برای خرید کالا های سلامت در جشنواره زمستانه نسخه اول شرکت کنید.

خرید انواع شانه مو و نکاتی که باید بدانید

انتخاب و خرید بهترین انواع شانه مو، تنها یک قسمت جزئی از کارهایی است که برای مراقبت از موهای خود باید انجام دهید. افرادی که موهای کوتاه تری دارند در شانه کردن مو مشکلات چندانی ندارند اما این مسئله برای افرادی که موهای بلندتری دارند، مسئله ساز است. آن دسته از کسانی که مراقبت روزانه از موهای خود دارند، از شامپوها و نرم ‌کننده‌ های مناسب استفاده می‌کنند، با موهای قوی‌تری روبه‌رو هستند، بنابراین شانه کردن آن ها راحت تر است. انواع شانه مو از جوانب مختلف تقسیم بندی می شود. انواع شانه های فلزی، چوبی، شانه هایی با دندانه های ریز، شانه های دندانه درشت، متداول ترین شانه مو هستند. اگر می خواهید شانه های فانتزی بخرید مطمئن شوید که موهای شما لابه لای دندانه ها گیر نمی افتند. بهترین شانه مو، محصولی است که سطح مو را صاف کرده و به پوست سر آسیب نزند و  دندانه های شانه در زمان کوتاه نشکنند.
انواع شانه مو

انواع شانه مو قدیمی ترین وسیله ها برای نظافت و شانه کردن هستند. این وسایل توسط باستان شناسان هم در مکان های تاریخی و باستانی کشف شده‌اند. اولین شانه ای که کشف شده است متعلق به کشور سوئد با قدمتی نزدیک به ۲۵۰۰ سال قبل از میلاد مسیح است. در طول قرن ها انواع شانه های مو از نظر شکل و اندازه بسیار تغییر کرده اند، به گونه ای که امروزه انواع شانه مو را می توان برای رفع نیازهای مختلف خریداری کرد. شاید در نگاه اول، خرید یکی از شانه های مو، کار ساده ای باشد اما زمانی که به فروشگاه لوازم و وسایل آرایشی مراجعه می کنید، با چندین مدل مختلف و به رو هستید. این نشانه ها ویژگی های مختلفی دارند و شما در حقیقت نمی دانید که کدام یک مناسب هستند.

یک راهنمای کلی در ادامه این قسمت معرفی می کنیم که به شما کمک می کند برای خرید انواع شانه مو مناسب با نوع کاربردی که نیاز دارید اقدام کنید. برای خرید شانه ها می توانید از طریق فروشگاه محصولات آرایشی و بهداشتی یا از طریق داروخانه آنلاین اقدام نمایید.

گزینه های مختلف برای خرید انواع شانه مو

انواع شانه مو

۱- انواع شانه های چند منظوره

دسته ای از انواع شانه مو که که در بازار می توانید انتخاب کنید با نام شانه های چند منظوره شناخته می شوند. این شانه ها در ابعاد و اندازه های مختلف وجود دارند و به این دلیل چند منظوره نام نهاده شده اند که برای آقایان خانم ها و حتی بچه ها هم قابل استفاده است. اینگونه شانه ‌ها دندانه های محکم دارند و برای انواع مو مناسب هستند. برای تمام افرادی که موهای ضخیم یا نازک دارند، استفاده از انواع شانه مو چند منظوره در دسترس است.

۲-شانه دم موشی

یکی از انواع شانه مو شانه دم موشی است. این شانه در شکل ظاهری دارای یک قسمت شامل دندانه ‌ها است و قسمت دسته شانه، بلند، باریک و نوک تیز است. دسته این شانه شبیه به دم موش می باشد. اگر این شانه را بخرید علاوه بر شانه کردن موها می‌توانید از دسته آن برای باز کردن گره های مو یا درهم تابیدگی تارهای مو هم استفاده کنید.

