برای خرید کالا های سلامت در جشنواره زمستانه نسخه اول شرکت کنید.

اهمیت مراقبت از پوست دور چشم

پوست دور چشم از حساس‌ترین و نازک‌ترین بخش‌های بدن است. به دلیل اینکه پوست دور چشم، فاقد کلاژن و غدد چربی است بیشتر مستعد خشکی، افتادگی، خطوط و چین و چروک است. بنابراین شکرت‌های دارویی و بهداشتی تمرکز زیادی بر ساخت محصولات مراقبت پوست دور چشم داشته‌اند.ممکن است شما تاکنون سیاهی دور چشم، پف کردن چشم، چین و چروک اطراف چشم را تجربه کرده باشید و به دنبال راهی برای درمان و پیشگیری از این حوادث هستید؛ در این مقاله به توضیح درباره‌ی، حساسیت پوست دور چشم می پردازیم و در ادامه روش‌ها و ترکیباتی که برای این ناحیه استفاده می‌شوند را بررسی می‌کنیم.
پوست دور چشم

اهمیت مراقبت از پوست دور چشم

پوست دور چشمچشم‌ها دریچه‌ای به روح شما هستند، پوست دور چشم از نازک‌ترین و ظریف‌ترین مناطق بدن است؛ بنابراین برای حفظ زیبایی چشم‌ها باید بیشترین مراقبت از پوست دور چشم را داشته باشید. پوست اطراف چشم شما در مقایسه با بقیه بدن و صورت شما، فاقد کلاژن و غدد چربی است و بیشتر مستعد خشکی، افتادگی، خطوط و چین و چروک است. به دلیل اینکه چشم‌های شما به طور مداوم در طول روز مورد استفاده قرار می‌گیرند (از پلک زدن تا نمایش احساسات) پیری این ناحیه نسبت به بخش‌های دیگر پوست سریع‌تر است؛ بنابراین باید به تقویت پوست زیر چشم نیز توجه شود.

پوست اطراف چشم به دلیل عوامل ارثی، اشعه ماوراء بنفش (UV)، استرس‌های محیطی و انتخاب سبک زندگی نیز در معرض پیری زودرس هستند. بنابراین باید از کرم‌های دور چشم و محصولات مراقبتی دور چشم برای پیشگیری از این حوادث استفاده کنید. استفاده از کرم دور چشم برای تقویت پوست اطراف چشم، به جلوگیری از ایجاد خطوط جدید و چروک کمک می‌کند. از مشکلات رایج پوست دور چشم می‌توان به حلقه سیاهی دور چشم، سیاهی زیر چشم، پف کردگی، چین و چروک و خطوط ریز اشاره کرد.

 

حلقه‌های تیره زیر چشم ناشی از چه چیزی است؟

شاید شما هم با دیدن حلقه سیاه دور چشم‌تان به فکر راهی برای رفع کردن آنها بوده باشید. کبودی زیر چشم، به دلایل مختلفی مانند کم‌خوابی، نوشیدن آب کم یا رژیم غذایی به وجود آید. اما گاهی اوقات، سیاهی دور چشم حتی با رعایت رژیم غذایی سالم و هشت ساعت خواب در هر شب نیز از بین نمی‌روند. در این افراد دایره‌های سیاه دور چشم یک جزء ارثی است. برای رفع سیاهی چشم می‌توان از محصولات متنوعی استفاده کرد. برخی از مواد موضعی شامل کافئین یا ویتامین K  به گردش خون کمک می‌کنند تا حلقه‌های سیاه دور چشم را روشن کنند. همچنین دستورهای تهیه‌ی ماسک دور چشم خانگی نیز، برای از بین بردن حلقه‌های سیاهی دور چشم موجود است.

حلقه سیاه دور چشم

پف کردگی و رفع پف کردن کیسه‌های زیر چشم

مایعی که هنگام خواب زیر چشمان شما جمع می‌شود، دلیل پف کردن پوست اطراف چشم شما بعد از بیدار شدن، است. اگر اغلب در این موقعیت قرار می‌گیرید، می‌توانید یک غلتک مخصوص پوست زیر چشم تهیه کنید و آن را در یخچال خود قرار دهید. صبح غلتک را به ژل چشم آغشته کنید و به آرامی آن را بر روی کیسه‌ها زیر چشم حرکت دهید. اثر خنک‌کننده آن، در کاهش پف‌ کردگی چشم‌ها موثر است. دمای سرد جریان خون را کاهش می‌دهد و باعث کاهش تجمع مایعات در اطراف چشم می‌شود. همچنین رژیم غذایی مناسب، در بهبود پف چشم تأثیر گذار است. رژیم غذایی با سدیم بالا، پف کردگی چشم را به همراه دارد؛ بنابراین متخصصان توصیه می‌کنند برای جلوگیری از احتباس آب، مصرف نمک خود را کاهش دهید.

