برای خرید کالا های سلامت در جشنواره زمستانه نسخه اول شرکت کنید.

بهترین کرم ضد آفتاب ایرانی و خارجی

اصطلاحات زیادی بر روی بسته بندی‌های کرم ضد آفتاب وجود دارند که هر کدام معرف ویژگی مهمی از آن هستند. در این مقاله به معرفی و تعریف آن‌ها پرداخته شده است. همچنین تعدادی از بهترین ضد آفتاب‌های ایرانی و خارجی به همراه شرح اجزا و ویژگی‌های آن‌ها بیان شده است. این کار به شما کمک می‌کند تا روش درست انتخاب و مقایسه محصولات با یکدیگر را یاد گرفته و هنگام خرید کرم ضد آفتاب دچار سردرگمی نشوید. مقایسه بین محصولات مشابه برای انتخاب و خرید صحیح هدف ماست.
آشنایی با اصطلاحات ضد آفتاب

امروزه کمتر کسی هست که اهمیت استفاده از کرم ضد آفتاب را نداند و به دنبال خرید و استفاده از بهترین کرم ضد آفتاب نباشد. به همین دلیل است که در تمام دنیا کرم‌های ضد‌آفتاب به صورت تخصصی، علاوه بر جنبه آرایشی به منظور پیشگیری از بیماری‌ها و سرطان‌های پوستی تولید شده‌ و به راحتی در دسترس عموم مردم قرار گرفته‌اند. در این مقاله با ویژگی‌های کرم ضد‌آفتاب خوب و چند نوع کرم ضد‌آفتاب ایرانی و خارجی پر طرفدار آشنا می‌شوید.

فهرست مطالب

راهنمای خرید کرم ضد آفتاب

بهترین و پر فروش‌ترین کرم‌های ضد آفتاب خارجی

بهترین کرم ضد­آفتاب خارجی مناسب پوست چرب و جوشدار

معرفی بهترین کرم ضد­آفتاب و ضد­لک

بهترین کرم های ضد­آفتاب ایرانی

سخن پایانی

انتخاب کرم ضد آفتاب مناسب

راهنمای خرید کرم ضد‌ آفتاب

برای داشتن بهترین انتخاب در موقع خرید کرم‌های ضد‌آفتاب بهتر است با اصطلاحات زیر آشنا بشوید. پرتوهای نور خورشید که به پوست ما می‌رسند دو نوع فرابنفش و فروسرخ هستند. پرتوهای فرابنفش نور خورشید به دودسته UVB , UVA تقسیم می شوند که سبب آسیب به لایه رویی پوست، آفتاب سوختگی، ایجاد چین و چروک و حتی نفوذ به عمق پوست و آسیب به DNA شده و در نتیجه موجب بیماری‌های پوستی از جمله سرطان پوست می‌شوند.

ضرر پرتوهای نور خورشید بر پوست

 

۱- فاکتور حفاظتی (SPF) برای محافظت از UVB

این فاکتور نشان دهنده قدرت محافظت کرم ضد­آفتاب در برابر پرتوهای UVB نور خورشید است. در واقع نشان می­ دهد که استفاده از کرم ضد­ آفتاب تا چه میزان ریسک آسیب­‌های پوستی (زمان قرمز شدن پوست) را کاهش می‌­دهد. یعنی اگر این فاکتور به طور مثال ۱۵ باشد. ۱۵ برابر زمان بیشتری طول می‌کشد تا پوست شما بدون استفاده از ضد آفتاب دچار آفتاب سوختگی شود. ولی این دلیل مناسبی نیست که به دنبال کرم ضد­آفتاب با فاکتور ۹۰ باشیم. زیرا SPF 15 می‌تواند ۹۳ درصد از پوست محافظت کند. SPF 30 می‌تواند ۹۷ درصد از پرتوهای فرابنفش را جذب کند و SPF ۵۰ با جذب ۹۸ درصدی پرتوهای فرابنفش نور خورشید، تاثیر چشمگیری در جلوگیری از مضرات نور خورشید بر پوست دارد.

در صورتی که از این SPF بالاتر تاثیر چندانی در قدرت حفاظتی در برابر نور خورشید ندارد و بیشتر جنبه تبلیغاتی دارد.

 

۲- BROAD SPECTRUM یا طیف گسترده

محافظت در برابر پرتو فرابنفش نوع آ (UVA) را نشان می‌دهد. این نوشته بر روی کرم‌های ضد آفتاب نشان می‌دهد که این کرم ضد آفتاب در برابر هر دو نوع پرتو فرابنفش محافظت دارد.

