برای خرید کالا های سلامت در جشنواره زمستانه نسخه اول شرکت کنید.

بررسی ویژگی های پوشک بچه و انواع آن

امروزه برای نوزادان و کودکان از بدو تولد تا زمانی که اختیار و کنترل ادرار و مدفوع خود را پیدا کنند، از پوشک هایی استفاده می کنند. این پوشک ها از الیافی تولید شده اند که جذب بالایی دارند و به پوست کودکان آسیب و حساسیتی ایجاد نمی کنند. انواع پوشک بچه و کارکردهای مختلفی که دارند در این مقاله آمده است. شما می توانید با مطالعه این مطلب درباره نحوه استفاده از پوشک، انتخاب و خرید انواع آن ها و همچنین مواد به کار رفته و قیمت ها بیشتر بدانید.
پوشک کودک

مشخصات پوشک بچه

پوشک بچه از وسایلی است که در روزگار مدرن والدین به جای قنداق از آن استفاده می کنند. این وسیله برای جذب ادرار و مدفوع کودکان تولید می شود و در انواع و مدل های مختلف روانه بازار می شوند.

پوشک نه تنها مورد استفاده نوزادان و کودکان قرار می گیرد بلکه برای بزرگسالان نیز استفاده می شود که ما در این مقاله به ویژگی های این وسیله می پردازیم. این وسیله از الیاف نرم، پنبه و مطبوع تولید می شود و دارای قدرت جذب بالایی است. چنانچه ساعت ها ادرار و مدفوع بچه در آن بماند سبب سوختگی و التهاب در پاهای او نمی شود، هر چند که بهتر است زود به زود کودک را بشویید.

انواع مختلف پوشک بچه در سایز ها و مدل های مختلف تولید می شوند. برخی از مدل های پوشک یک بار مصرف می باشند اما برخی بعد از هر بار استفاده قابل شست و شو هستند و می توان از آن ها دوباره استفاده کرد. پوشک بچه نه تنها مورد استفاده کودکان قرار می گیرد بلکه برای کسانی هم مفید است که قادر به کنترل ادرار و مدفوع خود نمی باشند.

افراد مختلفی که نیاز به پوشک دارند

پوشک ها توسط سالمندانی که قادر به کنترل دفع خود نیستند و یا کسانی که دچار بیماری های خاص و معلولیت های ویژه می باشند نیز مورد استفاده قرار می گیرند. به همین دلیل توسط تولیدکنندگان در سایز های مختلف کودک و بزرگسال تولید می شوند. البته در این میان یکی از مشتریان انواع پوشک، غواصان و فضانوردان می باشند. این افراد نیز چون دسترسی به توالت ندارند و ساعات زیادی را در زیر آب و یا در فضا می باشند، مجبور به استفاده از پوشک برای اجابت مزاج می باشند.

تولید انواع پوشک بچه متناسب با سن و وزن

تولیدکنندگان، انواع پوشک را متناسب با سن و وزن کودک تولید می کنند. زمانی که برای خرید پوشک مراجعه می کنید باید به بسته بندی و وزن ذکر شده روی آن توجه کنید. شما باید پوشکی را خریداری کنید که متناسب با سن و وزن کودک باشد تا بتواند پاسخگوی دفع او باشد و همچنین در آن احساس راحتی کند و جلوی دست و پا و حرکاتش را نگیرد.

برای مثال باید نوع پوشک کودکی که سه تا شش کیلو وزن دارد با کودکی که دارای ۱۰ تا ۱۵ کیلو وزن می باشد، متفاوت باشد. همچنین انواع پوشک بچه و مدل های مختلف آن در بازار متناسب با سن کودک تولید می شوند. به طور مثال شکل پوشک نوزادان با شکل پوشک کودکان از نظر باریکی و پهنا متفاوت می باشد و باید پوشکی برای بچه خریداری کرد که نه زیاد تنگ و نه زیاد بزرگ باشد.

باید به این موضوع دقت کنید که پوشک را طوری به پای فرزند خود بپیچید که پاهای او دچار التهاب و سوختگی نشود و هر چند ساعت به تعویض آن اقدام کنید. برخی از مدل ها، نشانه ای برای زمان فرا رسیدن تعویض پوشک دارند. این نوع محصولات دارای نوار باریکی در پشت پوشک می باشند که در صورت ادرار کودک، آن نوار تغییر رنگ می دهد.

انواع مدل های پوشینه کودک

در بازار ایران پوشک های مختلفی از جمله نی نی بان، مولفیکس، کوکومی، مای بی بی، پنبه ریز و … برای سنین نوزادی تا بزرگسالی موجود است که هر کدام دارای اندازه و مدل خاصی می باشد. برخی از انواع پوشک بچه دارای چسب هستند و باید دور پای او بچسپانید. اما برخی از مدل هایی که راحت تر استفاده می شوند شبیه یک شورت می باشند.

