برای خرید کالا های سلامت در جشنواره زمستانه نسخه اول شرکت کنید.

راهنمای انتخاب بهترین انوع لایه بردار پوست – مزایا و معایب

لایه برداری، یک مرحله در هر روتین مراقبت از پوست است که می‌تواند فوراً پوست شما را از حالت کدر به پوستی درخشان تبدیل کند و انواع لایه بردارهای پوست صورت موجود است. هنگامی که سلول‌های مرده پوست با موفقیت برداشته شوند، لایه‌های جدید و درخشان زیر آن نمایان می‌شوند و پوست شما به طور قابل توجهی روشن‌تر به نظر می‌رسد. لایه بردارهای پوست به سه دسته لایه بردار فیزیکی، مکانیکی و شیمیایی تقسیم می‌شود. با توجه به نوع پوست و همچنین میزان عمق لایه برداری می‌توان از این سه دسته کلی استفاده کرد.
لایه بردار شیمیایی

چرا لایه برداری پوست صورت ضروری است؟

لایه برداری، یک مرحله در هر روتین مراقبت از پوست است که می‌تواند فوراً پوست شما را از حالت کدر به پوستی درخشان تبدیل کند و انواع لایه بردارهای پوست صورت موجود است. هنگامی که سلول‌های مرده پوست با موفقیت برداشته شوند، لایه‌های جدید و درخشان زیر آن نمایان می‌شوند و پوست شما به طور قابل توجهی روشن‌تر به نظر می‌رسد.
لایه شاخی، سطحی‌ترین لایه‌ی پوست است که از سلول‌های مرده تشکیل شده و از پوست ما محافظت می‌کند و به عنوان یک مانع فیزیکی بین محیط و لایه‌های زیرین پوست است. پوست شما بدون لایه شاخی، در برابر انواع مشکلات آسیب‌پذیر خواهد بود، مانند قرار گرفتن در معرض آلاینده‌ها، از دست دادن آب از طریق منافذ، میکروب‌ها و سموم.
لایه شاخی پوست هر چند هفته یک بار، تحت یک فرآیند تبدیل سلولی قرار می‌گیرد که طی آن سلول‌های پیر و مرده پوست به اصطلاح ریخته می‌شوند، تا جایی برای سلول‌های سالم و جدید ایجاد شود. در مقایسه با افراد مسن که سرعت گردش سلولی کمتری دارند، افراد جوان پوستی دارند که به طور طبیعی حجیم‌تر و جوان‌تر است.
صرف نظر از سن شما، لایه برداری می‌تواند به تحریک فرآیند تبدیل سلولی کمک کند و پوستی درخشان و جوان به شما بدهد! علاوه بر این، به پاک‌سازی منافذ از هرگونه تجمع بالقوه سلول‌های مرده پوست که ممکن است باعث ایجاد جوش شود، کمک می‌کند. بنابراین، لایه برداری منظم، پوست شما را شفاف، درخشان، و جوان نگه می‌دارد.

انواع مختلف لایه بردار پوست

چندین تکنیک لایه برداری وجود دارد و به سه دسته کلی فیزیکی، شیمیایی و مکانیکی تقسیم می‌شوند. اینکه از کدام روش استفاده می‌کنید و چند بار لایه برداری می‌کنید باید بر اساس نوع پوست شما باشد؛ در صورت داشتن پوستی حساس، بهتر است از یک متخصص پوست کمک بگیرید.

انواع لایه بردار پوست فیزیکی

لایه برداری فیزیکی شامل هر روشی است که به صورت دستی، سلول‌های مرده پوست و سایر مواد زائد را از سطح پوست شما پاک می‌کند. این روش شامل ابزارهای ساده‌ای مانند پارچه‌ها و پدهای تمیز کننده، لیف‌ها، اسفنج‌ها و برس‌ها و همچنین محصولاتی مانند اسکراب‌ها می‌باشد.

اسکراب روشن کننده و لایه بردار پوست وقتی روی پوست اعمال می‌شود، سطح پوست را به صورت فیزیکی می‌سابد و تجمع سلول‌های مرده را از بین می‌برد. اسکراب دانه‌ای، از کریستال‌های طبیعی و ریز برای حذف ایمن و دقیق سلول‌های اضافی استفاده می‌کند و بافت و رنگ پوست را به طور کلی بهبود می‌بخشد. در واقع اسکراب روشن کننده، لایه بردار ملایم پوست هستند که با حذف سلول‌های مرده پوست، سم زدایی پوست و افزایش جذب محصولات مراقبتی، به تمیز کردن پوست کمک می‌کنند. انتخاب اسکراب مناسب برای نوع پوست شما مهم است.

