برای خرید کالا های سلامت در جشنواره زمستانه نسخه اول شرکت کنید.

هر آنچه در رابطه با فرآورده‌های طبیعی درمان نارسایی قلبی باید ‏بدانید

از آغاز تمدن بشری استفاده از داروهای گیاهی و فرآورده‌های طبیعی درمان نارسایی ‏قلبی نظیر عسل، زعفران، ارده و شیره، زنجبیل، یونجه، شنبلیله، سیر، چای سبز و ... ‏نقش مهمی در درمان این بیماری داشته‌اند. امروزه نیز با پیشرفت علم پزشکی و ‏داروسازی فرآورده‌های طبیعی با منشاء آنها، به شکل‌های دارویی رایج تولید می‌شوند. ‏این محصولات در‏ تقویت خون‌رسانی ‏قلب، پیشگیری از گرفتگی عروق کرونری و ‏بیماری‌های قلبی مفید و مؤثر‏ هستند.‏
درمان نارسایی قلب

فرآورده‌های طبیعی درمان نارسایی قلبی

قلب حیاتی‌ترین عضو بدن انسان است. این عضو وظیفه‌ پمپاژ کردن خون را بر عهده دارد. هرگاه قلب نتواند عمل پمپاژ کردن را به خوبی انجام دهد، یعنی دچار نارسایی قلبی شده است. ضعیف شدن قلب در اثر این بیماری عملکرد سایر اعضای بدن را نیز مختل می‌کند. این بیماری در شرایط خاصی نظیر تنگ شدن عروق قلب و یا فشار خون بالا به وجود می‌آید. اگر دچار نارسایی قلبی شوید، نمی‌توان شرایط به وجود آورنده را به حالت اولیه برگردانند اما با کمک فرآورده‌های طبیعی درمان نارسایی قلبی تا حدودی می توان علائم و نشانه‌ها را بهبود بخشید و طول عمر بیشتری داشته باشید.

پس در ابتدا برای جلوگیری از مبتلا شدن به نارسایی قلبی بهتر است شرایط این بیماری نظیر دیابت، چاقی، فشارخون و بیماری عروق کرونر را کنترل کنید. در متن زیر قصد داریم برای افرادی که دچار نارسایی قلبی هستند و از علائم این بیماری که شامل تنگی نفس، خستگی و ضعف عمومی، تورم در پاها، ضربان قلب نامنظم و تند، کاهش توانایی در ورزش، افزایش نیاز به ادرار کردن در شب، تورم شکم، افزایش ناگهانی وزن، عدم اشتها و تهوع، سرفه و خس خس سینه و درد قفسه سینه و …رنج می‌برند، انواع فرآورده‌های طبیعی درمان نارسایی قلبی را معرفی کنیم. همچنین پیشنهاد می‌کنیم برای آشنایی بیشتر با این بیماری مقاله “علائم و علل نارسایی احتقانی قلب و راه‌های درمان آن” را مطالعه کنید.

 

بیماری نازسایی قلب

بیماری نارسایی قلب

 

نقش فرآورده‌های طبیعی در درمان نارسایی قلبی

از آغاز تمدن بشری فرآورده‌های طبیعی درمان نارسایی قلبی نقش مهمی در طب سنتی داشته‌اند. با پیشرفت علم پزشکی شاید تا حدودی نقش این محصولات کمرنگ شده باشد و یا شاید این فرآورده‌ها با ترکیب داروهای دیگری عرضه شود. ولی در بسیاری از کشورهای جهان هنوز به فرآورده‌های طبیعی و داروهای گیاهی اعتماد خاصی دارند. شاید دلیل کمرنگ شدن نقش فرآورده‌های طبیعی در زندگی مردم، استفاده‌ ناآگاهانه و خودسرانه برخی مکمل‌های گیاهی در درمان بیماری نارسایی قلبی و تداخل این داروها با داروهای قلبی و عروقی بوده که عوارض جبران‌ناپذیری را به جای گذاشته است.

بیشتر جمعیت جهان در معرض خطرات تداخل فرآورده‌های طبیعی و داروهای پزشکی هستند که با کسب اطلاعات کمی می‌توان از عوارض ناخواسته پیشگیری کرد. هر فرآورده طبیعی را نمی‌توان برای نارسایی قلبی مصرف کرد چون ممکن است تأثیرات منفی بر عملکرد قلب و عروق بر جای بگذارد. به طور مثال برخی داروهای گیاهی با داروی ضد انعقاد خون تداخل دارند و ممکن است خونریزی را تشدید کند.

