برای خرید کالا های سلامت در جشنواره زمستانه نسخه اول شرکت کنید.

انواع روش‌های سریع جوانسازی پوست صورت: کربوکسی تراپی، پروفایلو و مزونیدلینگ

در سال‌های اخیر، پیشرفت‌های چشمگیری در زمینه روش‌های غیرجراحی جوان‌سازی پوست صورت رخ داده است. از جمله می‌توان به روش‌هایی مانند کربوکسی تراپی، پروفایلو و مزونیدلینگ اشاره کرد. این روش‌ها با تحریک سلول‌های پوست و القای تولید کلاژن و الاستین، باعث کاهش چین و چروک‌های ظریف، بهبود تراکم و ارتجاع پوست می‌شوند. عوارض آن‌ها معمولاً خفیف و گذرا است. قبل از انتخاب هر یک از این روش‌ها، توصیه می‌شود با متخصص پوست مشورت کنید تا با در نظر گرفتن وضعیت پوستتان، مناسب‌ترین روش جوان‌سازی برایتان پیشنهاد شود. در این مقاله، به معرفی جامع و کامل نوآورانه‌ترین روش‌های غیرجراحی جوان‌سازی پوست صورت می‌پردازیم و مزایا و نحوه انجام آنها را معرفی بررسی می‌کنیم.
انواع روش‌های سریع جوانسازی پوست صورت

انواع روش‌های سریع جوانسازی پوست صورت

با پیشرفت تکنولوژی انواع روش‌های سریع جوانسازی پوست صورت توسعه یافته که با یک سرچ ساده می ‎توانید به مزایا و ویژگی‌های هرکدام دست پیدا کنید. در این مقاله سه تا از انواع روش‌های سریع جوانسازی پوست صورت بررسی می‌کنیم که شامل جوانسازی پوست با کربوکسی تراپی،پروفایلو و مزونیدلینگ است.

جوانسازی پوست با کربوکسی تراپی

کربوکسی‌تراپی یکی از مدرن‌ترین انواع روش‌های سریع جوانسازی پوست صورت، در حوزه درمان و زیبایی است. کاربردهای متعدد این روش، آن را به یکی از محبوب‌ترین روش‌های جوانسازی پوست در کلینیک تبدیل کرده است. جوانسازی پوست با کربوکسی تراپی شامل تزریق زیرپوستی گاز دی‌اکسیدکربن به وسیله سوزن‌های بسیار نازک است. ایده اصلی این روش این است که ورود CO2 به بافت، سبب فریب بدن و القای احساس کمبود اکسیژن در آن ناحیه می‌شود. در نتیجه بدن با افزایش جریان خون به منطقه تحت درمان و همچنین گشادسازی رگ‌ها، پاسخ فیزیولوژیکی نشان می‌دهد. افزایش جریان خون ناشی از کربوکسی‌تراپی، منجر به رساندن اکسیژن و مواد مغذی بیشتر به سلول‌های پوست شده و بازسازی و ترمیم بافت را تسریع می‌کند. در اثر این فرایند، ظاهر و حالت پوست بهتر شده و چین و چروک‌ها کاهش می‌یابند. همچنین در حین جوانسازی پوست با کربوکسی تراپی، گردش خون مویرگی بهبود یافته، آزادسازی اکسیژن هموگلوبین افزایش می‌یابد، تولید کلاژن تسهیل شده و تعادل رطوبت پوست برقرار می‌شود. کربوکسی‌تراپی علاوه بر صورت، برای سایر نواحی بدن نیز کاربرد دارد.

 

انواع روش‌های سریع جوانسازی پوست صورت: جوانسازی پوست با کربوکسی تراپی

در روش کربوکسی تراپی، جوانسازی پوست در یک جلسه بین 15 تا 30 دقیقه طول می‌کشد، برای رسیدن به نتایج دلخواه اغلب بیماران نیاز به چندین جلسه درمان دارند. این روش جوانسازی پوست قیمت مناسبی نسبت به روش جوانسازی پوست با جراحی دارد. هزینه جوانسازی پوست با کربوکسی تراپی بستگی به اندازه منطقه‌ای دارد که قرار است تحت درمان قرار گیرد.

