برای خرید کالا های سلامت در جشنواره زمستانه نسخه اول شرکت کنید.

چگونه از کانسیلر آرایشی استفاده کنیم؟

بسیاری از افراد ترجیح می دهند لکه های تیره رنگ روی پوست خود را هنگام آرایش کردن به طور کامل بپوشانند. این کار از طریق کرم‌های آرایشی به سختی امکانپذیر است. برای همین، لوازم آرایشی کانسیلر برای این منظور در رنگ های مختلف ارائه شده اند. اگر کانسیلر را در زیر پودر آرایشی و کرم پایه استفاده کنید، در اصطلاح زیرسازی مناسب را برای زیباتر شدن آرایش انجام داده‌اید. داشتن پوستی درخشان تر از طریق کانسیلر آرایشی امکان پذیر است. در این مقاله درباره اهمیت کانسیلر و نحوه استفاده از آن مطالبی بیان شده است. همچنین مطالعه این مطلب شما را در انتخاب و خرید کانسیلر متناسب با رنگ پوست خود راهنمایی می کند.
نحوه استفاده از کانسیلر آرایشی

مشخصات کانسیلر آرایشی

کانسیلر آرایشی یکی از پرکاربردترین انواع لوازم آرایش صورت است که بسیار مورد توجه قرار دارند. به ویژه برای افرادی که تمایل دارند برخی از نقاط صورت خود را روشن تر یا تیره تر جلوه دهند. خوشبختانه لوازم آرایشی صورت با کیفیت بسیار بالا در دسترس است. انواع کانسیلر برای آرایش صورت به صورت مایع یا ژله ای شکل، در طیف رنگ های تیره و روشن، فرصتی را فراهم می‌آورند تا چهره شما زیباتر باشد.

نقش کانسیلر آرایشی چیست؟

در حقیقت مهمترین نقش کانسیلر آرایشی، پوشاندن جای لکه، جوش صورت و ناهمواری ها می باشد و می تواند منافذ پوست را به‌ خوبی بپوشاند. کانسیلر برای درخشان کردن صورت و تثبیت برخی از مواد آرایشی توصیه می شود. استفاده از کانسیلر آرایشی برای آرایش روزمره، آرایش مراسم و حتی آرایش عروس ابزار مفید است.

مهمترین نکات در خرید و استفاده از کانسیلر آرایشی

اگر شما هم تمایل دارید کانسیلر را خریداری کنید و بدانید که چگونه می توانید از آن برای زیباتر شدن چهره خود استفاده کنید. در این مطلب به نحوه انتخاب یک کانسیلر مناسب و روش استفاده آن اشاره می‌کنیم. تمام مراحل را دنبال کنید و مطمئن باشید که در نهایت، چهره شما جذاب تر خواهد شد.

مرحله اول: کانسیلر آرایشی را در رنگ مناسب انتخاب کنید

در مرحله اول برای خرید بهترین کانسیلر برای آرایش صورت باید به رنگ های مختلف و برندهایی که در بازار وجود دارد دقت کنید. برای اینکه رنگ مناسب کانسیلر را برای پوست خود انتخاب کنید، ابتدا شرایط پوست خود را تجزیه و تحلیل نمایید. آیا با خرید کانسیلر می‌خواهید جوش ها و لکه های صورت را بپوشانید؟ آیا قصد زیباتر کردن اطراف چشم ها را دارید و می خواهید دایره های تیره رنگ زیر چشم ها را پوشش دهید؟ اگر به این چنین سوالاتی پاسخ دهید، هدف خود را از خرید کانسیلر آرایشی مشخص کرده اید. سپس طیف رنگ ها را بررسی کنید و همچنین رنگی را انتخاب کنید که با پوست شما همسان باشد.

در فروشگاه لوازم آرایشی، کانسیلرهای آرایشی به صورت تستی وجود دارد. اگر کانسیلر به صورت رنگ زرد باشد، می‌تواند صورت شما را پس از آرایش کردن، درخشان تر نشان دهد. برخی دیگر از انواع کانسیلرها می توانند جای جوش و لکه های شدید پوستی را بپوشانند. اگر رنگ کانسیلر به سمت نارنجی یا قرمز باشد، بهتر است برای پوشاندن لکه های تیره رنگ صورت استفاده شود. به طور مثال دایره های تیره رنگ زیر چشم، با این نوع کانسیلر قابل پوشش هستند.

