برای خرید کالا های سلامت در جشنواره زمستانه نسخه اول شرکت کنید.

کرم مرطوب کننده پوست

لایه‌های مختلف پوست سرشار از رطوبت هستند و همین امر سبب شادابی و طراوت آن می‌شود. دلایل زیادی وجود دارند که باعث کاهش رطوبت و یا خروج آن از سطح پوست می‌شوند. در این مقاله به علل کمبود رطوبت و عوامل موثر در بر طرف کردن این مشکل می‌پردازیم. نکات و مواد موثری که برای انتخاب یک مرطوب کننده و آبرسان نیاز است، در این مطلب آمده است. چند نمونه از بهترین‌ کرم‌های مرطوب کننده نیز به منظور بررسی و مقایسه نمونه‌های مشابه برای شما گردآوری شده است.
بهترین مرطوب کننده

محصولات مرطوب کننده پوست، یکی از بهترین محصولات مراقبت از پوست هستند که به حفظ شادابی و لطافت پوست بسیار کمک کرده و از چین و چروک‌های پوستی در آینده جلوگیری می‌کنند. مهمترین کاری که هنگام صبح انجام می‌دهید، مرطوب کردن پوست است که می‌تواند احساس خوشایندی به شما بدهد؛ پس چرا این کار را انجام ندهید؟ اگر تا حالا به استفاده از مرطوب کننده‌ها برای محافظت از پوست خود فکر نکرده‌اید، اکنون بهترین زمان است که نسبت به این مسئله به گونه‌ای دیگر بیاندیشید!
در این مطلب قصد داریم به مهم ترین مزایا و اهمیت مرطوب کننده پوست بپردازیم و در پایان خواهیم گفت که چگونه بهترین مرطوب کننده را بخرید. با ما همراه باشید.

بهترین کرم مرطوب کننده دست و صورت

کرم مرطوب کننده پوست برای مراقبت از پوست دست و صورت

مرطوب کردن پوست، احتمال بروز مشکلات پوستی را کاهش می‌دهد. استفاده از نوع مناسب مرطوب کننده پوست می‌تواند به حفظ تعادل شرایط پوست نیز کمک کند. هنگامی که پوست شما خیلی خشک یا خیلی چرب است، بسیاری از مشکلات پوستی شایع مانند آکنه‌ها، سوزش و خارش پوستی شروع به ظاهر شدن می‌کنند. اگر پوست شما چرب است بهتر است به جای کرم‌ها به دنبال خرید لوسیون مناسب باشید و سعی کنید یک محصول مرطوب کننده را پیدا کنید که ترکیبات اولیه آن، خواص خوبی برای شادابی پوست‌ها داشته باشند. اگر پوست شما خشک است، کرم مرطوب کننده پوست بخرید. این محصولات، روغن بیشتری دارند و هیچ حساسیتی برای پوست شما ایجاد نمی‌کنند.
مرطوب کننده پوست می‌تواند ظاهر تیره لک‌های پوستی را کاهش دهد. همچنین پوست شفاف و مرطوب، درخشش بهتری دارد؛ برخی از بهترین مرطوب کننده‌ها حتی می‌توانند هر گونه لکه‌های موجود را از بین ببرند. برخی از مرطوب کننده‌ها دارای مقداری رنگدانه هم هستند و قابل استفاده برای هر نوع پوست با طیف رنگ مختلف می‌باشند.
استفاده از محصولات مرطوب کننده پوست به جوان ماندن پوست کمک می‌کند. حساس ترین مناطق پوست شما شامل صورت، گوش، گردن، قفسه سینه و پوست دست‌ها، به این محصولات نیاز دارند. ریزش روزانه سلول‌های پوستی باعث می‌شود که این مناطق در برابر خشکی و عناصر آسیب زننده مقاوم نباشند. در واقع، برخی از نواحی بدن که بیشتر در معرض نور خورشید و آلودگی‌ها و خشکی‌های ناشی از این‌ها هستند، با بالاترین میزان خطر ابتلا به سرطان پوست مواجه هستند. مرطوب کننده پوست می‌تواند به تقویت پوست برای ترمیم و سالم ماندن به ویژه برای پوست‌های حساس کمک کند.
مرطوب کننده پوست باعث رفع چین و چروک می‌شود. افرادی که مرطوب کننده مناسب پوست را استفاده کرده‌اند نسبت به کسانی که پوست خشک دارند، چین و چروک‌های کمتری را روی پوست خود خواهند داشت.

