برای خرید کالا های سلامت در جشنواره زمستانه نسخه اول شرکت کنید.

مقایسه تعدادی از فرآورده‌های طبیعی درمان التهاب و خارش گلو

در این مقاله شما را با تعدادی از فرآورده‌های طبیعی درمان التهاب و خارش گلو آشنا می‌کنیم و با مقایسه این محصولات از لحاظ ترکیبات تشکیل ‏دهنده و خواص درمانی گیاهان به کار رفته، برای داشتن یک انتخاب آگاهانه یاری می‌دهیم. برای خرید هر یک از این فرآورده‌ها می‌توانید به وبسایت داروخانه آنلاین نسخه اول مراجعه کنید و از بین معتبرترین برندهای داروی گیاهی، محصول مورد نظر ‏خود را انتخاب نمایید.‏
فرآورده های طبیعی درمان التهاب و خارش گلو

امروزه با پیشرفت علم و اثبات خواص گیاهان دارویی، بسیاری از پزشکان، مصرف فرآورده‌های طبیعی تهیه شده از گیاهان را برای درمان التهاب و خارش گلو توصیه می‌کنند. این فرآورده‌ها علائم بیماری را کاهش و کمک می‌کنند تا روند درمان با عوارض جانبی کمتری طی شود. در طب سنتی برای درمان این مشکل از گیاهان دارویی متعددی نام برده شده است. آویشن، ختمی، پیچک، شیرین بیان، بابونه، بنفشه و پلارگونیوم سیدوئیدز ‏از جمله این گیاهان به شمار می‌آیند. از این گیاهان همچنین برای درمان سرماخوردگی و احتقان بینی و درمان سرفه استفاده می‌شود. در حال حاضر انواع زیادی از دارو‌های گیاهی برای درمان التهاب و خارش گلو در داروخانه‌ها وجود دارد، اما این بدان معنی نیست که تمام این دارو‌ها، برای همه افراد مناسب هستند!

چنانچه فرد مبتلا به بیماری قلبی، فشار خون بالا، دیابت، مشکلات خودایمنی، کلیوی یا کبدی است، باید اطمینان حاصل کند که کدام دارو‌ها برای او بی خطر و کدامیک خطرناک هستند. همچنین مصرف برخی فرآورده‌های طبیعی برای کودکان، زنان باردار و شیرده ممنوع است! ما در این مقاله به معرفی و مقایسه تعدادی از فرآورده‌های طبیعی درمان التهاب و خارش گلو پرداخته‌ایم تا به شما در انتخاب آگاهانه مناسب‌ترین محصول کمک کنیم.

 

معرفی و مقایسه فرآورده‌های طبیعی درمان التهاب و خارش گلو

شربت سرفه گیاهی اطفال پدی کاف دینه

شربت گیاهی پدی کاف حاوی عصاره سه گیاه آویشن، ختمی و عشقه است. هر سه این گیاهان خواص ضد التهاب، ضد باکتری، ضد قارچ و ضد ویروس دارند. این شربت گیاهی فاقد هر گونه الکل، رنگ و طعم‌دهنده مصنوعی است، بنابراین بدون نگرانی برای تسکین سرفه‌های کودکان و شیرخواران می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد.

  • شربت پدی کاف به دلیل دارا بودن عصاره ختمی برای درمان سرفه‌های خشک و مزمن مفید است.
  • عصاره ختمی به عنوان یک لایه محافظ بر مخاط آسیب دیده گلو عمل می‌کند و خـواص ‏نرم‌کننـدگی و ضد التهاب قوی دارد.
  • عشقه از طریق رقیق ‏کردن ترشحات مخاطی، به ‏بهبود تنفس کمک می‌کند. همچنین با انسداد گیرنده‌های هیستامین، باعث اثرات ضد التهابی و بهبود ‏علائم آلرژی می‌شود.

فرآورده های طبیعی درمان التهاب و خارش گلو

 

شربت آوی پکت دینه 

شربت آوی پکت از عصاره گیاه آویشن تهیه شده است. مزیت این شربت به دیگر فرآورده‌های درمان التهاب و خارش گلو در این مقاله، استفاده از تنها یک گیاه در تولید آن است. لذا مصرف آن برای افرادی که احتمال حساسیت به سایر گیاهان را دارند، مفید خواهد بود.

  • آویشن ضد التهاب دهان و گلو است.
  • مصرف آن باعث کاهش سرفه‌های شدید و تحریکی می‌شود.
  • آویشن تا حد زیادی عفونت و چرک بدن و گلو را از بین می‌برد.

.

فرآورده های طبیعی درمان التهاب و خارش گلو

 

قرص لیکوفار گل دارو

قرص لیکوفار از عصاره ریشه شیرین بیان، اسانس اکالیپتوس و میوه فلفل قرمز تهیه می‌شود. مزیت این فرآورده نسبت به دیگر داروهای گیاهی درمان التهاب و خارش گلو، استفاده از میوه فلفل قرمز در تولید آن است. ترکیبات ضد التهاب و آنتی اکسیدان موجود در ‏فلفل قرمز سبب کاهش تولید سیتوکین‌ها شده و گرفتگی و التهاب گلو را از بین می‌برند.

