برای خرید کالا های سلامت در جشنواره زمستانه نسخه اول شرکت کنید.

نکاتی که برای استفاده از پنکیک آرایشی باید بدانید

ایجاد سایه ی روشن و تیره، یکی از تکنیک های آرایشی است که باعث می شود چهره شما بسیار متغیر به نظر برسد. برای ایجاد این تفاوت و گریم چهره استفاده از پنکیک آرایشی پیشنهاد می شود. پنکیک یکی از ابزارهای آرایشی پر طرفدار به ویژه در بین افراد با پوست چرب است. زیرا پوشش دهی بالا و یکنواخت شدن ناهمواری ها را در پی دارد. همچنین می تواند مانع از براقی و چرب نشان دادن پوست می شود. در این مقاله به معرفی پنکیک و نحوه استفاده از آن پرداختیم. با مطالعه این مطلب می توانید زیبایی و خاص بودن را تجربه کنید.
پنکیک آرایش صورت

مشخصات پنکیک آرایشی

پنکیک آرایشی نوعی از محبوب ترین لوازم آرایشی پایه با خاصیت ظاهری غلیظ، سنگین، روغنی و موم مانند است که پوشش زیادی را روی صورت فراهم می کند. پنکیک، در واقع پوشش بسیار بیشتری نسبت به آرایش های معمولی با استفاده از انواع کرم های آرایشی را فراهم می کند. بنابراین اغلب فقط برای اجراهای نمایش تئاتر توسط افرادی که قصد دارند در صحنه نمایش ظاهر شوند، مانند مدل ها و بازیگران قابل استفاده است.

هدف از استفاده ی پنکیک

هدف از آرایش صورت با پنکیک، تهیه یک لایه بی نقص و مات است که از دور دیده می شود. اما از آنجا که باعث ایجاد ویژگی ضد آب روی صورت می گردد، می تواند برای افرادی با پوست بسیار چرب نیز استفاده شود. پنکیک آرایشی تحت تأثیر عرق، پاک نمی شود. استفاده از انواع آن ها در آرایش روزانه هم متداول است اما با درجه پوشش دهی و ضد تعریق متوسط، به گونه ای که خانم ها می توانند به راحتی از آن استفاده کنند.

تکنیک ها و روش های مناسب استفاده از پنکیک آرایشی

مرحله اول:

اسفنج یا پد آرایشی خود را مرطوب کنید. پنکیک آرایشی باید با یک رطوبت اندک و با کمک اسفنج متراکم استفاده شود. نکته جالب در مورد پنکیک های آرایشی این است که می توانید با اضافه کردن آب کمتر یا بیشتر، میزان پوشش دلخواه را روی صورت کنترل کنید. (آب کمتر به معنای آرایش غلیظ تر و پوشش سنگین تر است).

برای پوشاندن منظم توسط پنکیک، اسفنج را با آب خیس کنید و سپس آب اضافی آن را بگیرید تا اسفنج مرطوب بماند. برای پوشاندن سبک تر صورت با پنکیک آرایشی، اسفنج را خیس کنید و سپس آن را ملایم فشار دهید تا رطوبت در بافت آن وجود بماند.

در حالی که استفاده از آب بیشتر، به شما امکان می دهد پوشش پنکیک را نازک تر کنید. استفاده از آب زیاد می تواند یک سطح ناهموارتر به وجود بیاورد و رگه هایی را ایجاد کند. از آنجا که آرایش با پنکیک می تواند چنین پوشش سنگینی را فراهم کند، در واقع می توانید از سایه ای استفاده کنید که دو یا سه سایه از پوست شما سبک تر است.

مرحله دوم:

اسفنج را درون پنکیک آرایشی مالش دهید. از یک فشار ملایم استفاده کنید تا یک طرف اسفنج را با پنکیک بپوشانید. برای ایجاد پوشش سبک تر، از هیچ فشار اضافی استفاده نکنید: وزن آب باعث می شود که اسفنج به اندازه کافی با پنکیک تماس داشته باشد.