در ادامه تعدادی کرم مرطوب کننده خوب و مواد ضروری موجود در این کرم‌های مرطوب کننده که در انتخاب به شما کمک می کند، آمده است.

چرا مرطوب کننده پوست برای سلامت و شادابی پوست بدن مهم است؟

برای بسیاری از افراد، استفاده از مرطوب کننده پوست، یک گام مهم در کارهای روزمره است. آیا تا به حال فکر کرده‌اید که چرا هیدراتاسیون برای سلول‌های پوستی مهم است؟ خرید یک مرطوب کننده مناسب به سلامت پوست شما و داشتن چهره‌ای زیباتر و شاداب تر کمک می‌کند.
هیدراتاسیون پوست هنگامی رخ می‌دهد که پوست شما تشنه است یا به اصطلاح، سطح رطوبت آن به هم خورده است که در این صورت به پوستی که دچار چنین خشکی شده است، پوست دهیدراته می‌گویند. یک مرطوب کننده پوست که حاوی ترکیبات آبرسان است به شما کمک می‌کند تا هیدراتاسیون پوست به خوبی انجام گیرد.
مرطوب کننده‌ها با چندین مکانیسم به تغذیه و بهبود پوست شما کمک می‌کنند از جمله:

  • با برخی از چربی‌هایی که پوست شما به طور طبیعی آن‌ها را ایجاد می‌کنند، جایگزین می‌شوند
  • منافذ ریز پوست شما را پوشانده و از آن محافظت می‌کنند.
  • لایه ای محافظت کننده و تسکین دهنده در برابر آسیب‌های محیطی ایجاد می‌کنند

به کاهش سرعت تبخیر رطوبت پوست کمک می کند

همه این مزایا برای حفظ سلامت و شادابی پوست شما با همدیگر عمل می‌کنند. مرطوب کننده پوست برای سلامتی و شادابی مهم است
مرطوب کننده پوست به نرم نگه داشتن آن، لطافت، زیبایی ظاهری و جذاب بودن شما کمک می‌کند. با این حال، یک مرطوب کننده خوب می‌تواند به چندین روش به بهبود سلامت پوست شما کمک کند. این موارد را در عنوان‌های زیر مشاهده می کنید:

۱- مرطوب کننده‌ها از پوست در برابر صدمات محیطی، محافظت می‌کنند

آیا تاکنون توجه کرده‌اید که پوست شما هنگام قرار گرفتن در معرض هوای سرد و خشک، بسیار خشک و آسیب پذیر می‌شود؟ پوست لب‌ها، دست و گونه‌ها، ترک می‌خورند یا چروکیده می‌شوند؛ این مورد، یک مسئله رایج در ماه‌های سرد سال است. این شرایط به ویژه در صورتی که زمان زیادی را در خارج از خانه می‌گذرانید وجود دارد. در نتیجه، پوست شما خشک، قرمز و تحریک پذیر خواهد شد. مرطوب کننده پوست به طور مرتب کمک می‌کند تا رطوبت از دست رفته پوست شما دوباره به دست بیاید. استفاده از یک مرطوب کننده با غلظت بیشتر، برای سلامت پوست در هوای سرد، بهتر است.

مرطوب کردن برای محافظت پوست

۲- مرطوب کننده پوست به جلوگیری از پیری کمک می‌کند

استفاده منظم از مرطوب کننده پوست، به تغذیه پوست شما در طولانی مدت کمک می‌کند و به طور بالقوه باعث کاهش علائم پیری می‌شود. محققان دریافته‌اند که به طور متوسط، یک زن 28 ساله در صورت داشتن پوست خشک، 52 درصد چین و چروک‌های قابل مشاهده بیشتری دارد؛ در حالی که در مقایسه با زنانی که از مرطوب کننده‌های پوستی استفاده می‌کنند، این عوارض فقط 22 درصد افزایش یافته است.
ارتباط بین مرطوب کننده پوست و چین و چروک‌ها، به بیرونی ترین لایه‌های پوست کمک می‌کند که سطح رطوبت مداوم را تنظیم کند. با افزایش سن، از کارایی سد محافظ پوستی شما کاسته می‌شود و منجر به انواع آسیب‌هایی می‌شود که ما اغلب آن را با پیری (مثل چین و چروک‌ها) می‌شناسیم. مرطوب کردن منظم (همراه با محافظت کافی در برابر آفتاب و لایه برداری منظم) به حفظ سلامت و درخشندگی پوست کمک می‌کند.

