برای خرید کالا های سلامت در جشنواره زمستانه نسخه اول شرکت کنید.

بهترین راهکارهای افزایش توان و استفاده از مکمل‌های افزایش قدرت بدنی

بهترین مکمل‌های افزایش قدرت، مکمل‌هایی هستند که نیروی بدنی شما را برای انجام فعالیت‌های بیشتر نظیر ورزش و کار، تأمین می‌کنند. این ترکیبات به دسته‌های مختلف تقسیم‌بندی می‌شوند. ورزشکاران به شدت به مصرف بهترین مکمل‌های غذایی برای انرژی نیاز دارند. در حال حاضر، بهترین منابع برای کسب انرژی، ویتامین‌ها و پروتئین‌ها هستند. این مکمل‌ها با نام‌های مختلف در بازار وجود دارند. از این رو در کنار یک رژیم غذایی سالم، مصرف مکمل‌های افزایش قدرت نیز زیر نظر متخصص تغذیه، برای افزایش توان پیشنهاد می‌گردد.
افزایش قدرت

بهترین راه برای دستیابی به منابع انرژی، حفظ عملکرد بدن و افزایش توان، از نظر جسمی و روحی، راهکارهای طبیعی است. از این رو متخصصان توصیه می‌کنند قبل از اینکه داروها یا سایر مواد مضر را مصرف کنید، غذاهای سالم را همراه با بهترین مکمل‌های افزایش قدرت برای کسب انرژی بیشتر در برنامه روزانه خود قرار دهید. ویتامین‌ها، مواد معدنی ضروری و مکمل‌های غذایی مفید، بهترین ترکیبات برای افزایش قدرت و توان بدنی شما هستند. در این مطلب با راهکارهای افزایش توان و مزایای مصرف مکمل‌های افزایش قدرت آشنا شوید.

 

مزایای مکمل‌های افزایش قدرت

این مکمل‌ها می‌توانند به شما کمک کنند تا قدرت خود را از راه‌های مختلفی افزایش دهید. از کمک در تمرین طولانی‌تر، بهبود جذب مواد مغذی و سنتز پروتئین، تا کوتاه کردن زمان ریکاوری، مکمل‌های برتر مختلف برای قدرت می‌توانند فواید متعددی داشته باشند. همچنین مواد موجود در این مکمل‌ها از بهترین منابع تهیه شده‌اند، تحت آزمایش‌های بالینی دقیق قرار گرفته‌اند و برای جذب و استفاده حداکثر توسط ۳۰ تریلیون سلول بدن، فرموله شده‌اند. مکمل‌های افزایش قدرت، آنزیم‌های مربوط به انرژی بدن را تقویت می‌کنند؛ به شما این امکان را می‌دهند تا انرژی مورد نیاز خود را تأمین کنید و همچنین، ظرفیت بیشتری را برای مقابله با استرس یا فشار روانی در شما ایجاد می‌کنند.

 

بیشتر بدانید: چگونه قدرت عضلانی ایجاد کنیم؟

 

نوشیدنی‌ها یا مکمل‌های افزایش قدرت که بر اساس هیدراتاسیون عمل می‌کنند

برخی از مکمل‌های افزایش انرژی شامل نوشیدنی طبیعی می‌باشند. این مکمل‌ها برای افرادی تولید شده است که آب آشامیدنی زیادی را در تمام طول روز مصرف نمی‌کنند؛ همچنین برای کسانی که به دنبال هیدراتاسیون سالم هستند، مناسب است. این مکمل‌ها، شامل مواد مغذی سالم برای تقویت عملکرد و انرژی ذهنی است و طعم دلپذیری دارد. نوشیدنی‌هایی که در نقش مکمل‌های افزایش قدرت هستند، همانند مکمل‌های بدنسازی و مکمل‌های افزاینده وزن و حجم برندهای متنوعی دارند.

هر زمان، مغز شما به یک عکس‌العمل سریع و دقیق نیاز دارد، می‌توانید برای تأمین انرژی طبیعی مغز که به شما کمک می‌کند، تمرکز کنید، روی بهترین نوشیدنی‌های طبیعی حاوی انرژی و مواد مغذی حساب کنید و به جای نوشیدن مایعات حاوی قند زیاد، نوشیدنی انرژی‌زا و کافئین‌دار که همواره منجر به از بین رفتن انرژی می‌شود، از این ترکیبات استفاده کنید. یک ویژگی منحصر به فرد دیگر از مکمل‌های افزایش قدرت بر اساس نوشیدنی‌ها این است که حتی با افزایش انرژی، باعث آرامش شما می‌شود و شما را قادر می‌سازد استرس خود را برطرف کرده و در همان زمان، فعال باشید.

