برای خرید کالا های سلامت در جشنواره زمستانه نسخه اول شرکت کنید.

با لوازم و ابزار کاشت ناخن آشنا شوید

ابزار کاشت ناخن، لوازم و وسایل و مواد آرایشی هستند که برای زیبایی ناخن ها به کار می روند. از مواد و محلول ها گرفته تا ابزارهای فیزیکی نظیر سوهان، برس، قلم مو برای پدیکور و مانیکور ناخن به کار می روند. روغن های مرطوب کننده، لوسیون ها، کرم لایه بردار، کرم دست، کرم ‌پا، انواع رنگدانه ها، پودر کاشت ناخن و ابزارهای دیگر، همگی برای سلامت و زیبایی ناخن ها ضروری هستند. اگر تجربه ای در خرید این محصولات ندارید می توانید در این مقاله با ابزارهای ناخن و ویژگی های آن ها آشنا شوید. همچنین با اطلاعاتی که کسب می کنید تجربه خریدی آگاهانه را داشته باشید.
کاشت ناخن

 

ابزار کاشت ناخن چیست؟

ابزار کاشت ناخن به مجموعه لوازم و وسایلی گفته می ‌شود که برای آرایش و زیبایی ناخن ها و فرآیندهایی نظیر مانیکور و پدیکور به کار می ‌رود. علاوه بر ابزارهای عادی نظیر سوهان ناخن، قلم مو و استامپ ناخن که به طور معمول هر فردی می تواند از آن استفاده کند، سایر ابزارها برای کاشت ناخن کاملاً تخصصی هستند و کار با آنها فقط از عهده افرادی برمی آید که دوره آموزش کاشت ناخن را با گواهینامه طی کرده باشند.

ناخن های دست و پای شما نمادی از وضعیت سلامتی بدن شما را منعکس می‌کنند. اگر از ناخن های دست و پای خود محافظت کنید و اصول بهداشت شخصی را رعایت نمایید، قطعاً ناخن های سالم تری خواهید داشت. هیچ فردی تمایل ندارد که دست و پاهای کثیف داشته باشد. ناخن ها در معرض آلودگی قرار دارند و به سرعت، شکننده می شوند و سطح آنها تغییر رنگ و ظاهر خواهد داد. استفاده از انواع لوسیون ها و نرم کننده های ناخن می تواند سطح ناخن ها را تقویت کند؛ به شرطی که به ناخن های خود اهمیت بدهید و مراقبت روزانه را برای آنها انجام دهید.

ابزار کاشت ناخن برای آرایش ناخن ها صرفاً در آرایشگاه ها و سالن های زیبایی مصرف می ‌شوند. کاشت ناخن یکی از راه های زیباتر کردن ناخن های طبیعی دست و پا محسوب می شود. شاید نامی از زیبایی مانیکور و پدیکور شنیده باشید! این در حقیقت یکی از روش ‌های زیبایی ناخن است که لوازم خاص خود را دارد. در ادامه این قسمت با مهمترین لوازم پدیکور و مانیکور آشنا می شویم.

 چرا فرایند زیبایی مانیکور و پدیکور برای ناخن ها اهمیت دارد؟

ناخن های دست و پا به صورت روزانه در معرض آلودگی، گرد و غبار آب و هوا و رطوبت قرار دارند. بیشترین تماس با شرایط بیرونی نسبت به سایر اعضای بدن همین دست ها و پاها هستند. به همین دلیل می‌توان پیش ‌بینی کرد که بیشتر در معرض آسیب قرار بگیرند. تنها شستن دست ها یا پاها با آب معمولی یا صابون و شامپو کافی نیست. برای شادابی پوست دست و ناخن ها حتماً باید از لوسیون ها، مرطوب کننده ها یا نرم کننده ها هم استفاده کنید تا سلول های پوستی همواره شاداب بمانند. عمل زیبایی مانیکور و پدیکور برای ناخن ها دقیقاً به همین دلیل انجام می گیرد.

