برای خرید کالا های سلامت در جشنواره زمستانه نسخه اول شرکت کنید.

پوست خشک و پوست کم آب

مردم اغلب داشتن پوست خشک را با داشتن پوست کم ‌آب اشتباه می‌گیرند. پوست خشک یکی از انواع پوست است. به طور کلی چهار نوع پوست مختلف وجود دارد که شامل معمولی، خشک، ترکیبی و چرب هستند. پوست خشک فاقد روغن طبیعی است. عدم تولید چربی باعث می‌شود که پوست توانایی خود را برای حفظ رطوبت، از دست بدهد که منجر به خشکی پوست می‌شود. پوست کم آب یا پوست دهیدراته، وضعیتی است که به دلیل وجود نداشتن مایعات کافی در بدن رخ می‌دهد و برای همه انواع پوست می تواند اتفاق بیفتد. در این مقاله راهکارها و محصولات موثر برای نگه داری و مراقبت از پوست خشک و کم آب بررسی می‌شوند.
پوست خشک

چه چیزی پوست خشک را از پوست کم‌ آب متمایز می‌کند؟

پوست خشک و پوست کم آب دو واژه‌ای است که معمولاً به جای هم استفاده می‌شوند. مردم اغلب داشتن پوست خشک را با داشتن پوست کم ‌آب اشتباه می‌گیرند. پوست خشک یکی از انواع پوست است؛ به طور کلی چهار نوع پوست مختلف وجود دارد که شامل معمولی، خشک، ترکیبی و چرب هستند. اگرچه شما معمولاً از بدو تولد یک نوع پوست دارید، اما با افزایش سن و فصل تغییر می‌کند. وقتی پوست خشکی دارید، غدد چربی شما به اندازه کافی روغن طبیعی تولید نمی‌کنند.

پوست خشک فاقد روغن طبیعی است. عدم تولید چربی باعث می‌شود که پوست توانایی خود را برای حفظ رطوبت، از دست بدهد که منجر به خشکی پوست می‌شود. بدون لایه‌ای ضخیم از روغن‌های محافظ، سد پوستی نیز بیشتر مستعد ناراحتی و آسیب است. برای انجام بهترین عملکرد، پوست شما به تعادل مناسب سبوم نیاز دارد. روغن به پوست کمک می‌کند رطوبت را حفظ کند و آن را ابریشمی و صاف نگه دارد.

پوست کم آب یا پوست دهیدراته، وضعیتی است که به دلیل وجود نداشتن مایعات کافی در بدن رخ می‌دهد. تعریق بیش از حد ناشی از فعالیت یا وضعیت پزشکی معروف به هیپرهیدروزیس، از دست دادن مایعات از طریق اسهال، تب، آفتاب سوختگی یا گرمازدگی، ابتلا به دیابت، استفاده از آنتی هیستامین‌ها یا ملین‌ها که باعث عدم تعادل مایعات می‌شوند از عوامل کم‌آبی پوست هستند.

پوست خشک پوست کم آب

چه عواملی سبب خشکی پوست می‌شوند؟

گاهی اوقات، به دلیل شرایط محیطی و عادت‌های زندگی ناسالم پوست شما چری خود را از دست می‌دهد و یک پوست خشکی را برای شما فراهم می‌کنند که مانند گذشته از لطافت و نرمی برخوردار نخواهد بود. ناهنجاری‌های هورمونی که در دوران یائسگی برای بانوان رخ می‌دهد یکی از عواملی است که سبب خشکی پوست می‌شود. همچنین رفتارهای روزمره مانند استفاده بیش از حد از مواد ساینده، صابون‌ها یا مواد شوینده و همچنین حمام کردن زیاد نیز پوستی خشک برای شما ایجاد خواهند کرد. سن، مشکلات پوستی خاص از جمله درماتیت، گرسنگی و کاهش وزن، سایر بیماری‌ها شامل کم‌کاری تیروئید یا بیماری مزمن کلیوی، نیز از دیگر عوامل خشکی پوست می‌باشد.

