برای خرید کالا های سلامت در جشنواره زمستانه نسخه اول شرکت کنید.

شامپو ضد ریزش مو

واقعیت این است که شاید هیچ شامپویی نمی‌تواند به طور صد درصد مانع از ریزش مو شود، اما خواص موجود در شامپوهای ضد ریزش مو، شرایط را به گونه‌ای تغییر می‌دهند که پس از مدتی که از استفاده از این نوع شامپو می‌گذرد، به تاثیر شگفت‌انگیر آن پی می‌برید. ترکیباتی هستند که ریزش مو را متوقف می کنند ولی برخی دیگر از مواد هستند که تنها روند آن را کند می کنند. در این مقاله با انواع شامپوهای ضد ریزش مو و عملکرد آن ها آشنا می شوید.
ریزش مو و علل آن

ریزش مو برای همه افراد ناخوشایند است و هرچه سن انسان افزایش می‌یابد، نگرانی از این نظر بیشتر می‌شود. استفاده از شامپو ضد ریزش مو، یکی از اصلی‌ترین راهکارها برای ریزش مو محسوب می‌شود و شما با مطالعه این مطلب با خواص این نوع نمونه ها و انواع آن آشنا خواهید شد.

اساسا شامپو برای شست‌وشوی مو و رفع چربی‌ها و آلودگی‌های روزانه است که روی مو و پوست سرانسان قرار می‌گیرند. اما شامپو ضد ریزش مو (Anti-hair loss shampoo) در عین حال که وظیفه شست‌وشوی مو را به خوبی انجام می‌دهد و چربی‌ها و آلودگی‌های مو و سر را برطرف می‌کند، تا اندازه‌ای نیز حاوی ویتامین، پروتئین، عصاره گیاهی و همچنین اسیدهای آمینه است و از ریزش مو می‌کاهد و به تقویت مو می‌انجامد.

ریزش مو؛ چرا؟

برای این که از ریزش مو پیشگیری کنید، بهتر است ابتدا قدری درباره علل ریزش مو بدانید.

در این باره دانستی‌های جالبی وجود دارد. مثل این‌که ریزش روزانه ۵۰ تا ۱۰۰ تار مو یک امر کاملا طبیعی است و تا این‌جا، استفاده از هر نوع شامپو، اتفاق خاصی را رقم نخواهد زد. نکته جالب دوم این‌که بر خلاف اعتقاد عامه مردم، ریزش مو فقط ویژه آقایان نیست و خانم‌ها نیز دچار ریزش مو می‌شوند.

ریزش مو نیز به دو دلیل طبیعی و غیرطبیعی رخ می‌دهد. در حالت طبیعی، ریزش مو بعد از مدتی خود به خود متوقف می‌شود، اما در حالت غیرطبیعی که می‌توان آن را ناشی از یک بیماری دانست، عوامل متعددی از جمله هورمونی، افزایش سن، استرس، سبک زندگی و تغذیه ناسالم موثرند.

برای درمان علل ریزش مو نیز راهکارهای متعددی وجود دارد که استفاده از شامپو ضد ریزش مو، یکی از موثرترین این راهکارهاست، موضوعی که شما در ادامه با آن کاملا آشنا می‌شوید.

تاثیر شگفت‌انگیز شامپو ضد ریزش مو

همانطور که گفته شد، استفاده از شامپو ضد ریزش مو، یکی از راهکارهای پیشنهادی و البته از بهترین و موثرترین راهکارهاست. زیرا با استفاده از این نوع نمونه، محیط برای برای حفظ و رشد مو سالم و مطلوب می‌شود و این موضوع مهمی است که کمتر به آن توجه می‌شود.

