برای خرید کالا های سلامت در جشنواره زمستانه نسخه اول شرکت کنید.

درباره دستمال مرطوب کودک بیشتر بدانید

پوست از مهمترین اعضای بدن می‌باشد. همانطور که پوست در معرض آلودگی ها، میکروب، میکروارگانیسم‌ها، نور خورشید و آلاینده‌های مختلف قرار دارد. تمیز کردن و پاکسازی آن از اولویت‌ها و ضروریات هر شخص برای داشتن سلامتی و زیبایی است. دستمال مرطوب یکی از ابزارهای تمیز و پاک کننده آلودگی‌ها برای سنین مختلف می باشد. در این مقاله سعی شده تا با بیان ویژگی‌ها، انواع دستمال مرطوب، روش مصرف، کاربردها، فواید و مضرات دستمال مرطوب و نکات مهم استفاده از آن‌ها، شما را در انتخاب و خرید آگاهانه و استفاده به جا از دستمال مرطوب آگاه کنیم.
دستمال مرطوب کودک

امروزه دستمال مرطوب کودک دارای کاربردهای زیادی است و نه تنها برای رفع امورات کودکان و تمیز کردن بدن آن‌ها استفاده می‌شود، بلکه جنبه آرایشی و بهداشتی برای بزرگسالان و تمیز کردن سطوح مختلف را نیز دارد، به همین دلیل ما در این مقاله به بررسی ویژگی‌های این نوع از دستمال‌ها می‌پردازیم. انواع دستمال‌های مرطوب که دارای بسته بندی‌ها و مارک‌های مختلفی می‌باشند از الیاف‌های نرم و طبیعی ساخته می‌شوند که در بسته بندی‌های مختلف مرطوبی که بیشتر آب می‌باشد، نگهداری می‌شوند.

 

کاربردهای انواع دستمال مرطوب کودک

کاربرد عمده انواع دستمال مرطوب کودک برای تمیز کردن صورت و دست و پای کودکان و نوزادان زیر سه سال و همچنین برای تمیزی محل ادرار و مدفوع آن‌ها در صورتی که به آب دسترسی نیست، می‌باشد. همچنین این محصولات کاربرد زیادی در آرایشگاه‌ها دارد و برای تمیز کردن آرایش افراد از آن استفاده می‌شود. انواع دستمال مرطوب کودک می‌تواند به عنوان تمیز کننده سطوح شیشه‌ای مانند درب و پنجره و شیشه‌های ماشین نیز باشد. این دستمال‌ها برای زدودن گرد و غبار از لباس، شفافیت پارچه‌های چرم، تمیز کردن وسایل الکترونیکی و کامپیوتری و … استفاده می‌شوند.

پاک کردن آرایش با دستمال مرطوب

استفاده مداوم از دستمال مرطوب کودک

البته نباید این موضوع را فراموش کنیم که این نوع از دستمال‌ها همیشه نمی‌تواند جایگزین شست و شو با آب شود. در موارد بسیاری مانند هنگام خروج از دستشویی باید حتما دست‌ها را با آب و صابون شست و دستمال مرطوب کودک قدرت تمیزکنندگی آب و صابون را ندارد. گاهی پوست خیلی از افراد در صورت شستن مکرر دست‌ها با آب، سبب خشک می‌شود به همین دلیل می‌توانند از دستمال مرطوب استفاده کنند. خیلی از افراد بر این باورند که این نوع از دستمال‌ها سبب خشکی پوستشان می‌شود، در صورتی که اگر به اطلاعات روی دستمال مرطوب کودک توجه کنند می‌توانند نوعی از آن را بخرند که پوستشان را خشک نکند.

اغلب این دستمال‌ها حاوی مواد استریل شده و ضد باکتری نیستند زیرا این ترکیبات دارای الکل می‌باشند که در این صورت سبب خشکی پوست می‌گردند. افرادی که پوست خشک دارند بهتر است برای رفع خشکی پوست، هر بار بعد از استفاده از آب و صابون و یا دستمال‌های مرطوب، پوست خود را با کرم‌های مرطوب کننده، مرطوب کنند.