جوانسازی پوست با کربوکسی تراپی برای افراد دارای برخی شرایط پزشکی توصیه نمی‌شود. افراد باردار، مبتلا به سرطان، دیابت یا صرع باید از انجام این روش خودداری کنند. همچنین پیش از جلسه درمان، انجام تراپی‌هایی مانند استفاده از اسکراب‌های بدن، لایه‌برداری‌های اسیدی پوست، اپیلاسیون (موبری) و لیزر موهای زائد توصیه نمی‌شود. بهتر است با پزشک مشورت و زمان‌بندی مناسبی برای این‌گونه درمان‌ها انجام شود.

 

فواید جوانسازی پوست صورت با روش جوانسازی پوست با کربوکسی تراپی

  • توقف فرآیندهای پیری زودرس
  • کاهش چین و چروک و عمق آن ها
  • تسریع در بازسازی و ترمیم بافت پوست
  • رفع لک‌های پوستی و حلقه‌های تیره زیر چشم
  • پوست صاف‌تر، منافذ کوچکتر و کانتور صورت برجسته‌تر
  • کاهش تورم پوست
  • پیشگیری از مویرگ‌های قابل مشاهده پوست
  • کمک به درمان روزاسه، آکنه، پسوریازیس و سایر بیماری‌های پوستی

 

انواع روش‌های سریع جوانسازی پوست صورت: جوانسازی پوست با کربوکسی تراپی

 جوانسازی پوست به روش پروفایلو

یکی دیگر از انواع روش‌های سریع جوانسازی پوست صورت، روش پروفایلو است. جوان‌سازی پوست با پروفایلو نوعی درمان تزریقی بر پایه اسید هیالورونیک است که برای ارتقاء سلامت و زیبایی پوست به کار می‌رود. پروفایلو حاوی محلول غلیظی از اسید هیالورونیک (HA) است که به طور طبیعی در بافت‌های بدن یافت می‌شود. تزریق پروفایلو با افزایش الاستیسیته و هیدراتاسیون پوست، باعث حفظ جوانی، طراوت و کشسانی آن می‌گردد. پروفایلو برخلاف روش جوانسازی پوست با فیلر، یک درمان بازسازی بیولوژیک پوست به شمار می‌رود که از طریق تزریقات چندگانه، باعث تحریک تولید کلاژن و الاستین در بافت پوست طی دوره‌ای طولانی می‌شود. این فرایند با ارتقای کیفیت و افزایش خاصیت ارتجاعی پوست، سبب جوانتر شدن ظاهر پوست و براقیت بیشتر آن می‌گردد. پروفایلو در مقایسه با جوانسازی پوست با تزریق فیلر، اثر طولانی‌مدت‌تر و طبیعی‌تری دارد.

جوانسازی پوست به روش پروفایلو، حاوی بالاترین غلظت اسید هیالورونیک (64 میلی‌گرم در 2 میلی‌لیتر) در میان سایر محصولات مشابه است. این میزان غلظت بالا باعث می‌شود علاوه بر آب‌رسانی و تقویت پوست، بافت‌های افتاده و پیر نیز ترمیم و بازسازی شوند. در نتیجه با استفاده از روش جوانسازی پوست پروفایلو، پوستی سفت‌تر، جوان‌تر و صاف‌تر به دست می‌آید.