واقعیت این است که شاید هیچ شامپویی نمی‌تواند به طور صد درصد مانع از ریزش مو شود، اما خواص موجود در شامپو ضد ریزش مو، شرایط را به گونه‌ای تغییر می‌دهد که شما پس از مدتی که از استفاده از این نوع شامپو می‌گذرد، به تاثیر شگفت‌انگیر آن پی می‌برید. این شامپوها نیز انواع  اقسام مختلف دارد. مثلا برخی از آنها ویژه آقایان و برخی نیز ویژه بانوان هستند. تعدادی از شامپوهای ضد ریزش مو نیز هم برای آقایان و هم برای بانوان مورد استفاده دارند.

آنچه مسلم است، این‌که برای استفاده از شامپو ضد ریزش مو ابتدا باید علت ریزش مو را یافت و سپس محصول موثر را خرید. اگر ریزش مو علت وراثتی دارد، یعنی فرد به صورت موروثی دچار ریزش مو می‌شود، باید به سمت استفاده از محصولاتی رفت که در درمان آندروژنتیک یا هورمونی ارثی موثر باشند. سازندگان شامپو ضد ریزش مو در این مورد، ماده آندروژنتیک را به ترکیب نمونه مورد نظر می‌افزایند که شناخته‌شده‌ترین آن‌ها کافئین است.

برخی شامپوهای ضد ریزش مو نیز وجود دارند که به علت داشتن حالت حجم دهندگی، باعث پرپشت نشان داده شدن موهای کم‌پشت می‌شوند و این کار نیز تاثیرات زیادی به ویژه از نظر روانی روی افرادی می‌گذارد که دچار ریزش مو هستند.

۴ نکته طلایی برای خرید شامپو ضد ریزش مو

اکنون تعداد و تنوع شامپوهای ضد ریزش مو در بازار بسیار زیاد است، اما شما برای این‌که بهترین نتیجه را برای درمان یا کاهش ریزش مو به دست بیاورید، ضرورت دارد که به برخی نکات توجه ویژه‌ای داشته باشید.

  1. مراقب حساسیت‌های خودتان باشید، به‌ویژه حساسیت‌های پوستی و دقت کنید شامپویی که خریداری می‌کنید، حاوی مواد حساسیت‌زا برای شما نباشد.
  2.  از شامپوهایی که حاوی مواد شیمایی هستند، پرهیز کنید به ویژه آن‌که حاوی سولفات هم باشند.
  3.  اگر در بدن شما موادی مغذی کم است، هنگام خرید شامپو ضد ریزش مو دقت کنید که چنین موادی در ترکیبات این شامپو موجود باشد.
  4. یکی از بزرگترین دلایل ریزش مو، حساسیت فولیکول‌ها به ماده دی‌هیدروتستوسترون( DHT ) است. پس ضرورت دارد شامپویی که استفاده می کنید، حاوی آن دسته از ترکیبات طبیعی باشد که با حساسیت فولیکول به DHT مقابله می‌کند.
  5. دقت داشته باشید که شامپوهای ویژه رشد مو هرگز نمی‌توانند جایگزین شامپوهای ضد ریزش مو بشوند. بنابراین، آگاه باشید شامپوهایی که فقط حاوی مواد نرم‌کننده، درخشان‌کننده و خوشبوکننده هستند، نمی‌توانند کارایی شامپو ضد ریزش مو را داشته باشند.

 

سخن پایانی

تولید و ساخت شامپو ضد ریزش مو، نتیجه نیاز بسیاری از افراد جامعه است. متخصصان حوزه پوست و مو نیز با استفاده از نتایج تحقیات و آزمایشات مختلف دست به ساخت چنین شامپوهایی زده‌اند. این محصولات در گام نخست، باعث کاهش میزان ریزش موی سر شما شوند و در گام بعدی، این ریزش را متوقف سازند. اکنون نوبت شماست که با آگاهی کامل نسبت به خرید این شامپو اقدام کنید. هدف اصلی این مطلب انتقال اطلاعاتی مفید برای انتخاب صحیح  محصولات ضدریزش مو است.

