برای خرید کالا های سلامت در جشنواره زمستانه نسخه اول شرکت کنید.

بهترین انواع پاک کننده صورت که طراوت و شادابی را به پوست می بخشند

شستشوی صحیح پوست صورت به شما این امکان را می دهد که از شر چربی اضافه و یا تشدید علائم خشکی در امان بمانید. در پوست های چرب تصور بر این است که با شستشوی بیشتربهترین انواع پاک کننده صورت که طراوت و شادابی را به پوست می بخشند چربی را کم کرده و آسیب های ناشی از آن را نیز کاهش می دهید. و برعکس در مورد پوست خشک، احساس می کنید با شستن پوست، خشکی را افزایش می دهید. ولی شستشوی صورت اگر با محصول مناسب با نوع پوست خود، انجام شود. علاوه بر اینکه منافذ را باز کرده و به تنفس بهتر سلولی کمک می کند، مانع از تشدید علائم خشکی در پوست خشک و ترشح بیش از حد چربی در پوست چرب می شود.
شستشوی صورت

انواع پاک کننده صورت بهترین محصولات مراقبت از پوست صورت هستند که در حالت های مختلف تولید شده اند و استفاده از آن ها موجب سلامت، شفافیت، شادابی و طراوت پوست صورت می شود. در پایان یک روز طولانی و خسته کننده، هیچ چیز به اندازه تمیز کردن صورت، احساس خوبی برای شما ایجاد نمی کند.

نقش شوینده های صورت

برای از بین بردن هر آلودگی، کثیفی، عرق کردن صورت و حتی برای پاک کردن آرایش صورت می توانید از انواع پاک کننده های صورت استفاده کنید. این کار باعث می‌شود تا پوست شما بهتر تنفس کند و همچنین قابلیت ترمیم و تجدید سلول های پوستی را هم ایجاد می کند. داشتن پوستی با سطح صاف به دنبال محصول مراقبت از پوست امکان پذیر است.

انواع پاک کننده صورت به لایه های عمیق تر از پوست شما نفوذ می ‌کنند و نقش خود را خواهند داشت. برخی از پاک کننده ها خاصیت آبرسانی و تمیز کنندگی دارند و برخی دیگر به عنوان لایه بردار عمل می کنند. برخی از انواع شوینده های صورت هم خاصیت ارتجاعی پوست را تقویت کرده و از پیر شدن سلول های پوستی جلوگیری می نمایند. همانطور که می بینید استفاده از محلول های شوینده با قابلیت های متفاوت می تواند سلامت و شادابی پوست شما را تضمین کند.

پاک کننده صورت

با توجه به اینکه انواع پاک کننده صورت بهترین گزینه های پاکسازی هستند و هرکدام فواید مختلفی را برای شما ارائه می دهند، شاید بهتر باشد یک مرور مختصر بر انواع این شوینده ها داشته باشیم و آنها را معرفی کنیم. اگر به دنبال خرید بهترین پاک کننده لوازم آرایش یا محلول های شوینده صورت هستید در ابتدا بهتر است نوع پوست خود را تشخیص دهید و بهترین برندهای موجود در بازار را بررسی نمایید.

در ادامه این قسمت با انواع پاک کننده صورت آشنا می شویم و به این ترتیب می توانید تصمیم بگیرید که کدام یک برای چه نوع پوستی مناسب تر است.

 انواع پاک کننده صورت برای انواع پوست ها

برای آشنایی بیشتر با انواع پاک کننده ها بهتر است ادامه مقاله را بخوانید.

۱- پاک کننده صورت به شکل ژل

پاک کننده های ژل مانند، شفاف هستند و همانطور که از نام آن مشخص است، از قوام ژلی برخوردار هستند. به طور کلی برای پاکسازی عمیق پوست صورت، همراه با خاصیت ضد عفونی کنندگی، این مدل از انواع پاک کننده صورت می توانند در رفع منافذ مسدود شده پوست، از بین بردن چربی اضافی و از بین بردن باکتری های ایجاد کننده آکنه های پوستی، بسیار موثر باشند.