جلوگیری از پیری زودرس با مرطوب کننده

۳- مرطوب کننده پوست به کنترل اگزما و سایر عارضه‌های پوستی کمک می‌کند

اگر شما یکی از افرادی هستید که به نوعی از اگزما رنج می‌برید، می‌توانید با استفاده منظم از بهترین مرطوب کننده پوست، این عارضه را درمان کنید. همان طور که می‌دانید که اگزما در پوست موجب خارش و تحریک می‌شود و می‌تواند ظاهر زیبای پوست شما را از بین ببرد. مرطوب کردن منظم می‌تواند یک روش مؤثر برای جلوگیری از شیوع اگزما و همچنین تسکین آن باشد.
خشکی پوست، یک محرک شدید برای اگزما است. استفاده از مرطوب کننده پوست بعد از حمام باعث حبس شدن رطوبت روی پوست می‌شود و باعث می‌گردد پوست شما بتواند به عنوان سدی در برابر محیط بیرونی عمل کند. از مرطوب کننده‌های حاوی رنگ‌ها، عطرها، الکل، دترجنت‌ها و سایر مواد تحریک کننده خودداری کنید؛ این مواد شیمیایی در واقع می‌توانند منجر به تحریک پوست و اگزما شوند. سعی کنید از یک مرطوب کننده طبیعی برای تغذیه، آبرسانی، آرامش و محافظت از پوست خود استفاده کنید.

نکاتی برای خرید بهترین محصولات مرطوب کننده پوست

برای به دست آوردن بیشترین استفاده از مرطوب کننده پوست باید محصولات مناسبی را برای پوست خود پیدا کنید. در حالی که بسیاری از مرطوب کننده ها را در فروشگاه‌های اینترنتی یا محلی پیدا خواهید کرد، اما باید بدانید که دقیقاً کدام یک از این محصولات، برای شما مناسب تر هستند. این کرم‌ها و لوسیون‌ها به احتمال زیاد سرشار از مواد غیر ضروری و گاها خطرناک نیز هستند. برای اینکه بدانید کدام مرطوب کننده، بهترین است، به ترکیبات به کار رفته در تهیه آن و مجوزهای بهداشت روی بسته بندی آن دقت کنید.
کرم‌های مرطوب کننده قوی هستند که چربی اضافه بر پوست نمی‌گذارند ولی دارای ترکیبات آبرسان هستند و آبرسانی کرده و نرمی و لطافت را به پوست شما می‌دهند.
کرم‌هایی که دارای یک یا چند تا از ترکیبات اوره، هیالورونیک اسید، سدیم پیرولیدین کربوکسیلات، سدیم هیالورونات، گلیسرین، عصاره‌ها و روغن‌های طبیعی زیتون، نارگیل، آلوئه ورا و ویتامین‌های آ و ای و…. هستند. کرم‌های مرطوب کننده و یا آبرسان مناسب و تاثیر گذاری برای پوست شما خواهند بود. پس در انتخاب کرم‌های مرطوب کننده دقت کنید که حتما این یک یا تعدادی از این مواد را داشته باشد.
دقت داشته باشید مرطوب کننده‌ها نباید منافذ پوستی شما را مسدود کنند، پس در استفاده درست و به موقع آن دقت کنید.
دلایل زیادی وجود دارد که باعث می‌شود استفاده از انواع مرطوب کننده پوست بخش مهمی از برنامه‌های مراقبت از پوست شما باشد. این که آیا شما می‌خواهید از پوست خود در برابر پیری محافظت کنید، و یا از برخی از نواحی آسیب پذیر پوست بدن خود محافظت کنید، یا پوستی داشته باشید که احساس لطافت نرمی و درخشندگی را داشته باشید، همه در استفاده از بهترین محصولات مرطوب کننده پوست نهفته است.

