برای خرید کالا های سلامت در جشنواره زمستانه نسخه اول شرکت کنید.

برای درمان ضعف بدن چه بخوریم

ضعف بدن پیامدهای متعددی در زندگی روزمره خواهد داشت. شما انرژی کافی برای انجام فعالیت‌ها نخواهید داشت و در خواب و استراحت با مشکل روبه‌رو می‌شوید. میلتان به غذا خوردن کاهش می‌یابد و حالت کسلی و سستی دارید. یکی از بهترین راهکارها برای رفع ضعف بدن استفاده از یک رژیم غذایی غنی از ویتامین‌ها و مواد معدنی نظیر تخم مرغ، ماست، بادام، انبه، مرکبات، موز و گیاهان دارویی مانند شیرین بیان، ریحان و زنجبیل است. علاوه بر این، ورزش منظم، داشتن وزن ایده‌آل، عدم مصرف دخانیات و الکل و مصرف آب به میزان کافی، برخی از راه‌های مناسب برای مبارزه با ضعف بدن هستند.
برای ضعف بدن چه بخوریم

درمان ضعف بدن

ضعف بدنی ممکن است به دلایل مختلفی ایجاد شده باشد. برخی از بیماری‌ها مانند کم‌کاری تیروئید، بارداری، عمل‌های جراحی، برخی بیماری‌های خود ایمنی، بیماری‌های عصبی و عوامل دیگر می‌تواند با نشانه ضعف و خستگی بدن بروز کند. اما در بیشتر موارد ضعف بدن ناشی از تغذیه نامناسب و کمبود انواع مختلف مواد معدنی و ویتامین‌ها است. استفاده از میوه‌ها، سبزیجات تازه و گیاهان دارویی راهکاری مناسب برای کاهش ضعف عمومی است، البته لازم است پیش از هر اقدامی از عوامل موثر در ایجاد این مشکل آگاه باشید. اطلاع از شرایط و عوامل بروز ضعف در بدن می‌تواند کمک موثری در انتخاب اینکه برای درمان ضعف بدن چه بخوریم، باشد.

 

خستگی ناشی از ضعف بدنی

 

نشانه‌ها و علائم ضعف بدن

  • احساس خستگی شدید
  • ابتلای مکرر به انواع عفونت‌ها
  • ابتلا به سرماخوردگی‌های متعدد
  • احساس خواب رفتگی و گزگز مداوم در دست و پا
  • داشتن سرگیجه و حتی عرق سرد
  • کاهش تمرکز
  • کندی یادگیری

توی ویدیوی زیر ببینید چرا همیشه احساس خستگی میکنیم؟

.r1_iframe_embed {position: relative; overflow: hidden; width: 100%; height: auto; padding-top: 56.25%; } .r1_iframe_embed iframe { position: absolute; top: 0; left: 0; width: 100%; height: 100%; border: 0; }

مهم‌ترین علل ضعف بدن

  • کمبود ویتامین‌ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن
  • استرس و افسردگی
  • عدم خواب و استراحت کافی
  • مصرف برخی داروها
  • کمبود آهن در بدن یا کم خونی
  •  ضعف سیستم ایمنی بدن
  •  فعالیت یا ورزش شدید
  • نداشتن اشتها و غذا نخوردن
  • سندروم خستگی مزمن

 

برای ضعف بدن چه بخوریم

 

برای ضعف بدن چه بخوریم

برخی از مواد غذایی مفید برای کاهش ضعف عمومی عبارتند از:

انبه

به دلیل وجود مقادیر بالای منزیم، پتاسیم، بتاکاروتن، ویتامین سی، مس و نشاسته در این میوه، خوردن و نوشیدن آب انبه برای افزایش انرژی بدن بسیار مناسب است. اگر شما به دنبال پاسخ این سوال هستید که برای ضعف بدن چه بخوریم، می‌توانید روزانه تکه‌هایی از میوه انبه را آغشته به پودر هل کرده و سپس میل کنید.

توت فرنگی

این میوه خوشمزه حاوی مقادیر زیادی اسید فولیک و ویتامین سی است. ویتامین سی سبب افزایش مقاومت بدن در برابر آسیب‌های ناشی از رادیکال‌های آزاد می‌شود. علاوه بر این ویتامین سی قابلیت ترمیم بافت‌های فرسوده بدن را دارد به همین دلیل نقش موثری در افزایش قدرت سیستم ایمنی بدن شما ایفا خواهد کرد. علاوه بر این موارد توت فرنگی حاوی مقادیر مناسبی فیبر و منگنز نیز است.

