برای خرید کالا های سلامت در جشنواره زمستانه نسخه اول شرکت کنید.

معرفی فرآورده‌های طبیعی درمان دردهای عضلانی اسکلتی و استئوآرتریت

درمان درد عضلانی اسکلتی و استئوآرتریت با استفاده از فرآورده‌های طبیعی می‌تواند به عنوان یک روش درمانی موثر و کم عارضه مورد استفاده قرار گیرد. آناناس، پوست درخت بید، زنجبیل، آلوئه ورا، گیاه پنجه گربه، عصاره چای سبز، کندر، اکالیپتوس و زردچوبه برخی از گیاهان دارویی هستند که در ساخت این فرآورده‌ها به کار می‌روند. این گیاهان خواص ضد التهابی دارند و می‌توانند به کاهش درد و التهاب مفاصل کمک کنند. برای استفاده از این فرآورده‌های طبیعی به عنوان درمان دردهای عضلانی اسکلتی و استئوآرتریت، بهتر است قبل از مصرف، با پزشک خود مشورت کنید و مطمئن شوید که مصرف آن با داروهای دیگر تداخل ندارد. همچنین، برای افرادی که به این فرآورده‌ها حساسیت دارند، مصرف آنها ممکن است نامطلوب باشد.
فرآورده‌های طبیعی درمان دردهای عضلانی اسکلتی و استئوآرتریت

فرآورده‌های طبیعی زیادی وجود دارند که به عنوان داروی گیاهی و مکمل‌های غذایی برای شرایط التهابی از جمله استئوآرتریت، آرتریت روماتوئید و تاندونیت به فروش می‌رسند. برخی از این محصولات طبیعی دارای سابقه طولانی در درمان التهاب اسکلتی عضلانی و درد ناشی از این التهاب هستند. در این مقاله ما تعدادی از گیاهان دارویی و فرآورده‌های طبیعی تهیه شده از آنها برای درمان دردهای عضلانی اسکلتی و استئوآرتریت را به شما معرفی می‌کنیم. البته اگر چه می‌خواهیم با فرآورده‌های طبیعی درمان دردهای عضلانی اسکلتی و استئوآرتریت آشنا شویم اما قبل از آن بهتر است که بدانیم این بیماری چیست.

 

فرآورده‌های طبیعی درمان دردهای عضلانی اسکلتی و استئوآرتریت

فرآورده‌های طبیعی درمان دردهای عضلانی اسکلتی و استئوآرتریت

 

بیماری استئوآرتریت چیست

استئوآرتریت (OA) نوعی بیماری روماتیسمی پیشرفته است که با تخریب غضروف مفصلی مشخص می‌شود. این بیماری یکی از شایع‌ترین و پرهزینه‌ترین بیماری‌ها در جامعه ما است. مداخلات درمانی مرسوم شامل استفاده از فیزیوتراپی و درمان‌های ضد افسردگی، آموزش بیمار و کنترل وزن است. دارو درمانی شامل مسکن‌های غیر افیونی مانند پاراستامول، داروهای ضد التهابی غیر استروئید (NSAIDs)، مسکن‌های موضعی، مسکن‌های افیونی و تزریق استروئید داخل مفصلی است. چنین درمان‌هایی ممکن است در بعضی از بیماران بی اثر باشد و اغلب عوارض جانبی جدی دارد. عوارض گوارشی اغلب با NSAIDs گزارش می‌شود، 12000 بستری در بیمارستان و حدود 2000 مرگ و میر ناشی از مصرف NSAID در انگلستان هر ساله اتفاق می‌افتد.

از این رو به نظر می‌رسد که نیاز به داروهایی با اثربخشی خوب و سمیت پایین در درمان استئوآرتریت وجود دارد. به ویژه، نیاز به داروهای ایمن و مؤثر برای بیمارانی که به خوبی به روش‌های درمانی معمول پاسخ نمی‌دهند. چنین بیمارانی به طور فزاینده‌ای به سمت داروهای مکمل جایگزین (CAM) روی می‌آورند. استفاده از این داروها توسط مبتلایان به بیماری‌های روماتیسمی رو به افزایش است. آرتریت نیز ششمین مشکل بهداشتی است که اغلب با استناد به داروهای مکمل جایگزین در ایالات متحده درمان می‌شود. افرادی که به طور مرتب از این داروها استفاده می‌کنند، بیشتر از افراد مبتلا به استئوآرتریت درد دارند. بیمارانی که از مشکلات اسکلتی عضلانی رنج می‌برند، احتمالاً اصلی‌ترین کاربران درمان‌های گیاهی هستند. از این رو تعیین اثربخشی و ایمنی داروهای گیاهی در درمان استئوآرتریت بسیار مهم است.

