برای خرید کالا های سلامت در جشنواره زمستانه نسخه اول شرکت کنید.

نکات مهم و فوت و فن های خرید آینه آرایشی برای همه

آینه های آرایشی یکی از انواع تجهیزات و لوازم آرایش محسوب می‌شوند. از آینه‌های کوچک آرایشی در کیف اکثر خانم‌ها وجود دارد گرفته تا آینه های بزرگی که در سالن های زیبایی وجود دارد. همه از نوع آینه های آرایشی هستند. خرید آینه آرایشی از چند دیدگاه مورد بررسی قرار می‌گیرد؛ اول آنکه آینه های آرایشی باید برای سالن های آرایش و زیبایی با توجه به موقعیت داخل آرایشگاه انتخاب شود. دومین مورد، خرید آینه های آرایشی برای منزل مسکونی است. معمولاً اکثر خانم ها ترجیح می دهند آینه های آنها به صورت ایستاده، کنار اتاق خواب قرار گیرد. برخی آینه های آرایشی هم وجود دارند که ابعاد کوچکتری داشته و بر روی پایه نصب می شوند. بسته به نوع استفاده و محل مورد استفاده آینه ها متفاوتند. در این مقاله به معرفی انواع آینه آرایشی و کاربردهای آن ها پرداخته شده است.
انواع آینه آرایشی

خرید آینه آرایشی یک مسئله مهم در گروه خرید لوازم آرایشی است که چندان مورد توجه قرار نمی گیرد! فقط زمانی خرید آینه اهمیت پیدا می‌کند که آرایشگرها بخواهند سالن آرایشی و زیبایی خود را راه اندازی کنند. تمام خانم ها تقریباً یک آینه کوچک را در کیف خود دارند و از همان برای آرایش کردن هم استفاده می‌کنند. خرید آینه های آرایشی هنوز آن طور که باید جایگاه خود را برای عموم مردم باز نکرده است.

خانواده ها و تمام افراد، زمانی به خرید آینه آرایشی  فکر می‌کنند که قرار باشد به عنوان یک ابزار دکوراسیون، آن را در حمام و اتاق خواب خود را نصب کنند. به این ترتیب به سراغ بهترین و زیباترین ایده های آینه یا خرید آینه های دکوراتیو می روند؛ این در حالی است که برای آینه های آرایشی، مدل های متنوعی وجود دارد.

مراکزی که در حوزه فروش آینه آرایشی فعالیت می‌کنند، گزینه‌ های مختلفی را از سایز های کوچک گرفته تا آینه های بزرگ به صورت تخت یا محدب ارائه می دهند. سبک و طراحی آینه ها مهمترین و اولین گزینه است که در خرید آینه آرایشی  مورد توجه قرار می‌گیرند.

آیینه آرایشی

انواع آینه آرایشی

برخی از آینه ها به صورت گرد و برخی دیگر به صورت بیضی طراحی شده‌اند. مدل های دیگری از آینه های آرایشی، مربعی شکل و برخی دیگر مستطیل شکل هستند. انواع آینه هایی که برای سالن های آرایشی به کار می روند به گونه ‌ای است که یا باید روی یک پایه قرار بگیرد یا باید آن را روی دیوار نصب کرد.

خرید آینه آرایشی که باید نمای بزرگتری را نشان دهد، معمولاً به صورتی است که روی دیوار نصب می‌شود و تقریباً تمام فضا را پوشش می‌دهد. برخی دیگر از آینه ها نور را منعکس می کنند، بنابراین در هر مکان که نصب شوند موجب روشنایی بیشتر آن محیط خواهند شد.

انتخاب و خرید آینه آرایشی  به سلیقه شما بستگی دارد. مشخص کنید که آینه ها را با چه اهدافی می خواهید خریداری کنید. برای اینکه این کار را بهتر انجام دهید در ادامه با برخی از مهمترین عواملی که در خرید آینه های آرایشی به شما کمک می کنند، آشنا خواهیم شد.

