برای خرید کالا های سلامت در جشنواره زمستانه نسخه اول شرکت کنید.

جوانسازی پوست صورت با جدید‌ترین روش‌ها: میکرونیدلینگ، هایفو و لیزر فرکشنال

برای جوان‌سازی پوست با روش‌های غیرتهاجمی، امروزه گزینه‌های متنوعی وجود دارد که با تحریک تولید کلاژن و افزایش ارتجاع‌پذیری پوست، به بهبود ظاهر آن کمک می‌کنند. از جمله این روش‌ها می‌توان به میکرونیدلینگ، روش هایفو و لیزر فرکشنال اشاره کرد. این روش‌ها با تحریک فیبروبلاست‌های پوستی، القای تولید کلاژن و الاستین باعث بازسازی بافت و بهبود علائم پیری مانند چروک‌ها و خطوط ریز پوست می‌شوند. عوارض این روش‌ها خفیف و برگشت‌پذیر است. جلسات درمان بسته به نوع روش و شدت پیری پوست، معمولا چندین جلسه است. در این مقاله به بررسی جوانسازی پوست صورت با جدید‌ترین روش‌ها می‌پردازیم و مراحل آنها را بررسی می‌کنیم.
جوانسازی پوست صورت با جدید‌ترین روش‌ها- داروخانه آنلاین نسخه اول

جوانسازی پوست صورت با جدید‌ترین روش‌ها

جوانی پوست مسئله‌ای نیست که صرفاً مختص افراد مسن باشد. همه ما در طول زندگی شاهد تحولاتی در پوست‍مان هستیم. پوست در اثر گذر زمان و تاثیر عواملی نظیر آفتاب، آلودگی، استرس و… دچار تغییراتی از جمله بروز لك، تیرگی، هایپرپیگمانتاسیون، چروك، افتادگی و از دست دادن طراوت می‌شود. حتی افرادی که در دوران میانسالی هستند، ممکن است متوجه شوند پوستشان به تدریج از درخشش و طراوت گذشته فاصله گرفته است و به دنبال جوانسازی پوست صورت با جدید‌ترین روش‌ها باشند. امروزه تکنولوژی، پیشرفت قابل توجهی در حوزه جوان‌سازی و زیبایی پوست داشته است. با پیشرفت فناوری، جوانسازی پوست با دستگاه‌های متنوع و جوانسازی پوست با متدهای جدید روی کار آمده است. دستگاه‌های جوانسازی پوست با به‌کارگیری آخرین دستاوردهای علمی، قادرند در کوتاه‌ترین زمان و با کمترین عوارض جانبی، اقدام به درمان انواع مشکلات پوستی و احیای جوانی آن نمایند. توصیه می‌شود با توجه به نوع پوست خود و نظر متخصص، مناسب‌ترین روش جوان‌سازی پوست را انتخاب کنید، تا به بهترین نتیجه دست یابید. در ادامه به معرفی انولع روش‌های جوانسازی پوست با متد‌های جدید می‌پردازیم.

 

جوانسازی پوست صورت با جدید‌ترین روش‌ها

جوانسازی پوست صورت با جدید‌ترین روش‌ها: جوانسازی پوست با میکرونیدلینگ

میکرونیدلینگ یکی از انواع روش‌های جوانسازی پوست صورت است که برای اولین بار در سال 1995 معرفی شد. در این روش با استفاده از سوزن‌های بسیار نازک، سوراخ‌های کوچکی در لایه بالایی پوست ایجاد می‌شود. این کار باعث التهاب ملایم و تحریک تولید کلاژن و الاستین در پوست می‌شود. در نتیجه پوست از نظر بافتی محکم‌تر شده و چروک‌ها و خطوط ریز کاهش می‌یابد. جوانسازی پوست با میکرونیدلینگ، یک روش ایمن و موثر است و عوارض جانبی کمی دارد. البته پس از انجام آن ممکن است برای چند روز پوست قرمز شود یا خارش داشته باشد که به مرور برطرف می‌شود. میکرونیدلینگ روی انواع مناطق بدن از جمله صورت، گردن، دست‌ها، پاها و پشت انجام می‌شود. این روش جوانسازی پوست در کلینیک، توسط متخصص پوست انجام می‌گیرد. طول مدت جلسه درمان بستگی به وسعت ناحیه درمان و وضعیت پوست دارد؛ معمولاً جوانسازی پوست در یک جلسه بین 15 دقیقه تا چند ساعت طول می‌کشد.