پوشک های شورتی را می توانند بپوشند، با آن راه بروند و یا چهار دست و پا حرکت کنند. با این نوع پوشک نگران باز شدن پوشک و یا نم زدن آن به بیرون نباشید. نوع دیگری وجود دارد که به مدل استخری معروف است.

کودک با پوشیدن پوشک استخری می تواند به درون استخر و یا لب ساحل برود و آب تنی کند. خاصیت پوشک استخری این است که از بیرون آب را جذب نمی کنند و خیس نمی شوند.

مواد موجود

بر روی بسته بندی پوشک بچه، ترکیبات و مواد استفاده شده در ساخت آن آمده که هنگام خرید می توانید به آن توجه کنید. در بازار ایران پوشک های مختلف خارجی و ایرانی با کیفیتی وجود دارند که به مرور زمان می توانید پوشک متناسب با پوست فرزند خود را بیابید و مارک مورد نظر خود را انتخاب کنید. برخی از انواع آن ها از مواد طبیعی ساخته شده اند و عموما حاوی مواد نرم کننده و لطیف کننده برای پوست می باشند.

ساختار پوشک بچه

انواع پوشک ها دارای دو لایه می باشند. لایه درونی دارای قدرت جذب بالایی است و لایه بیرونی هم دارای سوراخ های بسیار ریزی می باشد. این سوراخ ها به تبادل هوا می پردازند و بخار حاصل از ادرار و مدفوع را به بیرون منتقل می کنند تا سبب سوختگی پاهای کودک نگردد. همچنین لایه های پلاستیکی در دور تا دور پوشک برای عدم نفوذ رطوبت به بیرون به کار می روند.

برخی از آن ها معطر می باشند و همچنین از مواد ضد حساسیت پوستی در ساخت آن ها استفاده شده است و دارای لایه های نازکی می باشند تا به پاهای کودک آسیبی وارد نشود.

بعضی از انواع مدل ها دارای کش و کتان نازکی برای دور تا دور پوشک می باشند. این امر سبب می شود تا کودک احساس راحتی بیشتری کند و کاملا پاهای او را بپوشاند به طوری که هیچ گونه نشتی ایجاد نشود و جریان هوا هم به راحتی رد و بدل شود. پوشک ها هیچ گونه مزاحمتی برای بچه ایجاد نمی کنند و از نشت بوی نامطبوع جلوگیری می کنند.

نکات مهم در انتخاب پوشک بچه مناسب

باید در هنگام خرید پوشک بچه به نکاتی توجه کنید تا خرید خوب و مطمئنی داشته باشید. در هنگام خرید پوشک بعد از توجه به اندازه و مدل پوشک، باید پوشکی را خریداری کنید که با پوست کودک مشکلی نداشته باشد. الیاف و مواد جذبی به کار رفته در پوشک ها گاها می تواند حساسیت ایجاد کند و سبب التهاب پوست شود. به همین دلیل هر مارکی با پاهای کودک شما سازگار نیست.

تا زمانی که هنوز کودک شما به دنیا نیامده اقدام به خرید پوشک نکنید چون ممکن است پوشکی بخرید که متناسب با وزن کودک نباشد و برایش بزرگ و یا کوچک باشد. خرید پوشک به تعداد زیاد کار عاقلانه ای نیست. ممکن است شما بهترین مارک و گرانترین پوشک را برای نوزاد خود بخرید ولی پوست کودکتان به آن پوشک، حساسیت  نشان دهد. توجه به قدرت جذب پوشک نیز می تواند یکی از مهم ترین نکات در هنگام خرید پوشک باشد.

پیشنهاد خرید مناسب

پوشکی را بخرید که با آب و هوا هماهنگ بوده و دارای ترکیبات طبیعی باشد که ایجاد حساسیت نکند و مانع سوختگی و التهاب در پای کودکان شود. پوشک بچه باید چسب خوب و محکمی داشته باشد تا مدام باز نشود و سبب نشتی ادرار و مدفوع به لباس ها و بیرون نگردد. اصولا بسیاری از خانواده های ایرانی فکر می کنند هر محصولی خارجی اش بهتر از مدل ایرانی آن است. در صورتی که در سال های اخیر انواع مدل های ایرانی با همان کیفیت پوشک های خارجی تولید می شوند.

تولیدکنندگان انواع پوشک ها را با شرایط اقلیمی خانواده های ایرانی مطابقت می دهند تا انتخاب مناسب تری داشته باشید. ممکن است در روز چهار تا هفت پوشک برای بچه نیاز باشد. تعداد پوشک در بسته بندی ها به شما در خریدی مقرون به صرفه کمک می کند.