مانیکور و پدیکور به لایه برداری از پوست و لایه بالایی ناخن ها کمک می کند؛ آنها را تمیز و مرتب نگه می دارد و موجب می شود که از عفونت های قارچی جلوگیری گردد. مهمترین هدف مانیکور و پدیکور جلوگیری از شکستگی یا ایجاد لکه ها روی سطح ناخن های شما است. همچنین پوست اطراف ناخن و لبه های ناخن در پدیکور و مانیکور، نظم داده می شود تا از ایجاد ریشه ها و دردناک شدن آنها جلوگیری شود.

کوتیکول ناخن اگر خشک شود به حالت پوسته در می‌آید و در نهایت اگر از آن مراقبت نکنید ممکن است به شکستگی ناخن هم منجر شود. مانیکور و پدیکور و لایه برداری از ناخن با مهمترین ابزار کاشت ناخن انجام می گیرد که در هر قسمت، از یکی از ابزار موجود استفاده می شود.

یکی دیگر از فرایندهایی که به ابزار کاشت ناخن نیاز دارد، ماساژ ناخن هنگام مانیکور می باشد. این کار باعث تقویت گردش خون در این ناحیه شده و علاوه بر از بین بردن تورم، بی حسی یا درد، چین و چروک هایی که در این قسمت در پوست اطراف ناخن ها در طول سالیان طولانی ایجاد شده است از بین می رود.

اگر تجربه ای از استفاده از ابزار کاشت ناخن ندارید یا با پدیکور و مانیکور آشنا نیستید، حتماً باید به سالن زیبایی و آرایشی مراجعه کنید. شاید بتوانید برخی از ابزارهای مورد نیاز را در خانه استفاده کنید، اما همه آنها برای شما کاربرد ندارند.

 با مهم ترین ابزار کاشت ناخن آشنا شوید

ابزار کاشت ناخن را می توانید از فروشگاه لوازم آرایشی و بهداشتی یا حتی از داروخانه های محلی تهیه کنید. این ابزار به صورت زیر معرفی می شوند:

  • سوهان ناخن
  • محلول جلا دهنده
  • ابزار جداکننده انگشتان
  •  لایه بردار ملایم
  •  لایه بردار کوتیکول
  •  پودر کاشت ناخن
  •  روغن کوتیکول / روغن زیتون
  • کرم مرطوب کننده
  • کوتاه کننده ناخن
  • محلول و لوسیون کاشت ناخن
  • محلول ضد قارچ ناخن
  • لوازم آرایشی به عنوان پرایمر ناخن

شاید برخی دیگر از انواع ابزار کاشت ناخن به صورت حرفه ای وجود داشته باشند که آن را در کیت کاشت ناخن یا کیت پدیکور و مانیکور می‌توانید جستجو کنید. این محصولات برای سالن های زیبایی ارائه می شوند.

از ابزار کاشت ناخن دستگاه کوتاه کننده ناخن چگونه استفاده کنیم؟

یکی از ابزار کاشت ناخن، دستگاه برش ناخن یا دستگاه کوتاه کردن ناخن ها است. این محصول یکی از اساسی ترین ابزاری است که برای مانیکور و پدیکور لازم است. ناخن های شما محل پرورش باکتری ها هستند بنابراین در مقایسه با سایر قسمت‌ های بدن، بسیار کثیف و آلوده می‌ باشند. در مرحله اول مانیکور و پدیکور، ناخن های شما کوتاه می شود و اطراف آنها تمیز می شود تا برای مراحل بعدی آماده گردد.

از تمیز کننده کوتیکول چگونه استفاده کنیم؟

یکی دیگر از ابزار کاشت ناخن، تمیزکننده کوتیکول است. کوتیکول ناخن به مراقبت خاصی نیاز دارد تا خشک نشود و به صورت پوست پوسته در نیاید. دستگاه تمیز کننده کوتیکول، یک فشار جزئی و روی آن ایجاد می‌کند تا سطح آن را یکنواخت کرده از پوسته شدن آن جلوگیری نماید. برای افرادی که کوتیکول ‌نرم روی ناخن های آنها وجود دارد، ابزار کاشت ناخن، چوبی استفاده می شود.