به طور کلی برای آرایش صورت از کانسیلر آرایشی یک تا دو درجه سبک تر از رنگ پوست طبیعی خود استفاده کنید. اینکه ماهیت پوست شما به خنک باشد یا گرم، می‌تواند در انتخاب سایه روشن یا تیره از کانسیلر به شما کمک کند. اگر می خواهید این لوازم آرایشی را تست کنید، روی پوست دست خود امتحان کنید تا بهتر تصمیم بگیرید.

انواع کانسیلر آرایشی در بازار وجود دارند. برخی از آنها به صورت کرم و برخی دیگر به صورت مدادی وجود دارند. اگر می خواهید منافذ پوست را بپوشانید، بهتر است از کانسیلر آرایش صورت  به شکل کرم و چسبنده استفاده کنید.

مرحله دوم: قبل از استفاده از کانسیلر، صورت خود را کاملاً بشویید

قبل از اینکه کانسیلر آرایشی را استفاده کنید باید صورت خود را از هرگونه چربی و آلودگی پاک کنید. بهتر است یک پاک کننده ملایم استفاده کنید و پس از آن که صورت را خشک کردید، مرطوب کننده بزنید. سعی کنید با کرم ها، سطح صورت خود را یکدست کنید.

مرحله سوم: از کانسیلر آرایشی در نقاط مختلف صورت خود استفاده کنید

اکنون زمان آن رسیده است که از کانسیلر آرایشی استفاده کنید. با استفاده از یک برس یا سر کانسیلر، محوطه زیر چشم خود را در قسمت تیره، پوشش دهید. سعی کنید ابتدا خطوط مثلثی شکل را با زاویه رسم کنید و سپس اطراف چشم را به طور کامل در همان زوایا پوشش دهید. در نواحی مختلف باید خط کانسیلر را با قسمت مجاور خود که در برگیرنده کرم آرایشی است ادغام کنید. کانسیلر را در ناحیه نزدیک چشم ها استفاده نکنید چرا که حساسیت ایجاد می کند.

پس از آن که استفاده از کانسیلر آرایشی در اطراف چشم ها به پایان رسید، در سایر قسمت ها سعی کنید کانسیلر را روی آکنه ها و لکه های پوستی قرار دهید؛ به طوری که کامل آنها را بپوشاند. سپس به آرامی آن را روی پوست مالش دهید تا جذب شود. در ابتدا باید یک لایه نازک از کانسیلر را روی صورت استفاده کنید. اگر لکه های پوستی یا جوش صورت شما بیش از اندازه دیده می ‌شود، با انگشتان خود، کانسیلر را روی پوست مخلوط کنید.
از آنجایی که آلودگی دست می‌تواند به لوازم آرایشی منتقل شود، بهتر است از یک برس یا قلم موی آرایشی تمیز برای این کار استفاده کنید. اگر تصمیم دارید از کانسیلر آرایشی به همراه پودر آرایشی صورت استفاده کنید، به خوبی آنها را مخلوط کنید تا در طول روز، ثابت و یکنواخت به نظر برسد.

 مرحله چهارم: استفاده از پودر آرایشی

زمانی که استفاده از کانسیلر آرایشی به پایان رسید و تمام نقاط تاریک و روشن، روی پوست شما ایجاد شدند. همچنین لکه های پوستی به طور کامل پوشش داده شدند، اکنون نوبت استفاده از پودر آرایشی است. یک پودر پایه آرایشی را با قلم مو بر روی تمام قسمت های صورت خود پخش کنید. این پودر آرایشی به شما کمک می کند لوازم آرایش صورت که استفاده کرده اید برای مدت زمان ۱۲ ساعت ثابت باقی بمانند. اگر از بهترین لوازم آرایش صورت استفاده کنید، می توانید مطمئن باشید که در طول روز، حتی در فعالیت های روزانه به راحتی پاک نمی شوند.

