برای خرید کالا های سلامت در جشنواره زمستانه نسخه اول شرکت کنید.

اکسیدان مو و نسبت استفاده آن در رنگ مو

حتما تا به حال تجربه رنگ کردن مو را داشته اید. رنگ کردن مو علاوه بر این که زیبایی و تفاوت هایی در چهره شما ایجاد می کند ولی می تواند آسیب هایی را به وجود بیاورد که غیر قابل جبران و یا بسیار دیر جبران شود. از جمله این نگرانی ها و مشکلات می توان به سوختگی مو، ریزش شدید، خشکی و تغییر رنگ نامطلوب اشاره کرد. دقت در انتخاب نوع رنگ، واریاسیون مناسب، اکسیدان با کیفیت و متناسب با مو و رنگ مورد نظر و .... می تواند بسیار مهم و با اهمیت باشد. در این مقاله به معرفی اکسیدان و نسبت صحیح استفاده از آن پرداخته شده است که حتی اگر در منزل قصد رنگ کردن مو را دارید بتوانید با این مقاله، کار رنگ کردن را با دقت و حوصله انجام دهید.
اکسیدان مو چیست

اکسیدان چیست و چه کاربردی در رنگ مو دارد ؟

در رنگ آمیزی مو با استفاده از مواد شیمیایی، دو جز اساسی قرار دارد.

۱- عامل رنگ آمیزی که دارای رنگ دانه های ملانین می باشند. ۲- عامل اکسید کننده که نقش کاتالیزور را دارد.

اکسیدان به عنوان عمل کننده و کاتالیزور در فرایند رنگ گیری مو شرکت می کند. همچنین در نفوذ رنگدانه ها در مو نیز بسیار موثر واقع می شود. اکسیدان در اصل یک امولسیون حاوی هیدروژن پراکسید می باشد.

پس فهمیدیم که اکسیدان سبب تسریع فرآیند رنگ آمیزی می شود. رنگ آمیزی بدون وجود اکسیدان حداقل ۲۴ ساعت زمان می برد.

درصد اکسیدان ها و میزان قدرت آن ها با یکدیگر متفاوت است.

قبل از خرید اکسیدان، به چه نکاتی باید توجه شود ؟

نکته‌ای که باید قبل از اقدام به خرید اکسیدان به آن توجه شود، درصد اکسیدان می‌باشد. زیرا درصدی که انتخاب می کنیم در طیف رنگ نهایی و سلامتی مو بسیار تاثیر گذار است.

انواع درصد اکسیدان مو

اکسیدان ۳٪ 

ولوم ۱۰و اکسیدان شماره ۰/۵از دیگر نام های این اکسیدان می باشد. این اکسیدان در رنگساژ های لایت و همچنین مش کردن مو بیشترین کاربرد را دارد. همچنین در هایلایت کردن مو نیز می توان از این اکسیدان استفاده کرد. این اکسیدان در رنگ های تیره، سبب ثبات بیشتر رنگ و تیرگی می شود.

اکسیدان ۶٪

این اکسیدان با نام های ولوم ۲۰ و اکسیدان شماره یک نیز شناخته می شود. اکسیدان ۱ برای پوشش دهی تار موهای سفید بسیار پر کاربرد است .همچنین در دکلره ضعیف و دکوپاژ نیز از این اکسیدان استفاده می شود.

اکسیدان ۹٪

این اکسیدان به ولوم ۳۰ یا اکسیدان شماره ۲ نیز شناخته می شود. همچنین این شماره از اکسیدان در ترکیب با پودر دکلره بسیار پر‌کاربرد است. این اکسیدان به کمک رنگ های روشن تر به باز شدن رنگ مو کمک می کند. اگر قصد دکلره در خانه را دارید، این اکسیدان مناسب ترین انتخاب شما می باشد. زیرا درصد آب اکسیژنه آن از اکسیدان ۳ کمتر است.

اکسیدان ۱۲٪

این اکسیدان با نام اکسیدان ولوم ۴۰ و یا اکسیدان شماره ۳ نیز شناخته می شود. برای قویترین دکلره ها کاربرد دارد. توصیه می شود که تنها آرایشگران حرفه ای از این اکسیدان استفاده کنند. این اکسیدان درجه روشن کنندگی بسیار بالایی دارد.

 

درصد اکسیدان رنگ ابرو 

مهم ترین نکته آن است که شماره اکسیدان ابرو نباید بیشتر از ۹باشد. همچنین برای رنگ های تیره تر از اکسیدان ۶ استفاده می شود. برای ابروهایی با رنگ های روشن تر از اکسیدان شماره ۳ نیز می توان استفاده کرد.

نسبت رنگ مو به اکسیدان

نسبت اکسیدان در رنگ مو به طور تقریبی برای تمام موارد، نسبت یک و نیم به یک است. یعنی در ازای ۱۰۰میلی لیتر رنگ، ۱۵۰میلی لیتر اکسیدان نیاز داریم. البته در تکنیک های متفاوت، ممکن است این نسبت تغییر بکند. مثلا در رنگساژ با استفاده از اکسیدان ۳و۶ درصد، نسبت ۱به ۳ است. مصرف کمتر اکسیدان سبب تیرگی مو می شود.

