برای خرید کالا های سلامت در جشنواره زمستانه نسخه اول شرکت کنید.

مزایا و معایب ماسک و اسکراب صورت را بشناسیم

ماسک و اسکراب صورت انواع و کاربردهای مختلفی دارند. در این مقاله به معرفی و بررسی ویژگی‌های هر یک پرداخته‌ایم. شما می‌توانید با مطالعه دقیق این مطلب با عملکرد، خصوصیات، نحوه مصرف و بهترین زمان برای استفاده آشنا شوید. ماسک‌ها عامل درمان و رفع کننده مشکلاتی نظیر انسداد منافذ، جوش‌های سر سیاه، آکنه و لک‌ها هستند. استفاده از ماسک و اسکراب می‌تواند سبب پاکسازی پوست، باز شدن منافذ،‌ روشن شدن و جذب بهتر و بیشتر محصولات آرایشی و مراقبتی بر روی آن شوند. با مطالعه این مطلب و آشنایی بیشتر با ماسک و اسکراب، خرید هدفمند و آگاهانه تری خواهید داشت.
ماسک و اسکراب

ماسک و اسکراب صورت دو نام آشنا در میان محصولات مراقبت از پوست و مو هستند. اگر شما جزو افرادی هستید که از محصولات آرایشی بهداشتی و زیبایی در طول روز بسیار استفاده می‌کنید، حتماً با نام ماسک صورت و اسکراب صورت آشنا هستید. هر دو، تعریف مجزایی دارند و به نوعی موجب شادابی و لطافت پوست می‌ شوند.

اسکراب‌ها ترکیباتی هستند که به نام لایه بردار پوست شناخته می‌شوند و موجب می‌گردند که سلول‌های مرده پوست از بین برود. ماسک صورت هم در حقیقت موجب شادابی و لطافت سلول‌های پوستی می‌شود و می‌تواند شرایط نامتعادل پوست را به حالت طبیعی بازگرداند. استفاده از ماسک و اسکراب صورت برای تمام افراد ضرورت دارد اما اینکه چرا به آن‌ها نیاز داریم و باید چند بار در روز از آن استفاده کنیم، مواردی هستند که در ادامه به آن‌ها اشاره‌ای خواهیم داشت.

بهترین ماسک صورت

چگونه و چه موقع از اسکراب صورت استفاده کنید؟

به طور متداول، دستورالعمل‌هایی برای استفاده از محصولات ماسک و اسکراب صورت عنوان شده است. در این قسمت درباره اسکراب‌ها صحبت می‌کنیم. به جز مواردی که افراد پوست بسیار حساسی دارند، درباره پوست‌های معمولی می‌توان از اسکراب صورت، هفته‌ای دوبار استفاده کرد. افرادی که پوست‌های حساس دارند، این کار را باید یک بار در هفته انجام دهند. استفاده دو بار در هفته از اسکراب صورت، زمان لازم را برای از بین رفتن سلول‌های مرده پوست فراهم می‌کند. این محصولات موجب پاکسازی منافذ پوست شده و  نرمی و لطافت پوست را به سلول‌ها باز می‌گردانند.

هم محصولات ماسک و اسکراب صورت و هم محصولات لایه بردار پوست برای اعضای بدن، هرگونه آلودگی باقی مانده روی سطح پوست از جمله گرد و غبار و سلول‌های مرده را پاکسازی می‌کنند. به طور متناوب، پس از اینکه اسکراب صورت را استفاده کردید حتماً پوست حساس تری خواهید داشت. در این زمان لازم است از بهترین ماسک صورت استفاده کنید. انواع ماسک صورت در شکل‌های مختلف در بازار وجود دارند. حتی می‌توانید آن را در خانه تهیه کنید. ماسک صورت برای از بین بردن ناخالصی‌های روی پوست بسیار مناسب است.

بهترین ماسک و اسکراب صورت بهتر است که از روغن‌های طبیعی ترکیبات گیاهی تشکیل شده باشد، مواد شیمیایی حساسیت زا نداشته باشد و از همه مهمتر بتواند استرس و اضطراب پوست را کاهش دهد. برخی از این محصولات خاصیت آنتی اکسیدانی نیز دارند.