 

جوانسازی پوست صورت با جدید‌ترین روش‌ها

 

آشنایی با مراحل انجام جوانسازی پوست با میکرونیدلینگ

قبل از شروع میکرونیدلینگ، متخصص پوست با بررسی دقیق سابقه پزشکی و اهداف بیمار برای جوانسازی پوست، زمینه را برای درمان مناسب فراهم می‌کند. همچنین برای مقایسه وضعیت قبل و بعد از درمان، معمولاً تصاویری از پوست گرفته می‌شود. به این ترتیب ارزیابی دقیق‌تری از میزان تاثیر میکرونیدلینگ بر روی پوست امکان‌پذیر خواهد بود. قبل از شروع درمان، ممکن است پزشک کرم‌های حاوی ویتامین A یا C تجویز کند تا زمینه‌ را برای تحریک تولید کلاژن فراهم کند. در روز پروسه جوانسازی پوست با میکرونیدلینگ، ابتدا پوست به طور کامل تمیز و ضدعفونی می‌شود. سپس برای بی‌حس کردن موضعی از کرم یا ژل بی‌حس‌کننده مثل لیدوکائین استفاده می‌شود. این کرم‌ها معمولاً 30 تا 45 دقیقه قبل از شروع روند میکرونیدلینگ مورد استفاده قرار می‌گیرند، تا فرصت کافی برای اثرگذاری داشته باشند. در مرحله بعدی جوانسازی پوست با میکرونیدلینگ، با استفاده از یک غلتک دستی یا دستگاه الکتریکی مجهز به سوزن‌های ریز، سوراخ‌های میکروسکوپیکی در لایه‌های پوست ایجاد می‌شود. غلتک به آرامی روی پوست حرکت داده می‌شود تا سوزن‌ها بتوانند پوست را به طور یکنواخت سوراخ کنند. در دستگاه‌های الکتریکی نیز سوزن‌ها به طور خودکار بالا و پایین می‌روند. طول سوزن‌ها بسته به عمق مورد نظر، بین 0.5 تا 2 میلی‌متر قابل تنظیم است. سوزن‌های بلندتر، برای رفع چین‌وچروک‌ها و جوش‌های عمیق‌تر مناسب‌تر هستند. پس از شروع عمل میکرونیدلینگ، احساس سوزش و گرمای خفیف در پوست امری طبیعی است. همچنین هنگام عبور سوزن از نزدیک استخوان‌های زیرین پوست مانند استخوان گونه، ممکن است اندکی ناراحتی ایجاد شود. در میکرونیدلینگ عمیق‌تر، خون‌ریزی جزئی در محل‌های سوراخ شده امری طبیعی بوده و نگران‌کننده نیست. پزشک بلافاصله پس از اتمام مراحل، خون‌ریزی را متوقف می‌کند.

 

جوانسازی پوست صورت با جدید‌ترین روش‌ها: جوانسازی پوست با میکرونیدلینگ

جوانسازی پوست با میکرونیدلینگ برای چه افرادی مناسب است؟

میکرونیدلینگ برای درمان و بهبود بسیاری از مشکلات پوستی و زیبایی مفید است، از جمله:

  • پوست با منافذ بزرگ
  • چین و چروک‌های ریز و عمیق، جهت بازسازی کلاژن و الاستین پوست
  • شل شدگی، افتادگی و پوست نازک
  • اسکارهای سطحی ناشی از آکنه، جوش یا سوختگی
  • مشکلات رنگدانه‌ای و لک‌های پوستی
  • کشیدگی و علائم کشسانی پوست
  • همچنین این روش می‌تواند در درمان برخی بیماری‌ها همچون آلوپسی آره‌آتا (ریزش مو به دلیل یک بیماری خودایمنی) و هایپرهیدروز (تعریق بیش از حد) موثر واقع شود.