  • شیرین بیان خاصیت ضد باکتری، ضد التهاب، آنتی‌اكسيدان، خلط آور، اكسپكتورانت، ضد اسپاسم و التيام‌بخش دارد. تقویت کننده سیستم ایمنی بدن نیز هست.
  • اکالیپتوس خلط را کاهش داده، ضد التهاب است. همچنین «برونش» و «برونشیول» ریه‌ها را افزایش می‌دهد.
  • فلفل قرمز حاوی مقدار ‏زیادی ویتامین ‏c‏ بوده برای بهبود سرماخوردگی بسیار مفید است.

 

فرآورده های طبیعی درمان التهاب و خارش گلو

 

قرص آلتادین دینه

قرص مکیدنی آلتادین دینه حاوی پودر گل ختمی، عصاره شیرین بیان و ‏اسانس نعنا است. گل ختمی سرشار از لعاب بوده و حاوی ترکیبات قندی به نام موسیلاژ است. از این رو به نرم کردن مجرای تنفسی کمک زیادی می‌کند. خوبی این دارو، استفاده از اسانس نعنا در ساخت آن است.‏ منتول موجود در نعناع خاصیت ضدالتهابی قوی دارد. همچنین با آرامش‌بخشی به ماهیچه‌های گلو و سینه می‌تواند به ازبین‌رفتن علائم سرماخوردگی و آنفولانزا کمک کند.

  • ختمی برای درمان مشکلات تنفسی، برونشیت، گلودرد، سرماخوردگی و سرفه‌های خشک مفید است.
  • عصاره شیرین بیان موجود در این فرآورده خاصیت خلط آور، ضد سرفه و ضد احتقان دستگاه تنفسی دارد.
  • شیرین بیان در کاهش تب و تقویت سیستم ایمنی بدن موثر است.
  • منتول موجود در نعنا یک ماده‌ ضداحتقان طبیعی است و از افزایش فشار بر سینوس که ناشی از سرماخوردگی‌ها و آلرژی‌هاست، جلوگیری می‌کند. ‏

 

فرآورده های طبیعی درمان التهاب و خارش گلو

شربت پلیوم بهشاد دارو 

این محصول گیاهی از عصاره ریشه گیاه پلارگونیوم سیدوئیدز و عصاره برگ پیچک تهیه می‌شود. برتری شربت پلیوم استفاده از دو گیاه پلارگونیوم سیدوئیدز و پیچک در ساخت آن است. پلارگونیوم سیدوئیدز می‌تواند مدت سرماخوردگی یا عفونت سینوسی را به ویژه در کودکان کاهش دهد. عصاره پیچک با ممانعت از تولید خلط غلیظ، تنگی نفس و میل به سرفه، به بیمار اجازه می‌دهد تا آزادانه تنفس کند.

  • عصاره پلارگونیوم خاصیت ضد باکتری دارد. با عفونت‌های دستگاه تنفسی فوقانی از جمله سرماخوردگی، برونشیت و سینوزیت مقابله می‌کند.
  • عصاره پیچک موجود در این فرآورده طبیعی درمان التهاب وخارش گلو، دارای اثر موکولیتیک، ضد اسپاسک برونشی و اثر تسکین دهنده سرفه است.
  • پیچک باعث رقیق شدن ترشحات موکوسی غلیظ دستگاه تنفسی می‌‌شود که در کاهش سرفه تاثیر دارد.
  • مصرف این دارو در افزایش قدرت سیستم ایمنی بدن و پیشگیری از ابتلای مجدد به بیماری‌های تنفسی موثر است.

 

فرآورده های طبیعی درمان التهاب و خارش گلو

شربت کالیک نوتک فار

شربت کالیک نوتک فار از عصاره ریشه شیرین بیان، آویشن باغی، انیسون و عسل تهیه شده است. تفاوت شربت کالیک نسبت به دیگر محصولات اشاره شده، استفاده از گیاه انیسون و عسل در ترکیب این دارو است. گیاه انیسون به عنوان عطر و طعم دهنده در شربت کالیک به کار رفته است. همچنین دارای اثرات مشابه شیرین بیان و آویشن باغی در درمان سرفه و رفع علائم سرماخوردگی می‌باشد. عسل نیز به عنوان یک شیرین کننده طبیعی استفاده شده است که علاوه بر آن باعث تقویت اثرات این شربت در درمان سرفه و گلودرد نیز می‌شود.

