برای خرید کالا های سلامت در جشنواره زمستانه نسخه اول شرکت کنید.

مهم ترین مزایای استفاده از بالم لب چیست؟

چه فرقی می کند که سن شما چقدر است؛ داشتن لب های شاداب، موجب تغییر چهره شما و زیباتر شدن شما خواهد شد. لب های هر فرد در طول زندگی در معرض عوامل زیادی قرار می گیرد و پوست در این قسمت هرگز استراحت ندارد. هر چند وقت یک بار، ضرورت دارد که با مرطوب نگه داشتن آنها با استفاده از لوازم زیبایی و آرایشی، از ترک خوردن پوست لب جلوگیری کنید. رطوبت رسانی و نرمی لب نیز از دیگر عواملی است که برای بیشتر افراد جایگاه مهمی در زیبایی لب ها دارد. در این مقاله به بالم لب به عنوان رفع کننده خشکی و مرطوب کننده لب پرداخته شده است. مطالعه این مطلب می تواند به شما در انتخاب و چگونگی استفاده از این محصول کمک زیادی کند.
انواع بالم لب

ویژگی های بالم لب

بالم لب (Lip Balm) یکی از لوازم آرایشی لب می باشد که بیشتر، جنبه محافظت کنندگی و مراقبت کنندگی دارد. استفاده از این لوازم آرایشی محافظ برای پوست لب، مزایای زیادی را به همراه دارد. همانطور که می دانید تغییر شرایط محیطی، خشکی هوا، رطوبت کم و حتی سرمازدگی و وزش باد می تواند سلامت پوست لب را به شدت تهدید کند. به ویژه آن هایی که پوست خشک و لب های  ضخیم تری دارند، به شدت در معرض آسیب دیدگی در سرمای شدید قرار خواهند گرفت.

بالم لب چیست؟

استفاده از محصولات مراقبت از پوست در ناحیه لب ها می تواند اثرات منفی که شرایط محیطی به‌ دنبال دارد را حذف کند. اگر دقیقاً نمی دانید که بالم لب چیست و چگونه آن را استفاده کنید و چه مزایایی دارد، تا انتهای این مطلب ما را همراهی کنید و اطلاعات کامل تری را بدست آورید. این لوازم آرایشی و مراقبت کننده از پوست لب، جزو لوازمی است که باید در کیف دستی شما، همیشه همراه شما باشد. مخصوصاً اینکه اگر در فصل زمستان به سر ببرید؛ خشکی هوا و سرما، پوست لب های شما را تهدید می کند!

محصولات آرایشی زیبایی بالم لب این فرصت را به وجود می آورد که لب های براق تر داشته باشید و همچنین خاصیت مرطوب کنندگی برای لب ها ایجاد می کند. در ادامه، با مهمترین مزایای این ابزار کاربردی بیشتر آشنا می شویم.

 مهمترین مزایای بالم لب

بالم لب مزایا و ویژگی هایی دارد که می تواند به داشتن لب هایی نرم، براق و زیبا کمک کند. به نکاتی که در ادامه می آید با دقت توجه کنید تا بهتر با مزایای بالم لب آشنا شوید.

۱- داشتن لب های نرم تر

یکی از مهم ترین مزایای استفاده از لوازم زیبایی و آرایشی بالم لب این است که رطوبت کافی را به لب های شما می رساند و نقش تغذیه کنندگی هم ایفا می‌ کند. در این صورت، شما به راحتی می توانید در تمام فصول سال، لب های نرم تری داشته باشید. استفاده از بالم لب برای لب ها ۱۰۰ درصد به شما اطمینان می دهد که خشکی لب های شما برطرف شده است و همچنین با فراهم کردن بافت نرم تر، این زمینه را ایجاد می‌کند تا لوازم آرایشی لب نظیر مداد، خط لب و یا رژ لب را بهتر استفاده کنید. استفاده از بالم برای زیباتر شدن آرایش لب هم بسیار توصیه می شود.

