برای خرید کالا های سلامت در جشنواره زمستانه نسخه اول شرکت کنید.

راه‌های حفظ سلامت دندان‌ها

رعایت بهداشت دهان و دندان تاثیر مستقیمی بر روی سلامتی سایر اعضای بدن و زیبایی شما خواهد داشت. همانطور که خرید و انتخاب صحیح محصولات دهان و دندان حائز اهمیت می‌باشد. استفاده درست و به‌جا و همچنین نحوه مصرف نیز مهم است. زیرا با استفاده درست می‌توان تمیزی دهان و دندان و بوی خوشایندی را در فضای دهان داشت. در این مقاله به ابزارها و نکات پاکیزگی دندان‌ها پرداخته شده است. با مطالعه این مطلب می‌توانید کارایی هر یک از وسایل رعایت بهداشت دهان و دندان را ببینید و در خرید خود به آن بپردازید.

دستیابی به دندان‌های سالم یک عمر مراقبت می‌طلبد. حتی اگر دندان‌های زیبایی دارید، مهم است که هر روز اقدامات صحیح برای مراقبت از آن‌ها و جلوگیری از مشکلات انجام دهید. این اقدامات شامل استفاده از محصولات مراقبت از دهان و دندان مناسب و همچنین توجه به عادات روزانه و صحیح است.

اصول رعایت بهداشت دهان و دندان

۱- بدون مسواک زدن به رختخواب نروید

بر هیچ کس پوشیده نیست که توصیه کلی مسواک زدن حداقل دو بار در روز است. با این وجود، بسیاری از ما همچنان از مسواک زدن در شب غافل می‌شویم. اما مسواک زدن قبل از خواب میکروب‌ها و پلاک‌های تجمع یافته در طول روز را از بین می‌برد.

بهتر است صبح‌ها، قبل از خوردن صبحانه فضای دهان و دندان را با مسواک زدن تمیز کنید تا باکتری‌ها و میکروب‌هایی که از شب در دهان مانده‌اند، وارد دستگاه گوارش شما نشوند.

۲- مسواک را به درستی بزنید

نحوه مسواک زدن نیز به اندازه خود مسواک زدن مهم است. در حقیقت، انجام مسواک زدن ضعیف تقریباً به اندازه مسواک زدن بد است. وقت بگذارید، مسواک را با حرکات ملایم و دایره‌ای حرکت دهید تا پلاک برداشته شود. پلاک برداشته نشده می‌تواند سفت شود و منجر به تجمع جرم و التهاب لثه (بیماری اولیه لثه) شود.

روش مسواک زدن صحیح

۳- از زبان خود غافل نشوید

پلاک همچنین می‌تواند بر روی زبان شما ایجاد شود. این نه تنها می‌تواند منجر به بوی بد دهان شود، بلکه می‌تواند منجر به مشکلات دیگر دهان و دندان شود. هر بار که مسواک می‌زنید زبان خود را به آرامی مسواک کنید.

زبان و تمیزی آن در انتقال بیماری‌ها به داخل بدن و بوی مطبوع فضای دهان موثر است. در انتهای مسواک زدن بهتر است که سطح زبان را نیز به آرامی پاک کنید.

۴- از خمیردندان حاوی فلوراید استفاده کنید

وقتی صحبت از خمیر دندان به میان می‌آید، عناصر مهم‌تری از قدرت سفید کننده و طعم دهنده‌ها وجود دارد. مطمئن شوید که خمیر دندان شما حاوی فلوراید باشد.

در حالی که فلوراید توسط افرادی که نگران تأثیر آن بر سایر حوزه‌های سلامت هستند مورد بررسی قرار گرفته است‌، این ماده همچنان یک پایه اصلی در سلامت دهان و دندان است. این دلیل است که فلوراید یک دفاع اصلی در برابر پوسیدگی دندان است. این دارو با میکروب‌هایی که می‌توانند منجر به پوسیدگی شوند مبارزه می‌کند و همچنین مانع محافظتی برای دندان‌های شما ایجاد می‌کند.

۵- نخ دندان کشیدن را به اندازه مسواک زدن اهمیت دهید

بسیاری از کسانی که مرتب مسواک می‌زنند از نخ دندان استفاده نمی‌کنند. نخ دندان فقط برای گرفتن تکه‌های کوچک غذا یا کلم بروکلی نیست که ممکن است بین دندان‌های شما گیر کرده باشد، این واقعاً راهی برای تحریک لثه، کاهش پلاک و کمک به کاهش التهاب در ناحیه مورد نظر است.

