوست برای آنها روی دهد.

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

شماره تلفن شما منتشر نخواهد شد. ما از این طریق شما رو به محض دریافت پاسخ مطلع می‌کنیم.
بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محتواهای مربوط به این مقاله

نخل اره ای (Saw Palmetto) چیست و چه خواصی دارد

نخل اره ای (Saw Palmetto) چیست و چه خواصی دارد

نخل اره ای یا ساوپالمتو یک درخت نخل کوتاه، بومی مناطق جنوب شرقی آمریکای شمالی است. نخل اره ای برای درمان بزرگی پروستات، بهبود عملکرد دستگاه ادراری و افزایش رشد مو استفاده می‌شود. برخی نیز از مکمل این گیاه برای تقویت میل جنسی، افزایش باروری و کاهش التهاب استفاده می‌کنند و نتایج آخرین تحقیقات اثرات ضد سرطانی آن را تایید کرده‌اند.

ادامه مطلب
انتخاب مسواک مناسب دندان شما

انتخاب مسواک مناسب دندان شما

انتخاب مسواک مناسب برای دندان اهمیت بسیار زیادی دارد و نقش مهمی در حفظ سلامت دهان و دندان ایفا می کند. انتخاب صحیح مسواک می تواند از بروز بیماری های لثه و پوسیدگی دندان پیشگیری کرده و در نتیجه به تقویت سلامت کلی بدن کمک شایانی نماید. انتخاب مسواک با اندازه، شکل و سفتی مناسب برای هر فرد، می تواند به تمیز کردن کامل و موثر دندان ها و لثه ها کمک کند. مسواک های با موهای نرم، به لثه ها آسیب نمی رسانند و در عین حال قادر به حذف پلاک و جرم دندانی هستند.

ادامه مطلب
درمان‌های خانگی برای کاهش حساسیت دندانی

درمان‌های خانگی برای کاهش حساسیت دندانی

انواع رو‌ش‌های خانگی برای کاهش حساسیت دندان وجود دارد. حساسیت دندان، یک مشکل شایع است که با استفاده از مسواک مناسب، خمیر دندان ضدحساسیت و روش‌های دندان پزشکی قابل کنترل است. در کنار این روش‌ها درمان‌های خانگی مانند استفاده از سیر، زردچوبه، محلول آب و نمک و… وجود دارد که با از بین بردن باکتری‌های دهان و همچنین کاهش التهاب لثه به رفع حساسیت دندانی کمک می‌کنند.

ادامه مطلب
خمیر دندان ضدحساسیت

خمیر دندان ضدحساسیت

خمیردندان‌های ضدحساسیت دارای ترکیباتی هستند که می‌توانند در کاهش حساسیت دندان‌ها نقش مهمی ایفا کنند. این محصولات حاوی مواد مسدودکننده‌ای هستند که قادرند مجاری میکروسکوپی موجود در دندان، که به بافت‌های حساس آن متصل می‌شوند، را مسدود کنند. این فرایند از انتقال محرک‌های دردناک مانند سرما، گرما یا اسیدهای موجود در غذاها و نوشیدنی‌ها به عصب دندان جلوگیری می‌کند. به این ترتیب، احساس درد و حساسیت دندان کاهش می‌یابد. با این وجود، باید توجه داشت که خمیردندان‌های ضدحساسیت تنها برای درمان حساسیت‌های خفیف تا متوسط دندان مناسب هستند و نمی‌توانند جایگزین درمان‌های پزشکی و تخصصی برای حساسیت‌های شدیدتر باشند. در مواردی که حساسیت دندان شدید است، ممکن است نیاز به درمان‌های پیشرفته‌تری مانند پر کردن، ترمیم یا روکش دندان باشد.

ادامه مطلب
سبد خرید