  • لایه بردار ملایم با ریزدانه‌ها

لایه بردارهای ملایم با ریزدانه، فرمولاسیون‌هایی هستند که حاوی ذرات ریزی مثل بلورهای ساینده یا پولک‌های پلی اتیلن می‌باشند. این ذرات به آرامی لایه‌های بالایی پوست را تمیز می‌کنند و سلول‌های مرده پوست را برطرف می‌نمایند. لایه بردار ملایم با ریزدانه‌ها پوست را نرم و صاف می‌کند، منافذ پوست را تمیز می‌نماید و باعث می‌شود پوست بهتر نفس بکشد. این محصول برای انواع پوست‌ها مناسب است و کمتر احتمال تحریک پوست را دارد.

 

لایه برداری فیزیکی پوست صورت

انواع لایه بردار پوست شیمیایی

وقتی کلمه “شیمیایی” را می‌شنوید ممکن است کمی احساس ترس کنید، اما لایه برداری شیمیایی شامل استفاده از اسیدهای میوه ملایم است که به آرامی سبب شکستن و حل کردن سلول‌های مرده پوست می‌شوند. لایه‌بردارهای اسیدی برای پوست‌های چرب، آکنه‌ای و آسیب‌دیده از آفتاب که نیاز به ترمیم دارند، با حل کردن پیوندهای بین سلول‌ها برای تسکین سریع، بهترین هستند. لایه بردارهای اسیدی همچنین منافذ مسدود شده را هدف قرار داده و به عمق نفوذ می‌کنند تا باکتری‌های موجود در فولیکول مو را که باعث آکنه می‌شوند، از بین ببرند.
دو نوع لایه بردار رایج شیمیایی وجود دارد که عبارتند از AHA (اسیدهای آلفا هیدروکسی) و BHA (بتا هیدروکسی اسید) که در ادامه این دو روش شیمیایی توضیح داده می‌شود.
AHAها برای پوست‌های خشک بهترین هستند، زیرا به تجزیه پیوندهایی که سلول‌های مرده پوست را در کنار هم نگه می‌دارند، کمک می‌کنند؛ نتیجه نهایی، پوستی نرم و ابریشم مانند است. آلفا هیدروکسی‌ها خاصیت آب‌دوستی دارند و به راحتی در آب حل می‌شوند، لذا نفوذ عمیقی به لایه‌های پوست داشته و لایه‌های سطحی را از بین می‌برند. نمونه‌هایی از AHA ها عبارتند از اسیدهای گلیکولیک، لاکتیک، تارتاریک و سیتریک. با توجه به محبوبیت بالای کرم‌های لایه بردار حاوی آلفا هیدروکسی اسید در بین انواع مختلف لایه بردارهای موجود در بازار، می‌توان گفت این محصولات یکی از بهترین گزینه‌ها برای مراقبت‌های روزانه از پوست محسوب می‌شوند.
BHAها برای انواع پوست‌های چرب، مناسب‌تر هستند. آنها محلول در روغن می‌باشند و در عمق منافذ نفوذ می‌کنند تا آنها را تمیز کرده و سلول‌های قدیمی را از بین ببرند. آنها حاوی مواد اولیه ضد التهابی و ضد باکتریایی قوی هستند که برای پوست‌های مستعد آکنه و ملتهب ایده آل می‌باشند. اسیدهای هیدروکسی سالیسیلیک اسید و بتا هیدروکسیل دو نمونه از BHAها هستند.