 

مکمل غذایی

مکمل افزایش قدرت

 

مهم‌ترین ترکیبات تشکیل دهنده مکمل‌های افزایش قدرت بر اساس نوشیدنی‌های طبیعی

1- اسید آمینه ال – تیانین

L-Theanine یک ماده اصلی برای تمرکز ذهن است که به طور طبیعی در چای سبز وجود دارد. در تحقیقات بالینی مشخص شده است که مصرف مکمل‌های افزایش قدرت حاوی این اسید آمینه به افزایش توجه و تمرکز کمک می‌کنند. از جمله مزایای آن:

  • تمرکز و توجه شما را بهبود می‌بخشد
  • موجب آرامش بیشتر و خواب خواب بهتر می‌شود
  • از آنجا که فاقد کافئین است، برای سلامت قلب و دوری از استرس، مفید است

۲- ویتامین‌های B6 ،B12 و فولات

ویتامین‌های گروه B برای انرژی جسم و ذهن از اهمیت ویژه‌ای برخوردار هستند زیرا در مرکز متابولیسم انرژی سلولی قرار گرفته‌اند و برای عملکرد مغز نیز بسیار مهم هستند. از مؤثرترین فرم ویتامین ب6، به همراه فرم‌های متیل فولات و  ب12 برای تهیه بهترین مکمل‌های افزایش قدرت استفاده می‌شود، زیرا آنها برای بدن طبیعی‌تر و سالم‌تر هستند. ویتامین B6، متیل فولات و متیل B1 می‌توانند به شما کمک کنند و مزایای زیر را ارائه می‌دهند:

  • تغییر خلق‌وخوی به سمت بهتر شدن و تقویت آرامش
  • کمک به ساخت انتقال دهنده‌های مهم عصبی برای مغز
  • کمک به تقویت حافظه و به خاطرسپاری

۳- انواع توت‌ها حاوی آنتی اکسیدان

یکی از عواملی که باعث افت نیروی بدنی و کاهش انرژی می‌شود و به طور مستقیم بر مغز هم تأثیر دارد، سموم محیطی و رادیکال‌های آزاد فعال، ناشی از آلاینده‌های هوا، استنشاق دود و هر نوع غبارات آلوده هستند. بهترین مکمل‌های افزایش قدرت حاوی توت‌ها، غنی از آنتی اکسیدان‌ها هستند و علاوه بر این، فرد می‌تواند این مواد مغذی را از طریق انواع خانواده توت‌ها به دست بیاورد. مصرف انواع توت، زغال اخته و تمشک یک روش عالی برای کمک به دفاع در برابر رادیکال‌های آزاد است.

مزایای این مواد مغذی شامل موارد زیر است:

  • محافظت از مغز، سلول‌های عصبی و تمام سلول‌های بدن در برابر آسیب اکسیداتیو رادیکال آزاد
  • کمک به داشتن حافظه سالم، یادگیری بهتر، افزایش قدرت تصمیم‌گیری

 

مکمل بدن سازی

مکمل‌های افزایش قدرت و توان

 

تمرکز و انرژی با مصرف مکمل‌های افزایش قدرت

همه افراد، احساس خستگی یا عدم تمرکز را در دوره‌های مختلف، تجربه می‌کنند. برخی از انواع مکمل‌های افزایش قدرت نه تنها به انرژی بدن کمک می‌کنند بلکه برای ذهن و تمرکز نیز مناسب هستند. این مکمل‌ها بدون اینکه موجب کاهش قند خون افراد شوند، از خسته شدن آنها جلوگیری کرده و انرژی روزانه را برای آنها تأمین می‌کنند. بر خلاف بسیاری از مکمل‌های غذایی دیگر، مکمل‌های افزایش قدرت، از کنسانتره گیاهان دارویی و مواد معدنی تشکیل می‌شوند. مهم‌ترین این مواد، عصاره چای سبز است. این گیاه دارویی حاوی سایر آنتی اکسیدان‌های پلی فنول با مقادیر قابل توجه است و به طور خاص برای تشدید جریان خون تولید شده است. این مکمل می‌تواند اکسیژن و مواد مغذی را به مغز برساند.

مهم‌ترین ترکیبات تشکیل دهنده مکمل‌های افزایش قدرت به همراه تقویت تمرکز و انرژی

ویتامین B1 (تیامین)

بیشتر سلول‌های بدن شما ترجیح می‌دهند از کربوهیدرات‌ها به عنوان سوخت اصلی انرژی استفاده کنند، اما برای تبدیل این مواد غذایی به انرژی به یک ویتامین ب1 نیاز دارید. یک ورزشکار که در رژیم غذایی او کربوهیدرات بیشتری قرار دارد، برای دسترسی به این انرژی باید مقدار بیشتری  ویتامین ب1 در رژیم غذایی خود دریافت کند.