شانه دم موشی

۳- انواع شانه مو با دندانه های پهن

انواع شانه هایی که دندانه های کلفت و پهن دارند و فاصله هر دندانه نسبتاً بیشتر است، برای موهایی مناسب است که ضخیم تر هستند. از طرف دیگر، شانه کردن موهای خیس با این شانه های پهن تر، کمک می کند تا تارهای مو بهتر از هم باز شوند. اگر برای موهای خیس و مرطوب خود از شانه های دندانه پهن استفاده کنید باعث کاهش ریزش مو و شکنندگی آن ها خواهد شد.

شانه با دندان های بزرگ

۴-شانه دندانه ریز

یکی دیگر از انواع شانه مو که می توانید خریداری کنید، شانه هایی هستند که اندازه های ریز دارند. اگر می خواهید موهای خود را در حالت خشک شانه بزنید و تارهای موهای شما باریک تر است، شانه دندانه ریز را انتخاب کنید. اگر موهای ضخیم دارید بهتر است شانه ای را انتخاب کنید که به راحتی از تارهای موهای شما عبور کند. خرید شانه مو همانند خرید برس مو اهمیت دارد.

شانه دندانه ریز

۵- انواع شانه مو دسته دار

یکی دیگر از انواع شانه ها مخصوص انواع مو، شانه هایی هستند که دسته دار می باشند. این شانه ها معمولاً دسته های خمیده و پهنی دارند که به دندانه ها متصل است. دندانه ها می‌تواند باریک یا ضخیم باشد. این نوع طراحی موجب می‌شود هنگام شانه کردن موها بتوانید راحت‌تر دستان خود را در جهت های مختلف حرکت دهید.

شانه موی دسته دار

آیا شما از شانه ای مناسب مو استفاده می کنید؟

 

در قسمت فوق با انواع مختلف از شانه مو آشنا شدید. شانه ها از مواد اولیه مختلفی ساخته می شوند و ابعاد و اندازه های متفاوتی دارند. تنها بعد برخی از انواع شانه مو برای عده ‌ای از افراد مناسب هستند. شانه های مو را باید متناسب با موی خود انتخاب کنید. اگر موهای زبر و خشن دارید، برای جلوگیری از ریزش مو هنگام شانه کردن به سراغ شانه هایی بروید که دندانه های پهن تری دارند. شاید بهتر باشد در این قسمت با مفاهیمی آشنا شوید که انتخاب و خرید انواع شانه مو به شما کمک می ‌کند.

 ۱-انتخاب شانه مو از جنس پلاستیک

یکی از انواع شانه مو، شانه های پلاستیکی هستند. شانه های پلاستیکی، متداول، ارزان قیمت و ضد آب نیز می باشند. در صورتی که به درستی از شانه های پلاستیکی استفاده نکنید ممکن است به راحتی بشکنند. شانه های پلاستیکی در رنگ ها، اندازه ها و مدل های مختلف وجود دارند.

برخی از شانه های پلاستیکی شفاف هستند. اگر شانه های شفاف را انتخاب کنید تمیز کردن آن راحت تر است؛ چرا که ذرات ذرات آلودگی و چرکی روی آن را به راحتی می بینید. برخی از شانه های پلاستیکی دندانه های ریز و برخی دیگر دندانه های درشت دارند. متناسب با جنس موهای خود و حالت آنها یکی از انواع شانه مو از جنس پلاستیک را با قیمت مناسب می توانید خریداری کنید.

شانه پلاستیکی

 ۲-انواع شانه های مو ساخته شده از استخوان حیوانات

در برخی از کشورها برخی از شانه های مو را از استخوان محکم حیوانات می سازند. این شانه ها ارزان هستند اما در همه جا یافت نمی شوند.

 ۳-شانه های فلزی

یکی دیگر از انواع شانه مو، شانه های فلزی هستند. این شانه ها معمولاً از فلز آلومینیوم ساخته می شوند که در برابر رطوبت و زنگ زدگی مقاوم است؛ به راحتی نمی شکند و سطح صاف دارد. شانه های آلومینیومی بهترین شانه ها برای صاف کردن و یکنواخت کردن سطح مو است.