ایده آل برای پوست های چرب و ترکیبی

 

۲- پاک کننده های صورت به شکل کرم

پاک کننده های صوررت که به صورت کرم و دارای یافت خامه ای هستند، معمولاً ضخیم بوده و حاوی مواد مرطوب کننده مانند برخی روغن های گیاهی هستند. این مدل از انواع پاک کننده صورت به آرامی بدون از بین بردن چربی های طبیعی، پوست شما را تمیز می کنند. پاک کننده های کرم مانند، همچنین می توانند به شکل “شیر” یا “لوسیون” تهیه شوند.

ایده آل برای پوست خشک و حساس

 

۳- پاک کننده های صورت در حالت کف

انواع پاک کننده صورت در حالت کف جزو پاک کننده های سبک هستند که به صورت کرم یا ژل تهیه می شوند و هنگام استفاده، یک چربی فوم را روی پوست ایجاد می کنند. این نوع پاک کننده ها چربی اضافی را به اندازه قدرت پاک کننده های ژل مانند، به طور مؤثر و قوی از بین می برند.

ایده آل برای پوست های چرب و ترکیبی

 

۴- پاک کننده های روغنی

شستن پوست با انواع پاک کننده صورت روغنی ممکن است به نظر می رسد که یک دستور العمل مخرب است؛ به ویژه اگر پوست چرب داشته باشید، این کار می تواند به پوست شما آسیب بزند؛ اما اکثر متخصصان مخالف هستند. پاک کننده های روغنی، یک روش ملایم برای از بین بردن ضایعات موجود در منافذ پوستی – از جمله لوازم آرایشی ضد آب – هستند بدون آنکه موجب خشک شدن پوست شوند.

ایده آل برای اکثر انواع پوست

 

۵- پاک کننده های صورت حاوی خاک رس

پاک کننده های حاوی خاک رس با استفاده از چربی و خارج کردن سموم اضافی از منافذ، پوست شما را تمیز می کنند.

 ایده آل برای پوست های چرب و ترکیبی

 

۶- پاک کننده های صورت با ترکیبات میسل

“میسل” به مولکول هایی گفته می شود که ماهیت دو قطبی دارند و برای محیط های آبی و چربی، رفتار دوگانه را نشان می دهند. انواع پاک کننده صورت که بر اساس میسل ها تولید شده اند – مولکول های ریز چربی معلق در آب نرم – باعث جذب چربی ها، آلودگی ها و مواد آرایشی از روی پوست می شوند لازم نیست پس از استفاده از این نوع پاک کننده ها، آنها را با آب بشویید.

ایده آل برای پوست خشک و حساس

 

۷- انواع پاک کننده صورت به شکل پودر

پاک کننده های پودری چیز جدیدی نیستند. این پاک کننده ها که پودری نرم هستند و در حالت خشک  در هنگام تماس با آب، به صورت بافت خامه ای تبدیل می شوند. انواع پاک کننده صورت پودری ضمن اینکه لایه بردار ملایمی هستند، پوست شما را نیز تمیز می کنند.

ایده آل برای پوست های چرب و حساس

 

۸- پاک کننده های قالبی (شبیه به صابون ها)

این نوع جدید از انواع پاک کننده صورت قالبی، حاوی مواد صابونی بسیار کمی هستند و برخی دیگر هیچ یک از این ترکیبات را ندارند . این مواد پاک کننده علاوه بر مواد مواد مغذی و مرطوب کننده مانند گلیسیرین و روغن های اساسی، دارای pH مناسب برای پوست هستند.

ایده آل برای پوست های چرب و ترکیبی

۹- انواع پاک کننده صورت، پارچه ای، اسفنج، پد پاک کننده

دستمال مرطوب کننده، پدهای پاک کننده آرایشی و اسفنج های تمیز کننده، انواع پاک کننده صورت هستند. این پاک کننده ها با الیاف مخصوص ساخته شده اند ( بعضی از آنها شامل بافت های گیاهان دارویی هستند و به طور معمول، پس از استفاده از آنها نیازی به استفاده از هرگونه پاک کننده سنتی نیست ) و برای از بین بردن کامل آلودگی ها و در عین حال حذف شدن سلول های مرده پوست به کار می روند.