جوانسازی پوست صورت با جدید‌ترین روش‌ها

چه کسانی نباید روش جوانسازی پوست با میکرونیدلینگ را انجام دهند؟

افراد زیر باید قبل از انجام میکرونیدلینگ با پزشک مشورت کنند:

– بیماران مبتلا به آکنه فعال یا در حال مصرف داروهای آکنه

– افرادی که اختلالات انعقاد خون دارند یا داروهای ضدانعقاد مصرف می‌کنند

– بیماران سرطانی که تحت درمان‌های شیمی‌درمانی یا پرتودرمانی هستند

– افراد مبتلا به درماتیت تماسی یا تبخال مزمن

– کسانی که گرایش به ایجاد اسکار و کلوئید دارند

– افراد دارای خال‌های غیرعادی یا ضایعات پوستی در حال تغییر

– مبتلایان به بیماری‌های التهابی پوست مثل اگزما و پسوریازیس

تفاوت روش جوانسازی میکرونیدلینگ با میکرودرم ابریژن چیست؟

میکرونیدلینگ و میکرودرم ‌ابریژن هر دو روش‌هایی برای تجدید بافت پوست و جوان‌سازی پوست هستند، اما تفاوت‌هایی با یکدیگر دارند. در میکرونیدلینگ از سوزن‌های بسیار نازک برای ایجاد سوراخ‌های ریز در لایه‌های پوست استفاده می‌شود. اما در میکرودرم‌ابریژن با استفاده از دستگاهی شبیه کاغذ سنباده، لایه بالایی پوست برداشته می‌شود. بنابراین میکرونیدلینگ نفوذ عمیق‌تری به لایه‌های پوست داشته و برای درمان مشکلات زیر سطح پوست مانند اسکار آکنه مناسب‌تر است. با این حال بهتر است برای انتخاب بهترین روش جوانسازی پوست، با پزشک خود مشورت کنید تا در مورد جوانسازی پوست صورت با جدیدترین روش‌ها آگاهی لازم را کسب کنید.

جوانسازی پوست صورت با جدید‌ترین روش‌ها: جوانسازی پوست با فرکشنال

انتخاب بهترین روش جوان‌سازی پوست همواره دغدغه‌ای برای افراد بوده است. اما با آگاهی از انواع روش‌های سریع جوانسازی پوست صورت و مشورت با یک متخصص پوست، می‌توان بهترین گزینه را بر اساس نیاز و وضعیت پوست خود انتخاب کرد. لیزر فرکشنال نوع پیشرفته‌تری از لیزرهای سنتی برای جوان‌سازی پوست است. در این روش، پرتوهای لیزر به لایه زیرین اپیدرم (درم) هدایت می‌شوند و موجب تحریک تولید کلاژن در فیبروبلاست‌های درم می‌گردند. کلاژن تولید شده باعث ترمیم و محکم شدن بافت پوست شده و ناهمواری‌ها و چین و چروک‌ها را از بین می‌برد. در نتیجه پوست، لیفت طبیعی گرفته و ظاهری جوان‌تر، سفت‌تر و صاف‌تر پیدا می‌کند. این اثرات مطلوب معمولاً طی ۲ تا ۳ هفته پس از درمان لیزر فرکشنال مشهود است. همچنین افزایش تولید کلاژن باعث کند شدن روند پیری پوست می‌شود.

 

جوانسازی پوست با لیزر فرکشنال

آشنایی با مراحل انجام جوانسازی پوست با لیزر فرکشنال

قبل از انجام لیزر فرکشنال، پزشک مراحلی برای آماده‌سازی پوست تجویز می‌کند، تا اثربخشی درمان به حداکثر برسد. این شامل لایه‌برداری اولیه پوست است تا بتوان لایه‌های سطحی را برداشته و امکان نفوذ عمیق‌تر لیزر فرکشنال را فراهم کرد. توصیه می‌شود این مراحل آماده‌سازی از فصل تابستان آغاز شود، تا پوست برای دریافت لیزر فرکشنال در پاییز و زمستان آمادگی کامل داشته باشد. لیزر فرکشنال برای پوست‌های روشن، موثرتر و ایمن‌تر است. همچنین لازم است حداقل 6 هفته قبل از درمان، از قرار گرفتن در معرض آفتاب خودداری شود و از کرم‌های ضدآفتاب استفاده شود.