شیر

شیر حاوی انواع مختلف ویتامین B است. علاوه بر این شیر حاوی مقادیر بالای کلسیم است که می‌تواند عملکرد بهتر ماهیچه‌های بدن را به دنبال داشته باشد. تحقیقات نشان داده است که نوشیدن شیر سبب افزایش تولید سروتونین در بدن انسان می‌شود که نقش موثری در ایجاد تغییرات روحی مثبت دارد. اگر بتوانید در حین نوشیدن شیر یک یا دو قاشق عسل خام را با آن اضافه کنید تاثیر درمانی شیر بسیار افزایش می‌یابد.

موز

وجود قندهای طبیعی مانند فروکتوز، گلوکز و ساکاروز در موز موجب می‌شود این میوه دارای تاثیر بسیار زیادی بر کاهش ضعف بدن باشد. ماده دیگر موجود در موز، پتاسیم است. این ماده دارای نقش تبدیل کننده قند به انرژی است. پس موز علاوه بر داشتن قند مناسب دارای ماده تبدیل کننده قند به انرژی نیز است. اگر روزانه در دو نوبت میان وعده‌های خود موز به عنوان میوه، اسموتی یا شیرموز در برنامه خود بگنجانید از فواید این میوه برای کاهش ضعف بهره‌مند شده‌اید.

 

عکس موز

 

جو دوسر

این ماده نوعی کربوهیدرات است که سبب افزایش میزان گلوکز موجود در بدن می‌شود. علاوه بر این جو دو سر حاوی مقادیر مناسبی منیزیم، فسفر، پروتئین و ویتامین B1 است. وجود این مواد معدنی در این ماده غذایی سبب می‌شود که شما هرگز احساس گرسنگی شدید نداشته باشید. همچنین این ماده به بهبود عملکرد دستگاه گوارش شما بسیار کمک می‌کند.

مصرف مقادیر کافی آب

یکی از ساده‌ترین دلایل احساس ضعف و خستگی در بدن کمبود آب است. بسیاری از متخصصان مصرف روزانه حدود ۲ لیتر آب را برای بدن مناسب می‌دانند. علاوه بر مصرف آب، شما می‌توانید از آب میوه‌های طبیعی برای تامین آب مورد نیاز بدن و رفع ضعف عمومی بدن کمک بگیرید.

بادام

بادام به صورت طبیعی دارای منیزیم است. این ماده معدنی قابلیت تبدیل انواع مختلف پروتئین‌ها، چربی‌ها و قندها به انرژی را دارد. علاوه بر این بادام دارای مقادیر بالایی ویتامین E است. مواد حاوی لین ویتامین E از بهترین فرآورده‌های طبیعی برای کاهش ضعف بدن هستند.

تخم مرغ

دارای موادی مانند اسید فولیک، آهن، پروتئین و ریبوفلاوین است. این ماده با از بین بردن کم خونی بدن در مبارزه با اثرات ناشی از ضعف بدنی بسیار مهم است. ویتامین B به وفور در زرده تخم مرغ یافت می‌شود. مهمترین نقش ویتامین B مبارزه با احساس خستگی و ضعف در افراد است.

روغن نارگیل

وجود مقادیر بالای اسیدهای چرب در روغن نارگیل سبب شده این روغن گیاهی به درمانی موثر برای مبارزه با ضعف و خستگی تبدیل شود. علاوه بر این، روغن نارگیل با تحریک هورمون‌های بدن می‌تواند به بهبود و تنظیم عملکرد غده تیروئید کمک کند. استفاده از روغن نارگیل برای آشپزی یکی از آسان‌ترین راه‌ها برای استفاده از فراورده‌های طبیعی برای کاهش ضعف عمومی است.

قهوه 

نوشیدن روزانه ۲ تا ۳ لیوان قهوه به دلیل وجود کافئین می‌تواند خستگی و ضعف بدنی شما را از بین ببرد.

ماست

منیزیم و کلسیم مهمترین مواد معدنی موجود در ماست هستند. کلسیم برای بهبود عملکرد ماهیچه موثر است. منیزیم نیز ماده اصلی واکنش‌های متابولیک بدن می‌باشد. ماست به دلیل وجود این دو ماده معدنی همانند شیر برای کاهش ضعف بدن مفید است.