 ایده آل برای پوست های چرب و ترکیبی

 

مهم ترین نکات در خرید بهترین انواع پاک کننده صورت

پوست صورت شما در طول روز در معرض دائمی گرد وخاک، حساسیت ها و باکتری ها است. بنابراین، تمیز کردن منظم صورت برای داشتن پوستی زیبا و بدون حساسیت ضرورت دارد. یک پاک کننده مناسب صورت می تواند به از بین بردن کثیفی ها، چربی ها و …. از پوست کمک کند و همزمان آن را هیدراته نماید. انواع پاک کننده صورت می تواند انواع آلاینده ها را برطرف کند، در نتیجه احتمال آکنه و جوش های صورت کاهش می یابد. بنابراین انتخاب پاک کننده مناسب صورت بسیار مهم است.

در خصوص خرید بهترین شوینده پوست صورت به موارد زیر توجه کنید:

۱- نوع پوست خود را مشخص کنید:

انواع پاک کننده صورت برای پوست های مختلف در بازار وجود دارند. استفاده از پاک کننده ای که مناسب پوست شما نیست می تواند منجر به مشکلاتی مانند خشکی، چربی زیاد یا تحریک آن شود.

۲- اگر پوست خشک دارید، یک پاک کننده با خاصیت مرطوب کننده را انتخاب کنید:

انواع پاک کننده صورت با مواد مغذی و روغن های اساسی و رایحه دلپذیر برای پوست های خشک مناسب است. این مواد مغذی نه تنها پوست را مرطوب می کنند بلکه به نرمی و لطافت آن نیز کمک خواهند کرد. از پاک کننده ای که دارای روغن های طبیعی مانند نارگیل و اسطوخودوس است استفاده کنید تا پوست شما را مرطوب کند.

۳- به بافت محصولات پاک کننده توجه کنید:

بافت انواع پاک کننده صورت از حالت خامه ای ضخیم گرفته تا مایع و ژلی مانند، در دسترس هستند. پاک کننده های خامه ای برای پوست های خشک ایده آل هستند؛ در حالی که پاک کننده های ژل یا کف با انواع پوست های چربی سازگاری دارند.

۴- از انواع پاک کننده صورت خشن خودداری کنید:

از استفاده از پاک کننده های ضد آفتاب حاوی صابون خودداری کنید زیرا این پاک کننده ها خاصیت قلیایی دارند. علاوه بر این، بسیاری از پاک کننده ها که برای پوست خشک تهیه می شوند یک لایه چربی را روی صورت شما ایجاد می کنند. در طولانی مدت، این محصولات می توانند برای سلامت پوست شما مضر باشند. از همه مهمتر، هرگز از پاک کننده ای استفاده نکنید که پوست شما را خشک می کند.

۵- انواع پاک کننده صورت بدون عطر را برای پوست های حساس بخرید:

اگر پوست حساس دارید بهتر است شوینده های بدون رایحه و بو را بخرید. پاک کننده های آرایشی صورت اغلب دارای ترکیبات شیمیایی هستند که می توانند باعث تحریک پوست شوند. پاک کننده های ارگانیک بهترین انتخاب شما هستند، بخصوص اگر پوست حساسی دارید.

۶- انواع پاک کننده صورت را آنلاین جستجو کنید:

قبل از تصمیم گیری برای خرید این محصولات، منابع آنلاین را بررسی کنید.

۷- از خرید انواع پاک کننده صورت حاوی سولفات خودداری کنید:

مهم نیست که نوع پوست شما چه باشد؛ باید از شوینده های حاوی سولفات خودداری کنید. سولفات ها مواد شوینده مصنوعی هستند که به مواد پاک کننده اضافه می شوند تا هنگام ترکیب با آب، چربی ایجاد کنند. این چربی، روغن های طبیعی پوست را امولسیون کرده و منافذ آن را مسدود نموده و در نهایت، پوست شما دچار آکنه ها می شود.

بهترین پاک کننده های پوست

سخن پایانی

پاک کننده ها و شستشو دهنده های پوست به ویژه پوست صورت باید ویژگی هایی را که در بالا ذکر شد، داشته باشند. زیرا که این گونه محصولات، علاوه بر ایجاد تمیزی به پاکسازی سطحی پوست و منافذ آن کمک کرده و مانع از ترشح بیش از حد چربی و یا تشدید خشکی در پوست های خشک می شوند. با توجه به این که اهمیت این پاک کننده ها سبب تشدید یا کاهش علائم پوستی می شود، بهتر است در انتخاب و مصرف پاک کننده ها و شوینده های پوستی دقت کرد.

