برای خرید کالا های سلامت در جشنواره زمستانه نسخه اول شرکت کنید.

خرید انواع دئودورانت

از گذشته تاکنون همه افراد از کوچک و بزرگ تا خانم و آقا برای حضور در جمع، نیاز به داشتن بهترین حالات را داشته‌اند. یکی از این بهترین‌ها، وجود بوی خوشایند و مطبوعی است که هم نشینی و هم کلامی بهینه را به دنبال دارد. علل مختلفی وجود دارند که بر روی بوی بدن تاثیر می‌گذارند. از جمله این عوامل می‌توان به عدم رعایت بهداشت، استحمام مکرر نداشتن، تعریق زیاد، بیماری‌ها و مشکلات پوستی و عفونت‌ها اشاره کرد. محصولات مختلفی به همین منظور تولید و عرضه شده‌اند که از جمله آن‌ها دئودورانت‌ها، عطر، ادکلن، مام و اسپری‌های خوشبو کننده هستند که هر کدام ویژگی‌هایی دارند که با دیگری متمایز است. در این مقاله به خصوصیات دئودورانت‌ها می‌پردازیم.
عطر، دئودورانت، مام و اسپری

به احتمال زیاد شما نیز تا کنون به دلیل گرمای شدید و تعریق زیاد به فکر استفاده از انواع دئودورانت افتاده اید. معمولا تابستان هرچقدر هم که دوش بگیریم و سعی کنیم لباس ها را زود به زود تعویض کنیم، نمی توانیم از تعریق جلوگیری کنیم. گاهی این تعریق مخصوصا در زیر بغل آنقدر زیاد است که اعتماد به نفس ما را برای حضور در مراسم ها، مهمانی  ها و سایر مکان های مهم سلب می کند. همچنان که تعریق زیاد است و آثار و لکه های آن روی لباسمان نمایان می شود، بوی نامطبوع آن به مشاممان رسیده و هم برای خودمان و هم دیگران بسیار زننده خواهد بود. حتما تاکنون پیش آمده که از نشستن کنار دیگران و یا بلند کردن دست خود نگران شده اید چراکه ممکن است تعریق زیر بغل و بوی زننده ی آن دیگران را آزار دهد.

انتخاب دئودورانت مناسب

انواع دئودورانت امروزه به کمک ما آمده اند تا خیالمان را از تمامی مشکلات مربوط به تعریق و بوی نامناسب راحت کنند. اما باید بدانید که دئودورانت ها تنوع بالایی دارند. و شاید بهتر است تا قبل از اقدام به خرید یک مدل مناسب، در مورد انواع دئودورانت بیشتر بدانید. تفاوت زیادی بین یک دئودورانت خوب و یک دئودورانت معمولی وجود دارد. اما چه طور می توان بهترین ها را تشخیص داد. وقتی به فروشگاه می روید انواع مختلف را می بینید که با بسته بندی های شیک و متفاوت کنار یکدیگر چیده شده اند. شاید به نظر سردرگم کننده باشد اما با خواندن مطالب پایین این کار برایتان ساده تر خواهد شد.

تفاوت ضد عرق با انواع دئودورانت

انواع دئودورانت باکتری های روی پوست شما را که به همراه عرق، چربی و پروتئین ها در حال خارج شدن از بدن هستند گرفته و از بین میبرند، این کار باعث می شود تا بوی بد از بین برود. اما محصولات ضد تعریق به طور کلی از تعریق جلوگیری کرده و زیر بازو های شما تعریق صورت نمی گیرد و خیس نمی شود. بنابراین اگر از یک دئودورانت استفاده می کنید باید بدانید که شما عرق خواهید کرد اما عرق شما بوی نامطبوعی نخواهد داشت. بنابراین اگر میزان تعریق بدنتان کم و یا متوسط است بهتر است بگوییم که دئودورانت ها انتخاب مناسبی هستند. اما اگر میزان تعریق بدنتان بالاست بهتر است تا از محصولات ضد عرق استفاده کنید تا حجم تعریق را کم کنند. دکتر الیزابت تانزی، مدیر موسسه واشنگتن توضیح می دهد که به طور معمول محصولات ضد عرق از نمک های آلومینیوم ساخته شده اند که به طور موقت به غدد عرق متصل شده و از تعریق جلوگیری می کنند همچنین بهترین محصولات آنهایی هستند که حداقل حاوی ۱۰ درصد آلومینیوم کلراید باشند.

