برای خرید کالا های سلامت در جشنواره زمستانه نسخه اول شرکت کنید.

لوسیون پری شیو ( قبل از اصلاح)

اصلاح صورت در مردان و زنان از اهمیت ویژه ای برخوردار است زیرا که همه برای آراسته شدن و زیبایی بیشتر نیاز به برطرف کردن موهای زائد خود هستند. به ویژه این زمانی بیشتر رخ نمایی می کند که در صورت و ظاهر شما باشد و اقدام به برداشتن آن موهای زائد کنید. در این مقاله درباره نحوه اصلاح و لوسیون های قبل آن گفته شده تا از آسیب ها و مشکلاتی که ممکن است بر اثر حساسیت یا خشکی و یا ... رخ دهد. جلوگیری شود. با مطالعه این مقاله می توانید هر چه ساده تر و آسان تر اصلاح را انجام داده و مشکلات کم تری را تجربه کنید.
اصلاح صورت

انجام پری شیو (قبل از اصلاح)

اگر شما هم در هنگام اصلاح با مشکلاتی از قبیل بریدن پوست، خونی شدن، سوزش و یا خارش مواجه می شوید باید یک رویه پری شیو ( قبل از اصلاح) را در نظر بگیرید. بسیاری از آقایان در هنگام اصلاح با تیغ و یا ماشین اصلاح قسمت هایی از پوست صورت خود را می برند و یا بعد از اصلاح دچار سوزش و خارش شدید می شوند. همچنین گاهی افراد موهایی را روی صورت خود مشاهده می کنند که کاملا در نیامده اند، اصطلاحا به آن ها موهای زیر پوستی می گوییم، و اصلاح این ها کار سختی است. در هر صورت اگر در زمان اصلاح صورتتان و یا پس از پایان کار با مشکل روبرو هستید  بهتر است تا به نکات زیر که مربوط به قبل از اصلاح صورت است توجه کنید.

شاید باور کردنش سخت باشد اما برای داشتن یک اصلاح خوب و بی نقص همه چیز به قبل از اصلاح بستگی دارد، زمانی که شما هنوز دست به تیغ نزده اید. قبل از اصلاح یک نکته ی اساسی را در ذهن خود داشته باشید: چطور می توانم اصلاحی بی نقص داشته باشم که به ساده ترین حالت ممکن انجام شود؟ اصلا بهانه نیاورید که پوست صورتم خشک است یا چرب، جوش می زند و یا زود زخم می شود و حساس است. با هر نوع پوستی که دارید باید بتوانید روتین مناسب خود را پیدا کرده و اصلاح صورتتان را به درستی انجام دهید.

اصلاح صورت تنها با قرار دادن کف اصلاح روی صورت و سپس کشیدن تیغ بر روی موها پایان نمی گیرد. در هنگام اصلاح شما با پوست صورت خود سر کار دارید. پوست صورت در زیبایی از اهمیت بالایی برخوردار است و بسیاری از آقایان به این مسئله کم توجه هستند. اما باید بدانید که زیبایی پوست صورت اولین چیزی است که در هنگام برخورد با افراد به چشم می آید. پس بهتر است تا حد امکان از آن مراقبت کرده و نکاتی را رعایت کنید.

شستشو صورت قبل از اصلاح

قبل از اصلاح اولین کاری که باید بکنید این است که دست و صورت خود را با یک شوینده مناسب کاملا بشویید. اگر روی صورت شما میکروب و یا باکتری وجود داشته باشد می تواند در هنگام اصلاح به درون پوست نفوذ کرده و باعث ایجاد جوش  شود. بهتر است تا از شوینده های مخصوص استفاده کنید. در بازار می توانید شوینده هایی که مخصوص پوست های چرب، خشک و نرمال هستند را بیابید. اگر پوست شما مستعد آکنه و جوش است این موضوع را هنگام خرید شوینده مناسب پوستتان در نظر بگیرید. سعی کنید تا پوست صورتتان را با صابون نشویید. صابون پوست را به شدت خشک می کند و بعد از آن اصلاح بسیار سخت و منزجر کننده خواهد بود. همچنین اگر هیچ شوینده ای ندارید می توانید از محلول آب و سرکه استفاده کنید.