 

درمان دردهای عضلانی اسکلتی و استئوآرتریت

درمان استئوآرتریت

 

بیشتر بدانید: دردهای عضلانی اسکلتی چیست و چه درمانی دارد

 

فرآورده‌های طبیعی درمان دردهای عضلانی اسکلتی و استئوآرتریت

آلوئه ورا

آلوئه ورا یکی از گیاهان متداول در داروهای جایگزین است. این گیاه به اشکال مختلفی مانند قرص، پودر، ژل و به عنوان برگ موجود است. در درمان ساییدگی‌های پوستی کوچک مانند آفتاب سوختگی بسیار مشهور است، اما می‌تواند به درد مفاصل نیز کمک کند. خواص این گیاه به شرح زیر است:

  • خواص ضد التهابی دارد.
  • این ماده دارای اثرات منفی گوارش داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی (NSAIDs) نیست که معمولاً برای درد ورم مفاصل استفاده می‌شوند.
  • کاربرد موضعی دارد و می‌توانید ژل را مستقیماً روی پوست بمالید.
  • بررسی‌ها نشان داده است که مصرف آلوئه ورا از طریق دهان نیز می‌تواند به تسکین درد آرتروز کمک کند.

 

آلوئه ورا

خواص آلوئه وار برای درمان بیماری‌ها

 

کندر (بوسولیا)

پزشکان طب سنتی و جایگزین از Boswellia serrata، که کندر نیز نامیده می‌شود، برای خواص ضد التهابی آن استفاده می‌کنند. این گیاه از صمغ درختان Boswellia که بومی هند هستند به دست می‌آید. بر اساس یک بررسی منبع معتبر منتشر شده در سال 2019، به نظر می رسد اسید بوسولیک موجود در کندر دارای اثرات ضد التهابی است که می‌تواند به افراد مبتلا به درد آرتریت روماتوئید (RA) یا استئوآرتریت (OA) کمک کند. این ماده در بهبود درد عضلات موثر است و به عملکرد بهتر آنها کمک می‌کند. همچنین نتایج حاصل از کارآزمایی‌های مربوط به انسان نشان داده است که کپسول‌های کندر ممکن است به بهبود درد، عملکرد و سفتی ناشی از OA کمک کنند. به یاد داشته باشید دوزهای تا 1 گرم در روز از کندر بی خطر به نظر می‌رسند، اما دوزهای بالا می‌تواند بر کبد تأثیر بگذارد. فرآورده‌های طبیعی حاوی کندر معمولا به شکل قرص و کرم‌های موضعی موجود است.

 

پنجه گربه

پنجه گربه یا “Cat’s Claw” یکی دیگر از گیاهان ضد التهابی است که در کاهش تورم ناشی از آرتریت موثر است. این گیاه در آمریکای جنوبی و مرکزی رشد می‌کند و مردم به طور سنتی از ان به عنوان یک ضد التهاب و تقویت سیستم ایمنی بدن استفاده می‌کنند. این گیاه به دلیل خواص ضد التهابی، ضد اکسیدانی و تسکین دهنده‌اش، به عنوان یک درمان طبیعی برای بیماری‌های مختلف استفاده می‌شود. در مورد درمان استئوآرتریت، برخی تحقیقات نشان داده‌اند که مصرف پنجه گربه می‌تواند به کاهش درد و التهاب مفاصل کمک کند. در یک مطالعه در سال 2002 نشان داده شد که پنجه گربه در کاهش پنجاه درصدی تورم مفاصل در 40 فرد مبتلا به آرتریت روماتوئید موثر بوده است.

 

اکالیپتوس

اکالیپتوس نیز یکی دیگر از  فرآورده‌های طبیعی درمان دردهای عضلانی اسکلتی و استئوآرتریت است. این گیاه به راحتی در دسترس می‌باشد و برای درمان طیف گسترده‌ای از بیماری‌ها مفید است. عصاره برگ‌های اکالیپتوس در داروهای موضعی برای درمان درد آرتریت وجود دارد. برگ‌های این گیاه حاوی تانن‌ها هستند که به کاهش تورم و درد ناشی از ورم مفاصل کمک می‌کنند. همچنین برخی از افراد برای به حداکثر رساندن اثر، پدهای حرارتی اکالیپتوس را استفاده می‌کنند. اما باید توجه داشت که همیشه روغن اکالیپتوس باید با روغن حامل رقیق شود.

