برای خرید کالا های سلامت در جشنواره زمستانه نسخه اول شرکت کنید.

ترفندهای کشیدن خط لب و داشتن یک آرایش زیبا

آرایش لب در زیبایی صورت و جذابیت چهره موثر است. طرز کشیدن صحیح خط لب می تواند در تقارن چهره و لب و همچنین محو ناهماهنگی ها و پستی و بلندی های لب و صورت تاثیر گذاشته و چهره ای موزون به شما هدیه دهد. رنگ خط لب و تناسب آن با رنگ رژ لب و رنگ پوست شما عامل دیگری است که می تواند در استقاده از خط لب مهم باشد. در این مقاله به نکات مهمی که راجع به خط لب و نحوه کشیدن آن مربوط می شود مطرح شده است. با مطالعه این مطلب با خیالی آسوده به خرید و استفاده از خط لب های مختلف بپردازید.
بهترین خط لب

خط لب چیست؟

کشیدن خط لب با استفاده از ابزارهای مختلف حتی برای آرایشگرهای ماهر هم یک چالش محسوب می شود. اگر بتوانید بهترین خط لب را برای آرایش لب بکشید، قطعاً چهره زیباتری خواهید داشت. به طور کلی روش صحیح استفاده از خط لب، از ساییدگی بیش از حد رژ لب جلوگیری می کند و مانع از این می شود که رنگ های پررنگ و زننده روی لب های شما به وجود بیاورد.

همچنین صحیح کشیدن خط لب می تواند عدم تقارن یا چین و چروک های روی لب های شما را به طور کامل پوشش دهد. برای اینکه از ترفندها و نکات مهم در استفاده از خط لب اطلاع پیدا کنید و از تمام ابزارهای مخصوص این کار به درستی استفاده کنید، در ادامه این قسمت شما را با این موارد آشنا می کنیم.

 نکات مهم، ترفندها و مراحل کشیدن خط لب

برای اینکه خط لبی زیبا و طبیعی داشته باشید تا بتوانید به ساده ترین روش لب خود را زیبا نشان دهید نکات زیر را در نظر داشته باشید.

 مرحله اول: آماده سازی لب ها

برای کشیدن خط لب، قبل از استفاده از مداد خط لب یا هر لوازم آرایش دیگر، باید پوست لب ها را آماده سازی کنید. اگر از مواد لایه بردار استفاده می کنید، این کار را انجام دهید. می ‌توانید با یک برس آرایشی نرم به آرامی روی لب ها بکشید تا سلول های مرده پوست از آن قسمت برطرف شود.

اگر تجربه ای در زمینه استفاده از محصولات مراقبت از پوست در نقش لایه بردار ندارید، به طور خودسرانه از محصولاتی که نمی شناسید استفاده نکنید! چرا که در طولانی مدت باعث خشکی بیش از حد لب های شما خواهد شد.

داشتن لب هایی سالم تر با استفاده از محصولات مرطوب کننده و لایه بردار، امکان پذیر است. اگر لب های شما پوسته پوسته می شود، محصولات مرطوب کننده، بهترین گزینه برای شادابی آنها خواهد بود.

قبل از اینکه هر چیز دیگری را روی لب ها قرار دهید و یا برای کشیدن خط لب اقدام کنید، باید مرطوب کننده استفاده کنید. مرطوب کننده روی پوست لب می نشیند و اگر لب های شما خشک شده باشد، شرایط رطوبت آنها را تنظیم می کند. می توانید به طور کامل لب ها را با این محصولات، پوشش دهید.

مرحله دوم: استفاده از مرطوب کننده یا نرم کننده روی لب ها در صورت لزوم

مرحله دوم کشیدن خط لب، مرحله اختیاری است. پس از آن که نرم کننده یا محصولات لایه بردار را روی لب ها استفاده کردید، صبر کنید تا خشک شود. حدود ۲۰ دقیقه برای این کار کافی است. در این شرایط، اگر باز هم متوجه شدید که لب ها خشک هستند، از مرطوب کننده یا نرم کننده مخصوص استفاده کنید. معمولاً محصولات مناسبی با نام بالم لب برای این کار توصیه می شوند.

