برای خرید کالا های سلامت در جشنواره زمستانه نسخه اول شرکت کنید.

اسکراب لایه بردار پوست و روشن کننده

انتخاب اسکراب متناسب با نیاز پوست بسیار مهم است، تا لایه برداری به شیوه‌ای موثر و ایمن صورت گیرد. اسکراب‌های طبیعی بر پایه موادی همچون میوه یا دانه‌های ریز گیاهان، روش ملایمی برای حذف لایه مرده پوست هستند. لایه بردار ملایم با ریزدانه ها ، به آرامی لایه‌های سطحی و سلول‌های مرده پوست را پاکسازی کرده و پوستی صاف و درخشان به جا می‌گذارند. لایه بردار ملایم با ریزدانه ها برای پوست‌های حساس مناسب بوده و کمترین تحریک را ایجاد می‌کنند.
اسکراب لایه بردار پوست و روشن کننده

اسکراب روشن کننده و لایه بردار پوست ابزاری برای پوستی شفاف

اسکراب‌ها پوست را به نوعی لایه برداری می‌کنند و سبب روشن شدن رنگ پوست می‌شوند. اسکراب روشن کننده و لایه بردار پوست، برای صورت و همچنین بدن نیز کاربرد دارند. لایه برداری پوست یک فرآیند طبیعی است که در یک چرخه ثابت و بازسازی‌ کننده پوست اتفاق می‌افتد. کارایی این فرآیند به عوامل متعددی از جمله سن، نوع پوست، محصولات مصرفی و محیط زندگی بستگی دارد. اگرچه این فرایند طبیعی است، اما 100 درصد کامل نیست و ممکن است منجر به تجمع سلول‌های مرده پوست در سطح پوست شود. در این شرایط استفاده از اسکراب بسیار مفید است. اسکراب با حذف موثر سلول‌های مرده پوست از سطح آن و لایه برداری مجدد پوست، باعث تمیز شدن منافذ و یکنواخت‌تر شدن بافت پوست می‌شود. همچنین اسکراب‌ها حاوی مواد موثری هستند که به تجدید سلولی و ترمیم پوست کمک می‌کنند. بنابراین می‌توان گفت استفاده از اسکراب روشن کننده و لایه بردار پوست، به پوست شما اجازه تنفس می‌دهد.

اسکراب لایه بردار پوست و روشن کننده

فواید اسکراب روشن کننده و لایه بردار پوست، بیش از آنچه تصور می‌کنید

استفاده از اسکراب روشن کننده و لایه بردار پوست، فواید متعددی به همراه دارد:

– اسکراب با برطرف کردن سلول‌های مرده و لایه برداری مجدد پوست، منافذ را باز کرده و اجازه می‌دهد مرطوب‌کننده‌های پس از آن بهتر جذب شوند.

– استفاده مرتب از اسکراب، منافذ پوست را باز نگه می‌دارد و از رشد موهای زائد درون پوست جلوگیری می‌کند.

– اسکراب با برطرف کردن سلول‌های مرده و خشک پوست، بافت و ظاهر آن را صاف‌تر و یکنواخت‌تر می‌کند. پوستی که اسکراب شود، دیگر زبری و ترک‌خوردگی کمتری خواهد داشت و لایه برداری مجدد پوست نیز انجام می‌شود.

اسکراب روشن کننده پوست لایه بردار ملایم

میزان و نوع مواد ساینده به کار رفته در اسکراب، شدت عملکرد آن را تعیین می‌کند. اسکراب‌های حاوی مقادیر کمتری از ساینده‌ها، اثرات ملایم‌تری بر روی پوست دارند و کمتر منجر به تحریک پوست می‌شوند. در ادامه به معرفی اسکراب روشن کننده پوست لایه بردار ملایم می‌پردازیم:

اسکراب لایه بردار با نمک دریا

نمک دریا به عنوان یک ماده طبیعی، خاصیت لایه برداری ملایمی برای پوست دارد. بافت ساینده نمک دریا به طور موثری سلول‌های مرده پوست را حذف می‌کند. اسکراب‌های حاوی نمک دریا گزینه مناسبی برای لایه برداری و پاکسازی پوست هستند. کریستال های ریز نمک دریا، بافت ساینده‌ای ایجاد می‌کنند که به طور ملایم لایه‌های سطحی و مرده پوست را پاکسازی می‌کند.

استفاده از اسکراب‌های حاوی نمک دریا، به بهبود جریان خون در پوست کمک کرده و باعث درخشندگی و صافی پوست می‌شود. البته استفاده بیش از حد از اسکراب نمک دریا می‌تواند منجر به خشکی و تحریک پوست شود.

