برای خرید کالا های سلامت در جشنواره زمستانه نسخه اول شرکت کنید.

با انواع برس مو و کاربردهای آن برای انواع مو آشنا شویم

انتخاب انواع برس مو با توجه به جنس موهای شما و شکل ظاهری و نوع طراحی برس انجام می گیرد. انتخاب صحیح برس، سلامت موهای شما را به نوعی تضمین می کند. اگر موهای سخت و خشن دارید برس های فلزی را انتخاب کنید. اگر موهای بلند و باریک دارید، برس های چوبی برای شما مناسب تر است. در هر صورت برای انتخاب بهترین برس های مو بهتر است با انواع برس های مو و کاربرد آن ها آشنا شوید. در این مقاله به توضیح بیشتر درباره انواع برس های مو و کاربرد آن ها پرداخته ایم.

پیدا کردن یک برس مو مناسب همیشه هم کار آسانی نیست! گاهی اوقات شما سعی می کنید که یک برس معمولی بخرید و امیدوار هستید که بتواند موهای شما را به راحتی شانه کند. زمانی که صبح از خواب بیدار می شوید و می خواهید موهای خود را برس بکشید، متوجه می شوید که برسی ررا که خریداری کرده‌اید، برای موهای شما مناسب نیست و بیشتر موجب در هم ریختگی و بی نظمی موهای شما شده است! درست در این شرایط به اهمیت خرید صحیح برس مو پی می برید.

برای تمام افراد، مراجعه به  فروشگاه لوازم آرایشی یا مراجعه به داروخانه و خرید یکی از انواع برس های مو راهکار ساده ای است. این اتفاق، بی شک برای شما هم رخ داده است. به دلیل اهمیت این مسئله در ادامه این مطلب قصد داریم خرید برس مناسب برای مو را از جوانب مختلف بررسی کنیم. این ابزار به اندازه ای اهمیت دارد که بر روی سلامت و حفظ زیبایی ظاهری موهای شما تاثیرگذار است.

 تقسیم بندی انواع برس مو

 

 

بررسی قرار می گیرد. برس های مو را از نظر مواد اولیه برای ساخت و همچنین شکل ظاهری و اندازه، ویژگی های فیزیکی و طراحی ارگونومیک دسته بندی می کنند. آنچه مسلم است اینکه تمام اینها باید از کیفیت بالایی برخوردار باشند. یعنی ماده‌ای که در ساخت برس های مو استفاده شده باید با کیفیت باشد؛ سازگار با موها باشد و از همه مهمتر، زمانی که در حال شانه کردن موها هستید، موجب آسیب به دستان شما نشود. بر همین اساس به تقسیم بندی های زیر که برس های مو را  بررسی کرده است دقت کنید.

۱- برس مو ساخته شده از موی گراز

 

 

شاید تعجب کنید اما یکی از مهمترین موادی که در ساخت برس مو، استفاده می شود، موی گراز است! موی بدن گراز، طبیعی ترین ماده برای ساخت برس های مخصوص شانه کردن مو می باشد. این موها به اندازه کافی قوی و خشن هستند و بدون هیچ مواد شیمیایی یا پلاستیکی، هیچ آسیبی به موها وارد نمی کنند. برس هایی که از موی گراز ساخته شده اند برای مو با تارهای ریز و متوسط مناسب تر است.

این برس ها معمولاً نرم و انعطاف پذیرند، بنابراین بهتر است برای موهای ضخیم تر از آن استفاده نکنید. شانه کردن موهای آسیب دیده با برسی که از موی گراز و ساخته شده، انتخاب خوبی است، چرا که موی طبیعی است و می‌تواند حالت مو را بهتر کند.

۲- برس های ساخته شده از نایلون مصنوعی

نایلون یکی از متداول ترین الیاف مصنوعی است که از مشتقات نفتی تهیه می شود. موهای این برس مو شبیه به موهای مصنوعی دیده می شود. برس هایی با موی نایلونی، بهترین گزینه هستند که برای موهای ضخیم قابل استفاده هستند. ضخامت و سختی این برس ها بیشتر از سایر انواع برس های موجود است. برای آن دسته از افرادی که موهای فرفری و در هم فرو رفته دارند بهتر است برس های ساخته شده از الیاف نایلون را خریداری کنند. همچنین برس های نایلونی برای موهای خشک و خشن هم به کار می روند. نایلون می‌تواند تارهای مو را از همدیگر باز کند.

۳-برس های فلزی

یکی دیگر از انواع برس مو، برس‌های فلزی هستند. دندانه‌های این برس از جنس فلز ساخته شده است، بنابراین برای مقابله با موهای بسیار سخت و گره خورده، بهترین گزینه خواهد بود. این برس های فلزی یک طراحی خشن دارند و باید هنگام شانه کردن موهای خود مراقب باشید. از قرار دادن برس‌های فلزی در حرارت خودداری کنید؛ چرا که سریع داغ می شوند و به بافت مو یا پوست سر شما آسیب می رسانند.