معمولاً یکبار در روز نخ دندان کشیدن برای استفاده از این مزایا کافی است.

طریقه استفاده درست از نخ دندان

۶-  اجازه ندهید مشکلات، نخ دندان شما را متوقف کند

نخ دندان کشیدن ممکن است مشکل باشد، مخصوصا برای کودکان خردسال و بزرگسالان مبتلا به آرتروز. به جای تسلیم شدن، به دنبال ابزارهایی باشید که می‌توانند به شما در نخ دندان کشیدن کمک کنند.

نخ دندان دسترسی به قسمت‌هایی را که مسواک و خمیر دندان نمی‌تواند به درستی تمیز کنند را آسان می‌کند. از استفاده از آن غافل نباشید.

۷- دهانشویه را در نظر بگیرید

تبلیغات باعث می‌شود که دهانشویه برای سلامت دهان و دندان ضروری به نظر برسد، اما بسیاری از مردم به دلیل ندانستن نحوه عملکرد آن‌ها از آن صرف نظر می‌کنند. دهانشویه به سه طریق کمک می‌کند: مقدار اسید را در دهان کاهش می‌دهد، نواحی سخت مسواک در داخل و اطراف لثه‌ها را تمیز می‌کند و دندان‌ها را مجدداً معدنی می‌کند. دهانشویه‌ها به عنوان یک ابزار کمکی برای ایجاد تعادل بین چیزها مفید هستند. من فکر می‌کنم در کودکان و افراد مسن، جایی که توانایی مسواک زدن و نخ دندان کشیدن ایده آل نیست، دهانشویه بسیار مفید است. مارک‌های خاص برای کودکان و آن‌هایی که دندان‌های حساسی دارند، بهترین است.

استفاده از دهانشویه

۸- آب بیشتری بنوشید

آب همچنان بهترین نوشیدنی برای سلامت کلی شما از جمله سلامت دهان و دندان است. همچنین، به عنوان یک قاعده کلی، نوشیدن آب بعد از هر وعده غذایی را توصیه می‌کند. این می‌تواند برخی از اثرات منفی غذاها و نوشیدنی‌های چسبناک و اسیدی را بین قلم موها پاک کند.

۹- میوه‌ها و سبزیجات ترد بخورید

غذاهای آماده مناسب هستند، اما شاید در مورد دندان‌های شما زیاد نباشد. خوردن محصولات تازه و ترد نه تنها حاوی فیبر سالم‌تری است، بلکه بهترین انتخاب برای دندان‌های شما نیز می‌باشد. برش چیزها به قطعات کوچک متوقف کنید و با فک‌های خود کار کنید و بجوید.

۱۰- غذاهای شیرین و اسیدی را محدود کنید

در نهایت، قند در دهان به اسید تبدیل می‌شود، که می‌تواند مینای دندان شما را از بین ببرد. این اسیدها باعث ایجاد حفره می‌شوند. میوه‌های اسیدی، چای و قهوه نیز می‌توانند مینای دندان را خراب کنند. در حالی که لزوما نیازی به اجتناب از چنین غذاهایی ندارید، توجه به آن ضرری ندارد.

۱۱- حداقل سالی دوبار به دندانپزشک خود مراجعه کنید

عادات روزمره شما برای سلامت کلی دهان و دندان شما بسیار مهم است. با این حال، حتی دقیق‌ترین برس‌ها و نخ دندان‌ها باید به طور مرتب به دندانپزشک مراجعه کنند. حداقل دوبار در سال باید برای تمیز کاری و معاینه به دندانپزشک خود مراجعه کنید. دندانپزشک نه تنها می‌تواند جرم را برداشته و به دنبال حفره‌ها باشد، بلکه می‌تواند مشکلات احتمالی را تشخیص داده و راه حل‌های درمانی را ارائه دهد. برخی از شرکت‌های بیمه دندانپزشکی حتی چکاپ‌های مکرر دندانپزشکی را نیز پوشش می‌دهند.

