برای خرید کالا های سلامت در جشنواره زمستانه نسخه اول شرکت کنید.

خرید فرآورده‌های ضد عرق

از آن‌جایی که تعریق، یکی از معزلاتی است که بسیاری از افراد با آن روبه رو هستند. در این مقاله به روش‌های پیشگیری و محصولات مفید و موثر در جهت رفع و جلوگیری از این امر، پرداخته شده است. محصولات ضدعرق برای جلوگیری از تعریق پیشنهاد می‌شود، برخلاف دئودورانت‌ها که جنبه پیشگیری ندارند و تنها به خوشبو شدن بدن کمک می‌کنند. در این مطلب به معرفی فرآورده‌های ضد عرق و تفاوت آن‌ها با دئودورانت‌ها پرداخته‌ایم.
ضد تعریق

تعریق یکی از مهم‌ترین و حیاتی‌ترین واکنش‌های بدن است. مواد زائد از طریق تعریق از بدن دفع می‌شوند. همچنین تعریق باعث می‌شود تا دمای بدن تنظیم شود به همین دلیل است که در آب و هوای گرم بیشتر عرق می‌کنیم. غدد عرق بسیار زیاد هستند و در سرتاسر بدن ما پراکنده شده‌اند. جالب است بدانید که خود عرق هیچ بویی ندارد اما وقتی در سطح پوست محیط مرطوبی را به وجود می‌آورد باکتری‌ها در این محیط مرطوب شروع به رشد کرده و عامل ایجاد بوی نامطبوع هستند.

فرآورده‌های ضد عرق چگونه کار می‌کنند

فرآورده‌های ضد عرق اولین خط درمان برای مبارزه با تعریق بیش از حد زیر بغل، دست‌ها، پاها و گاهی صورت هستند. این فرآورده‌ها به عنوان اولین خط درمانی شناخته می‌شوند چرا که کمتر تهاجمی بوده و از نظر متخصصین بهتر است تا قبل از استفاده و امتحان روش‌های دیگر، ابتدا از محصولات ضدعرق استفاده شود. همچنین محصولات ضد عرق ارزان تر از داروها بوده و استفاده‌ی ساده‌تری دارند.

فرآورده‌های ضد عرق معمولا روی پوست قرار می‌گیرند به همین دلیل است که گاهی می‌بینیم که رو بسته بندی‌ها واژه‌ی استفاده‌ی موضعی درج می‌شود. به محض اینکه یک فرآورده‌ی ضد عرق را روی پوست قرار می‌دهید، تعریق زیر بغل یا تعریق روی دست ذرات ضد عرق را حل کرده و به داخل پوست می‌کشد، این ذرات پلاگین‌های سطحی را درست زیر سطح پوست تشکیل می‌دهند. این جریان فرآیند تعریق را متوقف می‌کند. اما باید بدانید که این یک جریان موقت است و پس از شستشو دوباره باید از یک ضد عرق استفاده کنید.

فرآورده‌های ضد عرق را می‌توانید بدون نسخه‌ی پزشک از داروخانه‌ها تهیه کنید، البته انواع قوی‌تر این محصولات باید توسط پزشک متخصص تجویز شوند. گاهی بیماری در حدی زیاد است که فرد قادر به انجام کارهای روزانه خود نیست. به طور مثال افرادی که کف دستشان بیش از اندازه عرق می‌کند نمی‌توانند بسیاری از کارها را به طور معمول انجام دهند و یا افرادی که زیر بغلشان به شدت عرق می‌کند و بوی زننده‌ای دارد از این موضوع رنج می‌برند و نیاز به درمان دارند. فرآورده‌های ضد عرق را می‌توانید به عنوان راه حل این مشکلات استفاده کنید. ضد عرق‌هایی که قدرت زیادی دارند با قیمت بالایی در بازار به فروش می‌رسند و بیشتر مصرفشان با نسخه پزشک مجاز است.