یکی از مهمترین ترفندها  در استفاده از ابزار کاشت ناخن این است که هرگز سعی نکنید کوتیکول را کوتاه کنید. با استفاده از ابزار مناسب، آن را اندکی فشار دهید و به گوشه ها هدایت کنید. اگر در این کار تجربه ندارید مراحل کار را به آرایشگر خود بسپارید. بهترین زمان استفاده از کوتاه کننده کوتیکول، درست پس از زمان استحمام است. پس از اینکه شما از حمام خارج می شوید بافت ناخن ها هنوز نرم است، بنابراین به راحتی سطح کوتیکول ناخن را می توانید با ابزارها یکنواخت کنید. این کار از آسیب زدن به ناخن نیز جلوگیری می کند.

 چگونه از محلول بافر ناخن استفاده کنیم؟

یکی از لوازم آرایشی ابزار کاشت ناخن که به ویژه در مانیکور و پدیکور استفاده می شود، محلول بافر ناخن نام دارد. این محلول ها را به طور شخصی می توانید در خانه هم استفاده کنید. اگر تاکنون به این مسئله فکر کرده اید که چگونه می توانید ناخن های براق داشته باشید و ظاهر بهتری ایجاد کنید، باید به شما بگوییم که محلول های بافر ناخن برای شما بهترین انتخاب هستند. محلول بافر ناخن، ترکیب شیمیایی و بهداشتی است که موجب درخشش بیشتر ناخن ها و پوست اطراف می شود. البته می‌تواند به لایه‌ برداری هم کمک کند.

قبل از اینکه از بافر ناخن استفاده کنید، مطمئن شوید که ناخن های خود را به طور کامل تمیز کرده اید. استفاده بیش از حد از بافر ناخن می تواند سلامت ناخن های شما را تهدید کند. به طور متداول، یک بار در ماه اجازه دارید که از این محلول استفاده کنید. از  انواع ابزار کاشت ناخن برای این کار  استفاده کنید که سر باریک تر و نازک تر دارند.

 چگونه از برس ناخن استفاده کنیم؟

یکی دیگر از ابزار کاشت ناخن که در پدیکور و مانیکور استفاده می شود، برس ناخن نام دارد. همانطور که از نام این محصول می توان متوجه شد، برس های ناخن برای تمیز کردن کامل ناخن و ناحیه اطراف به کار می روند. حتی اگر لکه هایی روی ناخن وجود داشته باشند با این برس ها قابل برطرف شدن هستند. از برس یا سوهان هایی که سطح ضخیم تری دارند در مراقبت روزانه هم می توانید استفاده کنید.

در حالیکه دستان خود را زیر آب گرم نگه داشته‌ اید، مقداری از صابون آنتی باکتریال را روی برس قرار داده و آن را از یک سمت ناخن به سمت دیگر بکشید. پس از این که این کار تمام شد، حتماً آنها را شسته و خشک کنید و از مرطوب کننده روی سطح ناخن استفاده کنید. اگر از آب گرم برای استفاده از برس ناخن کنید، کمک می کند که سطح ناخن ها نرم تر شود و لکه ها و آلودگی ها زودتر از بین برود.

از ابزار جداکننده انگشتان چگونه استفاده کنیم؟

ابزار جداکننده انگشتان دست یا پا یکی دیگر از انواع ابزار کاشت ناخن است. این ابزار معمولاً برای ناخن های پا به کار می ‌رود، چرا که  فاصله انگشتان پا از یکدیگر بسیار کم است. اگر قرار باشد پدیکور و مانیکور برای ناخن های پا به کار رود، باید آنها را از یکدیگر، اندکی جدا کرد. این ابزار کاشت ناخن هیچ اختلالی در گردش خون انگشتان پا ایجاد نمی کنند. فقط کافیست آن را لابه لای انگشتان پا قرار داده و عملیات زیبایی ناخن ها را انجام دهید. حتی از این ابزار می توانید برای لاک زدن هم استفاده کنید.