 

3- PA

این استاندارد فاکتور حفاظتی در برابر UVA را نشان می‌دهد و مانند فاکتور SPF می‌باشد.

با این تفاوت که عدد مشخصی به آن اختصاص نداده‌اند و از PA+ (کمترین میزان محافظت در برابر UVA) تا PA++++  (بیشترین محافظت در برابر UVA) درجه بندی شده است .

این سیستم درجه بندی در ژاپن ابداع شده و در بین کشورهای اروپایی و آسیایی رایج است. البته بعضی شرکت‌ها هنوز از این درجه بندی استفاده نمی‌کنند.

برچسب PA چیست

۴- فاقد چربی بودن

این اصطلاح را بر روی بسیاری از کرم­‌های ضد­آفتاب دیده‌­اید. فاقد چربی یعنی امولسیون این کرم بر پایه آب شکل گرفته تا برای پوست­‌های چرب، جوشدار و مستعد آکنه مناسب باشد و مانع ایجاد چربی بیشتر بر روی پوست می‌­شود. این کرم­‌ها سبک هستند و پوشش دهی بالایی برای پوست‌­های چرب دارند زیرا سبب  کنترل چربی پوست می­‌شوند. البته به این معنا که کارایی بالاتری دارند نیست و تنها  تناسب آن­ها با پوست­‌های چرب و مختلط را نشان می­‌دهد. ممکن است ایجاد خشکی بیشتر در پوست­‌های خشک کند. البته بسته به مواد سازنده کرم می‌­توان برخی از این نوع کرم­‌ها را برای تمام انواع پوست نیز به کار برد.

۵- رنگی بودن

درواقع رنگی بودن کرم ضد­ آفتاب برای بهتر به نظر رسیدن به کار می­‌رود و بیشتر جنبه آرایشی دارد. در واقع حس بهتری به مصرف کننده می‌­دهد و هیچ تاثیری در محافظت از پوست در برابر پرتوهای مضر نور خورشید ندارد.

رنگ آرایشی ضد آفتاب روی پوست

۶- متناسب با نوع پوست بودن

این اصطلاح معمولا در پایین کرم­‌ها درج شده است و شامل: مناسب انواع پوست، مناسب پوست خشک و نرمال و یا فاقد چربی و مناسب پوست چرب می‌باشد. در ابتدا سعی کنید نوع پوست خود را بشناسید تا در انتخاب کرم ضد­آفتاب، آگاهانه عمل کنید.

 

بهترین و پرفروش ترین کرم­‌های ضد ­آفتاب خارجی

کرم­‌های ضد­آفتاب خارجی دارای مواد سازنده و فیلتر­های فیزیکی و شیمیایی مطابق با استاندارد­های اتحادیه اروپا هستند. بهتر است کرم­‌های ضد­آفتاب و انواع محصولات مراقبتی و آرایشی را از داروخانه‌­ها و فروشگاه­‌های معتبر تهیه کنید تا از معتبر بودن و اصل بودن آن­ها مطمئن باشید. بسیاری از محصولات خارجی فعلی موجود در بازار تقلبی بوده و با نام اصلی به فروش می­‌رسد. داروخانه‌­ها به علت نظارت­‌های دارویی و بهداشتی سختگیرانه، تنها محل معتبر برای خرید مطمئن محصولات دارویی، بهداشتی و مراقبتی هستند.

فیلتر­های مختلفی برای کرم‌­های ضد­آفتاب وجود دارند که به دو دسته شمیایی و فیزیکی تقسیم­‌ بندی می‌شوند. این فیلتر­ها با دو مکانیسم مختلف می­‌توانند مانع جذب پرتوهای فرابنفش نور خورشید به سطح پوست شوند که اغلب هر دو در کرم‌­های ضد آفتاب ایرانی و خارجی به کار می‌روند.

بهترین کرم ضد ­آفتاب خارجی مناسب پوست چرب و جوشدار

۱- کرم ضد ­آفتاب رزاکلین مناسب پوست چرب

Rosaclin Sunscreen Cream For combination/Oily Skin Light Beige SPF50 40ML

کرم ضد آفتاب رزاکلین

کشور صاحب برند رزاکلین آلمان می‌­باشد. کرم ضد­آفتاب رزاکلین دارای هردو نوع فیلتر شیمیایی و فیزیکی است.