پنکیک را روی صورت خود بمالید. با مقدار پنکیکی که روی اسفنج دارید، برای آرایش صورت خود استفاده کنید. قبل از اینکه اسفنج را دوباره روی پنکیک مالش دهید سعی کنید بیش از حد ممکن، صورت خود را پوشش دهید. پس از اتمام کار، دوباره اسفنج را درون پنکیک مالیده و به پوشاندن صورت خود ادامه دهید. پنکیک را روی صورت، گونه ها، بینی، پیشانی و حتی پلک های خود استفاده کنید. اگر از سایه ای ضخیم و متفاوت با سایه پوست طبیعی خود استفاده می کنید، حتی در پشت گوش خود و تمام گلو و گردن خود را نیز بپوشانید. این حالت برای استفاده از پنکیک آرایشی برای آرایش مراسم و آرایش عروس نیز مناسب است.

هنگامی که صورت خود را با پنکیک پوشاندید، آب اضافی را از اسفنج فشار دهید و آن را به طرف تمیزتر بچرخانید و سپس به ترکیب کردن ادامه دهید. برای مخلوط کردن پنکینک های آرایشی روی پوست خود از فشار ملایم استفاده کنید. نواحی بین چشم و گوشه بینی، دهان و چشم خود را فراموش نکنید. هنگام ترکیب کردن روی پوست، بر روی ایجاد یک پوشش صحیح و از بین بردن رگه ها تمرکز داشته باشید.

مرحله سوم:

اجازه دهید آثار پنکیک آرایشی خشک شود. پس از پایان ترکیب کردن پنکیک، چند لحظه به آن فرصت بدهید تا خشک شود. اگر می خواهید پوشش سبک تری داشته باشید، چهره خود را در حالی که هنوز مرطوب است با پارچه ای تمیز کنید تا آرایش و آب اضافی را جذب کند.

مرحله چهارم:

از پودر آرایشی روی صورت خود استفاده کنید. از قلم مو یا اسفنج تمیز برای این کار استفاده کنید تا یک لایه نازک تر از پودر آرایشی زیر زمینه را روی لایه فوقانی پنکیک آرایشی بمالید. قبل از استفاده از پودر، پنکیک را کاملاً خشک کنید.

استفاده از پنکیک آرایشی به همراه سایه های تیره و روشن روی پوست

ایجاد سایه روشن و تیره، یکی از تکنیک های آرایشی است که باعث می شود چهره شما بسیار متغیر به نظر برسد. کانتورینگ، روشی برای استفاده از آرایش تیره تر و سبک تر در نواحی مختلف صورت شما به منظور برجسته کردن و تمرکز بر ویژگی های خاص چهره است.  آرایش تیره تر در زیر گونه های شما سبب می شود تا صورت شما بلندتر و باریک تر به نظر برسد. در حالی که آرایش سبک تر در بالای گونه ها اجرا می شود تا جذاب تر به نظر برسید. همچنین آرایش تیره تر روی استخوان فک شما، صورت را باریک تر نشان می دهد. این روش برای باریک تر شدن بینی نیز مناسب است.

۱- انتخاب سایه ها برای استفاده روی پنکیک آرایشی

سایه های آرایشی مورد نظر خود را انتخاب کنید. روند استفاده از پنکیک آرایشی کانتور شده همانند کرم پایه معمولی است. با این تفاوت که فقط شما از چندین رنگ برای برجسته سازی و سایه زدن در قسمت های مختلف صورت استفاده می کنید. برای آرایش منظم با پنکیک (که با رنگ پوست شما مطابقت دارد)، یک پنکیک هم برای برجسته سازی و یک پنکیک برای سایه های تیره تر نیاز دارید. هنگامی که کرم زیرسازی آرایشی را انتخاب می کنید، اطمینان حاصل کنید که با رنگ پوست شما مطابقت دارند.

به عنوان مثال، اگر شما یک تم صورتی دارید و از یک پایه خنک و خنثی استفاده می کنید، روی پوست شما با ظاهر زرد دیده می شود. برای هایلایت، یک پنکیک آرایشی انتخاب کنید که سبک تر از پنکیک معمولی باشد. اگر می خواهید پنکیک ها، لکه های قرمز یا تیره را نیز بپوشانند، سایه سبز تیره یا روشن را انتخاب کنید.

