برای خرید کالا های سلامت در جشنواره زمستانه نسخه اول شرکت کنید.

بررسی ویژگی های مختلف انواع پودر پای بچه

پودر پای بچه مزایای زیادی در رفع ادرار سوختگی و یا عرق سوز شدن کودکان و نوزادان دارد. اما نحوه استفاده از این محصول مهم است. زیرا که استنشاق این پودر و رفتن آن به فضای ریه می تواند بیماری ها و آسیب هایی را ایجاد کند. از این رو باید در استفاده موضعی و با احتیاط این پودر دقت کرد. در این مقاله به معرفی پودر پای بچه و نحوه استفاده و مزایا و معایب آن پرداخته ایم. زیرا علاوه بر کودکان برای بزرگسالان نیز استفاده از پودر بچه فوایدی دارد که با خواندن این مطلب به آن ها پی می برید.
پودر پای بچه

فایده پودر پای بچه

پودر پای بچه در گذشته برای رفع سوختگی، تورم و التهاب های پوستی نواحی پاها و کشاله های ران اکثر نوزادان استفاده می شد. پودر پای بچه می تواند علاوه بر مزایا و کاربردهای فراوان دارای مضراتی نیز باشد که ما در این مقاله به آن می پردازیم.

به طور کلی مدفوع و ادرار موادی اسیدی هستند که اگر مدتی روی پوست بماند، سبب سوختگی پاها و کشاله های ران می شوند. در این مواقع شما از انواع پودر پای بچه برای رفع این سوختگی ها و التهاب ها استفاده می کنید.

پیشگیری از سوختگی

برای پیشگیری از سوختگی پای بچه بهتر است مرتبا لاستیک او را عوض کنید و پاهای او را بشویید. در صورت سوختگی نیز برای ساعاتی او را در مجاورت هوای آزاد قرار دهید و پوشک نکنید تا کمی سوختگی های پاهای او کم شود. همچنین بستن محکم لاستیک و پوشک بچه و نداشتن درزی برای جریان هوا نیز می تواند از دیگر علل سوختگی پاهای کودکان باشد.

در موارد بسیاری محققان آمریکایی پیشنهاد داده اند که از پودر پای بچه استفاده نکنید. با استفاده از مواد طبیعی مانند نشاسته و جوش شیرین و شست و شوی مکرر نوزادان از عرق سوز شدن آنها می توانید جلوگیری کنید.  در این صورت مشکلات تنفسی زیادی که بر اثر سمی بودن این پودر برای نوزادان ایجاد می شود، رخ نمی دهد.

ترکیبات پودر پای بچه

انواع پودر پای بچه دارای ترکیباتی کاملا طبیعی از تالک و نشاسته می باشند. تالک ماده معدنی بسیار نرم و استریل شده ای است که سبب نرمی پوست بدن و کاهش اصطکاک های پوستی نوزادان و بزرگسالان است.

اکسید روی

زینک اکساید موجود نیز می تواند از ایجاد حساسیت های پوستی در پاهای نوزادان جلوگیری کند. همچنین پروپیل گلیکول موجود در این پودر نیز نوعی دیگر از مواد طبیعی می باشد که سبب نرم کردن پوست می گردد. انواع این پودر رطوبت اضافی بدن را جذب می کنند و سبب خشکی و سردی پوست پای بچه و بزرگسالان می گردد. این پودر دارای PH مناسبی نیز می باشد و مقدار آن در انواع پودر پای بچه به اندازه و با دوز مناسب استفاده می شود. انواع این پودرها با اشعه گاما استریل می شوند و در مواردی هم استریل آنها با گاز اتیلن صورت می گیرد.

نشاسته

انواع پودر پای بچه موجود در بازار دارای مقدار زیادی نشاسته می باشند. نشاسته موجود در پودر پای بچه از دانه ذرت به دست می آید که به جذب رطوبت می انجامد و حساسیت های پوستی را نیز کاهش می دهد. انواع مختلف پودر پس از انجام آزمایش بر روی پوست، دقت در مقدار، نوع ترکیبات و سازگاری با پوست روانه بازار می شوند. به طور کلی به دلیل فشردگی پودر، همیشه نیمی از قوطی حاوی این پودرها خالی می باشد. با وجود تمام این آزمایشات باید تا حد ممکن از تماس این پودر با دهان و بینی کودکان جلوگیری کرد تا برای آنها مشکلات تنفسی جدی ایجاد نشود.