دارای دو فیلتر معدنی تیتانیوم دی اکسید و اکسید روی است. آووبنزن فیلتر  شیمیایی است که در این کرم به کار رفته و دامنه گسترده‌­ای از پرتوهای فرابنفش نوع آ و بی را جذب می­‌کند و مانع رسیدن این پرتوها به پوست می­‌شود. آووبنزن ناپایدار است، به همین خاطر باید کرم‌­های ضد­آفتاب هر دو یا سه ساعت مجدد تجدید شوند تا شاهد بی­ اثر شدن فیلتر­ها و تیرگی بر روی پوست نشوید.

رنگ کرم ضد­آفتاب رزاکلین بژ روشن است و برای پوست­‌های چرب مناسب است. فرمولاسیون بر پایه آب و فاقد چربی این کرم باعث احساس سبکی کرم بر روی پوست می­‌شود. ترکیبات سیلیکونی (دایمتیکون و ..) سبب شده که پوشانندگی بالایی داشته باشد. کرم رزاکلین ادعا دارد که علائم آکنه، زخم، خالکوبی و ویتیلیگوهای پوست را نیز پوشش می­‌دهد. علاوه بر آن با کنترل چربی که برای پوست­‌های چرب دارد، خشکی ایجاد نکرده و نرمی و لطافت به پوست می‌­دهد. کرم ضد­آفتاب رزاکلین جنبه آرایشی داشته و می­‌تواند به عنوان کرم پایه آرایشی نیز به کار رود.

 

۲- کرم ضد­آفتاب دوتینی

Dotini SunCare Cream SPF 50 Oil Free

ضد آفتاب خارجی دوتینی

کرم ضد­آفتاب دوتینی فرانسوی و بی­ رنگ می‌­باشد و جلوه‌­ای مات، زیبا و طبیعی به پوست می‌­دهد. امولسیون کرم ضد­آفتاب دوتینی نیز بر پایه آب و فاقد چربی است که بافتی سبک را ایجاد می­‌کند. کرم دوتینی دارای جذب بالا و سریع است و همچنین مدعی است که ضد آب و تعریق است و می­‌توان با خیال راحت برای شنا و در هوای مرطوب از آن استفاده کرد. فیلتر آووبنزن که در این کرم به کار رفته است هردو پرتو فرابنفش آ و بی را جذب می­‌کند و خاصیت طیف گسترده دارد. کرم ضد­آفتاب دوتینی با داشتن عصاره آلوئه ورا، ضد التهاب و تسکین دهنده پوست بوده و در کنار فرم پایدار ویتامین سی می­‌تواند منافذ پوست را جمع کرده و از ایجاد جوش و آکنه جلوگیری کند. وجود ویتامین سی و ای در کنار هم تاثیر و قدرت جوان سازی هر کدام را افزایش داده و نوسازی و شادابی سلول­‌های پوستی را فراهم می­‌کنند.

۳- کرم معدنی ضد ­آفتاب ژیل بوته سل اکتیو

Gil Beaute Solactiv SPF50 Mineral Oil Free Tinted Sunscreen

کرم ضد افتاب ژیل بوته سل اکتیو

کرم معدنی ژیل بوته سل اکتیو برندی فرانسوی است که دارای فیلتر معدنی تیتانیوم دی اکسید است. این فیلتر معدنی، خاصیت فاقد چربی بودن و امولسیون بر پایه آب، کرم ضد­ آفتاب سل اکتیو را مناسب پوست­‌های چرب کرده است. پوست‌های مستعد جوش و آکنه که تحت درمان‌های مختلف بوده‌­اند و الان پس از بهبود وضعیت پوست خود، نگران استفاده از ضد آفتاب و بازگشت جوش‌ها به پوست خود هستند، با اطمینان خاطر و خیال آسوده از این کرم ضد ­آفتاب استفاده کنند. وجود عصاره گل ختمی، آلانتوئین و ویتامین اف به سبکی بافت کرم کمک کرده و خواص مختلفی از جمله ضد التهاب، جمع کننده منافذ پوست، آنتی باکتریال و کنترل ترشح چربی را به آن داده‌­اند. کرم ضد ­آفتاب ژیل بوته سل اکتیو رنگی و بژ تیره است، رد سفیدی و براقی بر روی پوست برجای نمی­‌گذارد و می‌­تواند کرم پایه آرایشی خوبی محسوب شود.