داروخانه آنلاین نسخه اول” با ارائه انواع شامپو ریزش ضد مو و توضیحات کامل و علمی درباره هر یک از آن ها شما را برای انتخاب و خرید آگاهانه راهنمایی می کند.

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

شماره تلفن شما منتشر نخواهد شد. ما از این طریق شما رو به محض دریافت پاسخ مطلع می‌کنیم.
بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محتواهای مربوط به این مقاله

نخل اره ای (Saw Palmetto) چیست و چه خواصی دارد

نخل اره ای (Saw Palmetto) چیست و چه خواصی دارد

نخل اره ای یا ساوپالمتو یک درخت نخل کوتاه، بومی مناطق جنوب شرقی آمریکای شمالی است. نخل اره ای برای درمان بزرگی پروستات، بهبود عملکرد دستگاه ادراری و افزایش رشد مو استفاده می‌شود. برخی نیز از مکمل این گیاه برای تقویت میل جنسی، افزایش باروری و کاهش التهاب استفاده می‌کنند و نتایج آخرین تحقیقات اثرات ضد سرطانی آن را تایید کرده‌اند.

ادامه مطلب
انتخاب مسواک مناسب دندان شما

انتخاب مسواک مناسب دندان شما

انتخاب مسواک مناسب برای دندان اهمیت بسیار زیادی دارد و نقش مهمی در حفظ سلامت دهان و دندان ایفا می کند. انتخاب صحیح مسواک می تواند از بروز بیماری های لثه و پوسیدگی دندان پیشگیری کرده و در نتیجه به تقویت سلامت کلی بدن کمک شایانی نماید. انتخاب مسواک با اندازه، شکل و سفتی مناسب برای هر فرد، می تواند به تمیز کردن کامل و موثر دندان ها و لثه ها کمک کند. مسواک های با موهای نرم، به لثه ها آسیب نمی رسانند و در عین حال قادر به حذف پلاک و جرم دندانی هستند.

ادامه مطلب
درمان‌های خانگی برای کاهش حساسیت دندانی

درمان‌های خانگی برای کاهش حساسیت دندانی

انواع رو‌ش‌های خانگی برای کاهش حساسیت دندان وجود دارد. حساسیت دندان، یک مشکل شایع است که با استفاده از مسواک مناسب، خمیر دندان ضدحساسیت و روش‌های دندان پزشکی قابل کنترل است. در کنار این روش‌ها درمان‌های خانگی مانند استفاده از سیر، زردچوبه، محلول آب و نمک و… وجود دارد که با از بین بردن باکتری‌های دهان و همچنین کاهش التهاب لثه به رفع حساسیت دندانی کمک می‌کنند.

ادامه مطلب
خمیر دندان ضدحساسیت

خمیر دندان ضدحساسیت

خمیردندان‌های ضدحساسیت دارای ترکیباتی هستند که می‌توانند در کاهش حساسیت دندان‌ها نقش مهمی ایفا کنند. این محصولات حاوی مواد مسدودکننده‌ای هستند که قادرند مجاری میکروسکوپی موجود در دندان، که به بافت‌های حساس آن متصل می‌شوند، را مسدود کنند. این فرایند از انتقال محرک‌های دردناک مانند سرما، گرما یا اسیدهای موجود در غذاها و نوشیدنی‌ها به عصب دندان جلوگیری می‌کند. به این ترتیب، احساس درد و حساسیت دندان کاهش می‌یابد. با این وجود، باید توجه داشت که خمیردندان‌های ضدحساسیت تنها برای درمان حساسیت‌های خفیف تا متوسط دندان مناسب هستند و نمی‌توانند جایگزین درمان‌های پزشکی و تخصصی برای حساسیت‌های شدیدتر باشند. در مواردی که حساسیت دندان شدید است، ممکن است نیاز به درمان‌های پیشرفته‌تری مانند پر کردن، ترمیم یا روکش دندان باشد.

ادامه مطلب
سبد خرید