جوانسازی پوست به روش پروفایلو

جوانسازی پوست بدون جراحی با روش جوانسازی پوست پروفایلو

پروفایلو به عنوان یک روش غیر تهاجمی جوان‌سازی پوست، نیاز به زمان استراحت و بهبودی پس از درمان ندارد. بیماران می‌توانند بلافاصله پس از تزریق اسید هیالورونیک به فعالیت‌های روزانه خود بازگردند. مدت زمان انجام روش جوانسازی پوست پروفایلو، معمولاً حدود 30 دقیقه است که برای افراد شاغل و دارای برنامه‌های پرتراکم، گزینه بسیار مناسبی محسوب می‌شود.

اغلب بیماران برای دستیابی به نتایج مطلوب پروفایلو، نیاز به دو جلسه تزریق برای جوانسازی پوست در کلینیک با فاصله حدود ۴ هفته دارند. جهت حفظ اثرات درمانی، توصیه می‌شود هر ۶ ماه یک‌بار جلسه‌ی یادآوری انجام شود. این درمان کم‌تهاجم و نسبتاً بدون درد است. روش جوانسازی پوست پروفایلو برای انواع پوست‌ها از جمله پوست‌های خشک و آسیب‌دیده از نور خورشید نیز مناسب است. همچنین برای جوانسازی پوست حساس نیز کاربرد دارد.

روش جوانسازی پوست پروفایلو

چه تفاوتی بین پروفایلو با جوانسازی پوست با تزریق فیلر وجود دارد؟

درمان جوان‌سازی پوست با پروفایلو، رویکردی متفاوت‌تر از روش جوانسازی پوست با فیلر سنتی دارد. درحالی‌که فیلرها بیشتر به دنبال افزایش حجم و برجستگی‌های صورت هستند، پروفایلو به‌طور کلی به بهبود کیفیت و سلامت پوست می‌پردازد. توانایی روش جوان‌سازی پوست پروفایلو در تحریک تولید کلاژن و الاستین آن را متمایز می‌کند، زیرا این محصول با بهره‌گیری از فرایندهای طبیعی بدن، پوست را از درون جوان می‌کند. مکانیسم جوانسازی پوست با متد جدید پروفایلو، یکی از موثرترین روش جوانسازی پوست برای افرادی است که به دنبال رویکردی جامع برای تجدید حیات پوست هستند. همچنین این روش جوانسازی پوست، قیمت مناسب‌تری نسبت به روش‌های جوانسازی پوست با جراحی دارد.

جوانسازی پوست به روش پروفایلو برای چه افرادی مناسب نیست؟

اگرچه روش جوان‌سازی پوست پروفایلو برای اکثر افراد یک درمان ایمن و موثر است، اما شرایط خاصی وجود دارد که توصیه نمی‌شود:

  1. بارداری و شیردهی: روش جوان‌سازی پوست پروفایلو برای خانم‌های باردار یا در دوران شیردهی توصیه نمی‌شود، زیرا اثرات احتمالی آن بر جنین و نوزاد هنوز به طور کامل مطالعه نشده است.
  2. عفونت‌ها یا بیماری‌های پوستی فعال: وجود التهاب، عفونت‌های پوستی مانند آکنه و تبخال در ناحیه تحت درمان، از موارد منع جوان‌سازی پوست پروفایلو به شمار می‌رود و ابتدا باید این شرایط درمان شود.
  3. اختلالات ایمنی و نقص سیستم ایمنی: این افراد در معرض خطر بیشتر عوارض قرار دارند و لازم است قبل از جوان‌سازی پوست پروفایلو با پزشک مشورت کنند.
  4. آلرژی به مواد تشکیل‌دهنده پروفایلو مانند اسید هیالورونیک: وجود این آلرژی‌ها از موارد منع جوان‌سازی پوست پروفایلو محسوب می‌شود.
  5. جراحی یا درمان‌های اخیر صورت: لازم است پس از جراحی‌ها یا روش‌هایی مانند لیزر و لایه‌برداری‌های شیمیایی، فاصله زمانی تا انجام جوان‌سازی پوست پروفایلو رعایت شود.
  6. اختلالات انعقادی و مصرف داروهای ضد انعقاد: نیاز به مشورت قبلی با پزشک وجود دارد.