 

گیاه اکالیپتوس

گیاه اکالیپتوس

 

چای سبز

چای سبز یک نوشیدنی محبوب است که آنتی اکسیدان‌های موجود در آن به مبارزه با التهاب و ورم ناشی از روماتیسم کمک می‌کنند. امروزه از این گیاه در ساخت مکمل‌های غذایی برای تقویت مفاصل و استخوان‌ها استفاده می‌شود. این ماده برای بیشتر افراد بی خطر است. با این وجود تحقیقات بیشتری برای تأیید این‌که چای سبز واقعا می‌تواند به کاهش التهاب کمک کند و مشخص شود که کدام شکل و دوز مؤثرتر است، مورد نیاز است.

 

زنجبیل

زنجبیل از مهم‌ترین فرآورده‌های طبیعی درمان دردهای عضلانی اسکلتی و استئوآرتریت است و بسیاری از افراد در پخت و پز از آن استفاده می‌کنند. مطالعات نشان داده است که زنجبیل دارای خاصیت ضد التهابی است و می‌تواند جایگزینی برای داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی (NSAIDs) باشد. در طب سنتی از زنجبیل اغلب برای درمان حالت تهوع استفاده می‌کنند، اما شما می‌توانید از آن برای آرتریت روماتوئید، آرتروز و درد در مفاصل و ماهیچه ها نیز استفاده کنید. امروزه مواد موجود در زنجبیل پایه‌ای از فرآورده‌های طبیعی و درمان‌های دارویی برای آرتریت روماتوئید را تشکیل می‌دهند. استفاده از زنجبیل به مدیریت علائم کمک می‌کند و در جلوگیری از تخریب استخوان‌ها نیز موثر است. مصرف زنجبیل به صورت چای گرم، عصاره یا کپسول نیز می‌تواند به کاهش درد و التهاب مفاصل کمک کند.

 

خواص زنجبیل

زنجبیل و درمان التهاب مفاصل

 

بید

پوست درخت بید یک درمان قدیمی برای کاهش درد و التهاب است که از امروزه از آن فرآورده‌های طبیعی مختلف به‌صورت دمنوش یا قرص تهیه می‌شود. برخی از تحقیقات ثابت کرده‌اند که این گیاه می‌تواند به تسکین درد مفاصل مربوط به آرتروز کمک کند. پوست بید دارای ترکیباتی مانند سالیسیلات‌هاست که خواص ضد التهابی و تسکین دهنده دارند. سالیسیلات‌ها موجود در پوست درخت بید به صورت طبیعی به اسید سالیسیلیک تبدیل می‌شوند که یک ترکیب شیمیایی است که برای تسکین درد عضلانی اسکلتی و التهابات مفید است. مصرف پوست بید به صورت موضعی یا به عنوان ترکیبی در داروهای ضد درد می‌تواند به تسکین درد عضلانی کمک کند. همچنین، مصرف پوست درخت بید می‌تواند به کاهش التهابات مفاصل و کاهش علائم استئوآرتریت مانند درد و تورم مفاصل کمک کند.

 

بروملین

بروملین یک آنزیم طبیعی است که در آناناس وجود دارد و خواص ضد التهابی و تسکین دهنده دارد. این آنزیم می‌تواند به کاهش التهابات مفاصل کمک کند و در درمان آرتروز و سایر بیماری‌های مفاصل مفید است. برخی از تحقیقات نشان داده‌اند که مصرف بروملین می‌تواند به تسکین درد و بهبود عملکرد مفاصل کمک کند. همچنین مصرف بروملین در کاهش سرعت پیشرفت بیماری آرتروز موثر است.

 

زرد چوبه

زردچوبه از رایج‌ترین و در دسترس‌ترین فرآورده‌های طبیعی درمان دردهای عضلانی اسکلتی و استئوآرتریت است. این گیاه دارای ترکیباتی مانند کورکومین است که خواص ضد التهابی دارند. با توجه به خواص ضد التهابی زردچوبه، مصرف آن می‌تواند به درمان التهاب مفاصل و کاهش درد کمک کند. برخی تحقیقات نشان داده‌اند که مصرف زردچوبه می‌تواند به بهبود علائم آرتروز، از جمله درد، تورم و محدودیت حرکت مفاصل کمک کند. مصرف این گیاه به عنوان یک تکمیل غذایی و یا اضافه کردن آن به غذاها و نوشیدنی‌ها می‌تواند مفید باشد. امروزه برخی داروهای ضد التهابی و درمان آرتروز از زردچوبه ساخته شده‌اند. همچنین، تحقیقات نشان داده‌اند که استفاده از عصاره زردچوبه در ترکیب با داروهای شیمیایی می‌تواند به بهبود علائم بیماری‌های مختلف مانند سرطان، بیماری‌های قلبی و مشکلات مفاصل و استخوان‌ها کمک کند. گفتنی است در مطالعه‌ای روی 367 ​​فرد مبتلا به آرتروز زانو، دوز 1500 میلی‌گرمی عصاره کورکومین به اندازه 1200 میلی‌گرم ایبوپروفن در روز برای کاهش تورم و درد مؤثر بود.