استفاده از دستمال مرطوب کودک برای تمیز کردن بدن کودکان

خیلی از افراد فکر می‌کنند استفاده از دستمال مرطوب برای تمیز کردن محل ادرار و مدفوع نوزاد کفایت می‌کند. در صورتی که این نوع دستمال‌ها هیچ گاه جای آب ولرم را نمی‌گیرند و نمی‌توانند به خوبی آن محل‌ را تمیز کنند. در ضمن والدین باید بدانند که استفاده زیاد از این نوع دستمال‌ها برای پاهای کودکان می‌تواند سبب ایجاد خط‌های ریز و حساسیت‌های پوستی شود. به همین دلیل استفاده بیش از حد دستمال مرطوب مضر است. والدین بهتر است گاهی اوقات و زمانی که به آب دسترسی ندارند مثلا در مسافرت‌ها از این نوع دستمال‌ استفاده کنند.

تمیز کردن بدن کودک با دستمال مرطوب

انواع دستمال مرطوب کودک

دستمال‌ مرطوب در انواع مختلفی در بازار موجود است، انواع این دستمال‌ها در بسته بندی‌های مختلف، بافت‌های متفاوت، ترکیبات و تعداد مختلف در مکان‌های مختلف به فروش می‌رسند. انواع دستمال مرطوب بانوان که به عنوان پاک کننده‌ای بهداشتی به کار می‌روند، دارای ترکیبات شوینده و مرطوب کننده می‌باشند و کمی هم مواد استریل دارند. این دستمال‌ها بسیار بهتر از انواع دستمال‌های خشک برای پوست بانوان عمل می‌کنند، اما در صورت استفاده مکرر می‌توانند سبب خشکی پوست آن‌ها شوند.

انواع دستمال مرطوب کودک هم در بازار موجود است که بهتر است استفاده از آن‌ها محدود شود. چون پوست کودکان حساس است و ترکیبات به کار رفته می‌تواند مضر باشد، هر چند که تبلیغات چیزی دیگر می‌گوید. دستمال مرطوب آنتی باکتریال نیز که دارای خواص ضد باکتری می‌باشد، نوعی دیگر از دستمال‌های مرطوب است.

انواع دستمال مرطوب ویتامینه هم دارای برخی از ویتامین‌ها می‌باشند که هم تمیز کننده هستند و هم سبب مرطوب شدن دست و پا می‌شوند. این نوع دستمال مرطوب می‌توانند انتخاب خوبی برای کودکان باشند. البته امروزه انواع دستمال‌های مرطوب تک نفره‌ای هم در رستوران‌ها و غذاخوری‌ها به مشتریان داده می‌شود تا دست‌های خود را تمیز کنند. انواع دستمال مرطوب کودک موجود در بازار دارای عصاره‌هایی از قبیل آلوئه ورا و بابونه می‌باشد، این دستمال‌ها مختص پوست کودک بوده به همین دلیل الکل ندارند و برای پوست حساس و ظریف کودکان مفید است.

انواع دستمال مرطوب کودک اصولا دارای ویتامین‌های ای و بی می‌باشند که سبب انعطاف پذیری پوست کودکان، لطافت، نرمی و جلوگیری از خشکی پوستشان می‌شود. از برخی از این دستمال‌ها چون هیچ گونه مواد مضری ندارند می‌توان برای پاک کردن صورت و نواحی بینی کودکان نیز استفاده کرد. همچنین ژل‌های آلوئه ورا، گل همیشه بهار و بابونه به کار رفته در این دستمال‌ها می‌تواند سبب التیام زخم‌ها و سوختگی‌های ناشی از ادرار و مدفوع کودکان نیز شود. والدین بعد از استفاده از دستمال مرطوب کودک حتما درب قوطی و یا چسب بسته بندی را به خوبی ببندند تا دستمال‌ها خاصیت و رطوبت خود را از دست ندهند.

بسته بندی های مختلف دستمال مرطوب

عوامل مهم در خرید دستمال مرطوب کودک

دستمال مرطوب کودک چون مستقیم با بدن کودک در ارتباط است باید دارای کیفیت خوبی باشد و بهتر است از بسته بندی استفاده کرد که راحت برداشته شود. در بازار ایران برندهای مختلفی مانند پنبه ریز، فیروزه، مولفیکس، کوکومی، دافی و … به تولید انواع دستمال مرطوب کودک می‌پردازند. در این میان به جز خرید مستقیم از بازار، فروشگاه‌های لوازم آرایشی بهداشتی و داروخانه‌ها، خرید اینترنتی از سایت‌های معتبر هم می‌تواند خرید آسان و مقرون به صرفه‌ای باشد.