لایه بردار شیمیایی پوست صورت

انواع لایه بردار پوست مکانیکی

استفاده از ماشین یا ابزار دیگر برای لایه برداری پوست، به عنوان لایه برداری مکانیکی شناخته می‌شود. دو لایه بردار مکانیکی که امروزه مورد توجه فراوانی قرار گرفته‌اند لیزر درمانی و میکرودرم ابریژن هستند.
از کریستال‌های ظریف همراه با مکش، در تکنیک زیبایی میکرودرم ابریژن برای لایه برداری سلول‌های مرده پوست استفاده می‌شود. ممکن است برای دست‌ها، صورت، گردن، سینه و پشت نیز استفاده شود. هدف این است که با به حداقل رساندن خطوط ریز، اسکارهای ریز، چین و چروک‌ها و لکه‌های پیری، پوست صاف‌تر و جوان‌تر نشان داده شود. درمان میکرودرم ابریژن در مطب معمولاً یک ساعت طول می‌کشد و بیشتر اوقات توسط یک متخصص مراقبت از پوست تأیید شده انجام می‌شود. میکرودرم ابریژن نیازی به بیهوشی و بی‌حسی ندارد.
یکی از پیشرفته‌ترین روش‌های جوان‌سازی پوست، لایه ‌برداری با لیزر است. با از بین بردن خطوط ریز و چین و چروک، سفت کردن پوست، ترمیم آسیب‌های ناشی از نور خورشید و صاف کردن پوست خشن، در جوان سازی پوست فوق العاده موثر است. مشکلات پوستی عمیق‌تر مانند اسکار، اسکار آکنه، پیگمانتاسیون و رنگدانه را نیز می‌توان با آن درمان کرد.
در طول لایه برداری پوست با لیزر، پوست دقیقاً لایه به لایه برداشته می‌شود و یک متخصص پوست یا جراح پلاستیک، لیزر را انجام می‌دهد. یک بی‌حس کننده موضعی برای بی‌حس کردن نواحی کوچک قبل از درمان استفاده می‌شود. اگر کل صورت شما تحت درمان است، ممکن است به بیهوشی عمومی نیاز داشته باشید. پزشک پس از انجام لیزر، نواحی تحت درمان را بانداژ می‌کند. برای جلوگیری از ایجاد دلمه پس از درمان به مدت 24 ساعت، باید مناطق تحت درمان را 4 تا 5 بار در روز تمیز کنید.

میکرودرم ابریژن

با توجه به نوع  پوست خود را لایه برداری کنید

بهترین کرم لایه بردار برای پوست خشک

برای پوست‌های خشک یا پوسته پوسته، لایه برداری ضروری است. در پوست‌های خشک، از لایه برداری مکانیکی خودداری کنید؛ زیرا پوست را خشک میکند. AHA ها روی پوست خشک به خوبی عمل می‌کنند؛ اسید گلیکولیک با کمک به حذف سلول‌های مرده پوست که روی سطح پوست نشسته‌اند، تبدیل سلولی را تقویت می‌کند. بعد از استفاده از اسید گلیکولیک از یک مرطوب کننده و SPF استفاده کنید؛ زیرا ممکن است حساسیت پوست به آسیب‌های خورشیدی، پس از لایه برداری افزایش یابد.

بهترین کرم لایه بردار برای پوست حساس

از اسکراب یا استفاده از روش‌های مکانیکی، برای لایه برداری پوست حساس خودداری کنید. این موارد، پوست شما را بیشتر تحریک می‌کند و می‌تواند منجر به قرمزی شود. برای لایه برداری می‌توانید از یک لایه بردار شیمیایی ملایم همراه با یک حوله استفاده کنید. همچنین برای آکنه، می‌توانید لایه برداری اسید سالیسیلیک را در مطب متخصص پوست خود امتحان کنید.

بهترین کرم لایه بردار برای پوست خشک

لایه برداری فیزیکی برای پوست‌های چرب یا ضخیم‌تر مناسب است. پوست چرب ممکن است، یک لایه اضافی روی سطح داشته باشد که لایه برداری فیزیکی می‌تواند آن را از بین ببرد. برای بهترین نتیجه، به آرامی از لایه بردار یا اسکراب با حرکات دایره‌ای استفاده کنید.

بهترین کرم لایه بردار برای پوست معمولی

اگر پوست شما هیچ عارضه‌ای ندارد، می‌توانید هر روشی را برای لایه برداری انتخاب کنید. لایه برداری فیزیکی و شیمیایی هر دو برای این نوع پوست بی‌خطر هستند. ممکن است، نیاز به آزمایش داشته باشید تا بفهمید کدام روش برای پوست شما بهتر عمل می‌کند.

بهترین کرم لایه بردار برای پوست مختلط

این نوع پوست ممکن است، به ترکیبی از لایه برداری مکانیکی و شیمیایی نیاز داشته باشد. هرگز هر دو را در یک روز استفاده نکنید؛ زیرا باعث تحریک پوست می‌شود. اگر بعد از لایه برداری پوستتان احساس خشکی کرد، بلافاصله بعد از آن از مرطوب کننده استفاده کنید.

مدت زمان استفاده از کرم لایه بردار

در مورد نحوه و مدت زمان استفاده از کرم لایه بردار، توصیه می شود نظر پزشک پوست خود را جویا شوید تا بر اساس نوع پوستتان، میزان حساسیت و شدت مشکلاتی مثل لک و کک و مک، بهترین شیوه مصرف و مدت زمان استفاده را به شما پیشنهاد کند. بطور کلی، استفاده از لایه بردارها باید با احتیاط و ملایمت همراه باشد تا از خشکی و تحریک پوست جلوگیری شود. پوست‌های حساس و آسیب دیده نیاز به زمان بیشتری برای عادت کردن به لایه بردار دارند. همچنین پس از هر بار لایه برداری، استفاده از مرطوب کننده‌های مناسب برای جبران رطوبت پوست ضروری است. با مشورت پزشک می‌توانید شیوه صحیح استفاده از لایه بردار و مدت زمان استفاده از کرم لایه بردار را برای پوست خود پیدا کنید.