در حین انجام روند جوانسازی پوست با لیزر فرکشنال، یک کرم بی‌حس‌کننده روی ناحیه مورد نظر اعمال می‌شود، تا پوست بی‌حس شود. این کار حدود 45 تا 60 دقیقه طول می‌کشد، تا بی‌حسی کامل ایجاد شود. بعد از آن کرم بی‌حس‌کننده پاک می‌شود و یک ژل لغزنده روی پوست اعمال می‌گردد. این ژل به حرکت دستگاه جوانساز پوست روی پوست کمک کرده و امکان جابجایی آسان‌تر آن را فراهم می‌سازد.

درمان جوانسازی پوست با لیزر فرکشنال بسته به ناحیه تحت درمان، تا ۳۰ دقیقه طول می‌کشد. برای کاهش درد حین جوانسازی پوست با دستگاه، از یک کرم بی‌حس‌کننده قوی استفاده می‌شود. همچنین از یک دستگاه خنک‌کننده به منظور کاهش ناراحتی پوست، در حین درمان بهره گرفته می‌شود. جوانسازی پوست در یک جلسه انجام می‌شود، همچنین امکان درمان پوست با لیزر فرکشنال به صورت مرحله‌ای نیز وجود دارد. این روش جوانسازی پوست قیمت مناسبی دارد.

درمان جوانسازی پوست با لیزر فرکشنال معمولاً عوارض جانبی خفیفی دارد که شامل تورم، قرمزی و پوسته‌ریزی پوست می‌باشد. این عوارض موقتی بوده و به مرور برطرف می‌شوند. اگرچه عوارض جدی‌تر مانند عفونت و جای زخم بسیار نادر هستند، اما در صورت انجام نادرست درمان توسط افراد غیرمتخصص، احتمال بروز این عوارض وجود دارد. بنابراین توصیه می‌شود، درمان حتماً توسط متخصص پوست و در مراکز مجهز انجام شود، تا از بروز عوارض جدی جلوگیری به عمل آید.

 

جوانسازی پوست با لیزر فرکشنال

جوانسازی پوست صورت با جدید‌ترین روش‌ها: جوانسازی پوست با هایفو

انواع روش‌های سریع جوانسازی پوست صورت وجود دارد که هر کدام مزایا و معایب خاص خود را دارند. امروزه روش‌های جوانسازی پوست بدون جراحی محبوبیت بیشتری پیدا کرده‌اند، زیرا نسبت به متدهای جوانسازی پوست با جراحی، ریسک و عوارض کمتر و دوره‌ی نقاهت کوتاه‌تری دارند. یکی از این روش‌های جوانسازی پوست بدون جراحی، جوانسازی پوست با هایفوتراپی است.

جوانسازی پوست به روش هایفو یک روش غیرتهاجمی برای جوان‌سازی پوست است که از انرژی امواج فراصوت استفاده می‌کند. در این روش، امواج فراصوت انرژی حرارتی را در لایه‌های عمقی‌تر پوست تولید می‌کنند، بدون اینکه به لایه‌های سطحی آسیب برسانند. این حرارت کنترل‌شده، موجب آسیب مختصر و برنامه‌ریزی‌ شده‌ای به سلول‌های هدف در لایه درم می‌شود. در ادامه، به منظور ترمیم این آسیب‌های ایجاد شده، بدن فرآیندهای طبیعی ترمیم و بازسازی بافت پوست را فعال کرده و شروع به تولید کلاژن می‌کند. کلاژن ماده‌ای در پوست است که باعث افزایش استحکام و کشسانی آن می‌شود. در واقع، جوانسازی پوست هایفو به صورت کنترل ‌شده موجب تحریک سلول‌های پوست و تولید کلاژن شده و در نتیجه سبب جوان‌تر شدن پوست می‌گردد.