۴-برس های چوبی

یکی دیگر از انواع برس مو که بسیار پرطرفدار هم هست، برس های چوبی هستند. شکل ظاهری این برس مو به سایر برس های معمولی شباهت دارد با این تفاوت که تمام قسمت ها از چوب مرغوب ساخته شده است. استفاده از برس های چوبی برای افرادی مناسب است که موهای خشک و شکننده دارند. برس های چوبی، فشار کمتری را به مو وارد می کنند، بنابراین بهتر است برای موهای مجعد و گره خورده به کار نرود. در برخی از انواع برس های چوبی، لابه لای دندانه های چوبی، موهای الیاف نایلونی هم قرار می‌گیرد تا انعطاف‌پذیری کافی را برای شانه کردن مو فراهم کند.

 تقسیم بندی برس مو از نظر شکل و ابعاد و اندازه

 

 

انواع برس مو در شکل و اندازه های مختلف در دسترس شما وجود دارد. این تنوع به نوعی مربوط به ماده اولیه ساخت و ساز آن یا اهداف مختلف برای موهایی از جنس های متفاوت، مربوط می شود. برای هر یک از انواع برس های مو یک کاربرد ویژه معرفی شده است. به طور مثال، برس هایی که به صورت استوانه هستند برای سشوار کشیدن موها طراحی شده‌اند.

برس های تخت با دندانه های درشت برای کارهای آرایش مو مناسب ترند. برخی از انواع برس مو کوچک هستند و دسته های کوتاه تری دارند؛ این برس ها به راحتی در کیف مسافرتی یا کیف شخصی شما جا می گیرند. برخی از برس ها هم حجم بیشتری را اشغال می کنند و مخصوص سالن های آرایشی هستند.

اگر به دنبال شکل خاصی از انواع برس مو هستید، می توانید محصولات مختلف را در کنار هم بررسی کنید. قیمت خرید برس های مو برای برخی از مشتریان اهمیت دارد. اگر موهای شما بلند و ضخیم است، برس بزرگتر با دندانه های قوی تر را انتخاب کنید. به صورتی که مساحت بیشتری را روی سر شما پوشش دهد. اگر موهای باریک و آسیب‌پذیر دارید، برس هایی را انتخاب کنید که انعطاف پذیری بیشتری داشته باشند.

برخی از انواع برس مو به گونه ای طراحی شده است که حالت خمیده دارد. این نوع طراحی به شما کمک می کند موها را در جهت شکل سر خود شانه بزنید. برخی از برس ها یک شکاف در قسمت پشتی خود دارند. این نوع طراحی هم کمک می کند تا  هنگام شانه زدن، موهای شما سریع تر خشک شود (این در حالتی است که موهای خیس را با برس شانه بزنید). برس هایی با دندانه های سخت برای موهای ضخیم و فردار طراحی شده اند.

اگر نگاه کوتاهی بر این قسمت متوجه می‌شوید که قبل از خرید برس مو باید به نوع کاربرد و جنس موهای خود داشته باشید.

چگونه بهترین برس مو را انتخاب کنیم؟

 

حتماً تا به اینجای مطلب متوجه شده اید که انتخاب و خرید بهترین برس مو چقدر اهمیت دارد. با توجه به اینکه ابعاد اندازه ها و انواع مختلف این محصول در بازار وجود دارد، قطعاً با این تردید مواجه می شوید که کدام یک از انواع برس ها برای شما مو مناسب تر است؟! در این قسمت به برخی راهکارهای اشاره می کنیم که کمک می کنند بهترین نوع برس را برای موهای خود انتخاب کنید.

۱-خرید برس مو با بالشتک تخت

بالشتک برس دقیقاً به قسمتی گفته می‌شود که دندانه های برس روی آن نصب شده است. این بالشتک در طرح های مختلف در انواع برس وجود دارد. اگر بالشتک برس، تخت باشد، به صاف کردن موها هنگام شانه کردن بسیار کمک می کند. اگر برس های مو با بالش تشک تخت را بخرید، سطح زیادی از موهای شما را پوشش می دهد و کمک می کند که تارهای مو به راحتی از هم باز شوند. این نوع برس ها به ویژه زمانی که در حال استفاده از روغن مو هستید کمک می کند چربی های سالم در تمام موهای شما پخش شود. برای موهای بلند و پر حجم این نوع برس مناسب است.

۲- توجه به دندانه های برس

هنگام خرید برس مو به دندانه های برس دقت کنید. برخی از انواع برس های مو بالشتک های لاستیکی دارند اما دندانه های آن فلزی است. اگر دندانه های فلزی بدون محافظ روی برس وجود داشته باشد، بیشتر برای موهای ضخیم قابل استفاده است. در غیر اینصورت، برخی برس ها یک قسمت توپی شکل لاستیکی در بخش بالایی دندانه دارند که برای جلوگیری از آسیب زدن به تار موهای خشک تعبیه شده است.

۳- خرید برس های گرد استوانه‌ای

برس هایی که گرد و استوانه ای شکل هستند، قطر متفاوتی دارند. این برس ها برای فر کردن یا پیچاندن موها به کار می روند. هنگامی که می خواهید موهای خود را با سشوار حالت بدهید، از برس های گرد استوانه ای استفاده کنید. برس های فلزی یا پلاستیکی برای این کار مناسب است.