بهترین اسکراب صورت

چگونه و چه موقع از ماسک صورت استفاده کنید؟

پس از استفاده از یک اسکراب یا لایه بردار مناسب برای صورت حتماً باید از ماسک مناسب صورت استفاده کنید. توصیه می‌شود هفته یک یا دو بار از این محصولات برای تنظیم شرایط پوست استفاده نمایید. خرید بهترین ماسک صورت بسته به نوع پوست شما به صورت کاملاً شخصی باید انجام شود. برخی از انواع ماسک و اسکراب صورت طبق دستورالعمل مصرفی آن‌ها چند بار باید مورد استفاده قرار گیرند.

در مورد اینکه چه زمانی برای استفاده از ماسک صورت بهتر است باید گفت که بهترین زمان پس از تمیز کردن پوست صورت شما یا پس از استفاده از لایه بردارها می‌باشد. همانطور که قبلاً هم اشاره کردیم پوست پس از لایه برداری نسبت به مواد موجود در ماسک صورت می‌تواند بسیار حساس تر باشد. به این معنا که تنظیم شرایط پوست موثرتر خواهد بود. فرمولاسیونی که در انواع ماسک صورت وجود دارد اجازه می‌دهد که ترکیبات تا عمق بیشتری از اپیدرم پوست نفوذ کنند.

ماسک و اسکراب صورت هر دو به پاکسازی منافذ پوستی کمک کرده و از مسدود شدن آن‌ها جلوگیری می‌کند. این دو محصول، نقش تمیز کننده را برای پوست دارند.

در برخی منابع عنوان شده است که قبل از استفاده از کرم شبانه یا سرم تمیز کننده شبانه، ماسک صورت استفاده کنید؛ این کار باعث می‌شود عملکرد کرم‌ها برای شادابی پوست صورت بهتر باشد. وقتی این کار را انجام می‌دهید، زمانی که در خواب هستید، محصولات می‌توانند هیدراتاسیون سلول‌ها را انجام دهند و اثربخشی سرم یا کرم را تقویت کنند.

انواع ماسک و اسکراب صورت عملکرد متفاوتی دارند. هرکدام در پوست‌های مختلف، متفاوت اثر می‌گذارند و زمان بندی آن‌ها و روشی که باید استفاده کنید هم با هم فرق می‌کند. برای استفاده از بهترین ماسک صورت باید از مواد موثره آن اطلاع داشته باشید که نگرانی یا عارضه خاصی برای پوست شما ایجاد نکند. اگر در ترکیب ماسک صورت، روغن‌های طبیعی وجود داشته باشد، خاصیت تسکین دهندگی و آبرسانی خواهد داشت. معمولاً ماسک صورت که قبل از خواب استفاده می‌کنید نیاز به شستشو ندارد و تا صبح، صورت شما را تمیز نگه می‌دارد.

بهترین وقت استفاده از ماسک صورت

 نکاتی که در استفاده از ماسک و اسکراب صورت مهم هستند

اگر چه استفاده از ماسک و اسکراب صورت به سلامتی و شادابی پوست کمک می‌کند، اما همیشه نکات ریزی وجود دارد که باید به آن‌ها توجه کنید. این نکات باعث می‌شود اثر بخشی این محصولات روی پوست شما بیش تر و وسیع تر شود:

  •  همیشه قبل از استفاده از محصولات ماسک صورت یا اسکراب‌ها باید صورت خود را بشویید. کاملاً مطمئن شوید که آلودگی‌ها، چربی یا حتی مواد آرایشی روی صورت شما وجود ندارد.
  • برای اینکه از نفوذ مواد ماسک صورت یا اسکراب به داخل موهای خود جلوگیری کنید، حتماً از کلاه مخصوص استفاده کنید یا می‌توانید پارچه تعویض یا حوله روی سر خود ببندید.
  • برای استفاده از ماسک و اسکراب صورت، دستورالعمل‌های مصرف محصول را بخوانید. به زمانبندی هر محصول که ممکن است ۱۰، 20 یا 15دقیقه باشد دقت کنید. تصور نکنید اگر ماسک یا اسکراب را در مدت طولانی‌تر یا مدت کمتر از حد دستور داده شده استفاده کنید، برای پوست موثرتر است!
  • بهتر است ماسک و اسکراب را با انگشتان خود روی صورت بگذارید. اگر این کار باعث حساسیت شما می‌شود می توانید از قلم موهای آرایشی استفاده کنید. حتی می‌توانید قبل از اینکه آن را روی صورت بمالید، داخل یک کاسه آرایشی ریخته و با قلم مو آن را به هم بزنید و سپس روی صورت پهن کنید.
  • متخصصان پوست و زیبایی عقیده دارند که لازم نیست به صورت همیشگی از ماسک و اسکراب صورت استفاده کنید. اهمیتی ندارد که نوع پوست شما چیست و رنگ آن چگونه است؛ بهترین ماسک صورت برای دستیابی به پوست سالم و زیبا ضرورت دارد.
  • مواد موجود در ماسک و اسکراب به عمق بیشتری از پوست نفوذ می‌کنند و اثرگذاری بهتری دارند و این دقیقاً همان مکانیسمی است که بیشتر از عملکرد لوسیون‌ها مشاهده شده است.