موارد مصرف پودر پای بچه برای بزرگسالان

در موارد بسیاری از این پودر برای بزرگسالان نیز استفاده می شود. این پودرها دارای خصوصیات فیزیکی و شیمیایی موثری در جهت کاهش اصطکاک های پوستی روزهای گرم تابستان برای بزرگسالان می باشد. همچنین ساییدگی که در میان چین و چروک های پوستی قسمت کشاله ران و یا در اثر تماس با لباس ها ایجاد می شود سبب خشکی پوست و تشدید سوختگی در بزرگسالان می شود. به همین دلیل بزرگسالان نیز در مواردی از این پودر استفاده می کنند.

نحوه استفاده از پودر پای بچه

چنانچه نوزاد دچار عرق سوختگی شد بعد از تعویض پوشک، ابتدا پاهای او را با آب گرم و یا شامپوی کودک بشویید و کاملا خشک کنید و سپس پودر پای بچه را بزنید. چنانچه کودک دارای مشکل تنفسی نمی باشد، مقداری از این پودر را دور از کودک روی دست خود بریزید و بعد به پاهای او بمالید. به طور مستقیم پودر را از قوطی روی بدن نوزاد نپاشید تا پودر در هوا پخش نشود.

قوطی پودر را دور از دسترس کودکان در جای سرد و خشکی نگهداری کنید تا احیانا قوطی نیفتد و پودر در هوا پخش نشود و مشکلات ریوی ایجاد نکند. همچنین نباید اجازه دهید که مقدار زیادی از این پودر در قسمت های چین و چروک پوستی نوزادان جمع شود. زیرا ممکن است سبب حساسیت های پوستی گردد. باید در هر بار عوض کردن کودک پاهای او را شست و شو دهید. درب قوطی پودر پای بچه را بعد از هر بار استفاده باید کاملا ببندید تا ذرات آن در هوا معلق نشوند.

مضرات استفاده از پودر پای بچه

این پودر علاوه بر تمام مزایایی که دارد، می تواند سبب ایجاد مشکلات تنفسی در نوزادان و کودکان گردد. این مورد در تعداد بسیاری از نوزادان زودرس و نارس، نوزادانی که مشکلات تنفسی و قلبی دارند دیده می شود. البته این نکته را در نظر بگیرید که این پودر برای بدن و پوست نوزادان اثرات سوء ندارد بلکه فقط در تنفس آنها ایجاد مشکل می کند.

در صورتی که پودر را به روش درست استفاده کنیم، مشکلی ایجاد نمی کند. ذرات موجود در این پودر می تواند در هوا پخش شود و توسط کودکان استنشاق شود. در نتیجه سبب مشکل در سیستم تنفسی او و تحریک ریه های کوچک نوزاد شود. به خصوص در مواردی که پودر بچه حاوی تالک باشد، چون ذرات آن بسیار ریز است.

پس بهتر است شما از این محصول کمتر استفاده کنید و برای رفع سوختگی های پای بچه از پمادهای مختلف بهره بگیرید. همچنین وقتی از این پودر در آرایشگاه های زنانه استفاده می شود. این پودر می تواند سبب ایجاد سرطان شود، به ریه ها ضررهای زیادی وارد می کند و نفس کشیدن را در طولانی مدت با مشکل مواجه می کند.

کاربردهای دیگر استفاده از پودر پای بچه

گرچه مصرف عمده این محصول برای جلوگیری از عرق سوز شدن پای کودکان می باشد. اما این محصول کاربردها و مصارف خانگی زیادی هم دارد که می توانید با رعایت نکات بهداشتی از آن استفاده کنید. بسیاری از افراد برای شستن گربه های خود به جای آب گرم از پودر پای بچه استفاده می کنند. این پودر دارای رایحه خوشی برای این حیوانات می باشد و به عنوان یک شوینده خشک در مکان هایی که دسترسی به آب گرم ندارید، مورد استفاده قرار می گیرد.

برای جذب عرق ملحفه ها، بالش ها و زیراندازها در تابستان از این پودر استفاده کنید و مقداری از آن را بر روی ملحفه ها بپاشید تا رطوبتشان جذب شود. همچنین پودر پای بچه می تواند در جذب گریس و روغن ماشین نیز موثر باشد و برای دست ها و لباس های تعمیرکاران مورد استفاده قرار گیرد.

پودر بچه در آرایش

گرچه این پودر مضرات خود را دارد اما می توانید قبل از استفاه از ریمل کمی از پودر پای بچه را به مژه های خود بزنید و بعد از ریمل استفاده کنید. زیرا این کار سبب جذب و ماندگاری بیشتر ریمل می گردد.

پودر بچه در آرایشگاه ها

بسیاری از آرایشگاه های زیبایی نیز از این محصول به عنوان یک ماده فیکساتور استفاده می کنند و هزینه زیادی برای انواع فیکساتور آرایشی پرداخت نمی کنند. در نتیجه در هنگام آرایش مواظب مواد استفاده شده توسط آرایشگرها باشید و یا به آرایشگاه های مطمئن مراجعه کنید. شما می توانید مقداری از پودر پای بچه را به نواحی مختلف بدن خود بپاشید تا از سوختگی ها و التهاب های بعد از اپیلاسیون در امان باشید و درد زیادی را تحمل نکنید.