یک تغییر لازم است

اگر از دوران بلوغ خود همچنان از بین انواع دئودورانت ها هنوز یک مدل را هر روز استفاده می کنید، بهتر است تا تغییر کوچکی را لحاظ کنید. دقیقا مثل باکتری هایی که هر ساله ما را بیمار می کنند و نسبت به دارو ها ی مختلف ایمن می شوند، یا باکتری های داخل دهان که بعدی از مدتی به فرمول خمیردندان همیشگیتان ایمن شده و از بین نمی روند، باکتری ها موجود در عرق نیز به دئودورانت شما ایمنی پیدا کرده و دیگر از بین نمی روند. بنابراین ممکن است که بعد از مدتی بوی نامطبوع را دوباره به شدت احساس کنید. از نظر دکتر تانزی بهتر است تا هر شش ماه دئودورانت خود را عوض کنید تا فرمول جدید باکتری ها را غافلگیر کند. همچنین اگر آلومینیوم کلراید محصول بالاتر باشد می تواند راحت تر بوی عرق شدید را بگیرد. دئودورانت هایی که استفاده ی پزشکی دارند و برای افرادی که بوی عرقشان بسیار شدید است توسط پزشک تجویز می شوند را بهتر است تا قبل از رفتن به رختخواب بزنید. این موضوع را زمانی متوجه می شوید که از خواب بیدار می شوید و از بوی عرق خبری نیست.

انواع مختلف

انواع  دئودورانت به ۴ دسته کلی تقسیم می شود. استیک ها، کرمی ها، ژل هاو اسپری ها. اینکه از کدام مورد استفاده کنید به شما، سلیقه و خواست شخصیتان مربوط می شود.

ژل ها

در میان انواع دئودورانت ژل ها شفاف و خنک هستند و می توانید آن ها را مستقیما به پوست خود بزنید. اما توجه یه یک نکته بسیار ضروری است و آن نحوه ی استفاده از ژل هاست. بهتر است تا ابتدا دستانتان را بالا گرفته و ژل را زیر بغل خود بزنید سپس تا خشک شدن کامل آن دست ها را بالا نگه دارید. یکی از مهم ترین مزیت های استفاده از ژل ها این است که آن ها شفاف هستند و کمترین میزان لک را بر روی لباس شما به جا می گذارند. اما در کنار مزیت شان می توان به اینکه کمی چسبنده هستند نیز اشاره کرد. اما برای مهمانی های خاص و لباس های گران قیمتتان که میخواهید اثری از دئودورانت روی آن نماند، ژل ها بهترین انتخاب هستند.

اسپری ها

در میان انواع دئودورانت اسپری ها یکی از متداول ترین ها هستند. شاید گاهی راحت ترین کار کشیدن یک دئودورانت زیر بغلتان باشد اما اگر این کار امکان پذیر نبود بهتر است تا از یک اسپری استفاده کنید. ممکن است امکان اصلاح زیر بغل را نداشته باشید، در این صورت بهترین انتخاب اسپری ها هستند. این مدل ها در صورتی که موی زیادی در زیر بغل شما روییده باشد به راحتی و بدون نگرانی قابل استفاده هستند. اما اگر هر روز زیر بغل خود را اصلاح می کنید پیشنهاد ما به شما اسپری ها نیست چرا که این ها بر پایه ی الکل ساخته میشوند و اگر به تازگی اصلاح کرده باشید می توانند پوست شما را بسوزانند و آن را تحریک کنند.

