برای خرید کالا های سلامت در جشنواره زمستانه نسخه اول شرکت کنید.

آشنایی با ویژگی های انواع شامپو مخصوص پوست حساس

در بازار ایران شامپوهای مختلف ایرانی و خارجی زیادی برای رفع خارش، التهاب پوست، قرمزی و اگزمای پوستی موجود در پوست زنان و مردان وجود دارد که افراد می توانند با توجه به نوع موهای خود از آنها استفاده کنند. افراد که دارای پوست های حساس می باشند باید از شامپوهایی استفاده کنند که منجر به خشکی و یا چربی موهایشان نشوند و عوارض دیگری مانند ایجاد شوره را در پی نداشته باشند. در این مقاله سعی شده است تا با علل ایجاد حساسیت و عوارض ناشی از آن بیشتر آشنا شویم. نکاتی درباره انتخاب شامپوهای موی حساس و ترکیبات آن ها را در این مطلب آورده ایم. با خواندن این مقاله می توانید خرید مناسبی را تجربه کنید.
بهترین شامپو موی حساس

 

برخی از افراد با داشتن پوست حساس نمی توانند از هر ماده شوینده ای برای موهای خود استفاده کنند، در این میان انتخاب شامپوی مناسب که دارای ترکیباتی باشد که به پوست حساس آنها صدمه ای وارد نکند بسیار سخت است که ما در این مقاله به بررسی ویژگی انواع شامپو مخصوص پوست حساس می پردازیم.

خیلی از افراد بعد از استفاده از انواع شامپوها با ویژگی ها و ترکیبات مختلف دارای خارش پوست سر، التهابات و قرمزی آن می شوند به همین دلیل این افراد باید از انواع شامپو مخصوص پوست حساس استفاده کنند تا ترکیبات موجود در این شامپوها به پوست حساسشان آسیبی وارد نکند و التهابات موجود روی پوست سر آنها را برطرف نماید.

پوست سر دارای لایه های مختلفی از چربی می باشد که به طور مداوم در حال اضافه شدن می باشند، ترکیبات مضر موجود در انواع شامپوها می تواند این لایه را از بین ببرد و بدین ترتیب پوست سر محافظان خود را از دست می دهد و مواد شیمیایی شامپوها و دیگر شوینده ها سبب ایجاد خارش و سوزش در پوست سر می شوند و پوست حساس و ملتهب می شود.

انواع این شامپوها باید فاقد ترکیبات الکلی، پارابن و سولفات ها باشند تا سبب تشدید التهابات در پوست های حساس نگردند.اصولا پوست های حساس، پوست های خشک و شوره دار می باشند به همین دلیل افراد باید در مداومت بر استفاده از شامپوهای مناسب موهای خشک و ضد شوره خودداری کنند تا از التهابات پوستی و ایجاد حساسیت های پوستی بکاهند.

خصوصیات انواع شامپو مخصوص پوست حساس

انواع شامپو مخصوص پوست حساس باید دارای ترکیباتی ملایم از سورفکتانت ها و مواد پاک کننده باشند و بتوانند  PHکنترل شده ای داشته باشند تا به پوست سر آسیبی وارد نکنند و آسیب های وارده بر آن را نیز ترمیم کنند.

انواع شامپو مخصوص پوست حساس باید دارای انواع نرم کننده ها و مواد آبرسان باشند تا سبب خشکی و خارش پوست سر و ایجاد شوره نشوند چون یکی از دلایل ایجاد حساسیت در پوست خشکی و عدم رطوبت موجود در آن می باشد.انواع این شامپوها می توانند در ترکیبات خود علاوه بر استفاده از مواد شیمیایی مفید، از عصاره های گیاهی بابونه، روغن های آلوئه ورا و … استفاده کنند.