زنجبیل 

وجود مواد ضد درد و التهاب همچنین وجود مقادیر بالای آنتی اکسیدان باعث می‌شود که بتوان از زنجبیل در درمان ضعف بدن استفاده کرد. برای تهیه فرمولی با استفاده از فراورده‌های طبیعی برای کاهش ضعف عمومی می‌توانید مقدار مناسبی از زنجبیل را با آبلیمو مخلوط کرده و سپس آن را مصرف کنید.

 

دمنوش گیاهی

 

شیرین بیان

این گیاه پرخاصیت به جلوگیری از خستگی و ضعف بدن کمک می‌کند. گلابریدین موجود در شیرین بیان به تنظیم میزان کورتیزول کمک خواهد کرد و باعث افزایش متابولیک بدن می‌شود. اگر می‌خواهید احساس انرژی بیشتری داشته باشید، یک قاشق چای خوری پودر شیرین بیان را در یک لیوان شیر بریزید و 1 – 2 بار در روز بنوشید.

مرکبات

عمده‌ترین ویتامین موجود در انواع مختلف مرکبات ویتامین سی است. نقش عمده ویتامین سی ارتقای سیستم ایمنی بدن است. با مصرف مرکبات و با تقویت سیستم ایمنی بدن خود می‌توانید به آسانی بر ضعف بدنی غلبه کنید.

 

استفاده از مواد غذایی حاوی آهن برای کاهش ضعف بدن

یکی از عواملی اصلی ضعف بدنی، فقر آهن است. کمبود آهن سبب افزایش خستگی و بی حالی و ضعف در بدن فرد می‌شود. درمان کمبود آهن به دو شیوه دارویی و غیر دارویی امکان‌پذیر است. برای درمان شیمیایی در اولین مرحله کمبود آهن توسط یک متخصص تعیین شود. در مرحله بعد باید داروها و مکمل‌های مناسب را دریافت و مصرف کنید. بهتر است قرص‌های آهن را شب و قبل از خواب مصرف کنید.

بیشتر بدانید: آمپول فرینجکت و درمان فقر آهن

ویتامین سی نیز سبب افزایش جذب آهن می‌شود. لذا برای افزایش جذب آهن می‌توانید آن را همراه با ویتامین سی مصرف کنید. توجه داشته باشید که مواد دارای کلسیم بالا سبب کاهش جذب قرص‌های آهن می شوند. باید دو ساعت قبل و بعد از مصرف قرص آهن از خوردن یا نوشیدن مواد دارای کلسیم اجتناب کنید. مواد دارای کلسیم عبارتند از: شیر و لبنیات، نان گندم، تخم مرغ، قهوه.

 

مواد غذایی حاوی آهن

 

برای رفع ضعف ناشی از فقر آهن، باید سبزیجات و گوشت‌های مختلف را در رژیم خود بگنجانید. به یاد داشته باشید جذب آهن گوشت و فراورده‌های گوشتی بسیار بیشتر از جذب آهن موجود در سبزیجات است. گوشت‌های قرمز، گوشت انواع پرندگان مختلف و انواع ماهی منابعی غنی از آهن هستند. علاوه بر گوشت در سبزیجاتی مانند جعفری و اسفناج، در حبوباتی مانند انواع مختلف لوبیا و عدس، و در برگه‌های خشک شده میوه‌هایی مانند زردآلو نیز مقادیر زیادی آهن وجود دارد. مصارف گوشت و سبزیجات، میوه‌ها و حبوبات غنی از آهن می‌تواند یک رژیم غذایی غنی از آهن برای مبارزه ضعف بدنی و خستگی برای شما به همراه داشته باشد.

استفاده از مکمل‌های غذایی حاوی آهن، ویتامین ب9 یا اسید فولیک و ویتامین ب12 نیز می‌تواند برای رفع ضعف بدن ناشی از کم خونی و فقر آهن موثر باشد. با مراجعه به لینک‌های زیر می‌توانید انواع مکمل‌های غذایی برای کم خونی را مقایسه و بهترین گزینه را انتخاب کنید:

کپسول فروفورت دئودنال : کپسول فروفورت دئودنال ساخت لابراتور عبیدی به منظور کمک به بهبود کم خونی ناشی از فقر آهن فرموله و تولید شده است. هر کپسول حاوی ۸۰ میلی گرم آهن به فرم فروس گلایسین سولفات  است و به رفع مشکلات فقر آهن با کمترین عوارض گوارشی کمک می‌کند.

