برای خرید کالا های سلامت در جشنواره زمستانه نسخه اول شرکت کنید.

ترکیب رنگ مو با استفاده از رنگ موی اصلی، اکسیدان و واریاسیون

رنگ کردن مو یکی از پر طرفدارترین کارهایی است که امروزه چه به صورت شخصی و چه در سالن های زیبایی انجام می شود. زیبایی موها و چهره شما بسته به نوع رنگی که انتخاب می کنید می تواند متفاوت شده و جوان تر به نظر برسید. به همین دلیل دانستن ترکیب رنگی که استفاده می کنید و مطابقت آن با رنگ اصلی موی شما و رنگ چهره می تواند در کیفیت و زیبایی آن تاثیر زیادی داشته باشد. در این مقاله به نکاتی پیرامون ترکیب رنگ مو با توجه به رنگ موی اصلی و درصد استفاده از اکسیدان و واریاسیون پرداخته شده است.
ترکیب رنگ مو

شاید فکر کنید که ترکیب رنگ مو با استفاده از موادی مانند اکسیدان و واریاسیون یا حجم دهنده های رنگ مو، چندان دشوار نباشد؛ اما زمانی که به یک طیف خاصی رنگ مو فکر می کنید، قطعاً با چالش هایی روبرو می شوید! در چند قدم ساده متوجه خواهید شد که ترکیب رنگ مو، چندان هم کار آسانی نیست و فرایندی است که به فکر و ملاحظه زیادی نیاز دارد! زمانی که برای خرید بهترین انواع ‌رنگ ‌مو مراجعه می کنید، با محصولات متنوع رو به رو هستید؛ عوامل مختلفی را باید در نظر بگیرید. شما قرار است رنگ مو را برای موهای شخصی خود خریداری کنید، بنابراین به نوعی باید موهای خود را آنالیز کنید.

آنالیز رنگ موی اصلی

منظور از جمله فوق این است که ترکیب رنگ مو برای موهای شما با ترکیب همان رنگ برای موهای شخص دیگری متفاوت است. به طور مثال، استفاده از بهترین رنگ مو و اکسیدان و واریاسیون روی موهایی که تارهای ریز تر و باریک تری دارند، بسیار متفاوت تر از همان ترکیب روی موهایی است که تارهای ضخیم تری دارد. شاید هم موهای شما در گروه موهای معمولی قرار داشته باشد که در این صورت، ترکیبی غیر از از دو گروه قبلی نیاز دارید. موهای معمولی به طور متداول به ترکیب رنگ مو معمولی نیاز دارند؛ یعنی اکسیدان یا واریاسیون برای آن ها در حد استاندارد اجرا می شود.

ترکیب رنگ مو برای افرادی که موهای آنها سفیدی دارد یا می خواهند طیف رنگی فانتزی را در داخل موهای خود ایجاد کنند، شاید به ترکیباتی نظیر واریاسیون یا رنگ موی فانتزی با درصد مشخصی نیاز باشد. انتخاب هر یک از این حالت ها با مشورت با آرایشگر قابل تغییر است. اگر تجربه ای در زمینه ترکیب کردن دو یا سه رنگ مو ندارید یا نمی دانید که چه زمانی از واریاسیون رنگ مو استفاده کنید، حتماً با آرایشگر خود مشورت کنید؛ یا از فروشنده در این باره سوال بپرسید.

نکته مهم این است که با خرید واریاسیون رنگ مو که در ترکیب رنگ مو استفاده می شود برخی از جلوه های ظاهری موهای شما تغییر پیدا می‌کند. اما باید بدانید که اثرات زیبایی واریاسیون پایدار نیست و پس از چند بار استفاده از شامپو پاک می‌شود.

ترکیب رنگ مو و نقش اکسیدان

یکی از مواد اولیه که در ترکیب رنگ مو ضرورت دارد، اکسیدان است. در مطالب قبلی به طور کامل درباره اکسیدان صحبت کرده ‌ایم. اکسیدان در حقیقت، همان پروکسید هیدروژن است که خاصیت قلیایی دارد و رنگ مو را در حالت اکسید کنندگی قرار می دهد. این مسئله باعث تثبیت رنگ دانه های رنگ مو روی موهای افراد می شود. ترکیب اکسیدان و رنگ مو برای رنگ های دائمی و نیمه دائمی با درصد مشخصی قابل استفاده است.