 

زردچوبه

کپسول زردچوبه برای تقویت مفاصل

 

سخن پایانی

انواع مختلفی از اختلالات دستگاه حرکتی وجود دارد که همه آنها می‌توانند باعث درد‌های عضلانی اسکلتی شوند. برخی از گیاهان دارویی و فرآورده‌های طبیعی وجود دارند که می‌توانند به شما در مدیریت علائم خفیف این بیماری‌ها کمک کنند، به ویژه اگر آنها را در کنار سایر گزینه‌های درمانی استفاده کنید. این گیاهان خاصیت ضد التهابی دارند. البته هنوز فقدان شواهد علمی کافی برای حمایت از این محصولات وجود دارد و برخی فرآورده‌ها ممکن است اثرات منفی داشته باشند. لذا قبل از انتخاب فرآورده‌های طبیعی درمان دردهای عضلانی اسکلتی و استئوآرتریت، حتما ابتدا با پزشک مشورت کنید.

 

منبع:

https://www.healthline.com/health/osteoarthritis/herbs-arthritis-pain

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

شماره تلفن شما منتشر نخواهد شد. ما از این طریق شما رو به محض دریافت پاسخ مطلع می‌کنیم.
بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محتواهای مربوط به این مقاله

خواص  CHLORPHENESIN چیست؟

خواص CHLORPHENESIN چیست؟

امروزه انتخاب و خرید محصولات آرایشی و بهداشتی از بین ده ها یا صدها محصول مشابه (با برندها و سازنده های مختلف) که هر کدام ادعا ها و مزیت های خاصی را مطرح می کنند، بسیار دشوار شده است. یکی از راه های شناخت فرآورده ها و پی بردن به کیفیت آنها، آشنایی با ویژگی تک تک اجزای سازنده آن است. در این مقاله با یکی دیگر از مواد سازنده محصولات آرایشی و بهداشتی آشنا می شویم.

ادامه مطلب
خواص  CHLOROXYLENOL چیست؟

خواص CHLOROXYLENOL چیست؟

امروزه انتخاب و خرید محصولات آرایشی و بهداشتی از بین ده ها یا صدها محصول مشابه (با برندها و سازنده های مختلف) که هر کدام ادعا ها و مزیت های خاصی را مطرح می کنند، بسیار دشوار شده است. یکی از راه های شناخت فرآورده ها و پی بردن به کیفیت آنها، آشنایی با ویژگی تک تک اجزای سازنده آن است. در این مقاله با یکی دیگر از مواد سازنده محصولات آرایشی و بهداشتی آشنا می شویم.

ادامه مطلب
خواص CHLORINE DIOXIDE چیست؟

خواص CHLORINE DIOXIDE چیست؟

امروزه انتخاب و خرید محصولات آرایشی و بهداشتی از بین ده ها یا صدها محصول مشابه (با برندها و سازنده های مختلف) که هر کدام ادعا ها و مزیت های خاصی را مطرح می کنند، بسیار دشوار شده است. یکی از راه های شناخت فرآورده ها و پی بردن به کیفیت آنها، آشنایی با ویژگی تک تک اجزای سازنده آن است. در این مقاله با یکی دیگر از مواد سازنده محصولات آرایشی و بهداشتی آشنا می شویم.

ادامه مطلب
خواص CHLORHEXIDINE DIGLUCONATE چیست؟

خواص CHLORHEXIDINE DIGLUCONATE چیست؟

امروزه انتخاب و خرید محصولات آرایشی و بهداشتی از بین ده ها یا صدها محصول مشابه (با برندها و سازنده های مختلف) که هر کدام ادعا ها و مزیت های خاصی را مطرح می کنند، بسیار دشوار شده است. یکی از راه های شناخت فرآورده ها و پی بردن به کیفیت آنها، آشنایی با ویژگی تک تک اجزای سازنده آن است. در این مقاله با یکی دیگر از مواد سازنده محصولات آرایشی و بهداشتی آشنا می شویم.

ادامه مطلب
سبد خرید