خرید آینه آرایشی با توجه به سبک طراحی

آینه ها نور را از خود عبور نمی دهند بنابراین در هر مکان که نصب شوند با توجه به میزان نور محیط، تمام نور را منعکس می کنند. انتخاب و خرید آینه آرایشی با توجه به سبک و ترجیحات فردی امکان پذیر است. برخی از آینه ها دارای قاب فلزی هستند که بر روی یک پایه فلزی، ثابت شده و آینه می تواند برون آن متحرک باشد. این مدل آینه ها در اندازه های مختلف طراحی شده اند و برخی از آنها را می توانید به راحتی روی میز بگذارید و برخی دیگر در همین مدل، کنار سالن قرار می‌گیرند. زمانی که ابعاد آیینه بزرگتر شود، وزن آن روی پایه بیشتر می گردد، بنابراین باید پایه آینه از استحکام بالایی برخوردار باشد.

برخی از انواع آینه های آرایشی دارای قاب رنگی فلزی، ساخته شده از آلیاژ نیکل یا کروم هستند. برخی دیگر قاب فلزی مات دارند. در هر صورت، این ها جزو آینه ‌های دکوراتیو ساده دسته بندی می شوند.

سبک دیگری که در خرید آینه آرایشی می توانید انتخاب کنید آینه هایی هستند که قاب پلاستیکی دارند و پایه دار یا بدون پایه می باشند. آینه های کوچک با قاب محافظ پلاستیکی برای قرار دادن داخل کیف و حمل هنگام سفر بسیار مناسب است. برخی دیگر از آینه ها، مجهز به لامپ ال ای دی روشن هستند و می توانند اطراف آینه را روشن کنند. این آینه ها نور کافی را در صفحه تخت فراهم می کنند.

خرید آینه آرایشی برای سالن های زیبایی و آرایش

یکی از مهمترین تجهیزاتی که باید در سالن های آرایشی و زیبایی وجود داشته باشد آینه های بزرگ آرایشی هستند. این آینه ها با چند هدف در سالن نصب می شوند؛ اول آن که می توانند فرایند آرایش و زیبایی را ساده تر کرده و آرایشگر از هر جهت بتواند سالن را کنترل کند. مزیت دوم خرید آینه آرایشی برای سالن های زیبایی، توجه به روشنایی و نورپردازی کامل محیط است. با توجه به اینکه سالن های زیبایی و آرایش در موقعیت های مختلفی راه اندازی می شوند، برای تمام آن ها بسته به محیط، دسترسی به نور کافی روزانه متغیر خواهد بود. یک نورپردازی هوشمندانه با آینه های آرایشی، تاثیر مثبتی در روشنایی محیط آرایشگاه خواهد داشت.

آینه آرایشگاه

 

آینه های آرایشی، نور طبیعی را منعکس می کنند. حتی هنگام شب زمانیکه لوسترها و چراغ ها روشن است، آینه ها نورها را در تمام فضا پخش می‌کنند. آرایش کردن در محیطی که روشنایی کافی دارد تاثیر بیشتری خواهد داشت. به همین دلیل خرید آینه آرایشی برای سالن های زیبایی باید متناسب با محیط و با در نظر گرفتن مکانی که قرار است آینه ها نصب شوند انجام گیرد.

در برخی از سالن های آرایشی می توان اطراف آینه ها را با لامپ های ال ای دی تزیین کرد. انواع مدل ها برای خرید آینه آرایشی برای سالن وجود دارد. آینه هایی که بیضی و مسطح هستند، بهتر مورد پسند قرار می‌گیرند. برخی از آینه ها به صورت کتاب، باز و بسته می‌شوند و در گوشه سالن قرار می‌گیرند. این آینه ها امکان کنترل چند بعد از سالن را برای آرایشگر فراهم می کنند.