مزایا مناسب‌ترین روش جوانسازی پوست پروفایلو

  • بهبود هیدراته شدن و رطوبت‌رسانی پوست
  • تحریک تولید 4 نوع کلاژن و الاستین
  • کاهش ظاهر چین و چروک‌ها و خطوط ریز پوست
  • افزایش درخشندگی، طراوت و نرمی پوست
  • لیفت دادن به بافت‌های شل و افتاده پوست
  • بهبود کشسانی و ارتجاع پوست
  • بازگرداندن حجم به نواحی فرورفته و تورفتگی‌ها
  • محکم و متراکم کردن بافت پوست برای ظاهری جوان‌تر
  • تقویت‌کننده و سفت‌کننده بافت پوست
  • غیرتهاجمی بودن و کمترین آسیب به بافت‌ها

چه مواردی پس از جوانسازی پوست به روش پروفایلو باید رعایت شود؟

  • خودداری از لمس محل تزریق به مدت حداقل 6 ساعت جهت پیشگیری از عفونت
  • عدم استفاده از آرایش یا محصولات پوستی به مدت 24 ساعت
  • اجتناب از مواجهه با گرمای شدید مانند سونا به مدت 24 ساعت
  • پرهیز از فعالیت‌ها و ورزش‌های سنگین حداقل به مدت 24 ساعت جهت جلوگیری از تورم و کبودی
  • خوردن آب کافی و هیدراته نگه داشتن پوست برای بهبود اثربخشی درمان
  • عدم مصرف الکل تا 24 ساعت بعد از تزریق جهت کاهش خطر کبودی
  • اجتناب از انجام سایر درمان‌های صورت مثل لیزر به مدت حداقل 1 هفته در ناحیه تزریق

جوانسازی پوست با مزونیدلینگ

جوانسازی پوست مزوتراپی یا جوان‌سازی پوست با مزونیدلینگ، نسل جدیدی از میکرونیدلینگ به شمار می‌رود که در آن از ترکیبات بیولوژیک پیشرفته‌ای همچون جوانسازی پوست صورت با سلول‌های بنیادی، اسید هیالورونیک، پپتیدهای زیست‌فعال، EGF و سایر مواد طبیعی جهت تزریق به لایه‌های عمیق‌تر پوست استفاده می‌شود. این روش جوانسازی پوست بدون جراحی، طیف وسیعی از مزایای جوان‌سازی و ترمیم پوست را با نتایجی به مراتب بهتر از میکرونیدلینگ فراهم می‌کند. در واقع تکنیک جوانسازی پوست با مزونیدلینگ امکان عبور سرم انتخابی شما را از لایه‌های میانی پوست و رسیدن به عمق فراهم می‌کند. این درمان‌ها موجب تحریک سلول‌های پوستی، القای تولید کلاژن و ترمیم بافت در لایه درم می‌شوند. در نتیجه پوستی جوان‌تر، درخشان‌تر و سالم‌تر به دست می‌آید.

 

جوانسازی پوست با مزونیدلینگ

مزایا جوانسازی پوست با مزوتراپی

  • پوستی حجیم و هیدراته
  • براقیت و درخشش طبیعی پوست با کاهش خطوط ریز
  • بافت یکنواخت‌تر و صاف‌تر پوست، منافذ ریزتر
  • بهبود جای زخم‌های آکنه و علائم کشیدگی
  • بهبود نتایج درمان‌هایی مثل جوانسازی پوست با لیزر و RF از طریق میکرو سرم‌های سفارشی شده
  • روشن‌تر شدن پوست و کاهش لک و ایرادات رنگدانه‌ای
  • روشن کردن حلقه‌های تیره زیر چشم

 

