برای خرید کالا های سلامت در جشنواره زمستانه نسخه اول شرکت کنید.

تونر ضد لک چیست؟

تونر ضد لک علاوه بر پاکسازی عمیق پوست، حاوی ترکیباتی است که به رفع لک‌های پوستی کمک می‌کنند و پوست را درخشان می‌کند. تونرهای ضد لک پوست، محصولات چند منظوره‌ای هستند که علاوه بر رفع لک‌های پوستی، به تغذیه و pH پوست کمک می‌کنند. تونرهای ضد لک متنوعی در بازار موجود است که متناسب با نوع پوست و تیرگی پوست، می‌توانید از میان آنها انتخاب کنید.
تونر ضد لک

تونر ضد لک چیست؟

شاید شما هم از تونر، برای پاک کردن آرایش استفاده کرده باشید و صرفاً با تونرهای پاک کننده آشنا باشید. با این حال تونرها انواع متنوعی دارند و فقط به تونور پاک کننده آرایش محدود نمی‌شوند. یکی از انواع تونرها، تونر ضد لک است؛ اما دقیقاً تونر ضد لک چیست؟

تونر ضد لک یکی از محصولات پوستی است که برای کاهش لک و کک مک‌های پوستی به همراه سایر محصولات روشن کننده بکار می‌رود. تونرهای مدرن امروزی، وظایفی مانند هیدراته کردن و تغذیه پوست با مواد مغذی را برعهده دارند. برخی از این تونرها حتی می‌توانند به درمان مشکلات خاص پوستی مانند آکنه، آسیب‌های ناشی از اشعه ماوراء بنفش خورشید و کاهش لک‌های پوستی نیز کمک کنند. تونرهای ضد لک با استفاده از ترکیبات لایه بردار و روشن کننده، به اصلاح رنگ پوست کمک می‌کنند.

تونر ضد لک

فواید تونر ضد لک چیست؟

تونرها کاربردهای متنوعی دارند و صرفاً به پاکسازی پوست محدود نمی‌شوند. اگر می‌خواهید بدانید تونر ضد لک چه ویژگی‌هایی دارد، در ادامه همراه ما باشید:

تونر ضد لک برای تغذیه پوست

تونرها صرفاً یک پاک‌کننده اضافی برای پوست نیستند، بلکه آن‌ها برای تغذیه و بازسازی پوست با مواد مغذی طراحی شده‌اند. نتیجه‌ی استفاده از تونر مناسب، داشتن پوستی نرم‌تر، صاف‌تر و سالم‌تر است. تونرهایی که خوب فرموله شده‌اند، حتی می‌توانند در درمان مشکلاتی مانند لک و کک مک پوستی نیز مفید باشند.

تونر ضد لک برای تغذیه پوست

تونر ضد لک برای تعادل pH پوست

پوست به طور طبیعی ماهیت اسیدی داشته و سطح pH آن حدود 4.7 است. اما برخی صابون‌ها و پاک‌کننده‌ها خاصیت قلیایی دارند. استفاده از محصولاتی با pH بسیار متفاوت از پوست، می‌تواند عملکرد طبیعی آن را مختل کرده و باعث خشکی، چربی یا تحریک پوست شود. اگرچه pH پوست ظرف چند ساعت به حالت اولیه برمی‌گردد، ولی می‌توان از یک تونر با pH مناسب برای تعادل سریع‌تر سطح اسیدی پوست استفاده کرد. تونر با بازگرداندن سریع pH پوست به حالت طبیعی، از بروز عوارضی مانند خشکی و تحریک پوست جلوگیری می‌کند.

تونر ضد لک برای تعادل pH پوست

تونر برای جذب بهتر محصولات پوستی

استفاده از تونر همچنین می‌تواند به پوست کمک کند تا محصولات مراقبتی دیگر را بهتر جذب نماید. وقتی پوست خشک است، سایر مواد صرفاً روی سطح آن قرار می‌گیرند. اما زمانی که پوست با استفاده از تونر هیدراته شود، این محصولات می‌توانند بهتر به لایه‌های عمقی‌تر پوست نفوذ کرده و اثربخشی بیشتری داشته باشند. تونر با افزایش رطوبت پوست، مانع از خشکی آن شده و زمینه را برای جذب و نفوذپذیری بهتر مواد مغذی و مرطوب‌کننده فراهم می‌کند. بنابراین استفاده از تونر، کارایی سایر محصولات پوستی را افزایش می‌دهد.

تونر ضد لک برای اصلاح رنگ پوست

تونرهای ضد لک معمولاً حاوی اسیدهای آلفا هیدروکسی هستند که به حذف سلول‌های مرده پوست کمک کرده و باعث کاهش هایپرپیگمانتاسیون (لک و کک مک) می‌شوند. اسیدهای آلفا هیدروکسی موجود در تونر ضد لک، لایه‌های سطحی و مرده پوست را زدوده و رنگدانه‌های موجود در این لایه‌ها را از بین می‌برند. این کار باعث می‌شود تا لکه‌های قهوه‌ای پوست بتدریج کاهش یافته و رنگ پوست یکنواخت‌تر و روشن‌تر شود.