حلقه سیاه دور چشم

رفع چین و چروک دور چشم

ماهیچه‌های اطراف چشم که هنگام پوزخند و خنده منقبض می‌شوند، بیشتر مسئول چین و چروک‌های افقی هستند که در گوشه بیرونی چشم ما ظاهر می‌شوند. یکی از راه‌های از بین بردن چین و چروک و خطوط ریز دور چشم، استفاده از محصولات حاوی رتینوئید است. رتینوئیدها، تشکیل کلاژن در پوست را تحریک می‌کنند. همچنین کرم دور چشم حاوی رتینول یا پپتید، گزینه مناسبی برای از بین بردن چین و چروک دور چشم است. مشتقات ویتامین A رتینول و رتینوئید، باعث سنتز کلاژن و تجدید سلول‌های پوست می‌شوند.

رتینول با نفوذ بیشتر به بافت‌های پوست، چین و چروک‌ها را احیا می‌کند و ظاهر خطوط ریز را بهبود می‌بخشد. بهتر است، شب‌ها از کرم دور چشم با رتینول استفاده کنید. برای صبح، استفاده از کرم دور چشم با چای سبز پیشنهاد می‌شود؛ زیرا سرشار از آنتی اکسیدان است و از پوست در برابر استرس‌های محیطی که پیری را سرعت می‌بخشد، محافظت می کند. پلی فنول‌های چای سبز، که مواد شیمیایی آنتی‌اکسیدانی هستند، باعث کاهش بروز آفتاب سوختگی می‌شوند. آنها آنزیمی را که کلاژن را در پوست شما تجزیه می‌کند، مهار می‌کنند و رادیکال‌های آزاد را در بدن خنثی می‌کنند.

چین و چروک دور چشم

چرا کرم دور چشم یکی از مهم‌ترین محصولات آرایشی است؟

کرم دور چشمممکن است تصور کنید مرطوب کننده‌هایی که برای بقیه قسمت‌های صورت استفاده می‌شود، شبیه کرم دور چشم هستند. اگرچه استفاده از مرطوب کننده‌های معمولی ممکن است برای جلوگیری از چین و چروک یا پف دور چشم کافی به نظر برسند، اما کرم‌های دور چشم دارای مزیت‌هایی هستند که آنها را ارزشمند و متفاوت با مرطوب کننده‌های معمولی می‌کنند.

 

 

در روی بسته بسیاری از مرطوب کننده‌ها، به مصرف کنندگان هشدار می‌دهند که از آنها در نزدیکی چشم استفاده نشود. علاوه بر عطر و مواد نگهدارنده که چشم را تحریک می‌کنند؛ مرطوب کننده‌ها ممکن است حاوی ترکیباتی باشند که به ناحیه چشم، آسیب برساند. کرم‌های دور چشم، ایمن‌تر و مؤثرتر هستند؛ زیرا به طور ‌ویژه برای استفاده در اطراف چشم ساخته شده‌اند. برخی از کرم‌های چشم بهتر از مرطوب کننده‌ها عمل می‌کنند؛ چون حاوی مواد شیمیایی قوی‌تری و موثرتری برای این ناحیه هستند. در حالی که مرطوب‌کننده‌های معمولی باید کل صورت را درمان کنند و کمتر خاص پوست دور چشم هستند؛ کرم‌های دور چشم برای به حداقل رساندن پف و سیاهی دور چشم طراحی شده‌اند. استفاده از کرم دور چشم برای پوست حساس دور چشم، اولین قدم برای جلوگیری از علائم پیری است.

با وجود اینکه، کرم‌های دور چشم به‌طور خاص برای استفاده در اطراف چشم طراحی شده‌اند، ممکن است همچنان لازم باشد اقدامات احتیاطی را برای جلوگیری از نفوذ کرم به داخل چشم انجام دهید. برای جلوگیری از آلوده شدن کرم دور چشم به هر گونه باکتری که ممکن است روی دست شما باشد، باید از یک قاشق یا کاردک (کوچک) برای خارج کردن کرم استفاده کنید. همچنین کرم دور چشم باید به آرامی و بدون کشیدن یا فشار دادن، روی صورت اعمال شود.

 

ترکیبات موجود در کرم‌ دور چشم برای جوانسازی دور چشم

  • کافئین

کافئین باعث افزایش آبرسانی، کاهش تورم و سیاهی دور چشم می‌شود.