۲- قبل از استفاده از پنکیک آرایشی، صورت خود را بشویید تا مرطوب باشد

صورت خود را با پاک کننده ملایم بشویید تا چربی ها، عرق و کثیفی پوست از بین برود. صورت خود را خشک کنید و از مرطوب کننده یا تونر بدون روغن استفاده کنید. بگذارید مرطوب کننده حدود پنج دقیقه جذب شود. در صورت وجود آب، روغن، کثیفی یا عرق روی صورت شما، پنکیک آرایشی به درستی به پوست شما نمی چسبد.

۳- استفاده از سایه های روشن و تیره

برای برجسته کردن گونه های خود از کانتور یا تکنیک سایه زدن استفاده کنید. اگر می خواهید چهره تان باریک تر به نظر برسد و گونه های برجسته تر داشته باشید، سایه ها را روی صورت، بعد از پنکیک آرایشی استفاده کنید. به یاد داشته باشید هنگامی که مشغول آرایش با پنکیک هستید، باید کمی سریع تر از آنچه که با آرایش معمولی کار می کنید، عمل کنید. زیرا وقتی تمام آرایش را به کار بردید، باید همه چیز را با هم ترکیب کنید. با استفاده از یک اسفنج آرایشی نازک که هنوز رطوبت دارد، مراحل زیر را دنبال کنید:

  • یک خط نازک از پنکیک هایلایت را بالاتر از گونه، از وسط گونه تا مکانی که خط ابروی شما به پایان می رسد، بکشید.
  • یک خط پهنای پنکیک تیره تر را از زیر گونه، از کنار گوش به سمت گوشه دهان بکشید.
  • برای هر رنگ حتماً از اسفنج جداگانه استفاده کنید.
  • از قسمت زیرین فک پایینی هم باید یک خط هایلات بکشید. این کار باعث می شود تا نمای برجسته ای را روی خط چانه ایجاد کنید.
  • با پنکیک تیره تر و اسفنج مرطوب، خط چانه را ادامه دهید. برای اینکه چانه شما باریک تر به نظر برسد، هنگام نزدیک شدن به ناحیه اصلی چانه، آرایش را مرتب کنید تا خط منحنی چانه از بین نرود. برای پنهان کردن چربی اضافی در زیر چانه، با پنکیک آرایشی نیز فک را در زیر چانه خود پر کنید.

۴- پنکیک آرایشی و سایه روی بینی

با استفاده از تکنیک سایه روی پنکیک آرایشی، بینی خود را باریک تر جلوه دهید. یک خط پنکیک هایلایت را در وسط مرکز بینی خود، از بین ابروها، مستقیم تا پایین بینی بمالید. با پنکیک تیره تر، خطی را از هر طرف مرکز بینی خود بکشید؛ از انتهای داخلی هر ابرو تا انتهای نوک بینی.

۵-استفاده از پنکیک آرایشی و سایه روی پیشانی

پیشانی خود را برجسته تر و درخشان تر آرایش کنید. با پنکیک تیره تر، خط نازک آرایشی را روی پیشانی خود، درست زیر خط موها بکشید. خط را در قسمت بالاتر از منحنی ابروهای خود، کمی ضخیم تر، ادامه دهید.

۶-ترکیب کردن پنکیک آرایشی با هایلایت ها

پنکیک و پودر آرایشی معمولی را با اسفنج یا پد، استفاده کنید. یک اسفنج آرایشی معمولی (نه نازک) را مرطوب کنید تا پنکیک آرایشی را در قسمت های باقیمانده صورت خود بکشید، جایی که شما از کانتور یا سایه هایلایت استفاده نکرده اید. پس از اتمام کار، اسفنج را بردارید و بلافاصله ترکیب کردن آرایش را شروع کنید تا خطوط خشن، لکه های ناهموار یا تغییرات شدید رنگ، در صورت شما وجود نداشته باشد.

از پودر آرایشی استفاده کنید. بعد از اینکه سه رنگ را با هم مخلوط کردید، اجازه دهید تا پنکیک آرایشی خشک شود و سپس یک پودر آرایشی را از بالا روی صورت بمالید. از برس یا اسفنج برای مخلوط کردن پودر نیز استفاده کنید. هنگام استفاده از پودر، ابتدا آن را درون ظرف، تکان دهید، سپس پودر را بیرون بیاورید. به این ترتیب، شما مقدار زیادی از آن را به یک باره استفاده نمی کنید.