۴-خرید انواع برس مو حرارتی

یکی دیگر از گزینه هایی که هنگام خرید برس مو پیش رو دارید، برس های حرارتی هستند. این برس ها معمولاً استوانه ای شکل بوده و بستر اصلی آن از سرامیک آلومینیوم مقاوم ساخته شده است. این سرامیک، حرارت را به طور متعادل در تمام برس منتقل می‌کند. سپس گرما به دندانه های فلزی منتقل می شود و شانه کردن موهای شما راحت تر انجام می گیرد. حرارت این برس به اندازه‌ای نیست که به موها آسیب برساند اما اگر بیش از حد گرما، افزایش پیدا کند، یا سریع تر شانه زدن را تمام نکنید، ممکن است موهای شما بسوزد!

 سخن پایانی

انتخاب انواع برس مو با توجه به جنس موهای شما و شکل ظاهری و نوع طراحی برس انجام می گیرد. انتخاب صحیح برس، سلامت موهای شما را به نوعی تضمین می کند. اگر موهای سخت و خشن دارید برس های فلزی را انتخاب کنید. اگر موهای بلند و باریک دارید، برس های چوبی برای شما مناسب تر است. در هر صورت برای انتخاب بهترین برس های مو با مسئول فروشگاه یا مسئول داروخانه صحبت کنید.

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محتواهای مربوط به این مقاله

انتخاب مسواک مناسب دندان شما

انتخاب مسواک مناسب دندان شما

انتخاب مسواک مناسب برای دندان اهمیت بسیار زیادی دارد و نقش مهمی در حفظ سلامت دهان و دندان ایفا می کند. انتخاب صحیح مسواک می تواند از بروز بیماری های لثه و پوسیدگی دندان پیشگیری کرده و در نتیجه به تقویت سلامت کلی بدن کمک شایانی نماید. انتخاب مسواک با اندازه، شکل و سفتی مناسب برای هر فرد، می تواند به تمیز کردن کامل و موثر دندان ها و لثه ها کمک کند. مسواک های با موهای نرم، به لثه ها آسیب نمی رسانند و در عین حال قادر به حذف پلاک و جرم دندانی هستند.

ادامه مطلب
درمان‌های خانگی برای کاهش حساسیت دندانی

درمان‌های خانگی برای کاهش حساسیت دندانی

انواع رو‌ش‌های خانگی برای کاهش حساسیت دندان وجود دارد. حساسیت دندان، یک مشکل شایع است که با استفاده از مسواک مناسب، خمیر دندان ضدحساسیت و روش‌های دندان پزشکی قابل کنترل است. در کنار این روش‌ها درمان‌های خانگی مانند استفاده از سیر، زردچوبه، محلول آب و نمک و… وجود دارد که با از بین بردن باکتری‌های دهان و همچنین کاهش التهاب لثه به رفع حساسیت دندانی کمک می‌کنند.

ادامه مطلب
خمیر دندان ضدحساسیت

خمیر دندان ضدحساسیت

خمیردندان‌های ضدحساسیت دارای ترکیباتی هستند که می‌توانند در کاهش حساسیت دندان‌ها نقش مهمی ایفا کنند. این محصولات حاوی مواد مسدودکننده‌ای هستند که قادرند مجاری میکروسکوپی موجود در دندان، که به بافت‌های حساس آن متصل می‌شوند، را مسدود کنند. این فرایند از انتقال محرک‌های دردناک مانند سرما، گرما یا اسیدهای موجود در غذاها و نوشیدنی‌ها به عصب دندان جلوگیری می‌کند. به این ترتیب، احساس درد و حساسیت دندان کاهش می‌یابد. با این وجود، باید توجه داشت که خمیردندان‌های ضدحساسیت تنها برای درمان حساسیت‌های خفیف تا متوسط دندان مناسب هستند و نمی‌توانند جایگزین درمان‌های پزشکی و تخصصی برای حساسیت‌های شدیدتر باشند. در مواردی که حساسیت دندان شدید است، ممکن است نیاز به درمان‌های پیشرفته‌تری مانند پر کردن، ترمیم یا روکش دندان باشد.

ادامه مطلب
خواص CAPRYLOYL SALICYLIC ACID چیست؟

خواص CAPRYLOYL SALICYLIC ACID چیست؟

امروزه انتخاب و خرید محصولات آرایشی و بهداشتی از بین ده ها یا صدها محصول مشابه (با برندها و سازنده های مختلف) که هر کدام ادعا ها و مزیت های خاصی را مطرح می کنند، بسیار دشوار شده است. یکی از راه های شناخت فرآورده ها و پی بردن به کیفیت آنها، آشنایی با ویژگی تک تک اجزای سازنده آن است. در این مقاله با یکی دیگر از مواد سازنده محصولات آرایشی و بهداشتی آشنا می شویم.

ادامه مطلب
سبد خرید