۴-  کرم ضد­آفتاب آدنایس

ADENAIS- Sun Block Cream SPF 30 Oil Free

کرم ضد آفتاب آدنایس

کرم ضد­آفتاب آدنایس برند فرانسوی  و با حجم بالا (100 میلی لیتر) است که رنگی و مناسب پوست چرب است. فیلت­رهای معدنی و شیمیایی مختلفی که در کرم ضد­آفتاب آدنایس وجود دارد سبب محافظت طیف گسترده این کرم شده است. ترکیب سیلیکونی دایمتیکون و عصاره طبیعی مریم گلی پوشانندگی و جذب بالای این کرم را ممکن ساخته است. همچنین این کرم بر پایه آب و فاقد چربی است که سبب بافت سبک آن می­‌شود. فیلتر شیمیایی بنزوفنون و اکتیل متوکسی سینامات با گذشت زمان اشباع شده و اثر جذبی خود را از دست می­‌دهند به همین دلیل باید پس از دو تا سه ساعت حتما نسبت به تجدید این کرم اقدام شود زیرا علاوه بر تیرگی که به پوست می­‌دهد، اثر حفاظتی خود را نیز از دست می­‌دهند.

۵- کرم ضد­آفتاب اریکه

Erikeh Oil Free Sunscreen Cream SPF50

 کرم ضد افتاب اریکه

کرم ضد­آفتاب اریکه برندی فرانسوی و رنگی است. فاقد چربی و بر پایه آب  بودن به آن بافت سبکی داده که بر روی پوست احساس خنکی می‌­کنید. فیلتر­های معدنی و شیمیایی آن طیف گسترده‌­ای از محافظت در برابر انواع پرتوهای فرابنفش را مقدور ساخته است. نرم کننده­‌های موجود در آن پخش راحت و کامل کرم بر روی پوست را تامین می‌­کنند. کرم ضد­آفتاب اریکه مدعی مقاومت بالا در برابر تعریق و رطوبت است و می­‌توانید با اطمینان در سواحل دریا و هنگام شنا از آن استفاده کنید.  گلیسرین و پروپیلن گلایکول موجود در این کرم رطوبت لایه شاخی پوست را حفظ کرده و جاذب رطوبت هستند که به لطافت و نرمی بیشتر پوست و پخش شدن بیشتر کرم کمک می‌­کنند.

معرفی بهترین کرم ضد­آفتاب و ضد­لک

برخی از کرم­‌های ضد­آفتاب با داشتن ترکیبات لایه بردار و روشن کننده می­‌توانند خاصیت ضد­ لکی نیز داشته باشند. این کرم‌های ضدافتاب و ضد­لک برای افرادی که پوست­‌های دارای جوش، آکنه، لک­‌های قهوه­ای ناشی از عوامل مختلف دارند، پیشنهاد فوق­ العاده‌­ای است. پوشانندگی بالای این کرم‌­ها سبب محبوبیت و استفاده زیاد آن­ها شده است.

کرم ضد آفتاب با قدرت پوشانندگی عالی

 

۱- کرم ضد­آفتاب سین بیونیم

PHOTO3 ANTI BROWN SPOT SUN CARE SPF50 SYNBIONYME

کرم ضد افتاب فوتو ۳ سین بیونیم

 

کرم ضد­ افتاب و ضد­لک سین بیونیم رنگی و فاقد چربی است. این کرم بر پایه آب است و موجب می‌­شود که بر روی پوست احساس سبکی و خنکی کنید. جذب بالا و سریع این کرم به واسطه امولسیون کننده­‌هایی است که در این کرم به کار رفته است و ساختار کرمی مانند به آن داده است. وجود آلفا آربوتین که نوعی هیدروکینون گیاهی است سبب شده تا روشن کننده پوست باشد و در درمان لک­‌های مختلف ناشی از بارداری، آفتاب سوختگی، جای جوش، آکنه و … و همچنین ممانعت از ایجاد لک­‌های جدید موفق باشد. ترکیب موادی مانند گلیسرین، پروپیلن گلایکول، روغن دانه کتان و … به حفظ رطوبت طبیعی و آبرسانی  عمیق پوست کمک کرده و کرم ضد­آفتاب و ضد­لک سین بیونیم را از سایر کرم‌­های ضد­ آفتاب متمایز می­‌کند. عملکرد چندگانه کرم ضد­آفتاب و ضد­لک سین بیونیم با وجود فیلتر­های شیمیایی مختلف طیف گسترده آووبنزن، فیلتر­های تریازون مورد تایید اتحادیه اروپا و… تکمیل می­‌شود.

پس از گذشت دو تا سه ساعت، کرم ضد­آفتاب سین بیونیم را مجدد شارژ کنید. این کار سبب می‌­شود که علاوه بر جذب بالای فیلترها و کارایی بهتر، پوست شما تیره و سیاه نشود.