  • نیاسینامید

نیاسینامید یک روشن کننده قوی پوست است. این آنتی اکسیدان قوی، نشانه‌های خستگی و کمبود خواب را با طراوت و سفت‌کردن بافت دور چشم برطرف می‌کند.

  • ویتامین C

ویتامین C، التهاب را به حداقل می‌رساند و خطوط و چین و چروک را کاهش می‌دهد تا به چشم‌ها احساس تجدید و شادابی ببخشد. علاوه بر این، این آنتی اکسیدان از آسیب رادیکال‌های آزاد، جلوگیری می‌کند. موقع خرید ویتامین C به این نکته دقت کنید که  مخصوص پوست دور چشم است زیرا دارای دوز کمتری از این ویتامین است.

  • ویتامین A

سرم‌های چشم ویتامین A حاوی رتینول، پوست را هنگام خواب بدون تحریک پوست، سفت و بازسازی می‌کنند. علاوه بر این، رتینول به رفع رنگدانه، چین و چروک‌های ظریف و حلقه‌های تیره زیر چشم نیز کمک می‌کند.

  • پپتید

پپتیدها، پف و سیاهی دور چشم را کاهش می‌دهند و در عین حال، سبب افزایش سنتز الاستین و کلاژن می‌شوند.

  • اسید هیالورونیک

اسید هیالورونیک، باعث نرمی و لطافت پوست می‌شود. همچنین رطوبت را جذب می‌کند تا پوست را هیدراته نگه دارد و باعث کاهش چین و چروک شود.

  • عصاره جلبک قرمز

سبب کاهش پف چشم خواهد شد و تجمع مایعات زیر چشم را کاهش می‌دهد.

 

نحوه استفاده از کرم دور چشم

نحوه کرم زدن دور چشمبعد از تمیز کردن و تونینگ و قبل از مرطوب کردن، باید از کرم‌های دور چشم استفاده شود. چند نقطه ریز از کرم را به صورت نیم دایره، ترجیحاً بین استخوان گونه و مژه پایین قرار دهید. محصول خود را روی پلک نزنید، مگر اینکه این کار، در دستورالعمل آن مشخص شده باشد. از کشیدن یا اعمال فشار بیش از حد به پوست اطراف چشم، خودداری کنید. برای جلوگیری از کشش بیش از حد پوست هنگام مالیدن کرم دور چشم، همیشه از انگشت حلقه استفاده کنید که نرم‌ترین لمس را دارد.

از قسمت داخلی به بیرونی شروع کنید، به سمت بیرون و به آرامی با حرکات دایره‌ای به سمت شقیقه‌ها حرکت کنید. هنگامی که تمام کرم دور چشم جذب شد، به عقب برگردید و ضربات را دوباره اعمال کنید؛ این بار از بینی به سمت داخل و زیر چشم حرکت کنید. برای کمک به کاهش خطوط و چین و چروک‌ها، افراد بالای 30 سال باید از کرم دور چشم در صبح و شب استفاده کنند.

 

مزیت استفاده از محصولات پوست دور چشم و جوانسازی دور چشم

  • محصولات دور چشم از علائم معمول پیری محافظت می‌کند

دلایل زیادی برای کدر شدن، خستگی و شل شدن پوست وجود دارد؛ اما کم آبی بدن و استرس‌های محیطی، دو عامل اصلی هستند. آنتی اکسیدان‌ها و اجزای تقویت کننده در کرم‌های طبیعی دور چشم، به مقابله با این مهاجمان کمک می‌کنند.

 

  • چین و چروک و خطوط ریز دور چشم را به حداقل می‌رساند

یکی دیگر از مزایای آنتی اکسیدان‌ها، ویتامین‌ها و آبرسان‌های خوب این است که پوست را صاف و احیا می‌کنند، که باعث می‌شود چین و چروک و خطوط کمتر آشکار شوند.

 

  • ظاهر پف کردگی چشم را کاهش می‌دهند

افزایش سن، آلرژی‌ها و کمبود خواب ممکن است به تجمع مایعات کمک کنند و منجر به پف کردگی چشم شوند. این نشانه‌های آشکار خستگی با مواد تشکیل دهنده کرم‌های دور چشم، کاهش می‌یابد.

 

  • سیاهی دور چشم را کاهش می‌دهند

کرم‌های دور چشم طبیعی، سرشار از مواد گیاهی سالم هستند و به شما کمک می‌کنند تا پوست دور چشم‌تان درخشان‌تر به نظر برسد و سیاهی آنها را کاهش می‌دهند.

 

  • هیدراتاسیون پوست دور چشم را فراهم می‌کند

کرم دور چشم، نوع خاصی از آبرسانی را که پوست ظریف اطراف چشم شما نیاز دارد را ارائه می‌دهد. این کار را فقط با مقدار مناسبی از مواد تشکیل دهنده انجام می‌دهد و تضمین می‌کند که پوست تحریک نمی‌شود یا بیشتر خشک نمی‌شود.