 مرحله پنجم: استفاده از کرم های آرایشی

کانسیلر آرایشی به شما کمک می کند صورت خود را یکنواخت کنید و سپس کرم های آرایشی را استفاده نمایید. اکنون زمان استفاده از کرم آرایشی است. برای داشتن چهره ای زیباتر و یک آرایش جذاب، کرم پایه را برروی کانسیلر استفاده کنید. کرم های پایه آرایشی به صورت مایع، پودری یا جامد موجود هستند. هر یک از این کرم ها در جایگاه خود مناسب اند، فقط کافیست رنگ مورد علاقه خود را متناسب با پوست صورت انتخاب کنید.

برای اینکه کرم آرایشی جذاب تر به نظر آید باید از یک هایلایت نیز استفاده کنید. ترکیبی از لوازم آرایشی هایلایت کننده که معمولاً بخشی از صورت را برنزه نشان می‌دهند، برای این کار معرفی شده‌اند. هایلایت برنزه را در قسمت بینی، روی گونه ها و در محیط صورت استفاده کنید تا چهره شما کشیده و بی عیب و نقص دیده شود. اکنون می توانید تمام لوازم آرایشی صورت را از جمله مداد ابرو، رژ گونه، رژ لب و …  استفاده کنید و سپس شما پوستی صاف و یکدست دارید.

نکاتی که نباید در خرید کانسیلر آرایشی فراموش کنید

انواع زیادی از کانسیلر آرایشی در بازار وجود دارند. انتخاب یکی از آنها عملا دشوار است و شما اگر برای اولین بار برای خرید اقدام کرده باشید، با تردید روبه رو می شوید. با توجه به اینکه ممکن است انواع کانسیلر تقلبی در بازار وجود داشته باشد، خرید لوازم آرایشی مرغوب بسیار اهمیت دارد. زمانی که می خواهید کانسیلر بخرید، یک قسمت از آن را روی پوست دست خود بگذارید تا سطح تیره و روشن مشخص شود. برای فصل تابستان که هوا گرم است و پوست به سمت تیره تر شدن متمایل می‌گردد، کانسیلر آرایشی باید با رنگ تیره تر انتخاب شود. اما برای سایر فصل های سال، بهتر است رنگ های روشن را استفاده کنید.

یکی از مهمترین اشتباهاتی که معمولاً افراد در خرید کانسیلر آرایشی مرتکب می شوند، انتخاب رنگ کانسیلر بر اساس تیرگی های زیر چشم آنها است. اگر می خواهید یک ظاهر طبیعی داشته باشید، هرگز کانسیلر زیر چشم شما نباید با رنگ پوست آن قسمت مطابقت داشته باشد. با خرید کانسیلر و استفاده از آن، قرار است پوست این قسمت را روشن تر جلوه دهید، بنابراین باید سایه هایی را انتخاب کنید که پوسته تیره را روشن تر نشان می دهد.

برای حل چالش فوق پیشنهاد می کنیم نوعی از کانسیلر آرایشی را خریداری کنید که تقریباً دو شماره از پوست شما روشن تر باشد. سعی کنید کانسیلری را انتخاب کنید که به رنگ طبیعی پوست شما نزدیک تر باشد. اگر میان دو انتخاب تردید دارید، آن را روی پوست دست خود امتحان کنید. زمانی که کانسیلر را روی پوست دست می گذارید، اگر بتوانند رگ های پوستی را پنهان کنند، این کانسیلر برای پوشش دهی تیرگی های صورت شما مناسب است.

سخن پایانی

برخی از انواع کانسیلر آرایشی برای اصلاح کردن رنگ صورت به کار می روند. برخی دیگر برای پوشش دادن جای زخم، آکنه یا جوش های پوستی مناسب هستند. اگر تجربه ای در خرید کانسیلر ندارید با آرایشگر خود مشورت کنید یا از فروشنده در این باره کمک بخواهید. برای ایجاد یک سایه زرد درخشان روی صورت بهتر است از کانسیلر زرد استفاده کنید.