نسبت مواد دکلره به اکسیدان

معمولا میزان مصرف دکلره به ازای هر سه پیمانه پودر، ۱۵۰  تا ۲۰۰ میلی لیتر است. در دکوکرم‌ها این میزان ۱به ۲ می‌باشد. به ازای هر ۱۰۰میلی لیتر دکوکرم، ۲۰۰ میلی لیتر اکسیدان استفاده می کنیم.

سخن پایانی

همانطور که می دانیم یکی از پر کاربرد ترین کارهایی که در سالن های زییایی انجام می شود، رنگ مو است. رنگ کردن مو و رسیدن به موهای روشن تفاوت زیادی در چهره افراد به وجود می آورد که گاهی مطلوب مصرف کننده است. روشن کردن مو باید با دقت انجام شود تا موها دچار سوختگی، ریزش یا خوردگی نشود. این مقاله به شما کمک می کند تا با دقت در انتخاب اکسیدان و میزان استفاده، بدون آسیب زدن به مو، روشنی را به آن هدیه بدهید.

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

شماره تلفن شما منتشر نخواهد شد. ما از این طریق شما رو به محض دریافت پاسخ مطلع می‌کنیم.
بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محتواهای مربوط به این مقاله

نخل اره ای (Saw Palmetto) چیست و چه خواصی دارد

نخل اره ای (Saw Palmetto) چیست و چه خواصی دارد

نخل اره ای یا ساوپالمتو یک درخت نخل کوتاه، بومی مناطق جنوب شرقی آمریکای شمالی است. نخل اره ای برای درمان بزرگی پروستات، بهبود عملکرد دستگاه ادراری و افزایش رشد مو استفاده می‌شود. برخی نیز از مکمل این گیاه برای تقویت میل جنسی، افزایش باروری و کاهش التهاب استفاده می‌کنند و نتایج آخرین تحقیقات اثرات ضد سرطانی آن را تایید کرده‌اند.

ادامه مطلب
انتخاب مسواک مناسب دندان شما

انتخاب مسواک مناسب دندان شما

انتخاب مسواک مناسب برای دندان اهمیت بسیار زیادی دارد و نقش مهمی در حفظ سلامت دهان و دندان ایفا می کند. انتخاب صحیح مسواک می تواند از بروز بیماری های لثه و پوسیدگی دندان پیشگیری کرده و در نتیجه به تقویت سلامت کلی بدن کمک شایانی نماید. انتخاب مسواک با اندازه، شکل و سفتی مناسب برای هر فرد، می تواند به تمیز کردن کامل و موثر دندان ها و لثه ها کمک کند. مسواک های با موهای نرم، به لثه ها آسیب نمی رسانند و در عین حال قادر به حذف پلاک و جرم دندانی هستند.

ادامه مطلب
درمان‌های خانگی برای کاهش حساسیت دندانی

درمان‌های خانگی برای کاهش حساسیت دندانی

انواع رو‌ش‌های خانگی برای کاهش حساسیت دندان وجود دارد. حساسیت دندان، یک مشکل شایع است که با استفاده از مسواک مناسب، خمیر دندان ضدحساسیت و روش‌های دندان پزشکی قابل کنترل است. در کنار این روش‌ها درمان‌های خانگی مانند استفاده از سیر، زردچوبه، محلول آب و نمک و… وجود دارد که با از بین بردن باکتری‌های دهان و همچنین کاهش التهاب لثه به رفع حساسیت دندانی کمک می‌کنند.

ادامه مطلب
خمیر دندان ضدحساسیت

خمیر دندان ضدحساسیت

خمیردندان‌های ضدحساسیت دارای ترکیباتی هستند که می‌توانند در کاهش حساسیت دندان‌ها نقش مهمی ایفا کنند. این محصولات حاوی مواد مسدودکننده‌ای هستند که قادرند مجاری میکروسکوپی موجود در دندان، که به بافت‌های حساس آن متصل می‌شوند، را مسدود کنند. این فرایند از انتقال محرک‌های دردناک مانند سرما، گرما یا اسیدهای موجود در غذاها و نوشیدنی‌ها به عصب دندان جلوگیری می‌کند. به این ترتیب، احساس درد و حساسیت دندان کاهش می‌یابد. با این وجود، باید توجه داشت که خمیردندان‌های ضدحساسیت تنها برای درمان حساسیت‌های خفیف تا متوسط دندان مناسب هستند و نمی‌توانند جایگزین درمان‌های پزشکی و تخصصی برای حساسیت‌های شدیدتر باشند. در مواردی که حساسیت دندان شدید است، ممکن است نیاز به درمان‌های پیشرفته‌تری مانند پر کردن، ترمیم یا روکش دندان باشد.

ادامه مطلب
سبد خرید