سعی کنید مدت زمان استفاده از مرطوب کننده پس از حدود ۲ دقیقه باشد و سپس مقدار محصولات اضافه را  با دستمال مرطوب از روی لب ها پاک کنید. اگر لب های شما بسیار خشک است، می توانید مدت بیشتری نرم کننده و مرطوب کننده بگذارید باقی بماند. حتی می توانید یک روز قبل، مرطوب کننده استفاده کنید. لوازم آرایشی شما نباید آسیبی به لب ها برساند.

مرحله سوم: استفاده از پرایمر و کانسیلر برای کشیدن خط لب

برخی از افراد ترجیح می‌ دهند که برای کشیدن خط لب به گونه ‌ای عمل کنند که پس از آرایش نهایی، لب های آنها، صاف تر و برجسته تر شود. استفاده از  لوازم آرایشی پرایمر برای این کار توصیه می شود. استفاده از پرایمر روی لب، صد در صد، ضرورت ندارد، اما آرایشگرها نسبت به آن توصیه کرده ‌اند. لایه پرایمر یا کانسیلر به عنوان زیرساز آرایش لب، کمک می‌کند ماندگاری و دوام رژ لب روی لب های شما بیشتر شود.

اگر قصد دارید که رژ لب را به طور کامل روی لب استفاده کنید،  لوازم آرایشی کانسیلر و کرم های فونداسیون برای این کار توصیه می شوند. ظاهر آرایش لب ها با زیرسازی مناسب، زیباتر می شود و اکنون زمان آن رسیده است که خط لب را استفاده کنید.

مرحله چهارم: بهترین رنگ برای خط لب را انتخاب کنید

رنگ خط لب را باید متناسب با کاری که قصد انجام آن را دارید، انتخاب کنید. اگر می خواهید رژ لب قرمز بزنید، باید به سراغ مداد خط لب قرمز بروید. اگر ترجیح می دهید لب های طبیعی و معمولی داشته باشید، کشیدن خط لب با مداد صورتی کم رنگ یا کرمی روشن انجام دهید. هر یک از انواع خط لب ها، یک سایه به خصوص را در آرایش ایجاد می‌کنند.

قبل از این که از مداد خط لب استفاده کنید، باید  نوک مداد را تیز کنید. سعی کنید این کار را با تراش مخصوص آرایشی انجام دهید. سر مداد خط لب باید اگر هر گونه تیزی یا زبری احساس کنید، ممکن است به لب های شما آسیب برساند.

برای اینکه سر مداد هنگام کشیدن خط، یکنواخت تر باشد، قبل از استفاده از آن، مداد را روی قسمت پشت دست خود بکشید تا روان تر شود.

مرحله پنجم: کشیدن خط لب با مداد خط لب

اکنون برای کشیدن خط لب آماده هستید. لاینر یا مداد خط لب را از قسمت خط طبیعی لب ها در قسمت میانی به سمت گوشه های لب بکشید. سعی کنید فرم طبیعی لب های خود را حفظ کنید. تمام افراد، لب های یکسان ندارند بنابراین متناسب با شکل طبیعی لب های خود، مداد را استفاده کنید. اگر به این طریق عمل کنید، حالت طبیعی لب ها حفظ می شود و به راحتی محدوده کشیدن رژ لب هم مشخص می گردد.

سعی کنید از مداد خط لب با کیفیت بالا استفاده کنید تا به لب های شما آسیب وارد نشود. در حین کشیدن خط لب، دست خود را به طور مداوم حرکت ندهید، چون ممکن است پستی و بلندی هایی روی خط لب ایجاد شود که ظاهر آرایش را نامطلوب می‌کند. با یک حرکت صاف روی خط طبیعی لب های خود، این کار را ادامه بدهید. اگر می دانید که استفاده از مداد نوک تیز، این کار را برای شما راحت تر می کند، حتماً انجام دهید.