بهترین منابع غذایی ویتامین ب1: دانه‌های آفتابگردان، لوبیا، لوبیای سیاه، جو، عدس و جو دو سر.

۲) ویتامین B2 (ریبوفلاوین)

بیشتر سلول‌های بدن شما از کربوهیدرات‌ها برای کسری انرژی استفاده می‌کنند اما می‌توانند از چربی‌ها و پروتئین نیز بهره بگیرند. ویتامین ب2 به بدن کمک می‌کند نه تنها کربوهیدرات، بلکه چربی‌ها و پروتئین را نیز به انرژی تبدیل کند. این ویتامین برای تولید انرژی در قلب و ماهیچه‌ها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. این می‌تواند در مکمل‌های افزایش قدرت نیز موجود باشد.

بهترین منابع غذایی: سویا، اسفناج، سبزی چغندر، ماست طبیعی، تخم مرغ، مارچوب، بادام، بوقلمون و جگر گاو.

۳) ویتامین B3 (نیاسین)

این ویتامین به عنوان عامل مؤثر در بیش از ۲۰۰ واکنش آنزیمی در بدن شما مورد نیاز است و ویتامینی است که برای تبدیل کربوهیدرات‌ها، چربی‌ها و پروتئین به انرژی ضروری است. همچنین برای ساختن ساختارهای چربی در بدن شما مانند غشای سلولی و هورمون ها استفاده می‌شود. اگر رژیم غذایی شما از نظر 3ب کم باشد، به دلیل عدم توانایی بدن در تبدیل صحیح غذا و به دلیل تولید هورمون کم مانند هورمون تیروئید، ممکن است احساس خستگی کنید.

بهترین منابع غذایی: ماهی تن، مرغ، بوقلمون، ماهی قزل آلا، بره، گوشت گاو، ساردین، ​​بادام زمینی، میگو، برنج قهوه‌ای.

۴) ویتامین B5 (اسید پانتوتنیک)

این ویتامین، برای تجزیه کربوهیدرات‌ها، پروتئین‌ها و چربی‌ها به انرژی، ضروری است. مانند ویتامین ب3، ویتامین ب5 نیز در تولید ساختارهای چربی مانند هورمون‌ها نقش دارد. اگر میزان انرژی شما به دلیل استرس شدید کاهش یافته باشد، این ویتامین بسیار مهم خواهد بود. دلیل این امر این است که این ویتامین در تولید انرژی و هورمون‌های استرس زا نقش دارد.

بهترین منابع غذایی: قارچ، آووکادو، سیب زمینی شیرین، عدس، نخود فرنگی خشک، مرغ، بوقلمون، ماست طبیعی، کلم بروکلی

۵) ویتامین B6 (پیریدوکسین)

این ویتامین برای ایجاد بلوک‌های ساختاری پروتئین و DNA مورد نیاز است. همچنین این ویتامین برای سوخت و ساز بدن با انرژی طبیعی بسیار مهم است، زیرا در تجزیه ذخایر گلیکوژن (موجود در ماهیچه و کبد) به انرژی نقش دارد. ورزشکاران یا افرادی که مرتباً ورزش می‌کنند باید اطمینان حاصل کنند که مقدار زیادی ویتامین ب6 را در رژیم غذایی خود قرار دهند تا در مواقع نیاز، به انرژی ذخیره شده دسترسی داشته باشند.

بهترین منابع غذایی: اسفناج، موز، تخمه آفتابگردان، سیب زمینی، سیب زمینی شیرین، ماهی سالمون، مرغ، گوشت گاو، بوقلمون، ماهی تن.

 

مضرات مصرف نوشیدنی‌های انرژی‌زا

متأسفانه بسیاری از افراد در شرایط مختلف، برای کمک به افزایش سطح انرژی بدن خود به نوشیدن نوشیدنی‌های انرژی‌زا متوسل شده‌اند. به طوری که نوشیدنی‌های انرژی‌زا در سال‌های اخیر، پرطرفدارترین محصول در صنعت نوشیدنی به شمار می‌رود. بیشتر نوشیدنی‌های انرژی‌زا حاوی مقادیر زیادی کافئین، شکر یا شیرین کننده‌های مصنوعی و سایر محرک‌ها هستند که فقط به صورت موقت، انرژی را تأمین می‌کنند. این نوشیدنی‌ها نمی‌تواند جایگزین خوبی برای مکمل‌های افزایش قدرت باشد.