اسکراب لایه بردار با شکر

شکر علی‌رغم اثرات منفی که بر روی سلامت بدن دارد، می‌تواند برای پوست مفید باشد. شکر خاصیت مرطوب‌کنندگی دارد، به این معنا که آب را به درون پوست جذب می‌کند و موجب آبرسانی و هیدراته شدن پوست می‌شود. همچنین ذرات ریز شکر، بافتی ساینده ایجاد می‌کنند که به طور ملایم لایه‌های سطحی و سلول‌های مرده پوست را پاکسازی می‌کند. استفاده از اسکراب حاوی شکر، باعث تمیز شدن منافذ پوست، بهبود گردش خون و در نتیجه درخشندگی و صافی پوست می‌شود.

اسکراب لایه بردار با شکر

اسکراب لایه بردار با قهوه

اسکراب‌های لایه بردار با قهوه علاوه بر خاصیت لایه برداری طبیعی، دارای خواص ضد التهابی نیز هستند. ذرات ریز قهوه بافتی ساینده ایجاد می‌کنند که به طور ملایم لایه های سطحی و سلول های مرده پوست را جدا می‌کند. همچنین ترکیبات موجود در قهوه باعث افزایش گردش خون در ناحیه استفاده شده می شود. استفاده از اسکراب قهوه، می‌تواند به بهبود جریان خون پوست، دفع سموم و در نتیجه داشتن پوستی صاف و درخشان کمک کند.

اسکراب لایه بردار با قهوه

لایه بردار ملایم با ریزدانه ها برای پوستی شفاف

انتخاب اسکراب متناسب با نیاز پوست بسیار مهم است، تا لایه برداری به شیوه‌ای موثر و ایمن صورت گیرد. اسکراب‌های طبیعی بر پایه موادی همچون میوه یا دانه‌های ریز گیاهان، روش ملایمی برای حذف لایه مرده پوست هستند. لایه بردار ملایم با ریزدانه ها ، به آرامی لایه‌های سطحی و سلول‌های مرده پوست را پاکسازی کرده و پوستی صاف و درخشان به جا می‌گذارند. لایه بردار ملایم با ریزدانه ها برای پوست‌های حساس مناسب بوده و کمترین تحریک را ایجاد می‌کنند.

اسکراب مناسب پوست چرب و آکنه زا

برای پوست‌های چرب و آکنه‌زا، انتخاب اسکراب مناسب بسیار حائز اهمیت است. اسکراب‌هایی که حاوی مواد ضدباکتری و آنتی‌اکسیدان هستند، می‌توانند برای این نوع پوست‌ها موثر باشند. موادی مانند خاک رس کائولن و چای سبز خاصیت‌های ضدالتهابی و ضدباکتریال دارند. اسکراب‌های حاوی این مواد، علاوه بر تمیز کردن و لایه‌برداری پوست، با کوچک کردن منافذ و متعادل کردن ترشح چربی، بافت پوست را اصلاح می‌کنند. استفاده از این اسکراب‌ها می‌تواند به کاهش آکنه و اصلاح بافت پوست کمک کند.

لایه بردار ملایم پوست با دانه های جوجوبا

شکل گرد و سطح صاف دانه‌های جوجوبا، آن‌ها را به یک لایه‌بردار بسیار ملایم و در عین حال مؤثر تبدیل کرده است. دانه‌های جوجوبا بدون ایجاد سایش شدید و تحریک پوست، سلول‌های مرده و لایه‌های سطحی پوست را به آرامی و به طور ملایم پاکسازی می‌کنند. این در حالی است که اغلب ساینده‌های معمولی مانند پوسته‌ها یا مهره‌های پلاستیکی، دارای لبه‌های تیز هستند که می‌توانند باعث تحریک پوست شوند. همچنین شما می‌توانید، یک لایه بردار فوری پوست با دانه های جوجوبا را تجربه کنید.

دانه‌های جوجوبا به دلیل خواص طبیعی نرم‌کنندگی و مرطوب‌کنندگی، گزینه‌ی مناسبی برای انواع پوست و به ویژه پوست‌های حساس هستند. این دانه‌ها به طور طبیعی از لایه‌بردارهای معمولی ملایم‌تر عمل می‌کنند و به جای تحریک پوست، به حفظ تعادل pH طبیعی آن کمک می‌کنند. علاوه بر این، دانه‌های جوجوبا نسبت به دانه‌های پلاستیکی، گزینه‌ای سازگارتر با محیط‌زیست هستند. زیرا کاملاً تجزیه‌پذیر بوده و از منابع تجدیدپذیر تهیه می‌شوند.