کپسول ففول اینترافارم : کپسول ففول اینترافارم یک مکمل غذایی و فرآورده خون ساز است که هر کپسول آن شامل ۱۵۰ میلی گرم سولفات آهن و ۵۰۰ میکروگرم فولیک اسید است. این محصول به منظور بهبود کم خونی ناشی از کمبود آهن و اسید فولیک استفاده می‌شود.

کپسول ایزی آیرون نچرال ورلد : کپسول ایزی آیرون نچرال ورلد حاوی آهن به صورت فروس بیس گلیسینات ( آهن)، فولیک اسید (B۹)، ویتامین B۱۲ و ویتامین C می‌باشد. ایزی آیرون یک مکمل کامل برای درمان انواع کم خونی است و میزان آهن مورد نیاز بدن را تامین کرده و به درمان کم خونی ناشی از فقر آهن کند.

 

درمان ضعف جسمانی ناشی از کمبود سایر مواد مغذی با مکمل‌های غذایی و گیاهی ‏

برای رفع ضعف ناشی از کمبود پروتئین، مصرف منابع و مکمل‌های پروتئینی توصیه می‌شود. مصرف مکمل پروتئینی در مدت زمان کوتاهی، خستگی و ناتوانی جسمی را کاهش می‌دهد و منجر به رفع ضعف می‌شود.

درمان ضعف و اختلال حرکتی در افراد مبتلا به کمبود کلسیم از طریق توصیه به مصرف مکمل‌های کلسیم صورت می‌گیرد. گفتنی است چنانچه درمان این کمبود به تعویق بیافتد و کمبود کلسیم شدید شود، ممکن است ضعف جسمی و اختلال حرکتی برگشت‌ناپذیر رخ دهد.

دیگر مواد غذایی که کمبود آنها موجب ضعف جسمی شدید می‌شود، پتاسیم و سدیم هستند. کمبود پتاسیم در دراز مدت باعث سستی و ضعف مداوم می‌گردد. تشخیص کمبود پتاسیم معمولا زمان‌بر است. اما درصورتی که مشخص شود فرد مبتلا به هیپوکالمی (عارضه‌ای که در اثر کمبود پتاسیم در رژیم غذایی و یا دفع پتاسیم رخ می‌دهد) است، مصرف انواع مکمل‌های پتاسیم می‌تواند موثر باشد. در موارد کمبود سدیم شدید و ضعف جسمانی ناشی از آن نیز، تزریق سرم‌های الکترولیتی برای تعادل مایعات بدن توصیه می‌شود. ‏

 

مکمل های غذایی برای رفع ضعف جسمی

 

شما هم اکنون می‌توانید برای تهیه و خرید هر یک از این مکمل‌ها، از طریق لینک زیر اقدام کنید.‏

کپسول ژلاتینی سیبرجین

حاوی عصاره گیاه جینسینگ است و خاصیت آنتی اکسیدان دارد. این مکمل گیاهی به درمان ضعف جسمانی، تقویت قوای جنسی، افزایش انرژی، بهبود استقامت فیزیکی بدن و رفع خستگی کمک می‌کند.

قرص جوشان زینک و ویتامین سی ویتاپرا

به بهبود قوای جسمانی در کودکان و نوجوانان کمک می‌کند. باعث تقویت سیستم ایمنی، رفع سوء تغذیه و ضعف جسمی می‌شود. علاوه بر این در حفظ سلامت و شادابی پوست، مو و ناخن موثر است.

قرص جوشان ویتامین سی هانسال و قرص جوشان ویتامین سی هلث اید

به تشکیل کلاژن در استخوان‌ها، غضروف، عضله و رگ‌های خونی کمک می‌کند. در حفظ سلامت، افزایش توان قوای جسمانی و تقویت سیستم ایمنی بدن موثر است و در بهبود عملکرد کلاژن‌سازی و حفظ سلامت پوست نقش بسزایی دارد.

قرص جوشان مولتی ویتامین های هلث

یک مکمل تغذیه‌ای خوب برای درمان ضعف جسمانی و رفع خستگی است. حاوی اکثر ویتامین‌های مورد نیاز بدن بوده، به تقویت سیستم ایمنی، بهبود سریع‌تر بیماری و سلامت عمومی بدن کمک می‌کند.

قرص ویتامین ب12 ۱۰۰۰ میکروگرم هلث اید

یک مکمل غذایی قوی حاوی ویتامین ب12 است. مصرف این مکمل در کاهش ضعف و خستگی موثر است و به تشکیل گلبول‌های قرمز خون، رفع کم خونی و حفظ عملکرد سیستم عصبی کمک می‌کند.