در ترکیب رنگ مو، توجه به درصد اکسیدان و غلظتی که باید استفاده شود اهمیت دارد. بهترین روش برای استفاده از این دو ماده و زیباتر کردن آرایش مو، تهیه رنگ ها به صورت تازه است. یعنی شما رنگ مو را از تیوپ رنگ خارج می کنید و سپس به آن اکسیدان یا واریاسیون اضافه می کنید و موها را رنگ آمیزی می نمایید.

هرگز از انواع رنگ مو که قبلاً تهیه شده است و با اکسیدان یا واریاسیون ترکیب شده، استفاده نکنید. رنگ‌ها باید تازه تهیه شود و پس از خوب مخلوط شدن بر روی موها به کار رود. در غیر این صورت، سلامت موها به خطر می افتد و ممکن است با خارش سر یا حساسیت پوستی هم مواجه شوید!!

ترکیب رنگ مو برای حالت های مختلف

ترکیب رنگ مو و اکسیدان و واریاسیون برای سلیقه های مختلف، متفاوت است. البته انتخاب هر یک از این اجزا با توجه به مدل و حالت موها متغیر است. برخی تمایل دارند که موهای خود را با رنگ های با پایه های گیاهی رنگ کنند؛ مثلاً رنگ مو حاوی عصاره بابونه، چای یا عصاره حنا.

استفاده از انواع رنگ مو که پایه گیاهی دارد، در برخی شرایط توصیه می شود. قدرت رنگ دهی این محصولات برای انواع مختلف مو، متفاوت است. برخی از مشتریان ترجیح می دهند رنگ های نیمه دائمی را استفاده کنند؛ چیزی که به اکسیدان کمتری نیاز داشته باشد و بافت موهای آن ها را خراب نکند.

برخی دیگر تمایل دارند که ترکیب رنگ مو و اکسیدان و واریاسیون را به‌گونه ‌ای استفاده کنند که رنگ موی آنها ماندگارتر باشد و با چند شستشوی ساده پاک نشود. به این ترتیب با توجه به تیره یا روشن بودن طیف رنگی رنگ مو، اکسیدان غلیظ یا رقیق استفاده می شود. برای ترکیب کردن رنگ مو و اکسیدان، معمولاً ظرف مخصوص رنگ باید استفاده شود که از جنس پلاستیک است و یک قلم موی مخصوص رنگ هم نیاز است تا به خوبی این مواد با یکدیگر ترکیب شود.

پس از ترکیب رنگ مو و اکسیدان و واریاسیون یک تا دو دقیقه فرصت بدهید که مخلوط به خوبی با هم یکدست شود. اگر در خانه، خودتان شخصاً موهای خود را رنگ می کنید، این مراحل را دنبال کنید در غیر این صورت از آرایشگر کمک بگیرید.

مهمترین نکات در خرید رنگ مو و اکسیدان و واریاسیون

زمانی که برای خرید رنگ مو مراجعه می‌کنید یک کاتالوگ رنگ در اختیار شما قرار داده می شود. طبق دسته بندی، برخی از این رنگ ها دائمی و ثابت هستند و برخی دیگر در گروه رنگ های فانتزی قرار می‌گیرند. ابتدا مشخص کنید که کدام یک از رنگها را نیاز دارید. ممکن است فروشنده، خرید واریاسیون را به شما پیشنهاد دهد.

ترکیب واریاسیون، ماده ای است که برای ترکیب رنگ مو و اکسیدان به کار می رود و باعث می شود که تارهای مو به رنگ دودی یا طیف رنگ‌ های تیره تبدیل شود. واریاسیون زمانی استفاده می شود که شما بخواهید قرمزی یا نارنجی بودن موهای خود را پوشش دهید. هنگام ترکیب رنگ مو با واریاسیون نیاز به افزایش حجم واریاسیون نیست. تنها مقدار اندکی از آن برای ترکیب کردن رنگ مو و اکسیدان کافی است.