برای تشخیص میزان چرب بودن پوست صورت یک روش ساده وجود دارد. پس از استحمام روزانه به صورت خود هیچ کرمی نزنید. اگر پس از یک ساعت پوست صورت شما چرب شد یعنی شما پوست چربی دارید. اگر پوست صورتتان همان طور خشک ماند یعنی پوست خشکی دارید و اگر پوست صورت نه چرب بود و نه خشک یعنی پوست معمولی دارید. گاهی اوقات نیز افراد در قسمت بینی و بالای ابروها یعنی قسمت T صورت احساس چربی می کنند اما دور دهانشان خشک است. این افراد دارای پوست مختلط هستند.

 بهترین زمان اصلاح

می توان گفت که بهترین زمان برای اصلاح بعد از حمام است. وقتی که پوست شما مرطوب شده، کاملا تمیز است، سلول های مرده ی پوست روی آن نیستند و پوست آماده اصلاح شده. در واقع  اگر در موقعیتی بودید که هیچ محصول پری شیوی نداشتید بهترین کار این است که قبل از اصلاح دوش آب گرم بگیرید.

روغن پری شیو( قبل از اصلاح) چیست؟

همانطور که از اسم این محصول پیداست، آن را باید به صورت پری شیو استفاده کرد. بدین معنی که قبل از اینکه به صورتتان هرگونه صابون، کرم و یا ژل بزنید. در واقع این روغن ها اولین چیزی هستند که باید روی پوست صورت شما قرار بگیرند.

این روغن ها چه ترکیباتی دارند

معمولا روغن های پری شیو حاوی روغن دانه های طبیعی و همین طور روغن میوه ها و گیاهان هستند. در این محصولات از روغن زیتون، روغن نارگیل و همچنین روغن آفتابگردان استفاده می شود. علاوه بر اینها استفاده از روغن دانه ی انگور، روغن نوعی گل به نام  Safflower  و همچنین روغن بادام زمینی و بادام درختی برای تولید روغن های پری شیو رایج است . همچنین ویتامین E  و ویتامین A  از ترکیبات این روغن ها محسوب میشوند. جالب است بدانید که این روغن ها منافذ پوست را مسدود نمی کنند. ترکیبات این محصولات به خوبی با یکدیگر مخلوط میشوند تا اثربخشی بهتری داشته باشند.

چرا باید روغن پری شیو استفاده شود

دلایل مختلف و زیادی برای استفاده از روغن های پری شیو ذکر شده است. به طور مثال:

  • اگر از آن دسته افرادی هستید که پوست بسیار حساسی دارید و در هنگام اصلاح مرتبا پوست خود را زخم میکنید و یا احساس آزردگی دارید، روغن های پری شیو برای پوست شما به صورت یک لایه ی محافظتی عمل کرده و مقاومت پوستتان را بالا می برد.
  • برای داشتن یک اصلاح کامل و تمیز بهتر است تا از روغن های پری شیو استفاده کنید. این روغن ها پوستتان را مرطوب کرده و دیگر در هنگام اصلاح سوزش و دردی را احساس نخواهید کرد.
  • همچون یک کرم مرطوب کننده، روغن های پری شیو به پوست شما لطافت و طراوت می بخشند.
  • موها را نرم تر کرده و اصلاح را راحت تر و دلپذیر تر می کند.
  • ماساژ روغن پری شیو بر روی صورتتان، موها را آماده اصلاح کرده و از آنجایی که سطح پوستتان را براق و لیز می کند، تیغ به راحتی روی پوست سر خورده و اصلاح راحت تر می شود.

نحوه ی استفاده

ابتدا چند قطره از روغن پری شیو را روی کف دو دست خود بریزید و سپس کف دست ها را به یکدیگر بمالید و بعد از آن حدودا ۳۰ ثانیه آن را بر روی ریش خود ماساژ دهید. سپس به روغن اجازه دهید تا تاثیر خود را بگذارد بنابراین برای ۳۰ ثانیه دیگر صبر کنید در این مدت می توانید دستانتان را بشویید. حالا می توانید اقدام بعدی را انجام دهید.