 

تست پینچ برای تشخیص رطوبت پوست

تست پینچ پوست کم آباگر بین خشک بودن یا کم آب بودن پوست خود شک دارید و می‌خواهید برای درمان و استفاده از محصولات آرایشی بهداشتی نوع مشکل پوست را تشخیص دهید می‌توانید از تست پینچ استفاده کنید. شما می‌توانید با یک تست ساده پینچ، میزان رطوبت پوست خود را در خانه بررسی کنید. برای انجام این تست ابتدا کمی از پوست خود را از ناحیه گونه به آرامی فشار دهید. پس از کاهش فشار باید پوست شما باید به شکل سابق خود باز گردد. هرگونه چین و چروک پس از قطع فشار نشان دهنده کم‌آبی پوست می‌باشد.

 

 

از چه محصولاتی برای درمان پوست خشک می‌توان استفاده کرد؟

تمرکز بر راه حل‌هایی که برای جبران، کمبود طبیعی روغن پوست مفید هستند برای برای مراقبت از پوست خشک ضروری است. برای افرادی که انواع پوست خشک دارند، مراقبت از پوست مبتنی بر روغن، یک گزینه فوق العاده است. ترکیب روغن‌های گیاهی مناسب می‌تواند با جایگزین کردن سبومی که پوست شما تولید نمی‌کند، به طور قابل توجهی پوست خشک و پوسته پوسته را بهبود بخشد.

در زیر برخی از بهترین روغن های گیاهی برای پوست‌های خشک آورده شده است:

روغن جوجوبا:

جوجوبا یک روغن عالی برای صورت است؛ زیرا ساختار مولکولی دارد که شبیه سبوم طبیعی پوست شما است. از هیدراتاسیون، ترمیم تعادل و تقویت سد محافظ پوست پشتیبانی می‌کند.

آووکادو برای پوست خشک

روغن آووکادو:

آووکادو سرشار از خواص ضد التهابی، نرم کننده و آنتی اکسیدانی است، روغن آووکادو خاصیت آبرسانی دارد و از آسیب رادیکال‌های آزاد، به پوست جلوگیری می‎کند.

 

گل رز برای پوست خشک

 گل رز:

گل رز سرشار از اسیدهای چرب امگا 6 و امگا 3 است؛ به دلیل توانایی آن در مرطوب کردن و ترمیم پوست‌های خشک، تحریک شده و آسیب‌دیده ارزشمند است. علاوه بر این، به سرعت جذب پوست می‌شود و سدی را تشکیل می‌دهد که از از دست دادن رطوبت جلوگیری می‌کند.

علاوه بر این موارد گفته شده، بسیار مهم است که از لوازم آرایشی با مواد قوی که رطوبت و چربی پوست را از بین می برند و آن را سفت، پوسته پوسته و خشک می کنند، دوری کنید. برای مثال پراکسید بنزویل، اسید سالیسیلات، الکل، ویکان زل، لوریل سولفات سدیم 

معرفی راه‌های درمان پوست کم آب و آبرسانی پوست


کلید درمان پوست دهیدراته، استفاده از لوازم آرایشی برای پوست‌های کم آب است که حاوی مواد شیمیایی جایگزین محتوای آب پوست هستند. اسید هیالورونیک بهترین درمان برای کم آبی بدن است. ظرفیت آن برای ذخیره 1000 برابر وزن خود در هیدراتاسیون به پوست اجازه می‌دهد تا رطوبت زیادی را جذب کند. اسید هیالورونیک یک جزء مرطوب کننده است که رطوبت را از هوا به درون پوست جذب می‌کند تا سلول‌ها آبرسانی و حجیم کند.

ساده‌ترین روش برای رفع پوست کم آب، استفاده از سرم حاوی اسید هیالورونیک است؛ زیرا سرم‌ها بلافاصله و عمیقا جذب پوست می‌شوند. سرم آبرسان هیالورونیک برای پوست‌هایی که نیاز به آبرسانی دارند، توصیه می‌شود. این سرم بر پایه آب، بهترین آبرسان برای پوست شماست. سرم هیالورونیک هیدراتین با عملکرد سه گانه هیالورونیک اسید، آبرسانی را تنها در دو ساعت 25 درصد افزایش می دهد. آلوئه ورا، نیاسینامید (ویتامینB3) و آلانتوئین دیگر مواد موجود در سرم هستند که به آبرسانی پوست و تقویت سد پوستی کمک می‌کنند.