نکات استفاده از ماسک صورت

آیا ماسک و اسکراب صورت به آکنه‌های پوستی کمک می‌کنند؟

یکی از سوالات رایج که مشتریان برای خرید ماسک و اسکراب صورت مطرح می‌کنند این است که آیا استفاده از این محصولات می‌تواند آکنه‌های پوستی را درمان کند یا خیر؟!

متخصصان در بخش تحقیقات زیبایی و پوست به این نتیجه رسیده‌اند که  علت ایجاد آکنه‌های پوستی، مسدود شدن مجراهایی است که چربی پوست را تنظیم می‌کنند. برای این افراد توصیه شده است قبل از استفاده از ماسک یا اسکراب حتماً از محصولات ضد آکنه پوستی استفاده کنند و جوش و آکنه‌هایی که قبلاً روی پوست وجود داشته را درمان نمایند. در مرحله بعدی می‌توانند از ماسک و اسکراب صورت استفاده کنند.

 آیا هنگام خرید ماسک و اسکراب صورت توجه کرده‌اید که این محصولات از چه ترکیبات و مواد اولیه‌ای تشکیل شده‌اند؟

این مسئله بسیار اهمیت دارد تا جایی که می‌تواند سلامت پوست شما را تحت تأثیر قرار دهد. این محصولات نباید هرگز برای پوست حساسیت ایجاد کنند یا واکنش‌های آلرژیک برای کل بدن داشته باشند. برخی از محصولات خاصیت آبرسانی دارند. برخی از انواع ماسک صورت، روغنی هستند و برای پوست‌های خاص تجویز می‌شوند. برای افرادی که پوست‌های حساس مستعد آکنه دارند، بهتر است از ماسک‌هایی استفاده کنند که اسیدهای آلفا و بتا هیدروکسی در ترکیب اولیه آن وجود داشته باشد. برای پوست‌های حساس، ماسک و اسکراب صورت حاوی ژل‌ها و روغن‌های گیاهی توصیه می‌شود.

افرادی که پوست آن‌ها به شدت جوش می‌زند یا دچار حساسیت‌های پوستی ناشی از عوامل بیرونی می‌شوند، بهتر است ماسک‌هایی استفاده کنند که ترکیبات آنتی اکسیدانی داخل آن وجود داشته باشد. همچنین این ماسک‌ها بهتر است که خاصیت روشن کننده نیز داشته باشند.

بسیار موثر خواهد بود اگر در میان شلوغی‌ها و ازدحام روزانه، در پایان روز، به صورت خود استراحت بدهید و از ماسک و اسکراب صورت استفاده کنید تا پوست شما شادابی و لطافت اولیه خود را پیدا کند.

ترکیبات ماسک صورت

سخن پایانی

در انتخاب بهترین ماسک و اسکراب صورت آزادی عمل دارید، اما باید توجه داشته باشید که استفاده از یک یا چند محصول صرفاً با تجویز پزشک یا با مشورت با دکتر داروساز امکان پذیر است. برخی افراد این سوال را می‌پرسند که آیا می‌توانند از چند ماسک متفاوت روی صورت استفاده کنند؟ پاسخ، مثبت است! در صورتی که مطمئن شوید هر ماسک بر روی قسمت خاصی از صورت قرار می‌گیرد و روی هم استفاده نمی‌شود، این کار هیچ ممنوعیتی ندارد.