مزایای HIFU صورت نسبت به لیفت صورت جراحی شامل عدم نیاز به برش یا بخیه زدن، عدم وجود جای زخم، عدم نیاز به زمان استراحت یا بهبودی می‌باشد. البته نتایج HIFU ممکن است کمی کمتر از لیفت باشد. این جوانسازی پوست قیمت پایین‌تری نسبت به روش جوانسازی پوست با جراحی لیفت صورت دارد. اگر به دنبال درمانی سریع، بدون درد و غیرتهاجمی برای جوانسازی پوست صورت هستید، هایفو یک گزینه عالی در مقایسه با لیفت صورت است.

 

جوانسازی پوست صورت با جدید‌ترین روش‌ها: جوانسازی پوست با هایفو

آشنایی با مراحل انجام جوانسازی پوست هایفو

قبل از شروع پروسه جوانسازی پوست با متد جدید هایفو، پزشک یا تکنسین ناحیه مورد نظر را تمیز و ضدعفونی می‌کند و در صورت لزوم از کرم‌های بی‌حس‌کننده استفاده می‌نماید. سپس با قرار دادن سر دستگاه جوانسازی پوست هایفو روی پوست و تنظیم دقیق توان و عمق نفوذ امواج، پروسه HIFU برای جوان‌سازی آغاز می‌شود. پس از تنظیم دستگاه جوانسازی پوست هایفو، انرژی فراصوت به صورت پالس‌های کوتاهی به مدت 30 تا 90 دقیقه به بافت هدف ارسال می‌شود. حین انجام پروسه ممکن است حس گرما و سوزش خفیفی در پوست ایجاد شود. در صورتی‌که این احساس آزاردهنده بود، می‌توان از داروهای مسکن استفاده نمود. پس از پایان جوانسازی پوست در یک جلسه، بیمار می‌تواند بلافاصله به منزل برود و به فعالیت‌های روزمره خود بپردازد. نیازی به استراحت یا مراقبت‌های خاص پس از درمان وجود ندارد.

جوانسازی پوست صورت با جدید‌ترین روش‌ها: جوانسازی پوست با هایفو

مزایا سریع ترین راه جوانسازی پوست روش هایفو

  • سفت کردن پوست گردن پوست
  • رفع افتادگی پلک یا ابرو
  • صاف کردن چین و چروک های صورت
  • صاف و سفت کردن پوست سینه
  • درمان علائم خفیف تا متوسط یا اولیه پیری پوست

نتایج HIFU صورت ممکن است به اندازه نتایج جراحی دوام نداشته باشد.

کدام یک از انواع روش‌های جوانسازی پوست صورت را انتخاب کنیم؟

انتخاب مناسب‌ترین روش جوانسازی پوست برای حفظ جوانی و زیبایی پوست همیشه بخشی جدایی‌ناپذیر از دغدغه‌های روزمره بسیاری از ما بوده است. امروزه انواع روش‌های جوانسازی پوست در حوزه زیبایی و جوانسازی پوست وجود دارد که هرکدام معایب و مزایای خاص خود را دارند. دو عامل مهم در انتخاب نوع درمان جوانسازی پوست، هزینه آن و مدت زمان لازم برای رسیدن به نتایج مطلوب می‌باشد. به عنوان مثال، روش‌های جوانسازی پوست با جراحی تهاجمی معمولاً هزینه بالاتر ولی اثربخشی بیشتری دارند. در مقابل، روش‌های غیرجراحی مثل HIFU کم‌هزینه‌تر و با اثر بخشی کمتر هستند. علاوه بر روش‌های جراحی، استفاده از محصولات آرایشی و مراقبتی نیز می‌تواند برای جوانسازی پوست صورت موثر باشد. کرم‌های جوانساز پوست حاوی مواد مغذی و ترمیمی هستند و فواید کرم‌های جوانسازی پوست در بهبود ظاهر و حالت پوست انکارناپذیر است. استفاده مرتب و درست از این کرم‌های جوانسازی پوست می‌تواند در رفع ناهمواری‌ها و چین و چروک‌های ظریف و سطحی پوست مفید باشد. البته انتظار نتایج شگفت‌انگیز از آن‌ها وجود ندارد، اما در کنار روش‌های پیشرفته‌تر، مکمل مناسبی به‌شمار می‌روند.