همچنین سیلک های پروتئین و فتالات های موجود در انواع شامپو مخصوص پوست حساس نیز می توانند با هم ترکیب شوند و علاوه بر تقویت پوست سر به التیام بخشی آسیب های موجود در پوست سر نیز کمک کنند.انواع شامپو مخصوص پوست حساس باید فاقد ترکیباتی که می توانند به  خشکی و یا چرب شدن پوست سر بیانجامند، باشند چون زیاده روی در وجود هر کدام از این ترکیبات می تواند التهابات پوست سر و خارش و شوره را زیاد کند و به طور کلی باید علاوه بر انجام وظیفه اصلی خود از موها نیز محافظت کنند.

انواع شامپو مخصوص پوست حساس باید دارای ترکیباتی باشند که خاصیت دفاعی برای پوست سر ایجاد کنند و پوست بتواند در برابر عوامل  مضر از خود محافظت کند. به همین دلیل انواع این شامپوها باید دارای مواد سطحی یا همان سورفکتانت های کم و غیر مضر باشند تا سبب التهابات پوستی نگردند.

البته ناگفته نماد که التهابات و اگزماهای پوستی نیز می تواند دلیل دیگر ایجاد این خارش ها و خشکی پوست سر باشند و نباید انتظار داشت که شامپو مخصوص پوست حساس همه این مشکلات را رفع کند. انواع شامپو مخصوص پوست حساس باید فاقد ترکیبات آلرژی زا و حساسیت زا باشند و بتوانند به ترمیم سلول های مرده پوست کمک کنند و  زخم های پوستی را بهبود دهند.

ترکیبات به کار رفته در انواع شامپو مخصوص پوست حساس

انواع شامپو مخصوص پوست حساس باید دارای سورفکتانت های آمفوتریک و غیر یونی از جمله سدیم  لوریل و متیل باشند که به پوست حساس سر آسیب زیادی وارد نکنند و بتوانند به خوبی جنبه پاک کنندگی چربی های مضر موها و گرد و غبار ها را نیز رعایت کنند. مواد شیمیایی نظیر کاندیشن و ویسکوزیته نیز در انواع این شامپوها وجود دارد که می تواند به از بین بردن میکروب ها، قارچ ها و دمل های پوستی از پوست سر کمک کنند.

از دیگر ترکیبات این شامپوها می توان به وجود دوزهای مختلفی از پلی کواترنیوم، اسیدهای آمینه ضروری برای ساختار مو، اسید لاکتیک، گلیسیرین، پروتئین های شیر و روغن های گیاهی تقویت کننده اشاره کرد. وجود اسید لاکتیک در انواع شامپو مخصوص پوست حساس می تواند سبب کنترل خارش و حساسیت پوست سر و وجود پلی کواترنیوم سبب استقامت و موی سر، جلوگیری از ایجاد التهابات پوستی و ماده نگهدارنده بینجامد.

در این میان گلیسیرین هم ترکیب آبرسان بسیار قوی می باشد که می تواند رطوبت موجود در موها و پوست سر را به خوبی حفظ کند. قابل ذکر است که انواع این شامپوها با داشتن ترکیبات مینو آمین که به ساختار مو و ترکیبات آن شباهت زیادی دارند، به موها آسیبی وارد نمی کنند و  از آنها در برابر مواد شیمیایی ویژه محافظت می کنند.

انواع شامپو مخصوص پوست حساس اغلب دارای ویتامین های  Aو B وE  و پروتئین های شیر، سویا و گندم می باشند تا به تقویت مو و پوست سر و ایجاد لایه ها و سلول های محافظ در پوست کمک کنند.انواع شامپو مخصوص پوست حساس موجود در بازار دارای عصاره ها و روغن های گیاهی مانند روغن نارگیل، روغن دانه کنجد و دیگر روغن های گیاهی برای نرم کردن کردن موها و سالم نگه داشتن پوست سر می باشند.