هنگام خرید رنگ مو باید اکسیدان را هم تهیه کنید. اکسیدان با غلظت های متفاوتی وجود دارد. با توجه به ترکیب شیمیایی رنگ مو اکسیدان با غلظت ۳ تا ۱۲ درصد وجود دارد. اگر ترکیب کردن رنگ مو را با رعایت اصول و قوانین رنگ ها و اکسیدان انجام دهید، زیباترین رنگ را خواهید داشت.

در خرید رنگ مو، اکسیدان یا واریاسیون، توجه به قیمت محصولات بسته بندی و اطلاعاتی که نشان دهنده گواهی سلامت و بهداشت محصول است نیز ضرورت دارد.

نکات مهم در ترکیب رنگ مو برای داشتن رنگ های زیباتر

آیا تاکنون به این فکر کرده اید که آرایشگر شما چگونه رنگ مو را با یکدیگر ترکیب می کند تا آرایش موهای شما زیباتر به نظر برسد؟ شاید هم تصمیم دارید که ترکیب رنگ مو را شخصاً در خانه انجام دهید. برای این کار به فروشگاه لوازم آرایش مراجعه می کنید و متوجه می ‌شوید که انتخاب‌ های گسترده‌ای دارید. در کنار خرید رنگ مو، اکسیدان و واریاسیون هم به شما پیشنهاد می شوند و در نهایت، شما گیج و سردرگم هستید که کدام را انتخاب کنید؟!

اگر تجربه ای در رنگ کردن موهای خود ندارید یا نمی دانید که ترکیب رنگ مو باید چگونه باشد، در مراحل اولیه بهتر است از آرایشگر کمک بگیرید.

پیشنهاداتی برای ترکیب رنگ مو

برخی از مشتریان تمایل دارند که رنگ موی قهوه ای تیره داشته باشند، اما سایه زیبایی از قهوه ای شکلاتی هم روی موهای آنها دیده شود. اگر روی موهای خود سایه هایی از رنگ های روشن یا تیره ایجاد کنید، عمق بیشتری به موها خواهید بخشید و در نتیجه آرایش موهای شما زیباتر می شود.

برای ترکیب رنگ مو از دو رنگ مو مخالف، بهتر است درجه تیره و روشن بودن را رعایت کنید. مثلاً برای قهوه ای تیره، بهتر است سایه ای انتخاب کنید که طیف قرمز یا قهوه ای درخشان را روی موی شما به وجود می آورد. ترکیب برخی از انواع رنگ مو با یکدیگر زیبا نخواهد شد؛ به طور مثال ترکیب رنگ سیاه و بلوند، چندان جذاب نمی‌شود.

برخی از پیشنهادها برای ترکیب رنگ مو، زیباترین آرایش مو را به وجود می آورد؛ به طور مثال قهوه ای شکلاتی شماره ۵ با قهوه ای تیره شماره ۳ به مقدار ۳۰ درصد، مخلوط می شود. این دو رنگ، مکمل هم هستند و نمای زیبای را روی موها به وجود می آورند.

با ترتیب کردن رنگ مو، رنگ هایی را روی موهای خود ایجاد می کنید که در شخصیت شما منعکس می شود. سایه های تیره و روشن می تواند عمق خاصی روی موهای شما ایجاد کند و به نوعی معرف رفتار یا سلیقه های درونی شما باشد.

بهتر است هنگام مخلوط کردن سایه رنگ مو، برای اینکه دو سایه کاملاً متضاد را ترکیب کنید، سایه هایی را انتخاب کنید که مکمل هم هستند. سایه های قرمز و قهوه ای مکمل هستند اما رنگ بلوند صرفاً با یک یا دو درجه تیره تر یا روشن تر از همین رنگ، ترکیب می شود.

هنگام ترکیب رنگ مو در کاسه مخصوص رنگ، مطمئن شوید که اجزای به کار رفته در آن نظیر رنگ اصلی مو، اکسیدان، سایه مو و واریاسیون به خوبی با هم مخلوط شده اند.

به طور معمول ۲۴ ساعت پس از اینکه رنگ موهای شما تثبیت شد، می توانید موها را شامپو بزنید.