سخن پایانی

ابزار کاشت ناخن، لوازم و وسایل و مواد آرایشی هستند که برای زیبایی ناخن ها به کار می روند. از مواد و محلول ها گرفته تا ابزارهای فیزیکی نظیر سوهان، برس، قلم مو برای پدیکور و مانیکور ناخن به کار می روند. روغن های مرطوب کننده، لوسیون ها، کرم لایه بردار، کرم دست، کرم ‌پا، انواع رنگدانه ها، پودر کاشت ناخن و ابزارهای دیگر، همگی برای سلامت و زیبایی ناخن ها ضروری هستند. اگر تجربه ای در خرید این محصولات ندارید با آرایشگر خود مشورت کنید یا از مسئول بخش بهداشتی و آرایشی در داروخانه کمک بگیرید.

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

شماره تلفن شما منتشر نخواهد شد. ما از این طریق شما رو به محض دریافت پاسخ مطلع می‌کنیم.
بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محتواهای مربوط به این مقاله

نخل اره ای (Saw Palmetto) چیست و چه خواصی دارد

نخل اره ای (Saw Palmetto) چیست و چه خواصی دارد

نخل اره ای یا ساوپالمتو یک درخت نخل کوتاه، بومی مناطق جنوب شرقی آمریکای شمالی است. نخل اره ای برای درمان بزرگی پروستات، بهبود عملکرد دستگاه ادراری و افزایش رشد مو استفاده می‌شود. برخی نیز از مکمل این گیاه برای تقویت میل جنسی، افزایش باروری و کاهش التهاب استفاده می‌کنند و نتایج آخرین تحقیقات اثرات ضد سرطانی آن را تایید کرده‌اند.

ادامه مطلب
انتخاب مسواک مناسب دندان شما

انتخاب مسواک مناسب دندان شما

انتخاب مسواک مناسب برای دندان اهمیت بسیار زیادی دارد و نقش مهمی در حفظ سلامت دهان و دندان ایفا می کند. انتخاب صحیح مسواک می تواند از بروز بیماری های لثه و پوسیدگی دندان پیشگیری کرده و در نتیجه به تقویت سلامت کلی بدن کمک شایانی نماید. انتخاب مسواک با اندازه، شکل و سفتی مناسب برای هر فرد، می تواند به تمیز کردن کامل و موثر دندان ها و لثه ها کمک کند. مسواک های با موهای نرم، به لثه ها آسیب نمی رسانند و در عین حال قادر به حذف پلاک و جرم دندانی هستند.

ادامه مطلب
درمان‌های خانگی برای کاهش حساسیت دندانی

درمان‌های خانگی برای کاهش حساسیت دندانی

انواع رو‌ش‌های خانگی برای کاهش حساسیت دندان وجود دارد. حساسیت دندان، یک مشکل شایع است که با استفاده از مسواک مناسب، خمیر دندان ضدحساسیت و روش‌های دندان پزشکی قابل کنترل است. در کنار این روش‌ها درمان‌های خانگی مانند استفاده از سیر، زردچوبه، محلول آب و نمک و… وجود دارد که با از بین بردن باکتری‌های دهان و همچنین کاهش التهاب لثه به رفع حساسیت دندانی کمک می‌کنند.

ادامه مطلب
خمیر دندان ضدحساسیت

خمیر دندان ضدحساسیت

خمیردندان‌های ضدحساسیت دارای ترکیباتی هستند که می‌توانند در کاهش حساسیت دندان‌ها نقش مهمی ایفا کنند. این محصولات حاوی مواد مسدودکننده‌ای هستند که قادرند مجاری میکروسکوپی موجود در دندان، که به بافت‌های حساس آن متصل می‌شوند، را مسدود کنند. این فرایند از انتقال محرک‌های دردناک مانند سرما، گرما یا اسیدهای موجود در غذاها و نوشیدنی‌ها به عصب دندان جلوگیری می‌کند. به این ترتیب، احساس درد و حساسیت دندان کاهش می‌یابد. با این وجود، باید توجه داشت که خمیردندان‌های ضدحساسیت تنها برای درمان حساسیت‌های خفیف تا متوسط دندان مناسب هستند و نمی‌توانند جایگزین درمان‌های پزشکی و تخصصی برای حساسیت‌های شدیدتر باشند. در مواردی که حساسیت دندان شدید است، ممکن است نیاز به درمان‌های پیشرفته‌تری مانند پر کردن، ترمیم یا روکش دندان باشد.

ادامه مطلب
سبد خرید