۲- کرم ضد­آفتاب و ضد­لک لافارر

La Farrerr Anti Spot Sunsceen Cream for Oily and Acne Prone Skin SPF40

کرم ضد­ آفتاب و ضد­لک لافارر.

 

کرم ضد­ آفتاب و ضد ­لک لافارر رنگی و فاقد چربی است و ادعا دارد که می‌­تواند ترشح چربی سبوم را کنترل کرده و مانع ایجاد جوش و آکنه شود. همچنین علاوه بر داشتن فیلتر­های شیمیایی و معدنی و محافظت از پوست در برابر پرتوهای UVA , UVB نور خورشید، در برطرف کردن جای لک­‌های مختلف موفق عمل کرده است. وجود عصاره­‌های طبیعی شیرین بیان، آلوئه ورا، زرشک، بربری، پاپایا و سارمنتوسا در کرم ضد­آفتاب و ضد ­لک لافارر توانسته‌­اند این ادعاها را تایید کرده و اطمینان خاطر مصرف کننده را حاصل کنند. عصاره شیرین بیان روشن کننده و ضد التهاب پوست است. سایر عصاره‌­ها نیز دارای آلفا هیدروکسی اسید هستند و خاصیت ضد­لک و روشن کننده دارند. همچنین باعث کنترل ترشح چربی و جلوگیری از ایجاد جوش می‌­شوند. کرم ضد ­آفتاب و ضد­لک لافاررسبب مات کردن، کاهش براقیت و جذب چربی می­‌شود. این کرم آرایشی و دارای رنگ بژ روشن است و برای مصرف روزانه افرادی که دارای پوست چرب و مستعد آکنه هستند بسیار مناسب و پر طرفدار است.

۳- کرم ضد­آفتاب بایوتچ ام کیو

MQ Sunscreen Cream Bio-Taches SPF 50 Light Beige

کرم ضد­آفتاب بایوتچ ام کیو

 

کرم بایوتچ ام کیو مدعی است که روشن کننده پوست و ضد­لک‌­های پوستی می­‌باشد و مناسب همه انواع پوست عمل می­‌کند. کرم ام کیو تولید ایران و تحت لیسانس فرانسه رنگی و فاقد چربی است. عصاره­‌های شیرین بیان، آلوئه ورا، زرشک،‌ روغن دانه کنجد، روغن بادام و عصاره توت سفید موجود در این کرم ضد­آفتاب و آرایشی این ادعا را تایید می­‌کند. عصاره شیرین بیان و توت سفید روشن کننده و ضد التهاب بوده و عصاره­‌های دیگر، سرشار از آلفا هیدروکسی اسید، ضد­لک و روشن کننده می‌باشند. کرم بیوتچ ام کیو فاقد چربی است و با جذب چربی، جلوی براقی پوست را می‌گیرد و رد سفیدی بر روی پوست نمی­‌گذارد. کرم ام کیو بر پایه آب می‌­باشد که سبب سبکی و جذب بالا می‌­شود. پوشانندگی بالای این کرم ناشی از وجود عصاره‌­ها و روغن­‌های طبیعی داخل آن می‌­باشد که جلوه­‌ای آرایشی و زیبا به همراه  احساس خنکی و یکدستی را به پوست می‌دهد. برای آشنایی بیشتر با محصولات ام کیو به مقاله نقد و بررسی انواع کرم ضد­آفتاب ام کیو مراجعه کنید.

۴- کرم ضد­آفتاب، ضد آکنه و ضد لک آردن

ARDEN SUNSCREEN ACNESOL OIL FREE  SPF30

کرم ضد افتاب، ضد آکنه و ضد لک آردن

 

آردن یکی از موفق ترین برند­های ایرانی است. کرم ضدآفتاب و ضد آکنه آردن فاقد چربی و رنگی است. رنگ بژ روشن و آرایشی به عنوان کرم پایه آرایشی، آن را کرم مناسبی کرده است. وجود عصاره‌­های مختلف چای سبز، کاکتوس،‌ عصاره دارچین و بیسابولول (ترکیب موثر گیاه بابونه) موجب روشن کنندگی، ضد التهاب، تسکین دهنده پوست، باز کننده منافذ و ضد لک بودن کرم ضد آفتاب آردن شده‌­اند. با باز کردن منافذ پوست و کنترل چربی آن توانسته از ایجاد جوش و آکنه جلوگیری کند و با خاصیت روشن کنندگی و ضد لک بودن، نیز در رفع جای جوش، آکنه و انواع لک‌­ها موثر می‌باشد. ترکیبات اوره، سدیم هیالارونات، گلیسرین و …. آبرسان و مرطوب کننده قوی پوست می‌­باشند که علاوه بر محافظت طیف گسترده در برابر پرتوهای فرابنفش نور خورشید UVB, UVA توانسته جذب بالا، سبکی و پوشش کامل پوست را داشته باشد.