خرید آینه آرایشی با قابلیت ذره بینی

آینه ذره بینی

 

شاید تعجب کنید اما گزینه دیگری که برای خرید آینه آرایشی وجود دارد آینه های محدب یا آینه های ذره بین هستند. آینه های ذره بینی همانطور که از نام آن ها میتوان متوجه شد، به طور متوسط از ۳ تا ۱۰ برابر، نور را بیشتر از آینه های تخت بازتاب می کنند. استفاده از آینه های ذره بینی در سالن های آرایشی و همچنین آینه های کوچک از این نوع برای آرایش صورت، استفاده از کانسیلر و کرم پایه، کشیدن خط چشم، ریمل چشم و خط لب بسیار مفید خواهد بود. این آینه ها تصاویر را بزرگتر از آنچه هستند نشان می‌دهند. اگر یک آینه ذره بینی محدب کوچک با خود داشته باشید، هنگام استفاده از موچین برای کندن موهای زائد صورت، بسیار به شما کمک می کند.

خرید آینه آرایشی با قابلیت ذره بینی به منزله آینه ‌هایی است که قدرت بزرگنمایی مناسبی دارد. این آینه ها را در برخی فروشگاه ها هم مشاهده کرده‌اید. در جایی که قرار باشد محصولات، برجسته تر و مهم نشان داده شوند، از آینه های ذره بینی استفاده می کنند.

 مکان مناسب برای نصب آینه های آرایشی

آینه

 

قبل از خرید آینه آرایشی باید مکان مناسبی را برای نصب آینه ها پیدا کنید. معمولاً آینه های آرایشی در چند مکان بخصوص نصب می شوند. در خانه، آینه ها در اتاق خواب، اتاق شخصی، راهروی ورودی یا سرویس های بهداشتی و حمام قرار می‌گیرند.

در سالن های آرایشی و زیبایی، آیینه ها معمولاً جلوی میز آرایشی به تعداد صندلی، به ازای هر نفر و همچنین در چند قسمت دیگر سالن نصب می شوند. آینه ها نور کافی را برای هر مکانی فراهم می آورند. بسته به موقعیت سالن آرایشی، تعداد مناسبی آینه باید روی دیوار نصب شود تا زاویه دید را از هر جهت تأمین کند.

برخی از آینه های آرایشی، در قفسه هایی نصب می‌شود که مخصوص سرویس بهداشتی و حمام هستند. به این مفهوم که وقتی شما درب قفسه را باز می کنید تا لوازم آرایشی و بهداشتی را بردارید، داخل درب، آینه کار شده است. این مسئله بسیار مهم است؛ مخصوصاً زمانی که صبح ها از خواب بیدار می شوید و قصد آماده شدن برای فعالیت روزانه را دارید؛ زمانی که می خواهید موهای خود را مرتب کنید یا لوازم بهداشتی و آرایشی استفاده کنید، این آینه ها بسیار مناسب هستند.

نکات ساده ای در خرید آینه آرایشی

  • آینه های آرایشی با قاب فلزی، سنگین تر از آینه ها با قاب پلاستیک هستند و در بالای میز، پایدارتر می باشند. آینه های پلاستیکی برای مسافرت، عالی است.
  • برای کاربرد های آرایشی، آینه هایی با نور LED یا نورهای فلورسنت، بازتاب طبیعی تری به شما می بخشد.
  • لامپ های LED و فلورسنت تا ۷۰٪ از کاهش انرژی بیشتری نسبت به لامپ های رشته ای برخوردار هستند.

هر چه بزرگنمایی آینه بیشتر شود، تصویری دقیق تر و کمتر منحرف شده، خواهید داشت.

آینه های سالنی آرایشی

 

سخن پایانی

آینه های آرایشی یکی از انواع تجهیزات و لوازم آرایش محسوب می‌شوند. آینه‌های کوچک آرایشی در کیف اکثر خانم‌ها وجود دارد. خرید آینه آرایشی از چند دیدگاه مورد بررسی قرار می‌گیرد؛ اول آنکه آینه های آرایشی باید برای سالن های آرایش و زیبایی با توجه به موقعیت داخل آرایشگاه انتخاب شود. دومین مورد، خرید آینه های آرایشی برای منزل مسکونی است. معمولاً اکثر خانم ها ترجیح می دهند آینه های آنها به صورت ایستاده، کنار اتاق خواب قرار گیرد. برخی آینه های آرایشی هم وجود دارند که ابعاد کوچکتری داشته و بر روی پایه نصب می شوند.