مواد شیمیایی غیر یونی موجود در انواع شامپو مخصوص پوست حساس می توانند به شادابی و لطافت پوست سر و موها کمک کنند و کمی خاصیت پاک کنندگی برای موها از آلودگی ها داشته باشند. انواع این شامپوها باید دارای مواد آبرسان گیاهی و شیمیایی مختلف با توجه به جنس موها باشند تا از خشکی پوست سر و موها جلوگیری کنند و خارش ها و التهابات پوستی تشدید نگردد.

معرفی برخی از انواع شامپو مخصوص پوست حساس

در بازار ایران شامپوهای مختلف ایرانی و خارجی زیادی برای رفع خارش، التهاب پوست، قرمزی و اگزمای پوستی موجود در پوست زنان و مردان وجود دارد که افراد می توانند با توجه به نوع موهای خود از آنها استفاده کنند.افراد که دارای پوست های حساس می باشند باید از شامپوهایی استفاده کنند که منجر به خشکی و یا چربی موهایشان نشوند و عوارض دیگری مانند ایجاد شوره را در پی نداشته باشند.

به همین دلیل افراد ابتدا باید با استفاده از مشاوره افراد متخصص و نظرات کارشناسی شده نوع جنس موهای خود را نیز تشخیص بدهند و بعد به دنبال یک شامپو مخصوص پوست حساس بروند. از معروف ترین این شامپوها که امتحان خود را پس داده اند می توان به برندهایی همچون فولیکا، نیزورال، فیتو، بایو، اولترا، آلپسین و … اشاره کرد.

هر کدام از انواع شامپو مخصوص پوست حساس بالا می توانند دارای ترکیبات اولیه مشابهی باشند و فقط در دوز این ترکیبات که برای تولید شامپو استفاده شده تفاوت وجود داشته باشد. اما تفاوت اصلی انواع شامپو مخصوص پوست حساس در مواد افزودنی، گیاهی و شیمیایی می باشد که می تواند به آنها ویژگی های متفاوتی را بدهد.

افراد برای استفاده از انواع شامپو مخصوص پوست حساس باید ابتدا کمی موهای خود را خیس کنند و مقداری از این شامپو را روی موهای خود بریزند  و تمامی موها و به خصوص ریشه مو و پوست سر خود را ماساژ دهند و اجازه بدهند تا کف شامپو چند دقیقه ای روی سر آنها بماند و سپس با آب ولرم شست و شو دهند.

روی برچسب و کاتالوگ این شامپوها دفعات استفاده از آن در هفته و جنسیتی که می توانند از آن استفاده کنند ذکر شده است، ناگفته نماند که استفاده بیش از حد از هر شامپویی می تواند تاثیرات و عوارض بدی روی موها و پوست سر بگذرد.

عوامل ایجاد حساسیت در پوست سر

پوست حساس می تواند در نتیجه عوامل ارثی و ژنتیکی ایجاد شده باشد اما در بسیاری از موارد عوامل زیادی مانند تغییرات آب و هوا، استفاده از مواد شیمیایی نامناسب، استفاده مداوم از شامپوهای ضد شوره و ضد ریزش مو نیز می تواند پوست افراد را حساس، دچار خارش و التهابات کند به همین دلیل باید از انواع شامپو مخصوص پوست حساس برای بهبود و جلوگیری از این التهابات استفاده کرد.

از دیگر عوامل می توان به نور خورشید و اشعه ماورا بنفش، بیماری های پوستی، استفاده از رنگ موهای شیمیایی نامعتبر و مضر، استفاده از داروهای شیمیایی و … اشاره کرد. قابل ذکر است که بسیاری از افراد فکر می کنند که استفاده از انواع شامپو بچه می تواند به درمان پوست حساس آنها کمک کند در صورتی که درست است در ترکیبات این شامپوها از مواد ملایم استفاده شده است و PH آنها با PH چشم مطابقت دارد تا چشم کودکان را نسوزاند اما مناسب پوست حساس بزرگسالان نمی باشد.