بهترین کرم‌های ضد­ آفتاب ایرانی

امروزه  تولید کننده‌­های ایرانی، کرم‌­های ضد­آفتاب قوی، موثر و به صرفه‌­ای تولید می‌کنند که قابل رقابت با بهترین محصولات روز دنیاست.

 کرم ضدافتاب موفق ایرانی

۱- کرم ضد­آفتاب لایسل

Liesel Sunsel Sunscreen T1

کرم ضدآفتاب لایسل

کرم ضد­آفتاب لایسل با تنوع فیلتر­هایی که دارد دامنه گسترده­ای از پرتوهای فرابنفش نوع آ و بی،‌ فروسرخ و مرئی را می‌­تواند جذب کند و آثار مخرب این پرتوها را از پوست دور کند. سرشار از ویتامین و آنتی اکسیدان است به همین دلیل ضد پیری و چروک پوست می‌­باشد. دربرابر تعریق و رطوبت مقاوم بوده و مناسب جهت شنا و ساحل دریا می‌­باشد. به دلیل وجود فیلتر بنزوفنون، در افراد باردار با احتیاط و با نظر پزشک مصرف شود. آنتی باکتریال و ضد آلودگی است و در جلوگیری از ایجاد جوش و آکنه موثر است. بافت بر پایه آب و فاقد چربی بودن کرم تی 1 لایسل سبب بافت سبک و پوشش بالای آن بر روی پوست شده و مناسب پوست­‌های چرب و مستعد آکنه می‌­باشد. ترکیبات مرطوب کننده نظیر روی پیرولیدین کربوکسیلات و گلیسرین موجود در این کرم ضد­ افتاب سبب شده تا آبرسانی به پوست انجام دهد و احساس خنکی بر روی پوست داشته باشید. کرم ضد­آفتاب لایسل آرایشی است و رنگ روشنی به پوست می­‌دهد.

۲- کرم ضد­آفتاب ویتالایر

Vitamin C Tinted Sun Care Cream SPF50

 کرم ضد­آفتاب ویتامین سی ویتالایر

 

کرم ضد­آفتاب ویتالایر رنگی، بژ طبیعی و غنی شده از ویتامین سی، جوان کننده، ضد پیری و ضد چروک  پوست است. کرم ویتالایر فاقد چربی و بر پایه آب بوده و به همین دلیل بافت سبک و جذب بالایی بر روی پوست دارد. با فیلتر­های معدنی و شیمیایی پایدار و طیف گسترده‌­ای که دارد توانسته از پوست در برابر پرتوهای فرابنفش نوع آ و بی و همچنین پرتوهای آبی مانیتور و موبایل محافظت کند. سالیسیلیک اسید موجود در آن با لایه برداری از پوست مانع از تجمع چربی و ایجاد کومدون (جوش و آکنه) می­‌شود. عصاره آلوئه ورا، ضد­التهاب و روشن کننده پوست می­‌باشد. نرم کننده‌­هایی که در این کرم هستند به پوست، بافت مخملی و ابریشمی می‌­دهند. کرم ویتالایر دارای ترکیبات سیلیکونی است که به پخش ساده و پوشش کامل آن منجر می‌­شود.

۳- کرم ضد­آفتاب درماتیپیک فلوئید مت

Dermatypique Sunscreen Fluid Mat SPF 50

کرم ضد­آفتاب درماتیپیک فلوئید مت

 

کرم ضد­آفتاب درماتیپیک فلوئید مت فاقد چربی، بر پایه آب و دارای بافتی سبک است. عصاره جلبک، بیسابولول، نیاسین آمید و آنتی اکسیدان‌­های موجود در این کرم کنترل ترشح چربی پوست را برعهده دارند و مانع ایجاد جوش و آکنه می­‌شوند. فیلتر­های جدید به کار رفته در کرم ضد­آفتاب درماتیپیک فلوئید مت مناسب پوست­‌های چرب و مختلط، طیف گسترده­‌ای از محافظت در برابر پرتوهای فرابنفش آ و بی را ایجاد می‌­کند که مانع تخریب DNA سلولی می‌شود.