  • شیرین بیان یک خلط آور قوی است. این گیاه دارای خواص ضد سرفه و خواص درمانی برای بهبود برونشیت، گلودرد، سرماخوردگی و آنفولانزا است.
  • آویشن ضد التهاب دهان و گلو است. مصرف آن باعث درمان گلودرد، کاهش سرفه‌های شدید و تحریکی می‌شود.
  • از خواص عسل تسکین سوزش گلو و سرفه است. پژوهش‌ها نشان می‌دهد عسل می‌تواند مانند دکسترومتروفان عمل کند و به درمان سرفه و رفع مشکلات تنفسی ناشی از عفونت دستگاه تنفسی فوقانی کمک کند.

 

فرآورده های طبیعی درمان التهاب و خارش گلو

 

سخن پایانی

در این مطلب تعدادی از فرآورده‌های طبیعی درمان التهاب و خارش گلو را به شما معرفی و آنها را مقایسه کردیم. این محصولات هم برای پیشگیری و هم درمان قابل استفاده هستند و شما می‌توانید بدون نسخه نیز آنها را تهیه کنید. اگر می‌خواهید برای درمان بیماری‌های تنفسی از داروهای گیاهی استفاده کنید، پیشنهاد می‌کنیم نگاهی به مقاله آشنایی با علل، علائم و راهکارهای درمان سرفه با داروهای گیاهی و درمان التهاب و خارش گلو (گلودرد) با داروهای گیاهی بیاندازید و از راهنمایی‌های آن بهره بگیرید.

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

شماره تلفن شما منتشر نخواهد شد. ما از این طریق شما رو به محض دریافت پاسخ مطلع می‌کنیم.
بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محتواهای مربوط به این مقاله

نخل اره ای (Saw Palmetto) چیست و چه خواصی دارد

نخل اره ای (Saw Palmetto) چیست و چه خواصی دارد

نخل اره ای یا ساوپالمتو یک درخت نخل کوتاه، بومی مناطق جنوب شرقی آمریکای شمالی است. نخل اره ای برای درمان بزرگی پروستات، بهبود عملکرد دستگاه ادراری و افزایش رشد مو استفاده می‌شود. برخی نیز از مکمل این گیاه برای تقویت میل جنسی، افزایش باروری و کاهش التهاب استفاده می‌کنند و نتایج آخرین تحقیقات اثرات ضد سرطانی آن را تایید کرده‌اند.

ادامه مطلب
انتخاب مسواک مناسب دندان شما

انتخاب مسواک مناسب دندان شما

انتخاب مسواک مناسب برای دندان اهمیت بسیار زیادی دارد و نقش مهمی در حفظ سلامت دهان و دندان ایفا می کند. انتخاب صحیح مسواک می تواند از بروز بیماری های لثه و پوسیدگی دندان پیشگیری کرده و در نتیجه به تقویت سلامت کلی بدن کمک شایانی نماید. انتخاب مسواک با اندازه، شکل و سفتی مناسب برای هر فرد، می تواند به تمیز کردن کامل و موثر دندان ها و لثه ها کمک کند. مسواک های با موهای نرم، به لثه ها آسیب نمی رسانند و در عین حال قادر به حذف پلاک و جرم دندانی هستند.

ادامه مطلب
درمان‌های خانگی برای کاهش حساسیت دندانی

درمان‌های خانگی برای کاهش حساسیت دندانی

انواع رو‌ش‌های خانگی برای کاهش حساسیت دندان وجود دارد. حساسیت دندان، یک مشکل شایع است که با استفاده از مسواک مناسب، خمیر دندان ضدحساسیت و روش‌های دندان پزشکی قابل کنترل است. در کنار این روش‌ها درمان‌های خانگی مانند استفاده از سیر، زردچوبه، محلول آب و نمک و… وجود دارد که با از بین بردن باکتری‌های دهان و همچنین کاهش التهاب لثه به رفع حساسیت دندانی کمک می‌کنند.

ادامه مطلب
خمیر دندان ضدحساسیت

خمیر دندان ضدحساسیت

خمیردندان‌های ضدحساسیت دارای ترکیباتی هستند که می‌توانند در کاهش حساسیت دندان‌ها نقش مهمی ایفا کنند. این محصولات حاوی مواد مسدودکننده‌ای هستند که قادرند مجاری میکروسکوپی موجود در دندان، که به بافت‌های حساس آن متصل می‌شوند، را مسدود کنند. این فرایند از انتقال محرک‌های دردناک مانند سرما، گرما یا اسیدهای موجود در غذاها و نوشیدنی‌ها به عصب دندان جلوگیری می‌کند. به این ترتیب، احساس درد و حساسیت دندان کاهش می‌یابد. با این وجود، باید توجه داشت که خمیردندان‌های ضدحساسیت تنها برای درمان حساسیت‌های خفیف تا متوسط دندان مناسب هستند و نمی‌توانند جایگزین درمان‌های پزشکی و تخصصی برای حساسیت‌های شدیدتر باشند. در مواردی که حساسیت دندان شدید است، ممکن است نیاز به درمان‌های پیشرفته‌تری مانند پر کردن، ترمیم یا روکش دندان باشد.

ادامه مطلب
سبد خرید