انواع دستمال مرطوب در بسته بندی‌های پاکتی، قوطی و نایلونی توزیع می‌شوند، این دستمال مرطوب‌ها بیشتر در تعداد 72 برگه، 54 برگه و صد تایی توزیع می‌شوند. توجه به ضخامت برگه‌ها، مواد به کار رفته در تولید آن، میزان رطوبت و نرمی و لطافت دستمال نیز می‌تواند از دیگر فاکتورها در هنگام خرید باشد. باید در هنگام خرید، ازمحکم بودن درب آن‌ها مطمئن شوید تا دستمال مرطوب کودک خیلی زود خاصیت مرطوب کنندگی خود را از دست ندهد.

مضرات استفاده از دستمال مرطوب کودک

انواع دستمال مرطوب کودک و بانوان دارای ماده شیمیایی فنوکسی اتانول می‌باشند، این ماده برای سیستم عصبی و گوارشی افراد به خصوص کبد مضر می‌باشد. استفاده مکرر از این دستمال‌ها می‌تواند به مرور افراد را دچار مشکلات جدی کند، به همین دلیل استفاده از آن برای کودکان به تعداد زیاد و مدت طولانی مضر است. تولید کنندگان از این جهت در ترکیبات این دستمال‌ها از ماده شیمیایی فنوکسی اتانول استفاده می‌کنند تا دستمال دچار آلودگی‌های میکروبی نشود و از رشد باکتری ها نیز در آن جلوگیری گردد، زیرا عموما دستمال‌های مرطوب دارای ترکیبی از آب می‌باشند و الکلی ندارند تا از ورود باکتری‌ها جلوگیری شود.

از طرف دیگر عموما متخصصان توصیه می‌کنند چون این ماده سمی می‌باشد و در کودکان و افرادی که پوست‌های حساس دارند، ایجاد آلرژی و حساسیت‌های پوستی می‌کند، بهتر است برای کودکان زیر سه سال کمتر، به مدت کوتاه تر و یا فقط در مواقع لزوم استفاده شود. همچنین برای تمیز شدن چشم‌ها نیز این دستمال‌ها انتخاب مناسبی چه برای کودکان و چه برای بزرگسالان نمی‌باشد، زیرا سبب سرخی و قرمزی چشم‌ها می‌گردد.

در برخی از تحقیقات نیز آمده است که انواع این دستمال‌ها سبب ایجاد لک و آکنه در پوست می‌شود.به هر حال والدین چنانچه برای ناحیه تناسلی کودکان از این دستمال‌ها استفاده می‌کنند، حتما در اولین فرصت پاهای کودک را بشویند و یا بعد از استفاده از دستمال مرطوب کودک، از پارچه نمناک دیگری استفاده کنند تا مواد شیمیایی و سمی به کار رفته در این نوع دستمال‌ها سبب آسیب به ناحیه تناسلی آن‌ها نشود. خانواده‌ها در هنگام خرید دستمال مرطوب کودک، نوعی از آن را بخرند که الکل نداشته باشد و از نظر مواد شیمیایی و آلرژی زا کنترل شده باشد، هر چند که بسیاری از متخصصان اروپایی بر این عقیده هستند که مقدار استفاده شده فنوکسی اتانول و الکل به کار رفته در این دستمال‌ها کنترل شده و بدون ضرر است.

اما باز هم چنانچه از این نوع دستمال‌ها برای کودکان نارس و یا زودرس استفاده می‌شود و یا برای افرادی که دچار حساسیت‌های پوستی و یا بیماری‌های خاص قلبی و گوارشی هستند مورد استفاده قرار می‌گیرد، باید منتظر بروز مشکلات باشیم. در بسیاری از تحقیقات آمده است که دستمال مرطوب کودک برای کبد بسیار مضر است و در طولانی مدت سبب ایجاد سرطان سینه در بانوان می‌گردد، پس باید تا حد امکان کمتر از این نوع دستمال استفاده شود.