توجه داشته باشید که قبل از خرید آینه آرایشی، نوع استفاده ای که از آن انتظار دارید را مشخص کنید. شاید نیاز باشد آینه ها روی میز قرار بگیرند؛ بنابراین وزن آینه نباید زیاد سنگین باشد تا به میز فشار بیاورد یا ممکن است خطر واژگونی را هم ایجاد کند.

برخی ترجیح می دهند آینه های آرایشی را نزدیک درب ورودی نصب کنند تا موفق موقع ورود و خروج از خانه، ظاهر خود را مرتب کنند. در هر صورت، انتخاب های گسترده ای وجود دارد که شما می توانید متناسب با سلیقه و نیاز خود آن ‌ها را بررسی نمایید.

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

شماره تلفن شما منتشر نخواهد شد. ما از این طریق شما رو به محض دریافت پاسخ مطلع می‌کنیم.
بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محتواهای مربوط به این مقاله

خواص  CHLORPHENESIN چیست؟

خواص CHLORPHENESIN چیست؟

امروزه انتخاب و خرید محصولات آرایشی و بهداشتی از بین ده ها یا صدها محصول مشابه (با برندها و سازنده های مختلف) که هر کدام ادعا ها و مزیت های خاصی را مطرح می کنند، بسیار دشوار شده است. یکی از راه های شناخت فرآورده ها و پی بردن به کیفیت آنها، آشنایی با ویژگی تک تک اجزای سازنده آن است. در این مقاله با یکی دیگر از مواد سازنده محصولات آرایشی و بهداشتی آشنا می شویم.

ادامه مطلب
خواص  CHLOROXYLENOL چیست؟

خواص CHLOROXYLENOL چیست؟

امروزه انتخاب و خرید محصولات آرایشی و بهداشتی از بین ده ها یا صدها محصول مشابه (با برندها و سازنده های مختلف) که هر کدام ادعا ها و مزیت های خاصی را مطرح می کنند، بسیار دشوار شده است. یکی از راه های شناخت فرآورده ها و پی بردن به کیفیت آنها، آشنایی با ویژگی تک تک اجزای سازنده آن است. در این مقاله با یکی دیگر از مواد سازنده محصولات آرایشی و بهداشتی آشنا می شویم.

ادامه مطلب
خواص CHLORINE DIOXIDE چیست؟

خواص CHLORINE DIOXIDE چیست؟

امروزه انتخاب و خرید محصولات آرایشی و بهداشتی از بین ده ها یا صدها محصول مشابه (با برندها و سازنده های مختلف) که هر کدام ادعا ها و مزیت های خاصی را مطرح می کنند، بسیار دشوار شده است. یکی از راه های شناخت فرآورده ها و پی بردن به کیفیت آنها، آشنایی با ویژگی تک تک اجزای سازنده آن است. در این مقاله با یکی دیگر از مواد سازنده محصولات آرایشی و بهداشتی آشنا می شویم.

ادامه مطلب
خواص CHLORHEXIDINE DIGLUCONATE چیست؟

خواص CHLORHEXIDINE DIGLUCONATE چیست؟

امروزه انتخاب و خرید محصولات آرایشی و بهداشتی از بین ده ها یا صدها محصول مشابه (با برندها و سازنده های مختلف) که هر کدام ادعا ها و مزیت های خاصی را مطرح می کنند، بسیار دشوار شده است. یکی از راه های شناخت فرآورده ها و پی بردن به کیفیت آنها، آشنایی با ویژگی تک تک اجزای سازنده آن است. در این مقاله با یکی دیگر از مواد سازنده محصولات آرایشی و بهداشتی آشنا می شویم.

ادامه مطلب
سبد خرید