یکی دیگر از افرادی که به خوبی می تواند نوع شامپو مخصوص پوست حساس را معرفی کند پزشک می باشد، همچنین افراد مختلف چنانچه مدتی از یک نوع شامپو با این ویژگی استفاده کردند و نتیجه نگرفتند بهتر است با نظر پزشک آن را عوض کنند و از نوع دیگری استفاده کنند.

سخن پایانی

در بازار ایران شامپوهای مختلف ایرانی و خارجی زیادی برای رفع خارش، التهاب پوست، قرمزی و اگزمای پوستی موجود در پوست زنان و مردان وجود دارد که افراد می توانند با توجه به نوع موهای خود از آنها استفاده کنند.افراد که دارای پوست های حساس می باشند باید از شامپوهایی استفاده کنند که منجر به خشکی و یا چربی موهایشان نشوند و عوارض دیگری مانند ایجاد شوره را در پی نداشته باشند. ما در داروخانه آنلاین نسخه اول انواع شامپوها را برای موهای نازک فراهم کرده ایم.

 

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

شماره تلفن شما منتشر نخواهد شد. ما از این طریق شما رو به محض دریافت پاسخ مطلع می‌کنیم.
بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محتواهای مربوط به این مقاله

خواص  CHLORPHENESIN چیست؟

خواص CHLORPHENESIN چیست؟

امروزه انتخاب و خرید محصولات آرایشی و بهداشتی از بین ده ها یا صدها محصول مشابه (با برندها و سازنده های مختلف) که هر کدام ادعا ها و مزیت های خاصی را مطرح می کنند، بسیار دشوار شده است. یکی از راه های شناخت فرآورده ها و پی بردن به کیفیت آنها، آشنایی با ویژگی تک تک اجزای سازنده آن است. در این مقاله با یکی دیگر از مواد سازنده محصولات آرایشی و بهداشتی آشنا می شویم.

ادامه مطلب
خواص  CHLOROXYLENOL چیست؟

خواص CHLOROXYLENOL چیست؟

امروزه انتخاب و خرید محصولات آرایشی و بهداشتی از بین ده ها یا صدها محصول مشابه (با برندها و سازنده های مختلف) که هر کدام ادعا ها و مزیت های خاصی را مطرح می کنند، بسیار دشوار شده است. یکی از راه های شناخت فرآورده ها و پی بردن به کیفیت آنها، آشنایی با ویژگی تک تک اجزای سازنده آن است. در این مقاله با یکی دیگر از مواد سازنده محصولات آرایشی و بهداشتی آشنا می شویم.

ادامه مطلب
خواص CHLORINE DIOXIDE چیست؟

خواص CHLORINE DIOXIDE چیست؟

امروزه انتخاب و خرید محصولات آرایشی و بهداشتی از بین ده ها یا صدها محصول مشابه (با برندها و سازنده های مختلف) که هر کدام ادعا ها و مزیت های خاصی را مطرح می کنند، بسیار دشوار شده است. یکی از راه های شناخت فرآورده ها و پی بردن به کیفیت آنها، آشنایی با ویژگی تک تک اجزای سازنده آن است. در این مقاله با یکی دیگر از مواد سازنده محصولات آرایشی و بهداشتی آشنا می شویم.

ادامه مطلب
خواص CHLORHEXIDINE DIGLUCONATE چیست؟

خواص CHLORHEXIDINE DIGLUCONATE چیست؟

امروزه انتخاب و خرید محصولات آرایشی و بهداشتی از بین ده ها یا صدها محصول مشابه (با برندها و سازنده های مختلف) که هر کدام ادعا ها و مزیت های خاصی را مطرح می کنند، بسیار دشوار شده است. یکی از راه های شناخت فرآورده ها و پی بردن به کیفیت آنها، آشنایی با ویژگی تک تک اجزای سازنده آن است. در این مقاله با یکی دیگر از مواد سازنده محصولات آرایشی و بهداشتی آشنا می شویم.

ادامه مطلب
سبد خرید