سخن پایانی

از آن جایی که رنگ کردن مو مهارت و ظرافت های خاصی دارد. باید قبل از اقدام به این کار حتما با رنگ مو و انواع آن، ترکیب کردن رنگ با اکسیدان و واریاسیون، ترکیب درصدهای مربوط به هر رنگ و… آشنا شوید. ما در این مقاله سعی کردیم تا هر یک از این اصطلاحات را شرح داده و به شما در این کار کمک کنیم. داروخانه آنلاین نسخه اول با ارائه انواع محصولات مرتبط با رنگ مو و محصولات مراقبتی پس از رنگ کردن موها و توضیحات موثر در این باره به شما در انتخاب و خریدی آگاهانه کمک می کند.

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محتواهای مربوط به این مقاله

انتخاب مسواک مناسب دندان شما

انتخاب مسواک مناسب دندان شما

انتخاب مسواک مناسب برای دندان اهمیت بسیار زیادی دارد و نقش مهمی در حفظ سلامت دهان و دندان ایفا می کند. انتخاب صحیح مسواک می تواند از بروز بیماری های لثه و پوسیدگی دندان پیشگیری کرده و در نتیجه به تقویت سلامت کلی بدن کمک شایانی نماید. انتخاب مسواک با اندازه، شکل و سفتی مناسب برای هر فرد، می تواند به تمیز کردن کامل و موثر دندان ها و لثه ها کمک کند. مسواک های با موهای نرم، به لثه ها آسیب نمی رسانند و در عین حال قادر به حذف پلاک و جرم دندانی هستند.

ادامه مطلب
درمان‌های خانگی برای کاهش حساسیت دندانی

درمان‌های خانگی برای کاهش حساسیت دندانی

انواع رو‌ش‌های خانگی برای کاهش حساسیت دندان وجود دارد. حساسیت دندان، یک مشکل شایع است که با استفاده از مسواک مناسب، خمیر دندان ضدحساسیت و روش‌های دندان پزشکی قابل کنترل است. در کنار این روش‌ها درمان‌های خانگی مانند استفاده از سیر، زردچوبه، محلول آب و نمک و… وجود دارد که با از بین بردن باکتری‌های دهان و همچنین کاهش التهاب لثه به رفع حساسیت دندانی کمک می‌کنند.

ادامه مطلب
خمیر دندان ضدحساسیت

خمیر دندان ضدحساسیت

خمیردندان‌های ضدحساسیت دارای ترکیباتی هستند که می‌توانند در کاهش حساسیت دندان‌ها نقش مهمی ایفا کنند. این محصولات حاوی مواد مسدودکننده‌ای هستند که قادرند مجاری میکروسکوپی موجود در دندان، که به بافت‌های حساس آن متصل می‌شوند، را مسدود کنند. این فرایند از انتقال محرک‌های دردناک مانند سرما، گرما یا اسیدهای موجود در غذاها و نوشیدنی‌ها به عصب دندان جلوگیری می‌کند. به این ترتیب، احساس درد و حساسیت دندان کاهش می‌یابد. با این وجود، باید توجه داشت که خمیردندان‌های ضدحساسیت تنها برای درمان حساسیت‌های خفیف تا متوسط دندان مناسب هستند و نمی‌توانند جایگزین درمان‌های پزشکی و تخصصی برای حساسیت‌های شدیدتر باشند. در مواردی که حساسیت دندان شدید است، ممکن است نیاز به درمان‌های پیشرفته‌تری مانند پر کردن، ترمیم یا روکش دندان باشد.

ادامه مطلب
خواص CAPRYLOYL SALICYLIC ACID چیست؟

خواص CAPRYLOYL SALICYLIC ACID چیست؟

امروزه انتخاب و خرید محصولات آرایشی و بهداشتی از بین ده ها یا صدها محصول مشابه (با برندها و سازنده های مختلف) که هر کدام ادعا ها و مزیت های خاصی را مطرح می کنند، بسیار دشوار شده است. یکی از راه های شناخت فرآورده ها و پی بردن به کیفیت آنها، آشنایی با ویژگی تک تک اجزای سازنده آن است. در این مقاله با یکی دیگر از مواد سازنده محصولات آرایشی و بهداشتی آشنا می شویم.

ادامه مطلب
سبد خرید