بهترین مرطوب کننده

چند نمونه از بهترین کرم مرطوب کننده سال

در ادامه به تعدادی از کرم‌های مرطوب کننده پوست و ویژگی‌ها و ترکیبات آن‌ها می‌پردازیم. با این کار می‌توانید یک مقایسه علمی بین نمونه‌های مشابه داشته و خرید آگاهانه‌ای رقم بزنید.

۱-کرم مرطوب کننده و آبرسان درماتوم مخصوص پوست ها خشک وحساس

این کرم آبرسان حاوی ترکیبات معجزه آسای طبیعی از جمله عصاره خاویار و عصاره لجن دریایی هستند بسیار هوشمندانه با یکدیگر در هم آمیخته شده که با مکانیسم‌های مختلف می‌تواند عملکردی چندگانه داشته باشد. علاوه بر حفظ رطوبت طبیعی پوست ، مرطوب کنندگی و نرم کنندگی برای پوست دارد. نهایت آبرسانی با ماندگاری بالا و سم زدایی از پوست را انجام می‌دهد. این سم زدایی به شفاف شدن و عملکرد بهتر سلول‌های پوستی منجر می‌شود. بافت پوست را تقویت کرده و سنتز کلاژن را تحریک می‌کند و به دنبال آن سبب جوان سازی پوست می‌شود.

۲- کرم مرطوب کننده لافارر مناسب پوست خشک دست و صورت

کرم مرطوب کننده لافارر دارای اوره، سدیم هیالورونات، سدیم پیرولیدین کربوکسیلات و روغن‌ها و عصاره‌های طبیعی تقویت کننده پوست است. این ترکیبات رطوبت رسان و حفظ کننده رطوبت قوی، مانع از بیرون رفتن رطوبت از سطح پوست می‌شود. به این ترتیب در ترمیم اپیدرم موثر بوده و روند پیری پوست را کند می‌کند. رطوبت رسانی عمقی به پوست انجام می‌دهد و سبب احیای نرمی و لطافت طبیعی پوست می‌شود. این کرم برای پوست‌های نرمال و مختلط نیز موجود است.

۳- کرم مرطوب کننده الیوکس مناسب پوست های نرمال و خشک

کرم الیوکس دارای ویتامین ای و سی است که به تنهایی به رطوبت و نرمی پوست کمک می‌کند و از پیری و خشکی پوست جلوگیری می‌کند. وجود اوره، وازلین، سدیم هیالورونات و عصاره آلوئه ورا به عملکرد مطمئن این کرم در نرمی و شادابی پوست و جوان سازی این محصول منجر می‌شود. این کرم را با نفوذ به لایه‌های شاخی پوست و حفظ تعادل چربی پوست، در رفع خشکی و خارش پوست موثر است.

۴- لوسیون بدن مرطوب کننده دکتر ژیلا

این کرم ایرانی که از برند‌های مطرح می‌باشد از خاصیت مرطوب کنندگی ونرم کنندگی برخوردار است. این کرم با داشتن ویتامین‌های ای، سی و ب و ترکیبات سدیم پیرولیدین کربوکسیلات و روغن‌های طبیعی زیتون، آووکادو و بادام از جمله کرم‌های مرطوب کننده‌ای است که علاوه بر نرمی و لطافت طبیعی که به پوست می‌دهد، ضد التهاب و التیام بخش نیز می‌باشد. به این ترتیب که از خشکی و خارش و قرمزی پوست جلوگیری کرده و آن‌ها را درمان می‌کند. از پیری پوست و ایجاد چین و چروک بر روی پوست جلوگیری می‌کند.

سخن پایانی

ما در داروخانه آنلاین نسخه اول با ارائه انواع کرم مرطوب کننده و آبرسان، پیشنهاد می‌دهیم در فهرست خرید محصولات آرایشی و بهداشتی، مرطوب کننده‌ها را هم قرار دهید. این محصولات برای حفظ سلامت پوست برای افراد عادی به کار می‌روند. البته برخی از انواع آن‌ها هم برای درمان و رفع برخی از شایع ترین عارضه‌های پوستی تجویز می‌شوند. این محصولات را در هر صورت با مشورت با پزشک داروخانه یا پزشک زیبایی و پوست مصرف کنید.