پری شیو بانوان

بانوان نیز برای از بین بردن موهای زائد بسیاری از نقاط بدن خود همچون دست و پاها و یا زیر بغل از تیغ استفاده می کنند. استفاده از روغن و یا کرم های پری شیو به اصلاح بهتر آنان نیز کمک می کند. اگر شما نیز بعد از اصلاح از مشکلاتی مانند جوش های ریز، خارش و قرمزی و سوزش رنج می برید بهتر است تا قبل از اصلاح از محصولاتی استفاده کنید که این مشکلات را به حداقل میرساند.

بر اساس ملاک های زیبایی بدن بانوان از ظرافت بیشتری برخوردار است و همین موضوع باعث میشود تا پوست بدون مو نیز زیبایی بیشتری داشته باشد. بنابراین بانوان تقریبا تمامی نقاط بدن خود را موزدایی می کنند. اگر از تیغ استفاده کنند احتمالا هر هفته باید آن را تکرار کنند. بنابراین ممکن است پوست کمی آزرده شده و قرمز شود و یا جوش بزند. بنابراین استفاده از پری شیو ها برای بانوان از اهمیت بالایی برخوردار است.

نوع مو

قبل از اصلاح بهتر است تا نوع مو های خود را بشناسید. در مورد بانوان اگر موهای صورت مخصوصا در قسمت چانه ضخیم هستند و تعدادشان نیز بالاست، بهتر است تا حتما به یک پزشک زنان مراجعه شود. چرا که این نوع موها می تواند نشانه ی یک اختلال هورمونی باشد. بنابراین حتما این نکته را مورد توجه قرار دهید.

بلندی مو را بررسی کنید

بررسی میزان بلندی مو قبل از اصلاح بسیار مهم است. اگر موهای صورتتان ( مخصوصا در مورد آقایان) بلند شده است، به طوری که اطرافیانتان این موضوع را مرتبا به شما یادآوری می کنند. بهتر است تا قبل از اینکه دست به تیغ شوید با قیچی کمی آن ها را کوتاه کنید. این کار به داشتن یک اصلاح بی خطر تر کمک خواهد کرد. چرا که وقتی طول موها زیاد باشد احتمال گیر کردن تیغ و برش بیشتر خواهد بود.

اگر پوست آکنه دار دارید

اگر پوست شما مستعد آکنه است بهتر است تا قبل از اصلاح صورتتان را با شوینده مخصوص پوست های آکنه دار بشویید. سپس از روغن مخصوص پری شیو استفاده کنید. حالا نوبت کف اصلاح و سپس کشیدن تیغ است. بهتر است تا یک بار از تیغ دستی و یک بار از ماشین اصلاح استفاده کنید. پس از استفاده از هر کدام نتیجه را بررسی کنید. احتمالا یکی از این دو برای شما مناسب تر است و بعد از استفاده کمتر جوش می  زنید. اگر می خواهید همیشه از تیغ استفاده کنید، آن را همواره در جای خشک نگه دارید تا از زنگ زدن و کند شدنش جلوگیری شود. همچنین همیشه باید از تیغ تیز استفاده کنید تا پوست را کمتر تحریک کرده و کمتر جوش بزنید. هرگز تیغ را روی آکنه نکشید. این کار آن را بدتر می کند. همچنین همیشه سعی کنید تا به آرامی تیغ را حرکت دهید تا از حساسیت شدید و اصطکاک بیش از اندازه با پوست جلوگیری شود.

سخن پایانی

اصلاح صورت در مردان و زنان از اهمیت ویژه ای برخوردار است زیرا که همه برای آراسته شدن و زیبایی بیشتر نیاز به برطرف کردن موهای زائد خود هستند. به ویژه این زمانی بیشتر رخ نمایی می کند که در صورت و ظاهر شما باشد و اقدام به برداشتن آن موهای زائد کنید.