شانه موی فلزی

 ۴-انواع شانه های چوبی

یکی از متداولترین انواع شانه مو، شانه های چوبی هستند. این شانه ها بسیار پرکاربرد و زیبا می باشند. از مرغوب ترین چوب درختان نظیر چوب گیلاس، سایر چوب های گران بها از درختان بادوام، شانه های چوبی ساخته می شود. خرید شانه چوبی برای مو به منزله یک محصول کاملاً طبیعی است. اگر موهای خود را با شانه های چوبی شانه کنید، نرمی و لطافت آن موها از بین نمی رود. یکی از مهمترین معایب شانه های چوبی این است که ضد آب نیستند، بنابراین نمی توانید به طور متداول آن را بشویید.

شانه مو

 مهمترین نکات و ترفندهای استفاده از انواع شانه مو

 

هنگام استفاده از انواع شانه مو باید نکات ساده را رعایت کنید. اگر چه این ترفندها ساده هستند اما از ریزش موهای شما جلوگیری می کنند و موجب شکنندگی بیش از حد موها نمی شوند. استفاده از شانه های مو به موارد زیر توجه داشته باشید:

  • هرگز موهای خود را در حالت خیس شانه نزنید. این کار باعث ریزش موها خواهد شد.
  • قبل از استفاده از شانه های مو اطمینان حاصل کنید که شانه تمیز شده است و هیچ گونه آلودگی یا جرم در لابه لای دندانه ها وجود ندارد.
  • برای اینکه شانه مو را بهتر تمیز کنید می توانید شانه را در محلول سرکه یا لیمو ترش خیس کنید تا هم بوی مرطوب و نامطلوب آن از بین برود و هم بهتر تمیز شود.
  • همیشه از انواع شانه مو استفاده کنید که دندانه های تیز نداشته باشد. دندانه های تیز می تواند به پوست سر شما برخورد کرده و شما را زخمی کنند.
  • برای این که از چسبیدن شانه به لابه لای موها و گره خوردن موها جلوگیری کنید، حتی الامکان از شانه هایی استفاده کنید که دندانه های درشت تر دارد. نباید دندان ها هیچ شکافی داشته باشند.
  • شانه کردن موی افرادی که پیوند مو داشته اند شرایط و قوانین خاص خود را دارد که پزشک معالج به آنها خواهد گفت.

شانه های مو

 

سخن پایانی

انتخاب و خرید بهترین انواع شانه ی سر، تنها یک قسمت جزئی از کارهایی است که برای مراقبت از موهای خود باید انجام دهید. افرادی که موهای کوتاه تری دارند در شانه کردن مو مشکلات چندانی ندارند اما این مسئله برای افرادی که موهای بلندتری دارند، مسئله ساز است. آن دسته از کسانی که مراقبت روزانه از موهای خود دارند، از شامپوها و نرم ‌کننده‌ های مناسب استفاده می‌کنند، با موهای قوی‌تری روبه‌رو هستند، بنابراین شانه کردن آن ها راحت تر است.

انواع شانه مو از جوانب مختلف تقسیم بندی می شود. انواع شانه های فلزی، چوبی، شانه هایی با دندانه های ریز، شانه های دندانه درشت، متداول ترین شانه مو هستند. اگر می خواهید شانه های فانتزی بخرید مطمئن شوید که موهای شما لابه لای دندانه ها گیر نمی افتند. بهترین شانه مو، محصولی است که سطح مو را صاف کرده و به پوست سر آسیب نزند و  دندانه های شانه در زمان کوتاه نشکنند.

بهترین شیوه برای خرید شانه های مو، بررسی مدل های مختلف است. بهتر است به فروشگاه لوازم آرایشی مراجعه کنید و شانه ها را در دست بگیرید. اگر شانه های دسته دار خریدید، دسته شانه نباید دست شما را اذیت کند و همچنین به راحتی باید از آن بتوانید استفاده کنید.