۲- محافظت از سلول های پوست لب

همه سلول های پوستی در تمام قسمت های بدن در دوره رشد خود به صورت دوره ای در حال ریزش و نو شدن هستند. لب هم همین حالت را دارد. استفاده از بالم لب کمک می‌کند که بتوانید از پوست لب‌ ها به خوبی محافظت کنید. در طول شب، این لوازم آرایشی و زیبایی کمک می کند تا لب های شما نرم تر باشد و مرطوب تر بماند و در حالی که پوست های جدید، جایگزین پوست قدیمی می ‌شوند، به شادابی سلول های پوستی کمک می کند.

درست زمانی که نیازی به آرایش لب ها ندارید، استفاده از بالم لب می تواند نقش یک رژ لب کمرنگ را برای شما ایفا کند. شاید ترجیح می‌دهید زمانی که در منزل هستید، صرفاً لب های خود را مرطوب نگه دارید یا رنگ کم رنگی روی لب ها استفاده کنید. این دقیقاً همان مزیتی است که استفاده از بالم لب برای شما فراهم می آورد. حتی زمانی که تصمیم دارید آرایش ملایم تری داشته باشید، از این ابزار استفاده کنید.

۳- از دردناک شدن لب ها جلوگیری می کند

استفاده از بالم لب بهترین مزیت را برای سلامت لب های شما در پی دارد. اگر لب های خود را با استفاده از این ابزار آرایشی و زیبایی بپوشانید، از ایجاد شدن خشکی بی نهایت روی لب ها جلوگیری می کنید؛ خشکی شدید دقیقاً همان عاملی می تواند باشد که موجب دردناک شدن لب های شما شده است. هنگامی که لب های شما به طور پیوسته فرآیند هیدراتاسیون یا رطوبت کافی را در اختیار داشته باشد، هرگز دچار خشکی بیش از اندازه نمی شود. افرادی که به این مسئله اهمیت نمی‌ دهند و پوست لب های آن ها همیشه خشک است، ممکن است حتی با خونریزی لب مواجه باشند. این می ‌تواند به زیبایی آنها صدمه بزند و حتی در طولانی مدت، لب های آن ها دردناک خواهد شد. استفاده از بالم لب برای جلوگیری از این عوارض ناراحت کننده، توصیه شده است.

۴- کمک به زیباتر شدن رژ لب

استفاده از بالم لب، نه تنها برای سلامت پوست لب ها توصیه می شود بلکه جنبه زیبایی و آرایشی هم دارد. اگر شما قبل از استفاده از رژ لب، روی پوست لب های خود، بالم لب استفاده کنید، به عنوان زیر سازی مناسب برای رژ لب عمل می کند. این ابزار آرایشی، سطح لب های شما را صاف تر خواهد کرد و باعث می شود رژ لب، زیباتر به نظر برسد. وقتی بالم لب را استفاده می کنید، باید اجازه دهید تا خشک شود و سپس رژ لب را بزنید.

۵- سایر کاربردها و مزایای استفاده از بالم لب

علاوه بر چهار مزیتی که در بالا برای استفاده از بالم اشاره کردیم، مزایای بسیار دیگری نیز برای قسمت های دیگری از صورت هم شامل این لوازم زیبایی و آرایشی می ‌شود. برخی دیگر از مشکلات که برای پوست به وجود می آیند نظیر خشک شدن پوست اطراف بینی، می ‌تواند با استفاده از بالم برطرف شود. فقط کافیست اندکی از آن را روی پوست خشک شده در ناحیه بینی بزنید. حتی اگر اطراف لب های شما خشکی زده است، بالم لب را استفاده کنید. بالم، یک حالت معجزه آسا برای شادابی و لطافت پوست شما ایجاد می کند و ظاهری زیبا به آن می‌ بخشد.