زمان مراجعه به دکتر دندان پزشک

سخن پایانی

تنوع محصولات بهداشت دهان و دندان با توجه به کارایی آن‌ها زیاد است. آموزش‌های لازم در جهت رعایت اصول صحیح استفاده از هر یک از این فرآورده‌ها در مقالات مختلف، آمده است. با مطالعه این مطالب می‌توانید اصول درست استفاده را ببینید و تمیزی و پاکیزگی در فضای دهان و دندان خود را تجربه کنید.

ما در داروخانه آنلاین نسخه اول انواع محصولات بهداشت دهان و دندان شامل خمیر دندان، مسواک، تجهیزات دندان مصنوعی، دهانشویه، نخ دندان،‌ خلال دندان و قرص خوشبو کننده دندان را ارائه کرده‌ایم. با مطالعه و بررسی نمونه‌های مختلف امکان مقایسه علمی بین نمونه‌های مشابه برای شما فراهم آورده تا انتخاب آگاهانه و موفق داشته باشید.

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محتواهای مربوط به این مقاله

انتخاب مسواک مناسب دندان شما

انتخاب مسواک مناسب دندان شما

انتخاب مسواک مناسب برای دندان اهمیت بسیار زیادی دارد و نقش مهمی در حفظ سلامت دهان و دندان ایفا می کند. انتخاب صحیح مسواک می تواند از بروز بیماری های لثه و پوسیدگی دندان پیشگیری کرده و در نتیجه به تقویت سلامت کلی بدن کمک شایانی نماید. انتخاب مسواک با اندازه، شکل و سفتی مناسب برای هر فرد، می تواند به تمیز کردن کامل و موثر دندان ها و لثه ها کمک کند. مسواک های با موهای نرم، به لثه ها آسیب نمی رسانند و در عین حال قادر به حذف پلاک و جرم دندانی هستند.

ادامه مطلب
درمان‌های خانگی برای کاهش حساسیت دندانی

درمان‌های خانگی برای کاهش حساسیت دندانی

انواع رو‌ش‌های خانگی برای کاهش حساسیت دندان وجود دارد. حساسیت دندان، یک مشکل شایع است که با استفاده از مسواک مناسب، خمیر دندان ضدحساسیت و روش‌های دندان پزشکی قابل کنترل است. در کنار این روش‌ها درمان‌های خانگی مانند استفاده از سیر، زردچوبه، محلول آب و نمک و… وجود دارد که با از بین بردن باکتری‌های دهان و همچنین کاهش التهاب لثه به رفع حساسیت دندانی کمک می‌کنند.

ادامه مطلب
خمیر دندان ضدحساسیت

خمیر دندان ضدحساسیت

خمیردندان‌های ضدحساسیت دارای ترکیباتی هستند که می‌توانند در کاهش حساسیت دندان‌ها نقش مهمی ایفا کنند. این محصولات حاوی مواد مسدودکننده‌ای هستند که قادرند مجاری میکروسکوپی موجود در دندان، که به بافت‌های حساس آن متصل می‌شوند، را مسدود کنند. این فرایند از انتقال محرک‌های دردناک مانند سرما، گرما یا اسیدهای موجود در غذاها و نوشیدنی‌ها به عصب دندان جلوگیری می‌کند. به این ترتیب، احساس درد و حساسیت دندان کاهش می‌یابد. با این وجود، باید توجه داشت که خمیردندان‌های ضدحساسیت تنها برای درمان حساسیت‌های خفیف تا متوسط دندان مناسب هستند و نمی‌توانند جایگزین درمان‌های پزشکی و تخصصی برای حساسیت‌های شدیدتر باشند. در مواردی که حساسیت دندان شدید است، ممکن است نیاز به درمان‌های پیشرفته‌تری مانند پر کردن، ترمیم یا روکش دندان باشد.

ادامه مطلب
خواص CAPRYLOYL SALICYLIC ACID چیست؟

خواص CAPRYLOYL SALICYLIC ACID چیست؟

امروزه انتخاب و خرید محصولات آرایشی و بهداشتی از بین ده ها یا صدها محصول مشابه (با برندها و سازنده های مختلف) که هر کدام ادعا ها و مزیت های خاصی را مطرح می کنند، بسیار دشوار شده است. یکی از راه های شناخت فرآورده ها و پی بردن به کیفیت آنها، آشنایی با ویژگی تک تک اجزای سازنده آن است. در این مقاله با یکی دیگر از مواد سازنده محصولات آرایشی و بهداشتی آشنا می شویم.

ادامه مطلب
سبد خرید