انواع شانه مو به اندازه خرید برس مو اهمیت دارد. برس مو همانند شانه ها دندانه های مختلف دارند. اکثر افراد به خرید شانه بیشتر از خرید برس علاقه نشان می ‌دهند. تمیز کردن برس های مو دردسرهای بیشتری دارد. شانه های مخصوص موهای خشک و شانه برای رنگ کردن موها هم با یکدیگر متفاوت است.

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

شماره تلفن شما منتشر نخواهد شد. ما از این طریق شما رو به محض دریافت پاسخ مطلع می‌کنیم.
بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محتواهای مربوط به این مقاله

نخل اره ای (Saw Palmetto) چیست و چه خواصی دارد

نخل اره ای (Saw Palmetto) چیست و چه خواصی دارد

نخل اره ای یا ساوپالمتو یک درخت نخل کوتاه، بومی مناطق جنوب شرقی آمریکای شمالی است. نخل اره ای برای درمان بزرگی پروستات، بهبود عملکرد دستگاه ادراری و افزایش رشد مو استفاده می‌شود. برخی نیز از مکمل این گیاه برای تقویت میل جنسی، افزایش باروری و کاهش التهاب استفاده می‌کنند و نتایج آخرین تحقیقات اثرات ضد سرطانی آن را تایید کرده‌اند.

ادامه مطلب
انتخاب مسواک مناسب دندان شما

انتخاب مسواک مناسب دندان شما

انتخاب مسواک مناسب برای دندان اهمیت بسیار زیادی دارد و نقش مهمی در حفظ سلامت دهان و دندان ایفا می کند. انتخاب صحیح مسواک می تواند از بروز بیماری های لثه و پوسیدگی دندان پیشگیری کرده و در نتیجه به تقویت سلامت کلی بدن کمک شایانی نماید. انتخاب مسواک با اندازه، شکل و سفتی مناسب برای هر فرد، می تواند به تمیز کردن کامل و موثر دندان ها و لثه ها کمک کند. مسواک های با موهای نرم، به لثه ها آسیب نمی رسانند و در عین حال قادر به حذف پلاک و جرم دندانی هستند.

ادامه مطلب
درمان‌های خانگی برای کاهش حساسیت دندانی

درمان‌های خانگی برای کاهش حساسیت دندانی

انواع رو‌ش‌های خانگی برای کاهش حساسیت دندان وجود دارد. حساسیت دندان، یک مشکل شایع است که با استفاده از مسواک مناسب، خمیر دندان ضدحساسیت و روش‌های دندان پزشکی قابل کنترل است. در کنار این روش‌ها درمان‌های خانگی مانند استفاده از سیر، زردچوبه، محلول آب و نمک و… وجود دارد که با از بین بردن باکتری‌های دهان و همچنین کاهش التهاب لثه به رفع حساسیت دندانی کمک می‌کنند.

ادامه مطلب
خمیر دندان ضدحساسیت

خمیر دندان ضدحساسیت

خمیردندان‌های ضدحساسیت دارای ترکیباتی هستند که می‌توانند در کاهش حساسیت دندان‌ها نقش مهمی ایفا کنند. این محصولات حاوی مواد مسدودکننده‌ای هستند که قادرند مجاری میکروسکوپی موجود در دندان، که به بافت‌های حساس آن متصل می‌شوند، را مسدود کنند. این فرایند از انتقال محرک‌های دردناک مانند سرما، گرما یا اسیدهای موجود در غذاها و نوشیدنی‌ها به عصب دندان جلوگیری می‌کند. به این ترتیب، احساس درد و حساسیت دندان کاهش می‌یابد. با این وجود، باید توجه داشت که خمیردندان‌های ضدحساسیت تنها برای درمان حساسیت‌های خفیف تا متوسط دندان مناسب هستند و نمی‌توانند جایگزین درمان‌های پزشکی و تخصصی برای حساسیت‌های شدیدتر باشند. در مواردی که حساسیت دندان شدید است، ممکن است نیاز به درمان‌های پیشرفته‌تری مانند پر کردن، ترمیم یا روکش دندان باشد.

ادامه مطلب
سبد خرید