جوانسازی پوست با مزونیدلینگ

تفاوت بین جوانسازی پوست مزوتراپی و میکرونیدلینگ چیست؟

در طول سال‌ها، انواع مشکلات پوستی از قبیل زخم‌ها، آکنه، چین و چروک و تغییرات رنگدانه‌ای می‌توانند بروز پیدا کنند. یافتن یک روش مراقبتی مناسب برای نیازهای اختصاصی پوست، کاری زمان‌بر است. از موثرترین روش‌های جوانسازی پوست می‌توان به مزوتراپی و میکرونیدلینگ اشاره کرد که هر دو برای بهبود انواع زخم‌ها، لک‌ها و نشانه‌های پیری بسیار کارآمدند، اما تفاوت‌های مهمی نیز با یکدیگر دارند. در ادامه این دو نوع روش جوانسازی پوست صورت را با هم مقایسه می‌کنیم.

  • رفع خطوط ریز و چین و چروک

خطوط ریز و چین ‌و چروک‌ها اولین علامت‌های آشکار پیری پوست محسوب می‌شوند. جوانسازی پوست با میکرونیدلینگ برای کاهش ظاهر و عمق این خطوط موثرتر عمل می‌کند؛ زیرا میکرونیدلینگ با تحریک پاسخ‌های درمانی در بافت پوست، موجب تولید کلاژن و الاستین می‌شود که نقش مهمی در حفظ کشسانی و استحکام پوست ایفا می‌کنند.

  • رفع مشکلات رنگدانه های پوست

مشکلات رنگدانه‌ای پوست همچون تیرگی زیر چشم یا تغییر رنگ پوست، بهتر است با جوانسازی پوست مزوتراپی درمان شوند. زیرا در این روش، ترکیبی از مواد ضروری برای سلامت بلندمدت پوست به صورت تزریقی وارد بافت می‌شود و با خارج کردن سموم از سلول‌های پوستی، به رفع ایرادات رنگدانه‌ای کمک شایانی می‌کند.

  • برای رفع مشکلات بافت پوست

هر دو روش جوانسازی پوست با مزوتراپی و جوانسازی پوست با میکرونیدلینگ برای درمان اسکارها و پوست‌های ناهموار موثر هستند. میکرونیدلینگ از طریق القای بازسازی سلولی و لایه‌برداری در لایه‌های عمیق‌تر پوست عمل می‌کند؛ درحالی‌ که جوانسازی پوست مزوتراپی با تغذیه و آب‌رسانی به پوست، سلامت و شفافیت آن را حفظ می‌نماید. ترکیب این دو شیوه می‌تواند بهترین نتایج را برای بهبود بافت و ظاهر پوست ایجاد کند.

جوانسازی پوست با مزونیدلینگ

کدام روش جوانسازی پوست صورت انتخاب کنیم؟

با پیشرفت فناوری، انواع روش‌های سریع جوانسازی پوست صورت ارائه شده‌اند. انتخاب بهترین روش جوانسازی پوست برای نیازهای اختصاصی پوست، کار چالش‌برانگیزی است و مشاوره با متخصص پوست می‌تواند راه گشا باشد. علاوه بر درمان‌های حرفه‌ای، استفاده از محصولات جوان‌سازی پوست مانند کرم‌های جوانسازی پوست، ژل جوانسازی پوست، جوانسازی پوست ماسک، جوانسازی پوست صورت با فوم بسیار مفید هستند. ترکیب این روش‌های درمانی و مراقبتی، نتایج بهتری را در جوان‌سازی و ترمیم پوست به ارمغان می‌آورد.

داروخانه آنلاین نسخه اول

در داروخانه آنلاین نسخه اول، متخصصان ما آماده ارائه مشاوره در زمینه انتخاب بهترین محصولات جوان‌ساز پوست از جمله کرم‌های جوانسازی پوست، ژل‌های جوانسازی پوست، ماسک‌های جوانسازی پوست و جوانسازی پوست صورت با فوم بر اساس نیازهای شما هستند. با مراجعه به سایت ما می‌توانید از مشاوره رایگان متخصصین ما بهره‌مند شوید.