 مرحله ششم: استفاده از رژ لب

در حقیقت، آخرین مرحله کشیدن خط لب که آرایش لب های شما را کامل می کند، استفاده از  رژ لب است. پس از اینکه مطمئن شدید خط لب، صاف و یکدست است، رنگ رژ لب مناسب را انتخاب کنید و با یک لایه ملایم داخل لب های خود را پر کنید.

حتی می توانید قبل از رژ لب، با سر مداد، سایه ملایمی را روی لب های خود اجرا کنید. این کار باعث می شود آرایش لب های شما طبیعی تر به نظر برسد.

اگر رنگ رژ لب را با مداد خط لب، همسان انتخاب کنید، امکان ادغام کردن رنگ ها در هنگام آرایش برای شما راحت تر می شود. برای این کار حتی می توانید از برس مخصوص آرایشی یا قلم موی رژ لب استفاده کنید. زمانی که رنگ ها، یکنواخت شدند، می توانید لایه دوم رژ لب را با رنگ پر رنگ تر، روی لب ها ایجاد کنید تا یک لایه ضخیم تر به وجود آید.

نکات مهم پس از کشیدن خط لب

زمانی که کشیدن خط لب و رژ لب به پایان رسید، اکنون نوبت آن می شود که شکل ظاهری آرایش لب را بررسی کنید و مطمئن شوید که تمام قسمت های لب را با لوازم آرایشی پر کرده اید. خط لب نباید هیچ ناهمواری داشته باشد.

برای بهتر شدن ظاهر آرایش لب ها و براق تر شدن می توانید با با یک پنبه معمولی یا گوش پاک کن، آغشته شده با اندکی نرم کننده و مرطوب کننده آرایشی، روی لب های خود بزنید تا اصطلاحا خط ‌لبتان اصلاح شود.

استفاده از کانسیلر آرایشی

یکی دیگر از نکاتی که پس از آرایش لب ها و کشیدن خط لب توصیه می کنیم این است که کانسیلر آرایشی یا کرم آرایشی پایه را اطراف خط لب استفاده کنید. این کار کاملاً اختیاری می باشد. اما به شما کمک می کند که لکه ها یا اثر نامطلوب که در اطراف لب به وجود آمده را پوشش بدهید. در صورتی که این کار را با قلم موی نازک کامل کنید، آرایش لب های شما زیباتر خواهد بود.

شما می‌توانید رژ لب را به صورت چند لایه بزنید؛ به این صورت که لایه زیرین رنگ روشن و لایه بالایی رنگ تیره تر، هم رنگ خط لب را داشته باشد.

اگر پس از کشیدن خط لب، برای رژ لب ضخامت زیادی را احساس کردید، با یک تکه دستمال کاغذی می‌توانید رنگ اضافی را از روی لبها پاک کنید.

برای این که لب های خود را بزرگ تر نشان دهید، مداد خط لب را در ناحیه بیرونی  لب های خود بکشید و سعی کنید برای کشیدن خط لب سر مداد، ضخیم تر باشد. پس از آن می توانید رژ لب استفاده کنید و برای زیباتر شدن، از قلم موی آرایشی برای ادغام کردن خط لب و رژ لب استفاده کنید.

برای این که لب های خود را کوچک تر نشان دهید، مداد خط لب را در ناحیه داخل لب بکشید. بهتر است قبل از این کار، کانسیلر آرایشی یا کرم پایه روی لب ها استفاده کنید که زمینه ای یک دست، متناسب با صورت شما نشان دهد.

پس از کشیدن خط لب و رژ لب، با گوش پاک کن، مقداری کانسیلر در اطراف بیرون ناحیه لب ها بکشید تا تیرگی ها برطرف شود و لب های شما را کوچک تر نمایش می دهد.

سخن پایانی

انوع خط لب های مختلف در قالب های مدادی، ژله ای، ماژیکی و… یا مایع و جامد وجود دارند. نحوه استفاده و چگونگی کشیدن خط لب با هر کدام از این نمونه ها، قدری با یکدیگر تفاوت دارد.