در این مقاله درباره نحوه اصلاح و لوسیون های قبل آن گفته شده تا از آسیب ها و مشکلاتی که ممکن است بر اثر حساسیت یا خشکی و یا … رخ دهد. جلوگیری شود.

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

شماره تلفن شما منتشر نخواهد شد. ما از این طریق شما رو به محض دریافت پاسخ مطلع می‌کنیم.
بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محتواهای مربوط به این مقاله

نخل اره ای (Saw Palmetto) چیست و چه خواصی دارد

نخل اره ای (Saw Palmetto) چیست و چه خواصی دارد

نخل اره ای یا ساوپالمتو یک درخت نخل کوتاه، بومی مناطق جنوب شرقی آمریکای شمالی است. نخل اره ای برای درمان بزرگی پروستات، بهبود عملکرد دستگاه ادراری و افزایش رشد مو استفاده می‌شود. برخی نیز از مکمل این گیاه برای تقویت میل جنسی، افزایش باروری و کاهش التهاب استفاده می‌کنند و نتایج آخرین تحقیقات اثرات ضد سرطانی آن را تایید کرده‌اند.

ادامه مطلب
انتخاب مسواک مناسب دندان شما

انتخاب مسواک مناسب دندان شما

انتخاب مسواک مناسب برای دندان اهمیت بسیار زیادی دارد و نقش مهمی در حفظ سلامت دهان و دندان ایفا می کند. انتخاب صحیح مسواک می تواند از بروز بیماری های لثه و پوسیدگی دندان پیشگیری کرده و در نتیجه به تقویت سلامت کلی بدن کمک شایانی نماید. انتخاب مسواک با اندازه، شکل و سفتی مناسب برای هر فرد، می تواند به تمیز کردن کامل و موثر دندان ها و لثه ها کمک کند. مسواک های با موهای نرم، به لثه ها آسیب نمی رسانند و در عین حال قادر به حذف پلاک و جرم دندانی هستند.

ادامه مطلب
درمان‌های خانگی برای کاهش حساسیت دندانی

درمان‌های خانگی برای کاهش حساسیت دندانی

انواع رو‌ش‌های خانگی برای کاهش حساسیت دندان وجود دارد. حساسیت دندان، یک مشکل شایع است که با استفاده از مسواک مناسب، خمیر دندان ضدحساسیت و روش‌های دندان پزشکی قابل کنترل است. در کنار این روش‌ها درمان‌های خانگی مانند استفاده از سیر، زردچوبه، محلول آب و نمک و… وجود دارد که با از بین بردن باکتری‌های دهان و همچنین کاهش التهاب لثه به رفع حساسیت دندانی کمک می‌کنند.

ادامه مطلب
خمیر دندان ضدحساسیت

خمیر دندان ضدحساسیت

خمیردندان‌های ضدحساسیت دارای ترکیباتی هستند که می‌توانند در کاهش حساسیت دندان‌ها نقش مهمی ایفا کنند. این محصولات حاوی مواد مسدودکننده‌ای هستند که قادرند مجاری میکروسکوپی موجود در دندان، که به بافت‌های حساس آن متصل می‌شوند، را مسدود کنند. این فرایند از انتقال محرک‌های دردناک مانند سرما، گرما یا اسیدهای موجود در غذاها و نوشیدنی‌ها به عصب دندان جلوگیری می‌کند. به این ترتیب، احساس درد و حساسیت دندان کاهش می‌یابد. با این وجود، باید توجه داشت که خمیردندان‌های ضدحساسیت تنها برای درمان حساسیت‌های خفیف تا متوسط دندان مناسب هستند و نمی‌توانند جایگزین درمان‌های پزشکی و تخصصی برای حساسیت‌های شدیدتر باشند. در مواردی که حساسیت دندان شدید است، ممکن است نیاز به درمان‌های پیشرفته‌تری مانند پر کردن، ترمیم یا روکش دندان باشد.

ادامه مطلب
سبد خرید