ضرر دستمال مرطوب

سخن پایانی

ما در وب سایت داروخانه آنلاین نسخه اول با ارائه انواع دستمال مرطوب کودک، دستمال مرطوب خانگی،‌ دستمال مرطوب آرایش پاک کن که هر کدام فرمولاسیون منحصر به خد را دارند، شما را برای رسیدن به نیازتان راهنمایی می‌کنیم. می توانید با مطالعه اطلاعات دقیق و علمی، از ساختار،‌ ترکیبات، ویژگی‌ها و معایب هر محصول مطلع شده و خرید آگاهانه‌ای داشته باشید.

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

شماره تلفن شما منتشر نخواهد شد. ما از این طریق شما رو به محض دریافت پاسخ مطلع می‌کنیم.
بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محتواهای مربوط به این مقاله

نخل اره ای (Saw Palmetto) چیست و چه خواصی دارد

نخل اره ای (Saw Palmetto) چیست و چه خواصی دارد

نخل اره ای یا ساوپالمتو یک درخت نخل کوتاه، بومی مناطق جنوب شرقی آمریکای شمالی است. نخل اره ای برای درمان بزرگی پروستات، بهبود عملکرد دستگاه ادراری و افزایش رشد مو استفاده می‌شود. برخی نیز از مکمل این گیاه برای تقویت میل جنسی، افزایش باروری و کاهش التهاب استفاده می‌کنند و نتایج آخرین تحقیقات اثرات ضد سرطانی آن را تایید کرده‌اند.

ادامه مطلب
انتخاب مسواک مناسب دندان شما

انتخاب مسواک مناسب دندان شما

انتخاب مسواک مناسب برای دندان اهمیت بسیار زیادی دارد و نقش مهمی در حفظ سلامت دهان و دندان ایفا می کند. انتخاب صحیح مسواک می تواند از بروز بیماری های لثه و پوسیدگی دندان پیشگیری کرده و در نتیجه به تقویت سلامت کلی بدن کمک شایانی نماید. انتخاب مسواک با اندازه، شکل و سفتی مناسب برای هر فرد، می تواند به تمیز کردن کامل و موثر دندان ها و لثه ها کمک کند. مسواک های با موهای نرم، به لثه ها آسیب نمی رسانند و در عین حال قادر به حذف پلاک و جرم دندانی هستند.

ادامه مطلب
درمان‌های خانگی برای کاهش حساسیت دندانی

درمان‌های خانگی برای کاهش حساسیت دندانی

انواع رو‌ش‌های خانگی برای کاهش حساسیت دندان وجود دارد. حساسیت دندان، یک مشکل شایع است که با استفاده از مسواک مناسب، خمیر دندان ضدحساسیت و روش‌های دندان پزشکی قابل کنترل است. در کنار این روش‌ها درمان‌های خانگی مانند استفاده از سیر، زردچوبه، محلول آب و نمک و… وجود دارد که با از بین بردن باکتری‌های دهان و همچنین کاهش التهاب لثه به رفع حساسیت دندانی کمک می‌کنند.

ادامه مطلب
خمیر دندان ضدحساسیت

خمیر دندان ضدحساسیت

خمیردندان‌های ضدحساسیت دارای ترکیباتی هستند که می‌توانند در کاهش حساسیت دندان‌ها نقش مهمی ایفا کنند. این محصولات حاوی مواد مسدودکننده‌ای هستند که قادرند مجاری میکروسکوپی موجود در دندان، که به بافت‌های حساس آن متصل می‌شوند، را مسدود کنند. این فرایند از انتقال محرک‌های دردناک مانند سرما، گرما یا اسیدهای موجود در غذاها و نوشیدنی‌ها به عصب دندان جلوگیری می‌کند. به این ترتیب، احساس درد و حساسیت دندان کاهش می‌یابد. با این وجود، باید توجه داشت که خمیردندان‌های ضدحساسیت تنها برای درمان حساسیت‌های خفیف تا متوسط دندان مناسب هستند و نمی‌توانند جایگزین درمان‌های پزشکی و تخصصی برای حساسیت‌های شدیدتر باشند. در مواردی که حساسیت دندان شدید است، ممکن است نیاز به درمان‌های پیشرفته‌تری مانند پر کردن، ترمیم یا روکش دندان باشد.

ادامه مطلب
سبد خرید