کرم ضد­افتاب درماتیپیک فلوئید مت مدعی است که مانع براق شدن پوست و مات کننده است که فاقد چربی بودن این ادعا را تایید می­‌کند. عدم وجود فیلتر تیتانیوم دی اکسید در کرم درماتیپیک باعث شده تا رد سفیدی بر روی پوست باقی نگذارد. مقاوم در برابر تعریق و رطوبت بوده و مناسب شنا و ساحل دریا می­‌باشد. ترکیبات سیلیکونی سبب پخش شدن کامل بر روی پوست و پوشانندگی بالای آن می­‌شود.

۴- کرم ضد­آفتاب پریم

Prime Rejuvenating Sunscreen Cream SPF50

رم ضد ­آفتاب جوان کننده پریم

 

کرم ضد­آفتاب و جوان کننده پریم سرشار از ویتامین ای و عصاره میوه انگور است که ادعای جوان کنندگی را اثبات می‌­کند. این دو ترکیب آنتی اکسیدان هستند و ضد پیری و چین و چروک پوست عمل می‌­کنند. فیلتر­های معدنی و شمیایی طیف گسترده دارد که از پوست در برابر هر دو نوع پرتو مضر نور خورشید محافظت می­‌کند. دایمتیکون موجود در کرم ضد ­آفتاب و جوان کننده پریم به پخش شدن راحت روی پوست کمک می­‌کند. نرم کننده و مرطوب کننده پوست است و برای همه انواع پوست مناسب می­‌باشد. کرم پریم فاقد چربی و بافت سبکی دارد. پوشش کامل لک‌­های سطحی و پوشانندگی بالای آن از دیگر مزایای کرم ضدافتاب و جوان کننده پریم است. از ایجاد جوش و آکنه جلوگیری می­‌کند چون فاقد چربی و کنترل کننده ترشح چربی پوست است.

۵- کرم ضد­ آفتاب ژوت

Jute Sunscreen Foundation Cream SPF50

کرم ضد آفتاب ژوت بژ روشن

 

کرم پودری حاوی ضد­آفتاب ژوت رنگی و بژ روشن است که مناسب انواع پوست بویژه پوست­‌های گندمی می­‌باشد. عصاره آلوئه‌ورا و بابونه سبب یکنواختی، پوشانندگی بالا و روشن کنندگی پوست می­‌شوند. ویتامین­‌های ای و ب۵ دارای خواص آنتی اکسیدانی، رفع چین و چروک و ضد پیری پوست است. کرم پودری حاوی ضد ­آفتاب ژوت بافت سبک دارد و به سادگی روی پوست پخش می­‌شود. رنگی بودن و حالت پودری بودن این کرم حس بهتری به شخص می­‌دهد و از نظر محافظتی که در برابر پرتوهای فرابنفش نوع آ و بی دارد دارای فیلتر­های معدنی و شیمیایی است. کرم ضد­ افتاب ژوت از ترکیبات ایزوتیازولینون به عنوان نگهدارنده استفاده کرده است. بنابراین می­‌بایستی حتما از روی پوست شسته شود و مجدد تجدید شود.

۶- کرم ضد­آفتاب سینره

Cinere High Protection Tinted Sunscreen Cream SPF 50

 کرم ضد آفتاب سینره بژ طبیعی

 

کرم ضد­آفتاب سینره دارای رنگ بژ طبیعی است که به پوست رنگی طبیعی و جلوه‌­ای زیبا می‌­دهد. از فیلتر­های مختلف معدنی و شیمیایی استفاده کرده که توانسته طیف گسترده­‌ای از پرتوهای فرابنفش را جذب کرده و از پوست مراقبت کند. کرم ضد آفتاب سینره نرم کننده و رطوبت رسانی به پوست نیز انجام می­‌دهد و از پیری و چین و چروک پوست جلوگیری می‌­کند. درجه حفاظتی PA که این کرم داراست مانع تخریب سلولی و تجزیه آن شده و مانع پیری زودرس پوست می‌­شود. بافت سبک و جذب بالای این کرم به واسطه فاقد چربی بودن آن می­‌باشد. کرم ضد­آفتاب سینره پوشش دهی یکنواخت و یکدستی روی پوست دارد. از جمله برند­های ایرانی با قدمت بالا و اعتبار جهانی است که جز پر طرفدارترین برندهای ایرانی است.