 

  • آمادگی پوست شما برای لوازم آرایشی

صاف کردن و کاهش ظاهر لکه‌های تیره و پف‌کردگی چشم دو موردی است که کرم‌های دور چشم در انجام آن فوق‌العاده هستند. با انجام این کار، کانسیلر یکنواخت‌تر اعمال می‌شود و در طول روز در خطوط اطراف چشم، جمع نمی‌شود.

 

  • پوست دور چشم را تقویت می‌کند و از آن محافظت کند

در مقایسه با بقیه قسمت‌های صورت، پوست نازک زیر چشم حساس‌تر و مستعد تحریک است. اجزای موجود در کرم‌های دور چشم، مقاومت این ناحیه را افزایش می‌دهند.

 

 

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

شماره تلفن شما منتشر نخواهد شد. ما از این طریق شما رو به محض دریافت پاسخ مطلع می‌کنیم.
بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محتواهای مربوط به این مقاله

نخل اره ای (Saw Palmetto) چیست و چه خواصی دارد

نخل اره ای (Saw Palmetto) چیست و چه خواصی دارد

نخل اره ای یا ساوپالمتو یک درخت نخل کوتاه، بومی مناطق جنوب شرقی آمریکای شمالی است. نخل اره ای برای درمان بزرگی پروستات، بهبود عملکرد دستگاه ادراری و افزایش رشد مو استفاده می‌شود. برخی نیز از مکمل این گیاه برای تقویت میل جنسی، افزایش باروری و کاهش التهاب استفاده می‌کنند و نتایج آخرین تحقیقات اثرات ضد سرطانی آن را تایید کرده‌اند.

ادامه مطلب
انتخاب مسواک مناسب دندان شما

انتخاب مسواک مناسب دندان شما

انتخاب مسواک مناسب برای دندان اهمیت بسیار زیادی دارد و نقش مهمی در حفظ سلامت دهان و دندان ایفا می کند. انتخاب صحیح مسواک می تواند از بروز بیماری های لثه و پوسیدگی دندان پیشگیری کرده و در نتیجه به تقویت سلامت کلی بدن کمک شایانی نماید. انتخاب مسواک با اندازه، شکل و سفتی مناسب برای هر فرد، می تواند به تمیز کردن کامل و موثر دندان ها و لثه ها کمک کند. مسواک های با موهای نرم، به لثه ها آسیب نمی رسانند و در عین حال قادر به حذف پلاک و جرم دندانی هستند.

ادامه مطلب
درمان‌های خانگی برای کاهش حساسیت دندانی

درمان‌های خانگی برای کاهش حساسیت دندانی

انواع رو‌ش‌های خانگی برای کاهش حساسیت دندان وجود دارد. حساسیت دندان، یک مشکل شایع است که با استفاده از مسواک مناسب، خمیر دندان ضدحساسیت و روش‌های دندان پزشکی قابل کنترل است. در کنار این روش‌ها درمان‌های خانگی مانند استفاده از سیر، زردچوبه، محلول آب و نمک و… وجود دارد که با از بین بردن باکتری‌های دهان و همچنین کاهش التهاب لثه به رفع حساسیت دندانی کمک می‌کنند.

ادامه مطلب
خمیر دندان ضدحساسیت

خمیر دندان ضدحساسیت

خمیردندان‌های ضدحساسیت دارای ترکیباتی هستند که می‌توانند در کاهش حساسیت دندان‌ها نقش مهمی ایفا کنند. این محصولات حاوی مواد مسدودکننده‌ای هستند که قادرند مجاری میکروسکوپی موجود در دندان، که به بافت‌های حساس آن متصل می‌شوند، را مسدود کنند. این فرایند از انتقال محرک‌های دردناک مانند سرما، گرما یا اسیدهای موجود در غذاها و نوشیدنی‌ها به عصب دندان جلوگیری می‌کند. به این ترتیب، احساس درد و حساسیت دندان کاهش می‌یابد. با این وجود، باید توجه داشت که خمیردندان‌های ضدحساسیت تنها برای درمان حساسیت‌های خفیف تا متوسط دندان مناسب هستند و نمی‌توانند جایگزین درمان‌های پزشکی و تخصصی برای حساسیت‌های شدیدتر باشند. در مواردی که حساسیت دندان شدید است، ممکن است نیاز به درمان‌های پیشرفته‌تری مانند پر کردن، ترمیم یا روکش دندان باشد.

ادامه مطلب
سبد خرید