برخی از انواع ماسک‌های صورت فرمولاسیونی بر اساس ذغال یا خاک رس دارند. این ماده می‌تواند منافذ پوستی را تمیز کند. توجه داشته باشید که اگر از این نوع ماسک و اسکراب صورت استفاده می‌کنید، موجب خشک شدن سطح پوست شما نشود.

برای خرید بهترین انواع ماسک صورت یا اسکراب می‌توانید محصولات داروخانه آنلاین نسخه اول را بررسی کنید و در صورت لزوم با دکتر داروخانه یا پزشک متخصص مشورت داشته باشید.

 

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محتواهای مربوط به این مقاله

انتخاب مسواک مناسب دندان شما

انتخاب مسواک مناسب دندان شما

انتخاب مسواک مناسب برای دندان اهمیت بسیار زیادی دارد و نقش مهمی در حفظ سلامت دهان و دندان ایفا می کند. انتخاب صحیح مسواک می تواند از بروز بیماری های لثه و پوسیدگی دندان پیشگیری کرده و در نتیجه به تقویت سلامت کلی بدن کمک شایانی نماید. انتخاب مسواک با اندازه، شکل و سفتی مناسب برای هر فرد، می تواند به تمیز کردن کامل و موثر دندان ها و لثه ها کمک کند. مسواک های با موهای نرم، به لثه ها آسیب نمی رسانند و در عین حال قادر به حذف پلاک و جرم دندانی هستند.

ادامه مطلب
درمان‌های خانگی برای کاهش حساسیت دندانی

درمان‌های خانگی برای کاهش حساسیت دندانی

انواع رو‌ش‌های خانگی برای کاهش حساسیت دندان وجود دارد. حساسیت دندان، یک مشکل شایع است که با استفاده از مسواک مناسب، خمیر دندان ضدحساسیت و روش‌های دندان پزشکی قابل کنترل است. در کنار این روش‌ها درمان‌های خانگی مانند استفاده از سیر، زردچوبه، محلول آب و نمک و… وجود دارد که با از بین بردن باکتری‌های دهان و همچنین کاهش التهاب لثه به رفع حساسیت دندانی کمک می‌کنند.

ادامه مطلب
خمیر دندان ضدحساسیت

خمیر دندان ضدحساسیت

خمیردندان‌های ضدحساسیت دارای ترکیباتی هستند که می‌توانند در کاهش حساسیت دندان‌ها نقش مهمی ایفا کنند. این محصولات حاوی مواد مسدودکننده‌ای هستند که قادرند مجاری میکروسکوپی موجود در دندان، که به بافت‌های حساس آن متصل می‌شوند، را مسدود کنند. این فرایند از انتقال محرک‌های دردناک مانند سرما، گرما یا اسیدهای موجود در غذاها و نوشیدنی‌ها به عصب دندان جلوگیری می‌کند. به این ترتیب، احساس درد و حساسیت دندان کاهش می‌یابد. با این وجود، باید توجه داشت که خمیردندان‌های ضدحساسیت تنها برای درمان حساسیت‌های خفیف تا متوسط دندان مناسب هستند و نمی‌توانند جایگزین درمان‌های پزشکی و تخصصی برای حساسیت‌های شدیدتر باشند. در مواردی که حساسیت دندان شدید است، ممکن است نیاز به درمان‌های پیشرفته‌تری مانند پر کردن، ترمیم یا روکش دندان باشد.

ادامه مطلب
خواص CAPRYLOYL SALICYLIC ACID چیست؟

خواص CAPRYLOYL SALICYLIC ACID چیست؟

امروزه انتخاب و خرید محصولات آرایشی و بهداشتی از بین ده ها یا صدها محصول مشابه (با برندها و سازنده های مختلف) که هر کدام ادعا ها و مزیت های خاصی را مطرح می کنند، بسیار دشوار شده است. یکی از راه های شناخت فرآورده ها و پی بردن به کیفیت آنها، آشنایی با ویژگی تک تک اجزای سازنده آن است. در این مقاله با یکی دیگر از مواد سازنده محصولات آرایشی و بهداشتی آشنا می شویم.

ادامه مطلب
سبد خرید