لایه بردار ملایم پوست با دانه های جوجوبا

میکروبیدهای موجود در اسکراب چیست؟

میکروبیدها، مهره‌های ریز پلاستیکی هستند که به طور گسترده‌ای در محصولات مراقبت از پوست به عنوان لایه‌بردار به کار می‌روند. سطح نسبتاً زبر این مهره‌ها به حذف مؤثر سلول‌های مرده پوست کمک می‌کند، در عین حال سطح نسبتاً صاف آن‌ها مانع از آسیب به لایه‌های سالم پوست می‌شود. بنابراین از دیدگاه مراقبت از پوست، میکروبیدها گزینه‌ی مناسبی برای لایه‌برداری ملایم و بدون تحریک پوست هستند که می‌توانند منجر به پوستی صاف و درخشان شوند. با این حال این ریزدانه‌های پلاستیکی می‌توانند وارد محیط زیست شوند و طبیعت را آلوده کنند.

راهنمای استفاده از اسکراب بدن

– ابتدا پوست را با آب گرم شستشو دهید تا منافذ باز شود.

– مقداری اسکراب را برداشته و با حرکات دورانی ملایم، روی پوست بمالید.

– نواحی زبر پوست را بیشتر ماساژ دهید، اما از فشار زیاد خودداری کنید.

– پس از 2 تا 3 دقیقه، اسکراب را با آب گرم بشویید تا ذرات جدا شوند.

– در صورت نیاز، مرحله اسکراب را تکرار کنید.

– پوست را کاملاً خشک نکنید و اندکی مرطوب بگذارید.

– سپس از کرم مرطوب‌کننده استفاده کنید، تا رطوبت حفظ شود.

راهنمای استفاده از اسکراب بدن

راهنمای استفاده از اسکراب صورت

مرحله 1: لایه‌برداری

اسکراب مناسب پوست صورت را انتخاب کرده و با مالش ملایم به پوست بمالید. از فشار زیاد خودداری کنید.

مرحله 2: پاکسازی

پس از اسکراب، از تونر ملایم برای شستشو و حذف باقی‌مانده‌های سلول‌ها مرده و آلودگی روی پوست استفاده کنید.

مرحله 3: مرطوب‌سازی

سپس از کرم مرطوب‌کننده مناسب پوست استفاده کنید، تا رطوبت از دست رفته جبران شود.

تهیه خانگی اسکراب بدن، روشی آسان و اقتصادی

خوشبختانه تهیه اسکراب بدن در منزل کار پیچیده ای نیست و نیازی به مواد اولیه زیاد ندارد. شما می توانید با ترکیب چند ماده طبیعی و در دسترس مانند نمک دریا، شکر، روغن زیتون یا روغن نارگیل، اسکرابی مناسب برای پوست خود درست کنید. علاوه بر سادگی، تهیه خانگی اسکراب از لحاظ هزینه نیز بسیار مقرون به صرفه است.

تهیه خانگی اسکراب بدن

دستور تهیه اسکراب خانگی با قهوه برای مراقبت از پوست:

مواد لازم اسکرب خانگی با قهوه:

– 1/2 فنجان تفاله قهوه

– 2 قاشق غذاخوری آب جوش

– 1 قاشق غذاخوری روغن نارگیل گرم

طرز تهیه:

– تفاله قهوه را در ظرفی بریزید.

– آب جوش را اضافه کرده و خوب مخلوط کنید تا تفاله خیس شود.

– سپس روغن نارگیل گرم را به آن اضافه نمایید.

– در صورت نیاز برای رسیدن به قوام مطلوب، مقدار بیشتری تفاله قهوه یا روغن اضافه کنید.

دستور تهیه اسکراب خانگی با قهوه برای مراقبت از پوست

دستور تهیه اسکراب نمک دریا به صورت خانگی

مواد لازم اسکراب خانگی با نمک دریا:

– 1/2 فنجان نمک دریا

– 1/2 فنجان روغن زیتون یا نارگیل

– اسانس (اختیاری)

طرز تهیه:

– نمک دریا و روغن را در ظرفی بریزید.

– خوب مخلوط کنید تا نمک کاملاً در روغن حل شود.

– در صورت تمایل می‌توانید چند قطره اسانس مورد علاقه خود مانند اسانس اسطوخودوس اضافه کنید.

– برای رسیدن به بافت مناسب، در صورت نیاز نمک یا روغن بیشتری اضافه کنید.

دستور تهیه اسکراب خانگی شکر و اسطوخودوس:

مواد لازم:

– 1 فنجان شکر

– 1/2 فنجان روغن زیتون یا بادام

– 1/2 قاشق چایخوری عصاره وانیل

– 15 قطره اسانس اسطوخودوس

طرز تهیه:

– شکر و روغن را در ظرفی بریزید.

– عصاره وانیل و اسانس اسطوخودوس را اضافه کنید.

– تمام مواد را به خوبی و به مدت چند دقیقه با هم مخلوط کنید، تا کاملا یکنواخت شود.