تونر ضد لک برای اصلاح رنگ پوست

چطور بهترین تونر روشن کننده پوست را انتخاب کنیم؟

برای انتخاب بهترین تونر روشن کننده پوست، ابتدا به نیاز پوست خود توجه کنید. پوست شما جزوء کدام دسته است؟ پوست چرب، خشک یا حساس؟ تونر ضد لک و روشن کننده متناسب با انواع پوست تولید می‌شود و موقع خرید باید به این نکته دقت کنید. اما موقع خرید بهترین تونر روشن کننده پوست، باید به چه نکات دیگری دقت کنیم؟

ترکیبات تشکیل دهنده تونر ضد لک و روشن کننده، نماینگر کیفیت آن است. برای کاهش لک‌ها پوستی، استفاده از تونرهای حاوی مواد مغذی و آنتی‌اکسیدان پیشنهاد می‌شود. ویتامین‌های C و E از جمله مواد مؤثری هستند که می‌توانند از پوست در برابر آسیب‌های ناشی از آلودگی‌های محیطی محافظت کنند. این ویتامین‌ها همچنین با خاصیت آنتی‌اکسیدانی خود، به بهبود لک‌های پوستی کمک می‌کنند.

برای روشن کردن پوست و از بین بردن لکه‌های پوستی، استفاده از تونرهای حاوی ترکیبات روشن‌کننده طبیعی توصیه می‌شود. مواد مؤثری مانند آربوتین، ویتامین C و عصاره شیرین ‌بیان روشن‌کنندگی قوی دارند و بطور معمول در ترکیب تونرهای ضد لک و روشن کننده بکار می‌روند.

تونر روشن کننده پوست با عصاره فندق و چای سبز

انواع تونر صورت روشن کننده پوست در بازار موجود است. تونر روشن کننده پوست با عصاره فندق و چای سبز، یکی از تونرهای طبیعی و تاثیر گذار است. این تونر حاوی ترکیبی قدرتمند از عصاره فندق و چای سبز است که به طور مؤثری پوست را روشن و درخشان می‌کند. عصاره فندق حاوی آنتی‌اکسیدان‌های قوی است که از پوست در برابر رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کند. همچنین باعث کاهش التهاب و قرمزی پوست می‌شود. چای سبز نیز سرشار از آنتی ‌اکسیدان‌ها است و خاصیت ضدالتهابی دارد. با استفاده منظم از تونر روشن کننده پوست با عصاره فندق و چای سبز، رنگ پوست یکنواخت‌تر شده و لکه‌های پوست کاهش می‌یابد.

تونر روشن کننده پوست با عصاره فندق و چای سبز

تونر ضد جوش و روشن کننده

افراد با پوست‌های چرب و حساس، همواره معضل جوش را دارند. برای پوست‌های چرب و آکنه‌زا، استفاده از تونرهای ترکیبی ضدجوش و روشن‌کننده توصیه می‌شود. تونرهای ضد جوش و روشن کننده حاوی مواد مؤثری هستند که هم ترشح چربی پوست را کنترل می‌کنند و هم رنگ پوست را یکدست و روشن می‌سازند. ترکیباتی مانند اسید سالیسیلیک و چای سبز با خاصیت قابض، تولید سبوم یا چربی پوست را کاهش داده و از بروز جوش جلوگیری می‌کنند. همچنین ویتامین C، آربوتین و نارنج با خاصیت آنتی‌اکسیدانی، لکه‌های پوستی را از بین برده و پوست را روشن و درخشان می‌سازند. پس برای بهترین نتیجه، تونر ضد جوش و روشن کننده را انتخاب کنید.

نحوه استفاده از تونر صورت روشن کننده پوست

برای بهره‌مندی کامل از تونر صورت روشن کننده پوست، مراحل زیر پیشنهاد می‌شود:

– مرحله اول: پاکسازی کامل پوست با استفاده از محصولات پاک‌کننده مناسب

– مرحله دوم: استفاده از تونر با پد آرایشی یا پنبه، برای تمیز کردن منافذ پوست و انتقال مواد روشن کننده پوست

– مرحله سوم: استفاده از محصولات درمانی هدفمند مانند لوسیون روشن‌کننده یا کرم ضدلک

– مرحله چهارم: مرطوب‌سازی نهایی پوست با استفاده از کرم‌ها یا سرم‌های حاوی مواد مغذی

با رعایت این مراحل، تونر صورت روشن کننده پوست به بهترین شکل جذب پوست شده و نتایج مطلوب‌تری را به همراه خواهد داشت. پس حتماً آن را در روتین روزانه مراقبت از پوست قرار دهید. قبل از استفاده از محصول، دستورالعمل محصول را مطالعه کنید.