استیک ها

استیک ها یکی دیگر از انواع دئودورانت هستند که به دلیل داشتن دایمتیکون به تسکین پوست شما کمک می کنند. به خصوص اگر شیو کرده اید و پوست شما کمی خشک و آزرده شده است بهترین کار استفاده از یک استیک است. اگر میزان تعریق در شما زیاد نیست استیک ها انتخاب خوبی هستند. اما تنها عیب آن ها، البته در برخی از برندها، استفاده بیش از اندازه از زینک است. بهتر است تا هیچ گاه استیک ها را روی پوستی که مو دارد نکشید. چرا که معمولا موهای زیر بغل بو را به خود جذب می کنند و سر استیک شما بوی نامطبوعی خواهد گرفت.

کرمی

انواع دئودورانت در بازار به صورت های مختلفی یافت میشوند اما نوع کرمی یکی از لاکچری ترین محصولات به شمار می آید. این کرم ها در قوطی و یا تیوب های بسیار زیبا و خاص بسته بندی شده و شما می توانید آن ها را از داروخانه و فروشگاه های لوازم آرایشی و بهداشتی تهیه کنید. کرم ها برای افرادی که پوست حساسی دارند بهترین انتخاب هستند چرا که علاوه بر نمک آلومینیوم دارای هیدراتور های پوستی بوده و به پوست شما علاوه بر بوی دلنشین، لطافت و نرمی خاصی نیز می بخشد.

رایحه های متنوع

انوع دئودورانت ها در بازار رایحه های مختلفی نیز دارند. بهتر است تا هنگام خرید به این موضوع توجه کنید و رایحه ای را انتخاب کنید که به شما احساس طراوت و تازگی می بخشد. رایحه های مختلف برای افراد با سلایق مختلف تولید میشوند پس بهتر است تا این موضوع را مد نظر داشته باشید.

همچنین برند های مختلف رایحه های مختلفی را مخصوص بانوان و آقایان تولید می کنند.به طور کلی دئودورانت های مخصوص خانم در رنگ های قرمز و صورتی و دئودورانت های مخصوص آقایان به رنگ های مشکی، آبی و همچنین خاکستری در بازار یافت می شود.

چه زمانی از دئودورانت استفاده کنیم

البته انواع دئودورانت را می توانید چه قبل از تعریق و چه بعد از تعریق استفاده  کنید. اما به خاطر داشته باشید که اگر از محصولی همانند محصولات ضد عرق استفاده می کنید بهتر است تا آن ها را قبل از تعریق بزنید. چرا که همان طور که توضیح داده شد این محصولات از تعریق شما جلوگیری می کنند. پس اگر عرق کرده اید شاید بهتر است تا از یک اسپری خوشبو کننده بدن استفاده کنید.

هزینه را بسنجید

قبل از خرید میزان هزینه ای که میخواهید صرف دئودورانت خود بکنید را به خوبی مشخص کنید. این کار به شما کمک می کند تا بعد از انتخاب نوع دئودورانت خود دیگر سردرگم نشوید و گول تبلیغات مختلف را نخورید.

از مکان های معتبر خرید کنید

اگر قصد خرید اینترنتی را دارید بهتر است تا از سایتهای معتبر و معروف خرید کنید و اگر قصد خرید حضوری را دارید بهترین مکان برای خرید داروخانه و بعد از آن فروشگاه های لوازم بهداشتی و آرایشی هستند.

نکته ی مهم در مورد اسپری ها

هرگز و هرگز اسپری ها را در مقابل اشعه مستقیم و یا حتی غیر مستقیم آفتاب نگذارید. این موضوع بسیار جدی است و تاکنون در کشور های مختلف دنیا خطرات جدی را به وجود آورده است. دقت کنید که این اسپری ها به گونه ای ساخته میشوند که در صورت قرار گرفتن در معرض آتش و گرما به سرعت منفجر میشوند و میتوانند تمام اجسام اطراف خود را به کلی خراب کنند.

با درنظر گرفتن تمامی موارد بالا می توانید به راحتی بین انواع مختلف دئودورانت مدل مناسب خود را انتخاب کنید. و سپس با توجه به هزینه و همچنین رایحه ی دلخواهتان خریدی آسانی را تجربه کنید.