هنگام استفاده از کانسیلر آرایشی از قلمو و برس آرایشی استفاده کنید؛ چرا که اگر با دست با کانسیلر روی صورت کار کنید ممکن است آلودگی های پوست دست شما به صورتتان منتقل شود. زیباترین آرایش صورت را با استفاده از بهترین لوازم آرایشی در اختیار خواهید داشت. اگر نسبت به خرید لوازم آرایشی حساسیت بیشتری دارید و ترجیح می دهید که تمام لوازم را داشته باشید، بهتر است که کیت آرایش صورت را خریداری کنید. در این باره از فروشنده کمک بگیرید.

منابع:

https://www.wikihow.com/Apply-Concealer

https://www.adorebeauty.com.au/make-up/concealer/guide/choosing-concealer

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

شماره تلفن شما منتشر نخواهد شد. ما از این طریق شما رو به محض دریافت پاسخ مطلع می‌کنیم.
بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محتواهای مربوط به این مقاله

نخل اره ای (Saw Palmetto) چیست و چه خواصی دارد

نخل اره ای (Saw Palmetto) چیست و چه خواصی دارد

نخل اره ای یا ساوپالمتو یک درخت نخل کوتاه، بومی مناطق جنوب شرقی آمریکای شمالی است. نخل اره ای برای درمان بزرگی پروستات، بهبود عملکرد دستگاه ادراری و افزایش رشد مو استفاده می‌شود. برخی نیز از مکمل این گیاه برای تقویت میل جنسی، افزایش باروری و کاهش التهاب استفاده می‌کنند و نتایج آخرین تحقیقات اثرات ضد سرطانی آن را تایید کرده‌اند.

ادامه مطلب
انتخاب مسواک مناسب دندان شما

انتخاب مسواک مناسب دندان شما

انتخاب مسواک مناسب برای دندان اهمیت بسیار زیادی دارد و نقش مهمی در حفظ سلامت دهان و دندان ایفا می کند. انتخاب صحیح مسواک می تواند از بروز بیماری های لثه و پوسیدگی دندان پیشگیری کرده و در نتیجه به تقویت سلامت کلی بدن کمک شایانی نماید. انتخاب مسواک با اندازه، شکل و سفتی مناسب برای هر فرد، می تواند به تمیز کردن کامل و موثر دندان ها و لثه ها کمک کند. مسواک های با موهای نرم، به لثه ها آسیب نمی رسانند و در عین حال قادر به حذف پلاک و جرم دندانی هستند.

ادامه مطلب
درمان‌های خانگی برای کاهش حساسیت دندانی

درمان‌های خانگی برای کاهش حساسیت دندانی

انواع رو‌ش‌های خانگی برای کاهش حساسیت دندان وجود دارد. حساسیت دندان، یک مشکل شایع است که با استفاده از مسواک مناسب، خمیر دندان ضدحساسیت و روش‌های دندان پزشکی قابل کنترل است. در کنار این روش‌ها درمان‌های خانگی مانند استفاده از سیر، زردچوبه، محلول آب و نمک و… وجود دارد که با از بین بردن باکتری‌های دهان و همچنین کاهش التهاب لثه به رفع حساسیت دندانی کمک می‌کنند.

ادامه مطلب
خمیر دندان ضدحساسیت

خمیر دندان ضدحساسیت

خمیردندان‌های ضدحساسیت دارای ترکیباتی هستند که می‌توانند در کاهش حساسیت دندان‌ها نقش مهمی ایفا کنند. این محصولات حاوی مواد مسدودکننده‌ای هستند که قادرند مجاری میکروسکوپی موجود در دندان، که به بافت‌های حساس آن متصل می‌شوند، را مسدود کنند. این فرایند از انتقال محرک‌های دردناک مانند سرما، گرما یا اسیدهای موجود در غذاها و نوشیدنی‌ها به عصب دندان جلوگیری می‌کند. به این ترتیب، احساس درد و حساسیت دندان کاهش می‌یابد. با این وجود، باید توجه داشت که خمیردندان‌های ضدحساسیت تنها برای درمان حساسیت‌های خفیف تا متوسط دندان مناسب هستند و نمی‌توانند جایگزین درمان‌های پزشکی و تخصصی برای حساسیت‌های شدیدتر باشند. در مواردی که حساسیت دندان شدید است، ممکن است نیاز به درمان‌های پیشرفته‌تری مانند پر کردن، ترمیم یا روکش دندان باشد.

ادامه مطلب
سبد خرید