تناسب رنگ و نوع خط لب و استفاده از نرم کننده لب یکی دیگر از نکاتی است که باید بدانید. در این مقاله سعی کردیم تا در این باره مطالب مفیدی بیان شود. در “داروخانه آنلاین نسخه اول” انواع محصولات آرایشی برای تمام اجزای صورت به ویژه لب ها ارائه شده است.

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

شماره تلفن شما منتشر نخواهد شد. ما از این طریق شما رو به محض دریافت پاسخ مطلع می‌کنیم.
بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محتواهای مربوط به این مقاله

نخل اره ای (Saw Palmetto) چیست و چه خواصی دارد

نخل اره ای (Saw Palmetto) چیست و چه خواصی دارد

نخل اره ای یا ساوپالمتو یک درخت نخل کوتاه، بومی مناطق جنوب شرقی آمریکای شمالی است. نخل اره ای برای درمان بزرگی پروستات، بهبود عملکرد دستگاه ادراری و افزایش رشد مو استفاده می‌شود. برخی نیز از مکمل این گیاه برای تقویت میل جنسی، افزایش باروری و کاهش التهاب استفاده می‌کنند و نتایج آخرین تحقیقات اثرات ضد سرطانی آن را تایید کرده‌اند.

ادامه مطلب
انتخاب مسواک مناسب دندان شما

انتخاب مسواک مناسب دندان شما

انتخاب مسواک مناسب برای دندان اهمیت بسیار زیادی دارد و نقش مهمی در حفظ سلامت دهان و دندان ایفا می کند. انتخاب صحیح مسواک می تواند از بروز بیماری های لثه و پوسیدگی دندان پیشگیری کرده و در نتیجه به تقویت سلامت کلی بدن کمک شایانی نماید. انتخاب مسواک با اندازه، شکل و سفتی مناسب برای هر فرد، می تواند به تمیز کردن کامل و موثر دندان ها و لثه ها کمک کند. مسواک های با موهای نرم، به لثه ها آسیب نمی رسانند و در عین حال قادر به حذف پلاک و جرم دندانی هستند.

ادامه مطلب
درمان‌های خانگی برای کاهش حساسیت دندانی

درمان‌های خانگی برای کاهش حساسیت دندانی

انواع رو‌ش‌های خانگی برای کاهش حساسیت دندان وجود دارد. حساسیت دندان، یک مشکل شایع است که با استفاده از مسواک مناسب، خمیر دندان ضدحساسیت و روش‌های دندان پزشکی قابل کنترل است. در کنار این روش‌ها درمان‌های خانگی مانند استفاده از سیر، زردچوبه، محلول آب و نمک و… وجود دارد که با از بین بردن باکتری‌های دهان و همچنین کاهش التهاب لثه به رفع حساسیت دندانی کمک می‌کنند.

ادامه مطلب
خمیر دندان ضدحساسیت

خمیر دندان ضدحساسیت

خمیردندان‌های ضدحساسیت دارای ترکیباتی هستند که می‌توانند در کاهش حساسیت دندان‌ها نقش مهمی ایفا کنند. این محصولات حاوی مواد مسدودکننده‌ای هستند که قادرند مجاری میکروسکوپی موجود در دندان، که به بافت‌های حساس آن متصل می‌شوند، را مسدود کنند. این فرایند از انتقال محرک‌های دردناک مانند سرما، گرما یا اسیدهای موجود در غذاها و نوشیدنی‌ها به عصب دندان جلوگیری می‌کند. به این ترتیب، احساس درد و حساسیت دندان کاهش می‌یابد. با این وجود، باید توجه داشت که خمیردندان‌های ضدحساسیت تنها برای درمان حساسیت‌های خفیف تا متوسط دندان مناسب هستند و نمی‌توانند جایگزین درمان‌های پزشکی و تخصصی برای حساسیت‌های شدیدتر باشند. در مواردی که حساسیت دندان شدید است، ممکن است نیاز به درمان‌های پیشرفته‌تری مانند پر کردن، ترمیم یا روکش دندان باشد.

ادامه مطلب
سبد خرید