– در صورت نیاز برای رسیدن به بافت مطلوب، می‌توانید شکر بیشتری اضافه کنید.

بررسی و خرید اسکراب لایه بردار پوست مناسب شما

شرکت‌های معتبر آرایشی بهداشتی، محصولات متنوعی از اسکراب لایه بردار و روشن کننده پوست را تولید می‌کنند. داروخانه آنلاین نسخه اول مجموعه‌ای از بهترین اسکراب لایه بردار و روشن کننده پوست را با بررسی دقیق مواد تشکیل‌دهنده آن‌ها، برای شما عزیزان فراهم کرده است. شما می‌توانید با مطالعه این محصولات، اسکراب لایه بردار و روشن کننده مناسب برای نوع پوست خود را انتخاب نمایید. همچنین در صورت نیاز به مشاوره، کارشناسان متخصص نسخه اول همواره آماده راهنمایی شما عزیزان می‌باشند.

 

منابع:

 

https://www.healthline.com/health/beauty-skin-care/benefits-of-body-scrubs#downsides

https://www.nivea.com.au/advice/skin/choosing-the-best-face-scrub

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

شماره تلفن شما منتشر نخواهد شد. ما از این طریق شما رو به محض دریافت پاسخ مطلع می‌کنیم.
بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محتواهای مربوط به این مقاله

نخل اره ای (Saw Palmetto) چیست و چه خواصی دارد

نخل اره ای (Saw Palmetto) چیست و چه خواصی دارد

نخل اره ای یا ساوپالمتو یک درخت نخل کوتاه، بومی مناطق جنوب شرقی آمریکای شمالی است. نخل اره ای برای درمان بزرگی پروستات، بهبود عملکرد دستگاه ادراری و افزایش رشد مو استفاده می‌شود. برخی نیز از مکمل این گیاه برای تقویت میل جنسی، افزایش باروری و کاهش التهاب استفاده می‌کنند و نتایج آخرین تحقیقات اثرات ضد سرطانی آن را تایید کرده‌اند.

ادامه مطلب
انتخاب مسواک مناسب دندان شما

انتخاب مسواک مناسب دندان شما

انتخاب مسواک مناسب برای دندان اهمیت بسیار زیادی دارد و نقش مهمی در حفظ سلامت دهان و دندان ایفا می کند. انتخاب صحیح مسواک می تواند از بروز بیماری های لثه و پوسیدگی دندان پیشگیری کرده و در نتیجه به تقویت سلامت کلی بدن کمک شایانی نماید. انتخاب مسواک با اندازه، شکل و سفتی مناسب برای هر فرد، می تواند به تمیز کردن کامل و موثر دندان ها و لثه ها کمک کند. مسواک های با موهای نرم، به لثه ها آسیب نمی رسانند و در عین حال قادر به حذف پلاک و جرم دندانی هستند.

ادامه مطلب
درمان‌های خانگی برای کاهش حساسیت دندانی

درمان‌های خانگی برای کاهش حساسیت دندانی

انواع رو‌ش‌های خانگی برای کاهش حساسیت دندان وجود دارد. حساسیت دندان، یک مشکل شایع است که با استفاده از مسواک مناسب، خمیر دندان ضدحساسیت و روش‌های دندان پزشکی قابل کنترل است. در کنار این روش‌ها درمان‌های خانگی مانند استفاده از سیر، زردچوبه، محلول آب و نمک و… وجود دارد که با از بین بردن باکتری‌های دهان و همچنین کاهش التهاب لثه به رفع حساسیت دندانی کمک می‌کنند.

ادامه مطلب
خمیر دندان ضدحساسیت

خمیر دندان ضدحساسیت

خمیردندان‌های ضدحساسیت دارای ترکیباتی هستند که می‌توانند در کاهش حساسیت دندان‌ها نقش مهمی ایفا کنند. این محصولات حاوی مواد مسدودکننده‌ای هستند که قادرند مجاری میکروسکوپی موجود در دندان، که به بافت‌های حساس آن متصل می‌شوند، را مسدود کنند. این فرایند از انتقال محرک‌های دردناک مانند سرما، گرما یا اسیدهای موجود در غذاها و نوشیدنی‌ها به عصب دندان جلوگیری می‌کند. به این ترتیب، احساس درد و حساسیت دندان کاهش می‌یابد. با این وجود، باید توجه داشت که خمیردندان‌های ضدحساسیت تنها برای درمان حساسیت‌های خفیف تا متوسط دندان مناسب هستند و نمی‌توانند جایگزین درمان‌های پزشکی و تخصصی برای حساسیت‌های شدیدتر باشند. در مواردی که حساسیت دندان شدید است، ممکن است نیاز به درمان‌های پیشرفته‌تری مانند پر کردن، ترمیم یا روکش دندان باشد.

ادامه مطلب
سبد خرید