داروخانه آنلاین نسخه اول

در داروخانه آنلاین نسخه اول، متخصصان ما آماده ارائه مشاوره در زمینه انتخاب بهترین محصولات جوان‌ساز پوست از جمله کرم‌های جوانسازی پوست، ژل‌های جوانسازی پوست، ماسک‌های جوانسازی پوست و جوانسازی پوست صورت با فوم بر اساس نیازهای شما هستند. با مراجعه به سایت ما می‌توانید از مشاوره رایگان متخصصین ما بهره‌مند شوید.

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

شماره تلفن شما منتشر نخواهد شد. ما از این طریق شما رو به محض دریافت پاسخ مطلع می‌کنیم.
بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محتواهای مربوط به این مقاله

نخل اره ای (Saw Palmetto) چیست و چه خواصی دارد

نخل اره ای (Saw Palmetto) چیست و چه خواصی دارد

نخل اره ای یا ساوپالمتو یک درخت نخل کوتاه، بومی مناطق جنوب شرقی آمریکای شمالی است. نخل اره ای برای درمان بزرگی پروستات، بهبود عملکرد دستگاه ادراری و افزایش رشد مو استفاده می‌شود. برخی نیز از مکمل این گیاه برای تقویت میل جنسی، افزایش باروری و کاهش التهاب استفاده می‌کنند و نتایج آخرین تحقیقات اثرات ضد سرطانی آن را تایید کرده‌اند.

ادامه مطلب
انتخاب مسواک مناسب دندان شما

انتخاب مسواک مناسب دندان شما

انتخاب مسواک مناسب برای دندان اهمیت بسیار زیادی دارد و نقش مهمی در حفظ سلامت دهان و دندان ایفا می کند. انتخاب صحیح مسواک می تواند از بروز بیماری های لثه و پوسیدگی دندان پیشگیری کرده و در نتیجه به تقویت سلامت کلی بدن کمک شایانی نماید. انتخاب مسواک با اندازه، شکل و سفتی مناسب برای هر فرد، می تواند به تمیز کردن کامل و موثر دندان ها و لثه ها کمک کند. مسواک های با موهای نرم، به لثه ها آسیب نمی رسانند و در عین حال قادر به حذف پلاک و جرم دندانی هستند.

ادامه مطلب
درمان‌های خانگی برای کاهش حساسیت دندانی

درمان‌های خانگی برای کاهش حساسیت دندانی

انواع رو‌ش‌های خانگی برای کاهش حساسیت دندان وجود دارد. حساسیت دندان، یک مشکل شایع است که با استفاده از مسواک مناسب، خمیر دندان ضدحساسیت و روش‌های دندان پزشکی قابل کنترل است. در کنار این روش‌ها درمان‌های خانگی مانند استفاده از سیر، زردچوبه، محلول آب و نمک و… وجود دارد که با از بین بردن باکتری‌های دهان و همچنین کاهش التهاب لثه به رفع حساسیت دندانی کمک می‌کنند.

ادامه مطلب
خمیر دندان ضدحساسیت

خمیر دندان ضدحساسیت

خمیردندان‌های ضدحساسیت دارای ترکیباتی هستند که می‌توانند در کاهش حساسیت دندان‌ها نقش مهمی ایفا کنند. این محصولات حاوی مواد مسدودکننده‌ای هستند که قادرند مجاری میکروسکوپی موجود در دندان، که به بافت‌های حساس آن متصل می‌شوند، را مسدود کنند. این فرایند از انتقال محرک‌های دردناک مانند سرما، گرما یا اسیدهای موجود در غذاها و نوشیدنی‌ها به عصب دندان جلوگیری می‌کند. به این ترتیب، احساس درد و حساسیت دندان کاهش می‌یابد. با این وجود، باید توجه داشت که خمیردندان‌های ضدحساسیت تنها برای درمان حساسیت‌های خفیف تا متوسط دندان مناسب هستند و نمی‌توانند جایگزین درمان‌های پزشکی و تخصصی برای حساسیت‌های شدیدتر باشند. در مواردی که حساسیت دندان شدید است، ممکن است نیاز به درمان‌های پیشرفته‌تری مانند پر کردن، ترمیم یا روکش دندان باشد.

ادامه مطلب
سبد خرید