 

داروخانه آنلاین نسخه اول همواره تلاش کرده است تا بهترین و موثرترین محصولات مراقبت پوست و مو را به مشتریان خود عرضه کند. داروخانه نسخه اول مجموعه‌ای کامل از کرم‌های لایه بردار برتر و معتبر داخلی و خارجی را به صورت آنلاین در اختیار مشتریان قرار داده است. مشتریان می‌توانند با مراجعه به سایت اینترنتی داروخانه آنلاین نسخه اول، انواع کرم‌های لایه بردار را مشاهده و مطابق با نیاز پوست و سلیقه خود، بهترین و مناسب ترین محصول را انتخاب و به راحتی سفارش دهند.

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محتواهای مربوط به این مقاله

انتخاب مسواک مناسب دندان شما

انتخاب مسواک مناسب دندان شما

انتخاب مسواک مناسب برای دندان اهمیت بسیار زیادی دارد و نقش مهمی در حفظ سلامت دهان و دندان ایفا می کند. انتخاب صحیح مسواک می تواند از بروز بیماری های لثه و پوسیدگی دندان پیشگیری کرده و در نتیجه به تقویت سلامت کلی بدن کمک شایانی نماید. انتخاب مسواک با اندازه، شکل و سفتی مناسب برای هر فرد، می تواند به تمیز کردن کامل و موثر دندان ها و لثه ها کمک کند. مسواک های با موهای نرم، به لثه ها آسیب نمی رسانند و در عین حال قادر به حذف پلاک و جرم دندانی هستند.

ادامه مطلب
درمان‌های خانگی برای کاهش حساسیت دندانی

درمان‌های خانگی برای کاهش حساسیت دندانی

انواع رو‌ش‌های خانگی برای کاهش حساسیت دندان وجود دارد. حساسیت دندان، یک مشکل شایع است که با استفاده از مسواک مناسب، خمیر دندان ضدحساسیت و روش‌های دندان پزشکی قابل کنترل است. در کنار این روش‌ها درمان‌های خانگی مانند استفاده از سیر، زردچوبه، محلول آب و نمک و… وجود دارد که با از بین بردن باکتری‌های دهان و همچنین کاهش التهاب لثه به رفع حساسیت دندانی کمک می‌کنند.

ادامه مطلب
خمیر دندان ضدحساسیت

خمیر دندان ضدحساسیت

خمیردندان‌های ضدحساسیت دارای ترکیباتی هستند که می‌توانند در کاهش حساسیت دندان‌ها نقش مهمی ایفا کنند. این محصولات حاوی مواد مسدودکننده‌ای هستند که قادرند مجاری میکروسکوپی موجود در دندان، که به بافت‌های حساس آن متصل می‌شوند، را مسدود کنند. این فرایند از انتقال محرک‌های دردناک مانند سرما، گرما یا اسیدهای موجود در غذاها و نوشیدنی‌ها به عصب دندان جلوگیری می‌کند. به این ترتیب، احساس درد و حساسیت دندان کاهش می‌یابد. با این وجود، باید توجه داشت که خمیردندان‌های ضدحساسیت تنها برای درمان حساسیت‌های خفیف تا متوسط دندان مناسب هستند و نمی‌توانند جایگزین درمان‌های پزشکی و تخصصی برای حساسیت‌های شدیدتر باشند. در مواردی که حساسیت دندان شدید است، ممکن است نیاز به درمان‌های پیشرفته‌تری مانند پر کردن، ترمیم یا روکش دندان باشد.

ادامه مطلب
خواص CAPRYLOYL SALICYLIC ACID چیست؟

خواص CAPRYLOYL SALICYLIC ACID چیست؟

امروزه انتخاب و خرید محصولات آرایشی و بهداشتی از بین ده ها یا صدها محصول مشابه (با برندها و سازنده های مختلف) که هر کدام ادعا ها و مزیت های خاصی را مطرح می کنند، بسیار دشوار شده است. یکی از راه های شناخت فرآورده ها و پی بردن به کیفیت آنها، آشنایی با ویژگی تک تک اجزای سازنده آن است. در این مقاله با یکی دیگر از مواد سازنده محصولات آرایشی و بهداشتی آشنا می شویم.

ادامه مطلب
سبد خرید