 

تفاوت ضد عرق و دئودورانت

گاهی افراد فرآورده‌های ضد عرق را با دئودورانت اشتباه می‌گیرند. باید گفت که این دو محصول تفاوت عمده ای با یکدیگر دارند. ضد عرق‌ها با ساز و کاری که در بالا توضیح داده شد از تعریق به طور کلی جلوگیری می‌کنند. بنابراین وقتی شما یک ضد عرق را استفاده می‌کنید در واقع دیگر عرق نخواهید کرد. البته تا مدت زمان محدودی. اما وقتی یک دئودورانت را استفاده می کنید تعریق اتفاق می‌افتد ولی دیگر بوی نامطبوعی نخواهد داشت. چرا که دئودورانت‌ها باکتری‌های موجود در عرق را که عامل بوی بد هستند، گرفته و نابود می‌کنند. پس قبل از اینکه تعریق اتفاق بیفتد بهتر است تا از یک محصول ضد عرق استفاده کنید و بعد از تعریق دئودورانت را به محل مورد نظر بزنید.

ضد عرق‌ها مضر هستند؟

بهتر است بدانید که فرآورده‌های ضد عرق اگر درست و با در نظر گرفتن نکات بهداشتی مورد استفاده قرار گیرند نه تنها مضر نیستند بلکه به شما کمک خواهند کرد تا از شر مشکلاتی که تعریق‌های شدید به وجود می‌آورد رها شوید. نکته‌ی مورد اهمیت این است که یک محصول ضد عرق فقط باید در منطقه‌ای که تعریق اتفاق می‌افتد استفاده شود. شایان ذکر است که استفاده‌ی بیش از اندازه از یک محصول می‌تواند مضراتی داشته باشد. بنابراین اگر از مشکل تعریق زیر بغل رنج می‌برید باید بدانید که سطح پوست زیر بغل نسبت به پوست تمامی بدن بسیار کم است و غدد عرق در تمامی بدن ما پراکنده شده‌اند پس عرق نکردن فقط یک بخش کوچک به احتمال زیاد نمی‌تواند مشکلی ایجاد کند و در تنظیم دمای بدن نیز نقش پررنگی ندارد. به علاوه این نکته نیز باید مورد توجه قرار گیرد که ضد عرق‌ها به هیچ عنوان تعریق را کاملا و صددرصد متوقف نمی‌کنند و مقداری کمی باقی می‌ماند. بنابراین نیاز نیست که نگران این موضوع باشید.

انواع مختلف فرآورده‌های ضد عرق

بهتر است تا قبل از خرید نسبت به تمامی انواع مختلف ضد عرق‌ها آگاهی داشته باشید.

اسپری‌های پودری

زمانی که شما این فرآورده‌ی ضد عرق را اسپری می‌کنید کمی خیس است اما پس از خشک شدن، ظاهری پودری و سفید خواهد داشت. تعریق را به شدت کم می‌کنند و برای افرادی که تعریق بسیار زیادی دارند محصول مناسبی خواهند بود. در ابتدا کمی سرد هستند، اما بعد از مدتی به دمای آن عادت خواهید کرد و احساس طراوت و شادابی خواهید داشت. این محصولات برای زمانی که می‌خواهید ورزش کنید و مطلع هستید که به شدت عرق خواهید کرد بسیار مناسب هستند. مزیت دیگر آن‌ها این است که از آنجایی که اپلیکاتور یا همان سر اسپری به بدن برخورد نمی‌کند، دیگران نیز به راحتی می‌توانند از آن استفاده کنند.

رولی

این فرآورده  ضد عرق می‌تواند برای پوستی که شیو شده و کاملا تمیز است انتخاب خوبی باشد. این محصول کاملا شخصی است و از آنجایی که با پوست شما تماس پیدا می‌کند بهتر است تا هرگز دیگران از آن استفاده نکنند. این رول‌ها معمولا پوست را در ابتدا کمی سرد می‌کنند و سپس دمای آن‌ها با بدن هماهنگ خواهد شد. محافظت قوی دارند و تا چند ساعت پاسخگو هستند.