شما می توانید بسته های پوشک ۱۲ تایی و گاهی ده تایی در بازار پیدا کنید. عموما قیمت پوشک های استخری و شورتی گران تر از مدل های ساده می باشد. سعی کنید با توجه به نوع استفاده و کاربرد، پوشک کودک خود را بخرید.

توجه به قیمت

خانواده ها در طی چند سالی که کودک یاد می گیرد دفع خود را کنترل کند از پوشک به تعداد زیاد استفاده می کنند. در نتیجه قیمت یکی از فاکتورهای مهم در هنگام خرید شما می باشد.

فاکتورهایی مانند تعداد پوشک، مدل و مارک، نوع الیاف به کار رفته، سایز و قدرت جذب می تواند در قیمت پوشک بچه موثر باشند. خرید های اینترنتی و خرید انواع پوشک فله می تواند خرید های مناسبی باشند. زیرا عموما دارای قیمت کمتر و جوایزی می باشند. اگر شانس با خانواده ها همراه باشد آن ها می توانند با مبلغ کمتر پوشک بیشتری را خریداری کنند.

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

شماره تلفن شما منتشر نخواهد شد. ما از این طریق شما رو به محض دریافت پاسخ مطلع می‌کنیم.
بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محتواهای مربوط به این مقاله

نخل اره ای (Saw Palmetto) چیست و چه خواصی دارد

نخل اره ای (Saw Palmetto) چیست و چه خواصی دارد

نخل اره ای یا ساوپالمتو یک درخت نخل کوتاه، بومی مناطق جنوب شرقی آمریکای شمالی است. نخل اره ای برای درمان بزرگی پروستات، بهبود عملکرد دستگاه ادراری و افزایش رشد مو استفاده می‌شود. برخی نیز از مکمل این گیاه برای تقویت میل جنسی، افزایش باروری و کاهش التهاب استفاده می‌کنند و نتایج آخرین تحقیقات اثرات ضد سرطانی آن را تایید کرده‌اند.

ادامه مطلب
انتخاب مسواک مناسب دندان شما

انتخاب مسواک مناسب دندان شما

انتخاب مسواک مناسب برای دندان اهمیت بسیار زیادی دارد و نقش مهمی در حفظ سلامت دهان و دندان ایفا می کند. انتخاب صحیح مسواک می تواند از بروز بیماری های لثه و پوسیدگی دندان پیشگیری کرده و در نتیجه به تقویت سلامت کلی بدن کمک شایانی نماید. انتخاب مسواک با اندازه، شکل و سفتی مناسب برای هر فرد، می تواند به تمیز کردن کامل و موثر دندان ها و لثه ها کمک کند. مسواک های با موهای نرم، به لثه ها آسیب نمی رسانند و در عین حال قادر به حذف پلاک و جرم دندانی هستند.

ادامه مطلب
درمان‌های خانگی برای کاهش حساسیت دندانی

درمان‌های خانگی برای کاهش حساسیت دندانی

انواع رو‌ش‌های خانگی برای کاهش حساسیت دندان وجود دارد. حساسیت دندان، یک مشکل شایع است که با استفاده از مسواک مناسب، خمیر دندان ضدحساسیت و روش‌های دندان پزشکی قابل کنترل است. در کنار این روش‌ها درمان‌های خانگی مانند استفاده از سیر، زردچوبه، محلول آب و نمک و… وجود دارد که با از بین بردن باکتری‌های دهان و همچنین کاهش التهاب لثه به رفع حساسیت دندانی کمک می‌کنند.

ادامه مطلب
خمیر دندان ضدحساسیت

خمیر دندان ضدحساسیت

خمیردندان‌های ضدحساسیت دارای ترکیباتی هستند که می‌توانند در کاهش حساسیت دندان‌ها نقش مهمی ایفا کنند. این محصولات حاوی مواد مسدودکننده‌ای هستند که قادرند مجاری میکروسکوپی موجود در دندان، که به بافت‌های حساس آن متصل می‌شوند، را مسدود کنند. این فرایند از انتقال محرک‌های دردناک مانند سرما، گرما یا اسیدهای موجود در غذاها و نوشیدنی‌ها به عصب دندان جلوگیری می‌کند. به این ترتیب، احساس درد و حساسیت دندان کاهش می‌یابد. با این وجود، باید توجه داشت که خمیردندان‌های ضدحساسیت تنها برای درمان حساسیت‌های خفیف تا متوسط دندان مناسب هستند و نمی‌توانند جایگزین درمان‌های پزشکی و تخصصی برای حساسیت‌های شدیدتر باشند. در مواردی که حساسیت دندان شدید است، ممکن است نیاز به درمان‌های پیشرفته‌تری مانند پر کردن، ترمیم یا روکش دندان باشد.

ادامه مطلب
سبد خرید