داروخانه آنلاین نسخه اول انواع مختلف پاک کننده ها و شوینده های پوستی را فراهم کرده است. با مراجعه و مطالعه ویژگی های هر محصول می توانید خریدی به صرفه، آگاهانه و متناسب با نوع پوست خود را داشته باشید.

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

شماره تلفن شما منتشر نخواهد شد. ما از این طریق شما رو به محض دریافت پاسخ مطلع می‌کنیم.
بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محتواهای مربوط به این مقاله

نخل اره ای (Saw Palmetto) چیست و چه خواصی دارد

نخل اره ای (Saw Palmetto) چیست و چه خواصی دارد

نخل اره ای یا ساوپالمتو یک درخت نخل کوتاه، بومی مناطق جنوب شرقی آمریکای شمالی است. نخل اره ای برای درمان بزرگی پروستات، بهبود عملکرد دستگاه ادراری و افزایش رشد مو استفاده می‌شود. برخی نیز از مکمل این گیاه برای تقویت میل جنسی، افزایش باروری و کاهش التهاب استفاده می‌کنند و نتایج آخرین تحقیقات اثرات ضد سرطانی آن را تایید کرده‌اند.

ادامه مطلب
انتخاب مسواک مناسب دندان شما

انتخاب مسواک مناسب دندان شما

انتخاب مسواک مناسب برای دندان اهمیت بسیار زیادی دارد و نقش مهمی در حفظ سلامت دهان و دندان ایفا می کند. انتخاب صحیح مسواک می تواند از بروز بیماری های لثه و پوسیدگی دندان پیشگیری کرده و در نتیجه به تقویت سلامت کلی بدن کمک شایانی نماید. انتخاب مسواک با اندازه، شکل و سفتی مناسب برای هر فرد، می تواند به تمیز کردن کامل و موثر دندان ها و لثه ها کمک کند. مسواک های با موهای نرم، به لثه ها آسیب نمی رسانند و در عین حال قادر به حذف پلاک و جرم دندانی هستند.

ادامه مطلب
درمان‌های خانگی برای کاهش حساسیت دندانی

درمان‌های خانگی برای کاهش حساسیت دندانی

انواع رو‌ش‌های خانگی برای کاهش حساسیت دندان وجود دارد. حساسیت دندان، یک مشکل شایع است که با استفاده از مسواک مناسب، خمیر دندان ضدحساسیت و روش‌های دندان پزشکی قابل کنترل است. در کنار این روش‌ها درمان‌های خانگی مانند استفاده از سیر، زردچوبه، محلول آب و نمک و… وجود دارد که با از بین بردن باکتری‌های دهان و همچنین کاهش التهاب لثه به رفع حساسیت دندانی کمک می‌کنند.

ادامه مطلب
خمیر دندان ضدحساسیت

خمیر دندان ضدحساسیت

خمیردندان‌های ضدحساسیت دارای ترکیباتی هستند که می‌توانند در کاهش حساسیت دندان‌ها نقش مهمی ایفا کنند. این محصولات حاوی مواد مسدودکننده‌ای هستند که قادرند مجاری میکروسکوپی موجود در دندان، که به بافت‌های حساس آن متصل می‌شوند، را مسدود کنند. این فرایند از انتقال محرک‌های دردناک مانند سرما، گرما یا اسیدهای موجود در غذاها و نوشیدنی‌ها به عصب دندان جلوگیری می‌کند. به این ترتیب، احساس درد و حساسیت دندان کاهش می‌یابد. با این وجود، باید توجه داشت که خمیردندان‌های ضدحساسیت تنها برای درمان حساسیت‌های خفیف تا متوسط دندان مناسب هستند و نمی‌توانند جایگزین درمان‌های پزشکی و تخصصی برای حساسیت‌های شدیدتر باشند. در مواردی که حساسیت دندان شدید است، ممکن است نیاز به درمان‌های پیشرفته‌تری مانند پر کردن، ترمیم یا روکش دندان باشد.

ادامه مطلب
سبد خرید