نامرئی

این مدل از فراورده‌های ضد عرق هیچ لکی از خود به جا نمی‌گذارند. بنابراین بهترین انتخاب برای مهمانی‌ها و قرارهایی هستند که لباس گران قیمتی پوشیده‌اید و نمی‌خواهید هیچ لکی روی آن بماند.

 جامد

فرآورده‌های ضد عرق جامد به صورت پودر در بازار موجود هستند و ممکن است روی لباس شما لکه‌هایی ایجاد کنند. این محصولات برای افرادی که با خیس شدن پوستشان هنگام استفاده از محصولات ضد عرق مشکل دارند انتخاب خوبی است.

کریستالی

ضد عرق‌های کریستالی از نمک‌های معدنی طبیعی ساخته شده‌اند. این محصولات انتخاب بسیار مناسبی برای افرادی است که فقط به محصولات طبیعی اعتماد دارند و از محصولات شیمیایی گریزان هستند. همچنین اگر پوست حساسی دارید و یا در دوران بارداری و یا شیردهی به سر می‌برید بهتر است از این نوع محصولات استفاده کنید چرا که محصولات طبیعی کمترین میزان خطر را دارند.

دستمال‌های ضد عرق

این دستمال‌ها هر کدام در یک پک جداگانه به فروش می‌رسند. شما امکان استفاده از آن‌ها را فقط برای یک بار دارید و بعد از استفاده باید آن‌ها را دور بیاندازید. از آنجایی که خیلی کوچک هستند و جای بسیار کمی را اشغال می‌کنند بهترین انتخاب برای گذاشتن داخل کیف و چمدان به شمار می‌آیند. بنابراین اگر یک دستمال ضد عرق در کیفتان داشته باشید و خارج از منزل احساس کردید که درحال تعریق هستید سریع می‌توانید از آن استفاده کنید. به طور معمول داروخانه‌ها وفروشگاه‌های آنلاین دستمال‌های ضد عرق را برای فروش دارند. همچنین اگر فرزندتان دست‌هایش به شدت عرق می‌کنند و در مدرسه برای نوشتن با مشکل مواجه است این محصول به راحتی در کوله پشتی مدرسه قرار می‌گیرد و به راحتی قابل استفاده است.

عطری و یا بدون عطر

انتخاب یک محصول ضد عرق عطری یا بدون عطر یک انتخاب کاملا شخصی محسوب می‌شود. اگر می‌خواهید بعد از استفاده از یک محصول ضد عرق از پرفیوم و یا ادکلن استفاده کنید پس پیشنهاد می‌کنیم که محصول ضد تعریق خود را بدون بو انتخاب کنید. چرا که اگر محصول ضد تعریق نیز عطری باشد، این امکان وجود دارد که رایحه‌ها با یکدیگر مخلوط شده و بوی ناخوش آیندی به وجود بیاید.

استفاده مناسب

دقت کنید که اعتدال در هر امری واجب است. پس بهتر است تا ابتدا بروشور محصولی که خریداری می‌کنید را به طور کامل و دقیق مطالعه کنید. سپس بهتر است نکات گفته شده در بروشور را به دقت انجام دهید. بعضی از محصولات را بهتر است تا قبل از استفاده روی پوست تست کنید. این مسائل در بروشور راهنما به طور کامل توضیح داده شده است. استفاده بیش از اندازه از یک محصول می‌تواند ضررهایی را برای بدن شما به وجود بیاورد. همچنین اگر به میزان لازم استفاده نکنید ممکن است نتیجه‌ی مطلوبی نگیرید. بهتر است تا محصولی که انتخاب می‌کنید از برند آشنا و مورد اطمینانی باشد. همچنین از فروشگاه‌های معتبر و با سابقه خرید کنید. داروخانه‌ها امن‌ترین مکان‌ها برای خرید هستند. در خرید آنلاین نیز بهتر است تا به سایت معتبری رجوع کنید. همچنین در هنگام خرید به تاریخ انقضا و تاریخ تولید توجه کافی داشته باشد. اگر تاریخ روی محصول درج نشده است از خرید آن اجتناب کنید.