کپسول فروفورت گاین عبیدی

حاوی آهن به همراه اسید فولیک است. این مکمل به پیشگیری و رفع کم خونی ناشی از فقر آهن کمک می‌کند. همچنین موجب افزایش انرژی، رفع ضعف جسمی و تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود.

قرص منیزیم پلاس اکسترا هپینس

یا به اختصار ای اچ (EH) یک مکمل بر پایه منیزیم است. این مکمل با ترکیب منحصر به فرد برای تقویت اثرات منیزیم در بدن طراحی شده است. در ساختار این قرص علاوه بر منیزیم، انواعی از ویتامین‌های گروه ب و ویتامین دی نیز وجود دارد. کاهش خستگی عضلانی و بهبود توان فیزیکی از مهمترین خواص این مکمل غذایی است.

پودر گلوتامین پیور ۱۰۰ درصد دوبیس

گلوتامین خالص برای افزایش انرژی، افزایش توان ورزشی و کاهش زمان ریکاوری عضلات مفید است. همچنین موجب افزایش استقامت و انرژی حین تمرین و کاهش ضعف و خستگی عضلانی می‌شود.

قرص جویدنی ویتامین سی ۵۰۰ میلی گرم ویتامین هاوس

برای تسریع ریکاوری و بهبود زخم پس از عمل جراحی و مقابله با رادیکال‌های آزاد (آنتی اکسیدان قوی) مصرف می‌شود. رفع خستگی، تقویت سیستم ایمنی، ترمیم بافت‌ها و التیام زخم‌ها و سوختگی‌ها، حفظ رطوبت و شادابی پوست، جلوگیری از شکنندگی عروق خونی و سلامت لثه‌ها و دندان‌ها از دیگر خواص مصرف این قرص است.

قرص جینکوگل گل دارو

در درمان اختلالات و علائم ناشی از محدودیت گردش خون مغزی و زوال عقل و همچنین اختلالات ادراکی، سرگیجه، وزوز گوش و… موثر است. یکی دیگر از ویژگی‌های ذکر شده برای این قرص کاهش خستگی است.

قرص کوآنزیم کیوتن گلدن لایف

حاوی آنتی اکسیدان کوآنزیم کیوتن است. این ترکیب نقش مهمی در تولید انرژی، بهبود قدرت بدنی و رفع خستگی دارد. کو آنزیم Q۱۰ یک آنتی اکسیدان طبیعی بوده و رادیکال‌های آزاد را که موجب آسیب به سلول‌ها می‌شوند، خنثی می‌کند.

قرص مگنی وان دنیا دارو سپهر

حاوی منیزیم ۲۵۰ میلی گرم است. منیزیم به عنوان یکی از مواد تشکیل دهنده استخوان در تنظیم متابولیسم کلسیم اثرگذاری بالایی دارد. همچنین موجب فعال شدن آنزیم‌ها، تولید انرژی و بهبود عملکرد ارگان‌های مختلف می‌شود. از این رو در صورت کاهش آن بروز علائمی مانند خستگی، ضعف عمومی و گرفتگی‌های عضلانی را شاهد خواهید بود. از این رو مصرف مکمل‌های حاوی این عنصر به سلامت سیستم عصبی و عضلانی کمک می‌ کند و در کاهش خستگی مفید است.

پیشنهاد می‌کنیم از انواع مکمل‌های افزاینده توان و انرژی موجود در داروخانه آنلاین نسخه اول نیز دیدن کنید.

 

سخن پایانی

علاوه بر مصرف خوراکی‌های مفیدی که در بالا ذکر شد، مصرف مکمل‌های غذایی برای رفع خستگی، استرس، تنش و ضعف جسمانی می‌تواند از ضعف بدن و کاهش قدرت سیستم ایمنی بدن پیشگیری کند. برای آگاهی یشتر درباره تقویت سیستم ایمنی پیشنهاد می کنیم مقاله “درمان ضعف سیستم ایمنی بدن با داروهایی گیاهی و مکمل‌های غذایی” را مطالعه کنید.

 

اشتراک گذاری:

6 دیدگاه در “برای درمان ضعف بدن چه بخوریم

  1. مهناز گفت:

    سلام و خسته نباشید
    برای درمان ضعف و خستگی بچه ها چه مولتی ویتامینی پیشنهاد میدین

    1. درود بر شما
      بسته به سن کودک، ممکن است قطره یا شربت تقویتی ‌برای فرزند شما مناسب باشد.
      شربت‌های زینک‌پلاس (شرکت یوروویتال)، سانوستول و همینطور کیدی‌کر از فرآورده‌های خوب موجود در داروخانه‌ها برای تقویت کودکان هستند .