چرا رطوبت رسانی یا هیدراتاسیون لب ها اهمیت دارد؟

یکی از مهمترین دلایلی که استفاده از بالم لب را توجیه می ‌کند، فرآیند رطوبت رسانی یا هیدراتاسیون لب ها است. خشک شدن لب ها همواره ناراحت کننده است. مهم نیست که جنس لب های شما چگونه است، واقعیت این است که لب ها در هر دقیقه، در معرض عناصر بیرونی قرار می گیرند. گرمای شدید، آفتاب، هوای خشک و آلاینده ‌های محیطی، مواردی هستند که به تدریج، پوست لب ها را تخریب می کنند و برخی از این شرایط طاقت فرسا و شدید هستند.

به همین دلیل است که افراد باید برای داشتن لب های شاداب تر و جذاب تر و بدون چین و چروک یا ترک خوردگی، به سلامت و مراقبت از لب های خود بسیار اهمیت دهند. حتی اگر توصیه های دیگران را درباره مراقبت از پوست لب های خود را نادید گرفته اید و از این مسئله غافل شده اید، اکنون زمان آن رسیده است که نسبت به این مسئله مهم، دید متفاوتی داشته باشید. چند دلیل مهم وجود دارد که شما را توجیه می کند، رطوبت رسانی به لب ها را با استفاده از بالم لب انجام دهید.

۱- بالم لب از ترک خوردگی جلوگیری می کند

اولین و مهم ترین دلیلی که شما را توجیه می کند به رطوبت رسانی لب های خود اهمیت بدهید، جلوگیری از ترک خوردگی پوست لب است. لب های هر فرد در طول زندگی در معرض مسائل زیادی قرار می گیرد و پوست در این قسمت هرگز استراحت ندارد؛ به این مفهوم که همیشه در معرض شرایط بیرونی قرار می گیرد. هر چند وقت یک بار، ضرورت دارد که با مرطوب نگه داشتن آنها با استفاده از لوازم زیبایی و آرایشی، از ترک خوردن پوست لب جلوگیری کنید. فرایند هیدراسیون به لب ها کمک می ‌کند تا دچار خونریزی نشوند.

۲- لب های شاداب تر، سالم تر و جوان تر داشته باشید

هیچ اهمیتی ندارد که سن شما چقدر است؛ داشتن لب های زیباتر و شاداب تر، موجب تغییر چهره شما و زیباتر شدن شما خواهد شد. اگر وقت و فرصت کافی بگذارید و از پوست لب های خود محافظت کنید، طولی نمی کشد که چین و چروک های پوست لب شما برطرف می شوند و احساس خوشایندی خواهید داشت. با استفاده از بالم لب شفافیت مناسبی را روی پوست لب ‌ها به وجود می آورید و سالم تر و جذاب تر به نظر می رسید.

یکی از مهمترین چالش هایی که هر فرد ممکن است با آن برخورد کند، اما چندان به آن توجه نداشته باشد. خیس کردن مداوم پوست لب ها با بزاق دهان است که این کار به شدت می تواند سلامت لب ها را به خطر بیاندازد. بزاق دهان در اثر تماس با هوا به سرعت خشک می شود و این کار رطوبت موجود روی پوست لب را از بین می برد.

زمانی که لب های شما خشک باشند و شما با بزاق دهان این کار را انجام دهید و آن ها را خیس کنید، بیشتر از قبل به لب های خود صدمه می زنید. چرا که این رطوبت پایدار نیست. اما اگر از بالم لب استفاده کنید، همواره رطوبت دائمی روی لب های شما باقی می‌ ماند و نیازی به تجدید آن نیست. مگر آن که در چند دوره از روی لب های شما پاک شده باشد.

سخن پایانی

استفاده از بالم لب می تواند تا حدودی نقش لایه بردار را نیز ایفا کند. بالم با جمع آوری سلول های مرده پوست، موجب شادابی و زیبایی لب ها می‌شود. فراموش نکنید که به شدت نیاز دارید در طول فصل زمستان از لب های خود مراقبت کنید. سعی کنید از مواد آرایشی استفاده کنید که رطوبت کافی را در اختیار لب های شما قرار می دهد.