محافظت از پوست در برابر نور خورشید

سخن پایانی

کرم ضد­آفتاب­‌های زیادی هستند که ویژگی­‌های مطلوبی از جمله سبکی، نرمی، رنگی بودن، عدم ایجاد براقیت، پوشانندگی بالا و پخش ساده بر روی پوست را دارند. برای انتخاب بهتر کرم ضد آفتاب ابتدا نوع پوست خود را بشناسید و بسته به نوع پوست خود که پوست خشک و نرمال است و یا پوست چرب و مستعد جوش بهتر است از کرم ضد­آفتاب مخصوص پوست خشک، کرم ضد­آفتاب مخصوص پوست چرب و یا کرم ضد­آفتاب مخصوص انواع پوست را به کار ببرید. شما می‌­توانید با ورود به داروخانه آنلاین نسخه اول و آشنایی بیشتر با انواع محصولات مراقبتی و آرایشی، از مشاورین مجرب نیز بهره بگیرید و انتخاب آگاهانه سلامتی خود را انجام دهید.

 

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محتواهای مربوط به این مقاله

انتخاب مسواک مناسب دندان شما

انتخاب مسواک مناسب دندان شما

انتخاب مسواک مناسب برای دندان اهمیت بسیار زیادی دارد و نقش مهمی در حفظ سلامت دهان و دندان ایفا می کند. انتخاب صحیح مسواک می تواند از بروز بیماری های لثه و پوسیدگی دندان پیشگیری کرده و در نتیجه به تقویت سلامت کلی بدن کمک شایانی نماید. انتخاب مسواک با اندازه، شکل و سفتی مناسب برای هر فرد، می تواند به تمیز کردن کامل و موثر دندان ها و لثه ها کمک کند. مسواک های با موهای نرم، به لثه ها آسیب نمی رسانند و در عین حال قادر به حذف پلاک و جرم دندانی هستند.

ادامه مطلب
درمان‌های خانگی برای کاهش حساسیت دندانی

درمان‌های خانگی برای کاهش حساسیت دندانی

انواع رو‌ش‌های خانگی برای کاهش حساسیت دندان وجود دارد. حساسیت دندان، یک مشکل شایع است که با استفاده از مسواک مناسب، خمیر دندان ضدحساسیت و روش‌های دندان پزشکی قابل کنترل است. در کنار این روش‌ها درمان‌های خانگی مانند استفاده از سیر، زردچوبه، محلول آب و نمک و… وجود دارد که با از بین بردن باکتری‌های دهان و همچنین کاهش التهاب لثه به رفع حساسیت دندانی کمک می‌کنند.

ادامه مطلب
خمیر دندان ضدحساسیت

خمیر دندان ضدحساسیت

خمیردندان‌های ضدحساسیت دارای ترکیباتی هستند که می‌توانند در کاهش حساسیت دندان‌ها نقش مهمی ایفا کنند. این محصولات حاوی مواد مسدودکننده‌ای هستند که قادرند مجاری میکروسکوپی موجود در دندان، که به بافت‌های حساس آن متصل می‌شوند، را مسدود کنند. این فرایند از انتقال محرک‌های دردناک مانند سرما، گرما یا اسیدهای موجود در غذاها و نوشیدنی‌ها به عصب دندان جلوگیری می‌کند. به این ترتیب، احساس درد و حساسیت دندان کاهش می‌یابد. با این وجود، باید توجه داشت که خمیردندان‌های ضدحساسیت تنها برای درمان حساسیت‌های خفیف تا متوسط دندان مناسب هستند و نمی‌توانند جایگزین درمان‌های پزشکی و تخصصی برای حساسیت‌های شدیدتر باشند. در مواردی که حساسیت دندان شدید است، ممکن است نیاز به درمان‌های پیشرفته‌تری مانند پر کردن، ترمیم یا روکش دندان باشد.

ادامه مطلب
خواص CAPRYLOYL SALICYLIC ACID چیست؟

خواص CAPRYLOYL SALICYLIC ACID چیست؟

امروزه انتخاب و خرید محصولات آرایشی و بهداشتی از بین ده ها یا صدها محصول مشابه (با برندها و سازنده های مختلف) که هر کدام ادعا ها و مزیت های خاصی را مطرح می کنند، بسیار دشوار شده است. یکی از راه های شناخت فرآورده ها و پی بردن به کیفیت آنها، آشنایی با ویژگی تک تک اجزای سازنده آن است. در این مقاله با یکی دیگر از مواد سازنده محصولات آرایشی و بهداشتی آشنا می شویم.

ادامه مطلب
سبد خرید