  2. مسلم گفت:

    مقاله مفیدی بود. سپاس از زحمات مجموعه شما

  3. علیرضا گفت:

    سپاسگذارم از اطلاعات ارزنده شما

  4. فراز گفت:

    سلام و سپاس از توضیحات کامل شما
    آیا درست است که مصرف زیاد شیرین‌بیان سرطان‌زاست؟

    1. درود بر شما
      شیرین‌بیان هم اثر ضدالتهابی و هم ضدسرطانی دارد، لذا در این مورد نگران نباشید.
      در هر صورت مصرف هر دارو یا حتی ماده غذایی باید به اندازه نیاز باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

شماره تلفن شما منتشر نخواهد شد. ما از این طریق شما رو به محض دریافت پاسخ مطلع می‌کنیم.
بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محتواهای مربوط به این مقاله

نخل اره ای (Saw Palmetto) چیست و چه خواصی دارد

نخل اره ای (Saw Palmetto) چیست و چه خواصی دارد

نخل اره ای یا ساوپالمتو یک درخت نخل کوتاه، بومی مناطق جنوب شرقی آمریکای شمالی است. نخل اره ای برای درمان بزرگی پروستات، بهبود عملکرد دستگاه ادراری و افزایش رشد مو استفاده می‌شود. برخی نیز از مکمل این گیاه برای تقویت میل جنسی، افزایش باروری و کاهش التهاب استفاده می‌کنند و نتایج آخرین تحقیقات اثرات ضد سرطانی آن را تایید کرده‌اند.

ادامه مطلب
انتخاب مسواک مناسب دندان شما

انتخاب مسواک مناسب دندان شما

انتخاب مسواک مناسب برای دندان اهمیت بسیار زیادی دارد و نقش مهمی در حفظ سلامت دهان و دندان ایفا می کند. انتخاب صحیح مسواک می تواند از بروز بیماری های لثه و پوسیدگی دندان پیشگیری کرده و در نتیجه به تقویت سلامت کلی بدن کمک شایانی نماید. انتخاب مسواک با اندازه، شکل و سفتی مناسب برای هر فرد، می تواند به تمیز کردن کامل و موثر دندان ها و لثه ها کمک کند. مسواک های با موهای نرم، به لثه ها آسیب نمی رسانند و در عین حال قادر به حذف پلاک و جرم دندانی هستند.

ادامه مطلب
درمان‌های خانگی برای کاهش حساسیت دندانی

درمان‌های خانگی برای کاهش حساسیت دندانی

انواع رو‌ش‌های خانگی برای کاهش حساسیت دندان وجود دارد. حساسیت دندان، یک مشکل شایع است که با استفاده از مسواک مناسب، خمیر دندان ضدحساسیت و روش‌های دندان پزشکی قابل کنترل است. در کنار این روش‌ها درمان‌های خانگی مانند استفاده از سیر، زردچوبه، محلول آب و نمک و… وجود دارد که با از بین بردن باکتری‌های دهان و همچنین کاهش التهاب لثه به رفع حساسیت دندانی کمک می‌کنند.

ادامه مطلب
خمیر دندان ضدحساسیت

خمیر دندان ضدحساسیت

خمیردندان‌های ضدحساسیت دارای ترکیباتی هستند که می‌توانند در کاهش حساسیت دندان‌ها نقش مهمی ایفا کنند. این محصولات حاوی مواد مسدودکننده‌ای هستند که قادرند مجاری میکروسکوپی موجود در دندان، که به بافت‌های حساس آن متصل می‌شوند، را مسدود کنند. این فرایند از انتقال محرک‌های دردناک مانند سرما، گرما یا اسیدهای موجود در غذاها و نوشیدنی‌ها به عصب دندان جلوگیری می‌کند. به این ترتیب، احساس درد و حساسیت دندان کاهش می‌یابد. با این وجود، باید توجه داشت که خمیردندان‌های ضدحساسیت تنها برای درمان حساسیت‌های خفیف تا متوسط دندان مناسب هستند و نمی‌توانند جایگزین درمان‌های پزشکی و تخصصی برای حساسیت‌های شدیدتر باشند. در مواردی که حساسیت دندان شدید است، ممکن است نیاز به درمان‌های پیشرفته‌تری مانند پر کردن، ترمیم یا روکش دندان باشد.

ادامه مطلب
سبد خرید