سخن پایانی

برای این که از شر بوی بد ناشی از عرق کردن رهایی پیدا کنید بهتر است این مقاله را با دقت خوانده و از متخصصین و مشاورین ما در داروخانه آنلاین نسخه اول کمک بگیرید تا بتواند محصولات مورد نظر خود را با بهترین کیفیت و تناسب با خودتان تهیه کنید.

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محتواهای مربوط به این مقاله

انتخاب مسواک مناسب دندان شما

انتخاب مسواک مناسب دندان شما

انتخاب مسواک مناسب برای دندان اهمیت بسیار زیادی دارد و نقش مهمی در حفظ سلامت دهان و دندان ایفا می کند. انتخاب صحیح مسواک می تواند از بروز بیماری های لثه و پوسیدگی دندان پیشگیری کرده و در نتیجه به تقویت سلامت کلی بدن کمک شایانی نماید. انتخاب مسواک با اندازه، شکل و سفتی مناسب برای هر فرد، می تواند به تمیز کردن کامل و موثر دندان ها و لثه ها کمک کند. مسواک های با موهای نرم، به لثه ها آسیب نمی رسانند و در عین حال قادر به حذف پلاک و جرم دندانی هستند.

ادامه مطلب
درمان‌های خانگی برای کاهش حساسیت دندانی

درمان‌های خانگی برای کاهش حساسیت دندانی

انواع رو‌ش‌های خانگی برای کاهش حساسیت دندان وجود دارد. حساسیت دندان، یک مشکل شایع است که با استفاده از مسواک مناسب، خمیر دندان ضدحساسیت و روش‌های دندان پزشکی قابل کنترل است. در کنار این روش‌ها درمان‌های خانگی مانند استفاده از سیر، زردچوبه، محلول آب و نمک و… وجود دارد که با از بین بردن باکتری‌های دهان و همچنین کاهش التهاب لثه به رفع حساسیت دندانی کمک می‌کنند.

ادامه مطلب
خمیر دندان ضدحساسیت

خمیر دندان ضدحساسیت

خمیردندان‌های ضدحساسیت دارای ترکیباتی هستند که می‌توانند در کاهش حساسیت دندان‌ها نقش مهمی ایفا کنند. این محصولات حاوی مواد مسدودکننده‌ای هستند که قادرند مجاری میکروسکوپی موجود در دندان، که به بافت‌های حساس آن متصل می‌شوند، را مسدود کنند. این فرایند از انتقال محرک‌های دردناک مانند سرما، گرما یا اسیدهای موجود در غذاها و نوشیدنی‌ها به عصب دندان جلوگیری می‌کند. به این ترتیب، احساس درد و حساسیت دندان کاهش می‌یابد. با این وجود، باید توجه داشت که خمیردندان‌های ضدحساسیت تنها برای درمان حساسیت‌های خفیف تا متوسط دندان مناسب هستند و نمی‌توانند جایگزین درمان‌های پزشکی و تخصصی برای حساسیت‌های شدیدتر باشند. در مواردی که حساسیت دندان شدید است، ممکن است نیاز به درمان‌های پیشرفته‌تری مانند پر کردن، ترمیم یا روکش دندان باشد.

ادامه مطلب
خواص CAPRYLOYL SALICYLIC ACID چیست؟

خواص CAPRYLOYL SALICYLIC ACID چیست؟

امروزه انتخاب و خرید محصولات آرایشی و بهداشتی از بین ده ها یا صدها محصول مشابه (با برندها و سازنده های مختلف) که هر کدام ادعا ها و مزیت های خاصی را مطرح می کنند، بسیار دشوار شده است. یکی از راه های شناخت فرآورده ها و پی بردن به کیفیت آنها، آشنایی با ویژگی تک تک اجزای سازنده آن است. در این مقاله با یکی دیگر از مواد سازنده محصولات آرایشی و بهداشتی آشنا می شویم.

ادامه مطلب
سبد خرید