اگر تجربه ای در خرید لوازم بالم لب ندارید از دکتر داروساز در داروخانه در قسمت لوازم آرایشی و محصولات مراقبت از پوست راهنمایی بخواهید. ما در “داروخانه انلاین نسخه اول” این امکان را برای شما فراهم کرده ایم.

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

شماره تلفن شما منتشر نخواهد شد. ما از این طریق شما رو به محض دریافت پاسخ مطلع می‌کنیم.
بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محتواهای مربوط به این مقاله

نخل اره ای (Saw Palmetto) چیست و چه خواصی دارد

نخل اره ای (Saw Palmetto) چیست و چه خواصی دارد

نخل اره ای یا ساوپالمتو یک درخت نخل کوتاه، بومی مناطق جنوب شرقی آمریکای شمالی است. نخل اره ای برای درمان بزرگی پروستات، بهبود عملکرد دستگاه ادراری و افزایش رشد مو استفاده می‌شود. برخی نیز از مکمل این گیاه برای تقویت میل جنسی، افزایش باروری و کاهش التهاب استفاده می‌کنند و نتایج آخرین تحقیقات اثرات ضد سرطانی آن را تایید کرده‌اند.

ادامه مطلب
انتخاب مسواک مناسب دندان شما

انتخاب مسواک مناسب دندان شما

انتخاب مسواک مناسب برای دندان اهمیت بسیار زیادی دارد و نقش مهمی در حفظ سلامت دهان و دندان ایفا می کند. انتخاب صحیح مسواک می تواند از بروز بیماری های لثه و پوسیدگی دندان پیشگیری کرده و در نتیجه به تقویت سلامت کلی بدن کمک شایانی نماید. انتخاب مسواک با اندازه، شکل و سفتی مناسب برای هر فرد، می تواند به تمیز کردن کامل و موثر دندان ها و لثه ها کمک کند. مسواک های با موهای نرم، به لثه ها آسیب نمی رسانند و در عین حال قادر به حذف پلاک و جرم دندانی هستند.

ادامه مطلب
درمان‌های خانگی برای کاهش حساسیت دندانی

درمان‌های خانگی برای کاهش حساسیت دندانی

انواع رو‌ش‌های خانگی برای کاهش حساسیت دندان وجود دارد. حساسیت دندان، یک مشکل شایع است که با استفاده از مسواک مناسب، خمیر دندان ضدحساسیت و روش‌های دندان پزشکی قابل کنترل است. در کنار این روش‌ها درمان‌های خانگی مانند استفاده از سیر، زردچوبه، محلول آب و نمک و… وجود دارد که با از بین بردن باکتری‌های دهان و همچنین کاهش التهاب لثه به رفع حساسیت دندانی کمک می‌کنند.

ادامه مطلب
خمیر دندان ضدحساسیت

خمیر دندان ضدحساسیت

خمیردندان‌های ضدحساسیت دارای ترکیباتی هستند که می‌توانند در کاهش حساسیت دندان‌ها نقش مهمی ایفا کنند. این محصولات حاوی مواد مسدودکننده‌ای هستند که قادرند مجاری میکروسکوپی موجود در دندان، که به بافت‌های حساس آن متصل می‌شوند، را مسدود کنند. این فرایند از انتقال محرک‌های دردناک مانند سرما، گرما یا اسیدهای موجود در غذاها و نوشیدنی‌ها به عصب دندان جلوگیری می‌کند. به این ترتیب، احساس درد و حساسیت دندان کاهش می‌یابد. با این وجود، باید توجه داشت که خمیردندان‌های ضدحساسیت تنها برای درمان حساسیت‌های خفیف تا متوسط دندان مناسب هستند و نمی‌توانند جایگزین درمان‌های پزشکی و تخصصی برای حساسیت‌های شدیدتر باشند. در مواردی که حساسیت دندان شدید است، ممکن است نیاز به درمان‌های پیشرفته‌تری مانند پر کردن، ترمیم یا روکش دندان باشد.

ادامه مطلب
سبد خرید