مصرف نوشیدنی‌های انرژی‌زا حتی در کوتاه مدت اغلب با مشکلات دیگری همراه است، از جمله:

  • عصبی بودن
  • سردرد
  • معده درد
  • تحریک‌پذیری – آلرژی
  • بی خوابی
  • ضربان قلب سریع
  • افزایش فشار خون
  • کمبود آب در بدن

 

مکمل افزایش قدرت

مصرف مکمل‌های غذایی افزایش قدرت

 

سخن پایانی

کسانی که از کم بودن سطح انرژی خود ناراحت هستند، ممکن است وسوسه شوند که روش‌های ناسالم را امتحان کنند. مکمل‌های افزایش قدرت برای جلوگیری از این موارد توصیه شده‌اند؛ ترکیباتی که مصرف مواد مضر را کاهش می‌دهند؛ مثلاً، قرص‌های رژیمی، نوشیدنی‌های انرژی‌زا، قهوه بیش از حد، نوشابه‌های کافئین دار سرشار از قند، نمونه‌هایی از این عادات ناسالم است. همه اینها برای سلامتی مغز و بدن شما مضر است.

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

شماره تلفن شما منتشر نخواهد شد. ما از این طریق شما رو به محض دریافت پاسخ مطلع می‌کنیم.
بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محتواهای مربوط به این مقاله

نخل اره ای (Saw Palmetto) چیست و چه خواصی دارد

نخل اره ای (Saw Palmetto) چیست و چه خواصی دارد

نخل اره ای یا ساوپالمتو یک درخت نخل کوتاه، بومی مناطق جنوب شرقی آمریکای شمالی است. نخل اره ای برای درمان بزرگی پروستات، بهبود عملکرد دستگاه ادراری و افزایش رشد مو استفاده می‌شود. برخی نیز از مکمل این گیاه برای تقویت میل جنسی، افزایش باروری و کاهش التهاب استفاده می‌کنند و نتایج آخرین تحقیقات اثرات ضد سرطانی آن را تایید کرده‌اند.

ادامه مطلب
انتخاب مسواک مناسب دندان شما

انتخاب مسواک مناسب دندان شما

انتخاب مسواک مناسب برای دندان اهمیت بسیار زیادی دارد و نقش مهمی در حفظ سلامت دهان و دندان ایفا می کند. انتخاب صحیح مسواک می تواند از بروز بیماری های لثه و پوسیدگی دندان پیشگیری کرده و در نتیجه به تقویت سلامت کلی بدن کمک شایانی نماید. انتخاب مسواک با اندازه، شکل و سفتی مناسب برای هر فرد، می تواند به تمیز کردن کامل و موثر دندان ها و لثه ها کمک کند. مسواک های با موهای نرم، به لثه ها آسیب نمی رسانند و در عین حال قادر به حذف پلاک و جرم دندانی هستند.

ادامه مطلب
درمان‌های خانگی برای کاهش حساسیت دندانی

درمان‌های خانگی برای کاهش حساسیت دندانی

انواع رو‌ش‌های خانگی برای کاهش حساسیت دندان وجود دارد. حساسیت دندان، یک مشکل شایع است که با استفاده از مسواک مناسب، خمیر دندان ضدحساسیت و روش‌های دندان پزشکی قابل کنترل است. در کنار این روش‌ها درمان‌های خانگی مانند استفاده از سیر، زردچوبه، محلول آب و نمک و… وجود دارد که با از بین بردن باکتری‌های دهان و همچنین کاهش التهاب لثه به رفع حساسیت دندانی کمک می‌کنند.

ادامه مطلب
خمیر دندان ضدحساسیت

خمیر دندان ضدحساسیت

خمیردندان‌های ضدحساسیت دارای ترکیباتی هستند که می‌توانند در کاهش حساسیت دندان‌ها نقش مهمی ایفا کنند. این محصولات حاوی مواد مسدودکننده‌ای هستند که قادرند مجاری میکروسکوپی موجود در دندان، که به بافت‌های حساس آن متصل می‌شوند، را مسدود کنند. این فرایند از انتقال محرک‌های دردناک مانند سرما، گرما یا اسیدهای موجود در غذاها و نوشیدنی‌ها به عصب دندان جلوگیری می‌کند. به این ترتیب، احساس درد و حساسیت دندان کاهش می‌یابد. با این وجود، باید توجه داشت که خمیردندان‌های ضدحساسیت تنها برای درمان حساسیت‌های خفیف تا متوسط دندان مناسب هستند و نمی‌توانند جایگزین درمان‌های پزشکی و تخصصی برای حساسیت‌های شدیدتر باشند. در مواردی که حساسیت دندان شدید است، ممکن است نیاز به درمان‌های پیشرفته‌تری مانند پر کردن، ترمیم یا روکش دندان باشد.

ادامه مطلب
سبد خرید