تونر ضد لک

خرید تونر ضد لک مناسب پوست

انواع محصولات روشن کننده پوست در بازار موجود است. تونر ضد لک پوست در کنار محصولات پوستی دیگر، به شما کمک می‌کند که پوست صاف و درخشان داشته باشید. انتخاب یک تونر ضد لک مناسب از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. داروخانه آنلاین نسخه اول با در اختیار گذاشتن مجموعه‌ای گسترده از بهترین تونرها و محصولات روشن‌کننده پوست، در این مسیر به شما کمک می‌کند. مشاوران مجرب داروخانه آنلاین نسخه اول نیز آماده‌اند تا بر اساس نوع پوست شما، بهترین تونر ضد لک را پیشنهاد دهند. پس برای دستیابی به پوستی درخشان و زیبا، همین امروز از طریق سایت داروخانه آنلاین نسخه اول، تونر مورد نیاز خود را تهیه کنید.

 

منابع:

https://www.healthline.com/health/whats-so-important-about-skin-ph

https://www.healthline.com/health/beauty-skin-care/best-toner#fa-qs

https://www.healthline.com/health/beauty-skin-care/what-does-toner-do

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

شماره تلفن شما منتشر نخواهد شد. ما از این طریق شما رو به محض دریافت پاسخ مطلع می‌کنیم.
بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محتواهای مربوط به این مقاله

نخل اره ای (Saw Palmetto) چیست و چه خواصی دارد

نخل اره ای (Saw Palmetto) چیست و چه خواصی دارد

نخل اره ای یا ساوپالمتو یک درخت نخل کوتاه، بومی مناطق جنوب شرقی آمریکای شمالی است. نخل اره ای برای درمان بزرگی پروستات، بهبود عملکرد دستگاه ادراری و افزایش رشد مو استفاده می‌شود. برخی نیز از مکمل این گیاه برای تقویت میل جنسی، افزایش باروری و کاهش التهاب استفاده می‌کنند و نتایج آخرین تحقیقات اثرات ضد سرطانی آن را تایید کرده‌اند.

ادامه مطلب
انتخاب مسواک مناسب دندان شما

انتخاب مسواک مناسب دندان شما

انتخاب مسواک مناسب برای دندان اهمیت بسیار زیادی دارد و نقش مهمی در حفظ سلامت دهان و دندان ایفا می کند. انتخاب صحیح مسواک می تواند از بروز بیماری های لثه و پوسیدگی دندان پیشگیری کرده و در نتیجه به تقویت سلامت کلی بدن کمک شایانی نماید. انتخاب مسواک با اندازه، شکل و سفتی مناسب برای هر فرد، می تواند به تمیز کردن کامل و موثر دندان ها و لثه ها کمک کند. مسواک های با موهای نرم، به لثه ها آسیب نمی رسانند و در عین حال قادر به حذف پلاک و جرم دندانی هستند.

ادامه مطلب
درمان‌های خانگی برای کاهش حساسیت دندانی

درمان‌های خانگی برای کاهش حساسیت دندانی

انواع رو‌ش‌های خانگی برای کاهش حساسیت دندان وجود دارد. حساسیت دندان، یک مشکل شایع است که با استفاده از مسواک مناسب، خمیر دندان ضدحساسیت و روش‌های دندان پزشکی قابل کنترل است. در کنار این روش‌ها درمان‌های خانگی مانند استفاده از سیر، زردچوبه، محلول آب و نمک و… وجود دارد که با از بین بردن باکتری‌های دهان و همچنین کاهش التهاب لثه به رفع حساسیت دندانی کمک می‌کنند.

ادامه مطلب
خمیر دندان ضدحساسیت

خمیر دندان ضدحساسیت

خمیردندان‌های ضدحساسیت دارای ترکیباتی هستند که می‌توانند در کاهش حساسیت دندان‌ها نقش مهمی ایفا کنند. این محصولات حاوی مواد مسدودکننده‌ای هستند که قادرند مجاری میکروسکوپی موجود در دندان، که به بافت‌های حساس آن متصل می‌شوند، را مسدود کنند. این فرایند از انتقال محرک‌های دردناک مانند سرما، گرما یا اسیدهای موجود در غذاها و نوشیدنی‌ها به عصب دندان جلوگیری می‌کند. به این ترتیب، احساس درد و حساسیت دندان کاهش می‌یابد. با این وجود، باید توجه داشت که خمیردندان‌های ضدحساسیت تنها برای درمان حساسیت‌های خفیف تا متوسط دندان مناسب هستند و نمی‌توانند جایگزین درمان‌های پزشکی و تخصصی برای حساسیت‌های شدیدتر باشند. در مواردی که حساسیت دندان شدید است، ممکن است نیاز به درمان‌های پیشرفته‌تری مانند پر کردن، ترمیم یا روکش دندان باشد.

ادامه مطلب
سبد خرید