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

شماره تلفن شما منتشر نخواهد شد. ما از این طریق شما رو به محض دریافت پاسخ مطلع می‌کنیم.
بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محتواهای مربوط به این مقاله

نخل اره ای (Saw Palmetto) چیست و چه خواصی دارد

نخل اره ای (Saw Palmetto) چیست و چه خواصی دارد

نخل اره ای یا ساوپالمتو یک درخت نخل کوتاه، بومی مناطق جنوب شرقی آمریکای شمالی است. نخل اره ای برای درمان بزرگی پروستات، بهبود عملکرد دستگاه ادراری و افزایش رشد مو استفاده می‌شود. برخی نیز از مکمل این گیاه برای تقویت میل جنسی، افزایش باروری و کاهش التهاب استفاده می‌کنند و نتایج آخرین تحقیقات اثرات ضد سرطانی آن را تایید کرده‌اند.

ادامه مطلب
انتخاب مسواک مناسب دندان شما

انتخاب مسواک مناسب دندان شما

انتخاب مسواک مناسب برای دندان اهمیت بسیار زیادی دارد و نقش مهمی در حفظ سلامت دهان و دندان ایفا می کند. انتخاب صحیح مسواک می تواند از بروز بیماری های لثه و پوسیدگی دندان پیشگیری کرده و در نتیجه به تقویت سلامت کلی بدن کمک شایانی نماید. انتخاب مسواک با اندازه، شکل و سفتی مناسب برای هر فرد، می تواند به تمیز کردن کامل و موثر دندان ها و لثه ها کمک کند. مسواک های با موهای نرم، به لثه ها آسیب نمی رسانند و در عین حال قادر به حذف پلاک و جرم دندانی هستند.

ادامه مطلب
درمان‌های خانگی برای کاهش حساسیت دندانی

درمان‌های خانگی برای کاهش حساسیت دندانی

انواع رو‌ش‌های خانگی برای کاهش حساسیت دندان وجود دارد. حساسیت دندان، یک مشکل شایع است که با استفاده از مسواک مناسب، خمیر دندان ضدحساسیت و روش‌های دندان پزشکی قابل کنترل است. در کنار این روش‌ها درمان‌های خانگی مانند استفاده از سیر، زردچوبه، محلول آب و نمک و… وجود دارد که با از بین بردن باکتری‌های دهان و همچنین کاهش التهاب لثه به رفع حساسیت دندانی کمک می‌کنند.

ادامه مطلب
خمیر دندان ضدحساسیت

خمیر دندان ضدحساسیت

خمیردندان‌های ضدحساسیت دارای ترکیباتی هستند که می‌توانند در کاهش حساسیت دندان‌ها نقش مهمی ایفا کنند. این محصولات حاوی مواد مسدودکننده‌ای هستند که قادرند مجاری میکروسکوپی موجود در دندان، که به بافت‌های حساس آن متصل می‌شوند، را مسدود کنند. این فرایند از انتقال محرک‌های دردناک مانند سرما، گرما یا اسیدهای موجود در غذاها و نوشیدنی‌ها به عصب دندان جلوگیری می‌کند. به این ترتیب، احساس درد و حساسیت دندان کاهش می‌یابد. با این وجود، باید توجه داشت که خمیردندان‌های ضدحساسیت تنها برای درمان حساسیت‌های خفیف تا متوسط دندان مناسب هستند و نمی‌توانند جایگزین درمان‌های پزشکی و تخصصی برای حساسیت‌های شدیدتر باشند. در مواردی که حساسیت دندان شدید است، ممکن است نیاز به درمان‌های پیشرفته‌تری مانند پر کردن، ترمیم یا روکش دندان باشد.

ادامه مطلب
سبد خرید