سخن پایانی

برای حفظ رطوبت و دستیابی به فواید بهینه، سرم آبرسان که مرطوب کننده نیست، باید بعد از مرطوب کننده یا روغن صورت استفاده شود. استفاده از محصولات مناسب پوست دهیدراته به سادگی یکی از جنبه های مبارزه با کم آبی بدن است. همچنین ممکن است نیاز داشته باشید که روش زندگی خود را برای بهترین نتایج تغییر دهید. به عنوان مثال، وعده‌های غذایی حاوی مقدار زیادی آب و کمتر از غذاهای شور مصرف کنید (نمک باعث کم آبی پوست می‌شود).

اسید اسید هیالورونیک پوست کم آب

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

شماره تلفن شما منتشر نخواهد شد. ما از این طریق شما رو به محض دریافت پاسخ مطلع می‌کنیم.
بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محتواهای مربوط به این مقاله

نخل اره ای (Saw Palmetto) چیست و چه خواصی دارد

نخل اره ای (Saw Palmetto) چیست و چه خواصی دارد

نخل اره ای یا ساوپالمتو یک درخت نخل کوتاه، بومی مناطق جنوب شرقی آمریکای شمالی است. نخل اره ای برای درمان بزرگی پروستات، بهبود عملکرد دستگاه ادراری و افزایش رشد مو استفاده می‌شود. برخی نیز از مکمل این گیاه برای تقویت میل جنسی، افزایش باروری و کاهش التهاب استفاده می‌کنند و نتایج آخرین تحقیقات اثرات ضد سرطانی آن را تایید کرده‌اند.

ادامه مطلب
انتخاب مسواک مناسب دندان شما

انتخاب مسواک مناسب دندان شما

انتخاب مسواک مناسب برای دندان اهمیت بسیار زیادی دارد و نقش مهمی در حفظ سلامت دهان و دندان ایفا می کند. انتخاب صحیح مسواک می تواند از بروز بیماری های لثه و پوسیدگی دندان پیشگیری کرده و در نتیجه به تقویت سلامت کلی بدن کمک شایانی نماید. انتخاب مسواک با اندازه، شکل و سفتی مناسب برای هر فرد، می تواند به تمیز کردن کامل و موثر دندان ها و لثه ها کمک کند. مسواک های با موهای نرم، به لثه ها آسیب نمی رسانند و در عین حال قادر به حذف پلاک و جرم دندانی هستند.

ادامه مطلب
درمان‌های خانگی برای کاهش حساسیت دندانی

درمان‌های خانگی برای کاهش حساسیت دندانی

انواع رو‌ش‌های خانگی برای کاهش حساسیت دندان وجود دارد. حساسیت دندان، یک مشکل شایع است که با استفاده از مسواک مناسب، خمیر دندان ضدحساسیت و روش‌های دندان پزشکی قابل کنترل است. در کنار این روش‌ها درمان‌های خانگی مانند استفاده از سیر، زردچوبه، محلول آب و نمک و… وجود دارد که با از بین بردن باکتری‌های دهان و همچنین کاهش التهاب لثه به رفع حساسیت دندانی کمک می‌کنند.

ادامه مطلب
خمیر دندان ضدحساسیت

خمیر دندان ضدحساسیت

خمیردندان‌های ضدحساسیت دارای ترکیباتی هستند که می‌توانند در کاهش حساسیت دندان‌ها نقش مهمی ایفا کنند. این محصولات حاوی مواد مسدودکننده‌ای هستند که قادرند مجاری میکروسکوپی موجود در دندان، که به بافت‌های حساس آن متصل می‌شوند، را مسدود کنند. این فرایند از انتقال محرک‌های دردناک مانند سرما، گرما یا اسیدهای موجود در غذاها و نوشیدنی‌ها به عصب دندان جلوگیری می‌کند. به این ترتیب، احساس درد و حساسیت دندان کاهش می‌یابد. با این وجود، باید توجه داشت که خمیردندان‌های ضدحساسیت تنها برای درمان حساسیت‌های خفیف تا متوسط دندان مناسب هستند و نمی‌توانند جایگزین درمان‌های پزشکی و تخصصی برای حساسیت‌های شدیدتر باشند. در مواردی که حساسیت دندان شدید است، ممکن است نیاز به درمان‌های پیشرفته‌تری مانند پر کردن، ترمیم یا روکش دندان باشد.

ادامه مطلب
سبد خرید