سخن پایانی

با توجه به اهمیت استفاده از محصولات سالم و مطمئن، پایگاه اینترنتی داروخانه آنلاین نسخه اول انواع محصولات ضد تعریق گیاهی و شیمیایی را عرضه کرده تا با اطمینان از محصول و مشخصات هرنمونه، خریدی آگاهانه و سریع داشته باشید.

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محتواهای مربوط به این مقاله

انتخاب مسواک مناسب دندان شما

انتخاب مسواک مناسب دندان شما

انتخاب مسواک مناسب برای دندان اهمیت بسیار زیادی دارد و نقش مهمی در حفظ سلامت دهان و دندان ایفا می کند. انتخاب صحیح مسواک می تواند از بروز بیماری های لثه و پوسیدگی دندان پیشگیری کرده و در نتیجه به تقویت سلامت کلی بدن کمک شایانی نماید. انتخاب مسواک با اندازه، شکل و سفتی مناسب برای هر فرد، می تواند به تمیز کردن کامل و موثر دندان ها و لثه ها کمک کند. مسواک های با موهای نرم، به لثه ها آسیب نمی رسانند و در عین حال قادر به حذف پلاک و جرم دندانی هستند.

ادامه مطلب
درمان‌های خانگی برای کاهش حساسیت دندانی

درمان‌های خانگی برای کاهش حساسیت دندانی

انواع رو‌ش‌های خانگی برای کاهش حساسیت دندان وجود دارد. حساسیت دندان، یک مشکل شایع است که با استفاده از مسواک مناسب، خمیر دندان ضدحساسیت و روش‌های دندان پزشکی قابل کنترل است. در کنار این روش‌ها درمان‌های خانگی مانند استفاده از سیر، زردچوبه، محلول آب و نمک و… وجود دارد که با از بین بردن باکتری‌های دهان و همچنین کاهش التهاب لثه به رفع حساسیت دندانی کمک می‌کنند.

ادامه مطلب
خمیر دندان ضدحساسیت

خمیر دندان ضدحساسیت

خمیردندان‌های ضدحساسیت دارای ترکیباتی هستند که می‌توانند در کاهش حساسیت دندان‌ها نقش مهمی ایفا کنند. این محصولات حاوی مواد مسدودکننده‌ای هستند که قادرند مجاری میکروسکوپی موجود در دندان، که به بافت‌های حساس آن متصل می‌شوند، را مسدود کنند. این فرایند از انتقال محرک‌های دردناک مانند سرما، گرما یا اسیدهای موجود در غذاها و نوشیدنی‌ها به عصب دندان جلوگیری می‌کند. به این ترتیب، احساس درد و حساسیت دندان کاهش می‌یابد. با این وجود، باید توجه داشت که خمیردندان‌های ضدحساسیت تنها برای درمان حساسیت‌های خفیف تا متوسط دندان مناسب هستند و نمی‌توانند جایگزین درمان‌های پزشکی و تخصصی برای حساسیت‌های شدیدتر باشند. در مواردی که حساسیت دندان شدید است، ممکن است نیاز به درمان‌های پیشرفته‌تری مانند پر کردن، ترمیم یا روکش دندان باشد.

ادامه مطلب
خواص CAPRYLOYL SALICYLIC ACID چیست؟

خواص CAPRYLOYL SALICYLIC ACID چیست؟

امروزه انتخاب و خرید محصولات آرایشی و بهداشتی از بین ده ها یا صدها محصول مشابه (با برندها و سازنده های مختلف) که هر کدام ادعا ها و مزیت های خاصی را مطرح می کنند، بسیار دشوار شده است. یکی از راه های شناخت فرآورده ها و پی بردن به کیفیت آنها، آشنایی با ویژگی تک تک اجزای سازنده آن است. در این مقاله با یکی دیگر از مواد سازنده محصولات آرایشی و بهداشتی آشنا می شویم.

ادامه مطلب
سبد خرید