پودر بچه خوشبو کننده

این پودر همچنین می تواند به عنوان یک خوشبو کننده کفش نیز استفاده شود. همچنین می توان مقداری در کنار پنجره ها و یا درب های ورودی ریخت تا از ورود انواع مورچه ها به خانه ها جلوگیری شود. اگر به طور مداوم دچار سوختگی های زیر بغل در روزهای گرم می شود از این پودر به زیر بغل خود می مالند تا از عرق سوزی در امان باشند.

از موارد دیگر استفاده از پودر پای بچه به عنوان نرم کننده مو، خوشبو کننده جوراب ها و وسایلی از خانه که بوی بد می دهند باشد. همچنین پودر پای بچه می تواند خوشبو کننده توالت های منازل و یا لانه حیوانات خانگی مانند گربه ها باشد.

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

شماره تلفن شما منتشر نخواهد شد. ما از این طریق شما رو به محض دریافت پاسخ مطلع می‌کنیم.
بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محتواهای مربوط به این مقاله

نخل اره ای (Saw Palmetto) چیست و چه خواصی دارد

نخل اره ای (Saw Palmetto) چیست و چه خواصی دارد

نخل اره ای یا ساوپالمتو یک درخت نخل کوتاه، بومی مناطق جنوب شرقی آمریکای شمالی است. نخل اره ای برای درمان بزرگی پروستات، بهبود عملکرد دستگاه ادراری و افزایش رشد مو استفاده می‌شود. برخی نیز از مکمل این گیاه برای تقویت میل جنسی، افزایش باروری و کاهش التهاب استفاده می‌کنند و نتایج آخرین تحقیقات اثرات ضد سرطانی آن را تایید کرده‌اند.

ادامه مطلب
انتخاب مسواک مناسب دندان شما

انتخاب مسواک مناسب دندان شما

انتخاب مسواک مناسب برای دندان اهمیت بسیار زیادی دارد و نقش مهمی در حفظ سلامت دهان و دندان ایفا می کند. انتخاب صحیح مسواک می تواند از بروز بیماری های لثه و پوسیدگی دندان پیشگیری کرده و در نتیجه به تقویت سلامت کلی بدن کمک شایانی نماید. انتخاب مسواک با اندازه، شکل و سفتی مناسب برای هر فرد، می تواند به تمیز کردن کامل و موثر دندان ها و لثه ها کمک کند. مسواک های با موهای نرم، به لثه ها آسیب نمی رسانند و در عین حال قادر به حذف پلاک و جرم دندانی هستند.

ادامه مطلب
درمان‌های خانگی برای کاهش حساسیت دندانی

درمان‌های خانگی برای کاهش حساسیت دندانی

انواع رو‌ش‌های خانگی برای کاهش حساسیت دندان وجود دارد. حساسیت دندان، یک مشکل شایع است که با استفاده از مسواک مناسب، خمیر دندان ضدحساسیت و روش‌های دندان پزشکی قابل کنترل است. در کنار این روش‌ها درمان‌های خانگی مانند استفاده از سیر، زردچوبه، محلول آب و نمک و… وجود دارد که با از بین بردن باکتری‌های دهان و همچنین کاهش التهاب لثه به رفع حساسیت دندانی کمک می‌کنند.

ادامه مطلب
خمیر دندان ضدحساسیت

خمیر دندان ضدحساسیت

خمیردندان‌های ضدحساسیت دارای ترکیباتی هستند که می‌توانند در کاهش حساسیت دندان‌ها نقش مهمی ایفا کنند. این محصولات حاوی مواد مسدودکننده‌ای هستند که قادرند مجاری میکروسکوپی موجود در دندان، که به بافت‌های حساس آن متصل می‌شوند، را مسدود کنند. این فرایند از انتقال محرک‌های دردناک مانند سرما، گرما یا اسیدهای موجود در غذاها و نوشیدنی‌ها به عصب دندان جلوگیری می‌کند. به این ترتیب، احساس درد و حساسیت دندان کاهش می‌یابد. با این وجود، باید توجه داشت که خمیردندان‌های ضدحساسیت تنها برای درمان حساسیت‌های خفیف تا متوسط دندان مناسب هستند و نمی‌توانند جایگزین درمان‌های پزشکی و تخصصی برای حساسیت‌های شدیدتر باشند. در مواردی که حساسیت دندان شدید است، ممکن است نیاز به درمان‌های پیشرفته‌تری مانند پر کردن، ترمیم یا روکش دندان باشد.

ادامه مطلب
سبد خرید