منبع:

https://www.wikihow.com/Apply-Pancake-Makeup#:~:text=With%20the%20amount%20of%20pancake,%2C%20forehead%2C%20and%20even%20eyelids

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

شماره تلفن شما منتشر نخواهد شد. ما از این طریق شما رو به محض دریافت پاسخ مطلع می‌کنیم.
بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محتواهای مربوط به این مقاله

نخل اره ای (Saw Palmetto) چیست و چه خواصی دارد

نخل اره ای (Saw Palmetto) چیست و چه خواصی دارد

نخل اره ای یا ساوپالمتو یک درخت نخل کوتاه، بومی مناطق جنوب شرقی آمریکای شمالی است. نخل اره ای برای درمان بزرگی پروستات، بهبود عملکرد دستگاه ادراری و افزایش رشد مو استفاده می‌شود. برخی نیز از مکمل این گیاه برای تقویت میل جنسی، افزایش باروری و کاهش التهاب استفاده می‌کنند و نتایج آخرین تحقیقات اثرات ضد سرطانی آن را تایید کرده‌اند.

ادامه مطلب
انتخاب مسواک مناسب دندان شما

انتخاب مسواک مناسب دندان شما

انتخاب مسواک مناسب برای دندان اهمیت بسیار زیادی دارد و نقش مهمی در حفظ سلامت دهان و دندان ایفا می کند. انتخاب صحیح مسواک می تواند از بروز بیماری های لثه و پوسیدگی دندان پیشگیری کرده و در نتیجه به تقویت سلامت کلی بدن کمک شایانی نماید. انتخاب مسواک با اندازه، شکل و سفتی مناسب برای هر فرد، می تواند به تمیز کردن کامل و موثر دندان ها و لثه ها کمک کند. مسواک های با موهای نرم، به لثه ها آسیب نمی رسانند و در عین حال قادر به حذف پلاک و جرم دندانی هستند.

ادامه مطلب
درمان‌های خانگی برای کاهش حساسیت دندانی

درمان‌های خانگی برای کاهش حساسیت دندانی

انواع رو‌ش‌های خانگی برای کاهش حساسیت دندان وجود دارد. حساسیت دندان، یک مشکل شایع است که با استفاده از مسواک مناسب، خمیر دندان ضدحساسیت و روش‌های دندان پزشکی قابل کنترل است. در کنار این روش‌ها درمان‌های خانگی مانند استفاده از سیر، زردچوبه، محلول آب و نمک و… وجود دارد که با از بین بردن باکتری‌های دهان و همچنین کاهش التهاب لثه به رفع حساسیت دندانی کمک می‌کنند.

ادامه مطلب
خمیر دندان ضدحساسیت

خمیر دندان ضدحساسیت

خمیردندان‌های ضدحساسیت دارای ترکیباتی هستند که می‌توانند در کاهش حساسیت دندان‌ها نقش مهمی ایفا کنند. این محصولات حاوی مواد مسدودکننده‌ای هستند که قادرند مجاری میکروسکوپی موجود در دندان، که به بافت‌های حساس آن متصل می‌شوند، را مسدود کنند. این فرایند از انتقال محرک‌های دردناک مانند سرما، گرما یا اسیدهای موجود در غذاها و نوشیدنی‌ها به عصب دندان جلوگیری می‌کند. به این ترتیب، احساس درد و حساسیت دندان کاهش می‌یابد. با این وجود، باید توجه داشت که خمیردندان‌های ضدحساسیت تنها برای درمان حساسیت‌های خفیف تا متوسط دندان مناسب هستند و نمی‌توانند جایگزین درمان‌های پزشکی و تخصصی برای حساسیت‌های شدیدتر باشند. در مواردی که حساسیت دندان شدید است، ممکن است نیاز به درمان‌های پیشرفته‌تری مانند پر کردن، ترمیم یا روکش دندان باشد.

ادامه مطلب
سبد خرید