هنگام خرید بهترین محصولات مرطوب کننده پوست مطمئن شوید که مرطوب کننده‌ای را که برای پوست خود انتخاب می‌کنید، از هر جهت سالم و استاندارد است. برخی از این محصولات، خاصیت آبرسانی دارند و برخی دیگر می‌توانند سطح چربی‌های پوست را تنظیم نمایند.

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

شماره تلفن شما منتشر نخواهد شد. ما از این طریق شما رو به محض دریافت پاسخ مطلع می‌کنیم.
بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محتواهای مربوط به این مقاله

نخل اره ای (Saw Palmetto) چیست و چه خواصی دارد

نخل اره ای (Saw Palmetto) چیست و چه خواصی دارد

نخل اره ای یا ساوپالمتو یک درخت نخل کوتاه، بومی مناطق جنوب شرقی آمریکای شمالی است. نخل اره ای برای درمان بزرگی پروستات، بهبود عملکرد دستگاه ادراری و افزایش رشد مو استفاده می‌شود. برخی نیز از مکمل این گیاه برای تقویت میل جنسی، افزایش باروری و کاهش التهاب استفاده می‌کنند و نتایج آخرین تحقیقات اثرات ضد سرطانی آن را تایید کرده‌اند.

ادامه مطلب
انتخاب مسواک مناسب دندان شما

انتخاب مسواک مناسب دندان شما

انتخاب مسواک مناسب برای دندان اهمیت بسیار زیادی دارد و نقش مهمی در حفظ سلامت دهان و دندان ایفا می کند. انتخاب صحیح مسواک می تواند از بروز بیماری های لثه و پوسیدگی دندان پیشگیری کرده و در نتیجه به تقویت سلامت کلی بدن کمک شایانی نماید. انتخاب مسواک با اندازه، شکل و سفتی مناسب برای هر فرد، می تواند به تمیز کردن کامل و موثر دندان ها و لثه ها کمک کند. مسواک های با موهای نرم، به لثه ها آسیب نمی رسانند و در عین حال قادر به حذف پلاک و جرم دندانی هستند.

ادامه مطلب
درمان‌های خانگی برای کاهش حساسیت دندانی

درمان‌های خانگی برای کاهش حساسیت دندانی

انواع رو‌ش‌های خانگی برای کاهش حساسیت دندان وجود دارد. حساسیت دندان، یک مشکل شایع است که با استفاده از مسواک مناسب، خمیر دندان ضدحساسیت و روش‌های دندان پزشکی قابل کنترل است. در کنار این روش‌ها درمان‌های خانگی مانند استفاده از سیر، زردچوبه، محلول آب و نمک و… وجود دارد که با از بین بردن باکتری‌های دهان و همچنین کاهش التهاب لثه به رفع حساسیت دندانی کمک می‌کنند.

ادامه مطلب
خمیر دندان ضدحساسیت

خمیر دندان ضدحساسیت

خمیردندان‌های ضدحساسیت دارای ترکیباتی هستند که می‌توانند در کاهش حساسیت دندان‌ها نقش مهمی ایفا کنند. این محصولات حاوی مواد مسدودکننده‌ای هستند که قادرند مجاری میکروسکوپی موجود در دندان، که به بافت‌های حساس آن متصل می‌شوند، را مسدود کنند. این فرایند از انتقال محرک‌های دردناک مانند سرما، گرما یا اسیدهای موجود در غذاها و نوشیدنی‌ها به عصب دندان جلوگیری می‌کند. به این ترتیب، احساس درد و حساسیت دندان کاهش می‌یابد. با این وجود، باید توجه داشت که خمیردندان‌های ضدحساسیت تنها برای درمان حساسیت‌های خفیف تا متوسط دندان مناسب هستند و نمی‌توانند جایگزین درمان‌های پزشکی و تخصصی برای حساسیت‌های شدیدتر باشند. در مواردی که حساسیت دندان شدید است، ممکن است نیاز به درمان‌های پیشرفته‌تری مانند پر کردن، ترمیم یا روکش دندان باشد.

ادامه مطلب
سبد خرید