 

کدام یک از فرآورده‌های طبیعی درمان نارسایی قلبی با داروهای پزشکی نظیر وارفارین تداخل دارویی دارند؟

اگر از فرآورده‌های طبیعی درمان نارسایی قلبی استفاده می‌کنید، حتماً قبل از مصرف با پزشک خود مشورت نمایید. یکی از داروهای مهمی که بیشتر بیماران قلبی و عروقی مصرف می‌کنند، وارفارین است که ممکن است با داروهای گیاهی ناسازگاری داشته باشد که در زیر به برخی از آنها اشاره می‌کنیم:

  • زنجبیل: زنجبیل از تشکیل لخته خون جلوگیری می‌کند و باید از مصرف آن همزمان با وارفارین خودداری کنید.
  • سیر: مصرف سیر با جلوگیری از تشکیل لخته در خون، باعث افزایش رقت خون می‌شود و بهتر است بیشتر از یک حبه در روز مصرف نشود.
  • چای سبز: استفاده همزمان چای سبز و وارفارین نوصیه نمی‌شود، چون چای سبز اثر وارفارین را خنثی می‌کند و باید مرتباً خون بررسی شود.
  • گزنه: اگر وارفارین مصرف می‌کنید از خوردن گزنه خودداری کنید، چون این گیاه به دلیل داشتن ویتامین K، اثر وارفارین را کم می‌کند.
  • سویا: در صورت مصرف وارفارین، بهتر است از مصرف سویا، شیر سویا و فرآورده‌های سویا خودداری کنید. چون باعث کاهش اثر ضد لخته‌ای وارفارین می‌شوند و ممکن است خون دوباره لخته شود.
  • زردچوبه و پیاز: شاید بارها شنیده باشید که زردچوبه و پیاز اثر ضد لخته ای دارند. پس در بیماران قلبی افزایش مصرف این دو محصول باعث افزایش احتمال خونریزی می شود.
  • میوه‌ گریپ فروت: برای بیماران قلبی مصرف گریپ فروت و آب آن منع شده است چون این میوه اثر داروی وارفارین را افزایش می‌دهد و احتمال خونریزی زیاد می‌شود.
  • انبه: مصرف انبه و آب انبه به دلیل افزایش اثر ضد لخته‌ای وارفارین توصیه نمی‌شود و بهتر است از مصرف آن در طول درمان با این دارو خودداری کنید.

 

خواص سیر برای قلب

سیر یکی از فرآورده‌های طبیعی درمان نارسایی قلبی

 

 

فرآورده‌های طبیعی درمان نارسایی قلبی

همانطور که می‌دانیم بیماران قلبی باید رژیم درمانی خاصی را دنبال کنند و سبک زندگی خود را تغییر دهند. فرآورده‌های طبیعی درمان نارسایی قلبی می‌توانند علائم این بیماری را تا حدودی کاهش دهند و به روند بهتر شدن فرد کمک فراوانی کنند. در طب نوین برای درمان نارسایی از نصب باتری و جراحی استفاده می‌کنند اما طب سنتی با استفاده از افزایش سطح صفرای خون به قلب قوت دوباره می‌بخشد و معتقد است درمان نارسایی قلبی در افزایش صفرای خون است. هیچ‌وقت توصیه به استفاده‌ هم‌زمان فراورده‌های طبیعی و داروهای پزشکی نیست و شما می‌توانید طبق نظر پزشک نحوه‌ درمان خود را انتخاب کنید. به طور کلی فرآورده‌های طبیعی که گرم و خشک هستند در درمان این بیماری بسیار موثر هستند.

 

درمان نارسایی قلب با داروهای گیاهی

انواع فرآورده‌های طبیعی درمان نارسایی قلبی

 

عسل یکی از بهترین فرآورده‌های درمان نارسایی قلبی

مصرف عسل به صورت ناشتا و در ابتدای صبح به بهبود عملکرد قلب کمک شایانی می‌کند. اگر می‌خواهید تأثیر عسل را افزایش دهید می‌توانید آن را به همراه زنجبیل به صورت شربت مصرف کنید. زنجبیل باعث کاهش رطوبت قلب می‌شود اما برای بیماران قلبی تحت درمان با وارفارین به هیچ وجه زنجبیل توصیه نمی‌شود.

ارده و شیره برای کاهش علائم نارسایی قلبی

مصرف ارده و شیره انگور به صورت ترکیبی به درمان نارسایی قلبی کمک شایانی می‌کند. بهتر است این فرآورده طبیعی را به مقدار متعادل مصرف کنید چون زیاده‌روی در مصرف آن سبب افزایش مقاومت بدن در مقابل خواص آن می‌شود. پزشکان طب سنتی با توجه به شرایط بیماری و وضعیت بدنی فرد بیمار میزان مصرف این فرآورده را تعیین می‌کنند. این ترکیب نباید در یک روز و به طور مداوم مصرف شود، پس بهتر است در مصرف آن اعتدال را رعایت کنید.

عسل و زعفران در درمان نارسایی قلبی

ترکیب عسل و زعفران به صورت شربت یکی از فرآورده‌های مؤثر در درمان است. همچنین می‌توانید از ترکیب عسل و بهار نارنج نیز برای درمان و افزایش نشاط بهره ببرید.

گل ختمی چینی

از اصلی‌ترین خواص گل ختمی خاصیت ضد تصلب شرایین است. داشتن ترکیبات آنتی اکسیدانی موجود در این گیاه از اکسید شدن لیپوپروتئین LDL (کلسترول بد) پیشگیری می‌کند که در بیماران قلبی نقش مؤثری دارد. اگر نارسایی قلبی به دلیل فشار خون بالا به وجود آمده باشد با مصرف دمنوش این گیاه می‌توان فشار خون را تا حدودی تنظیم کرد. دمنوش این گیاه را با ترکیب عسل می‌توانید روزانه مصرف کنید.

آلفا آلفا (یونجه) در درمان نارسایی قلبی

وقتی سطح کلسترول افزایش پیدا می‌کند، مشکل تنگی عروق و نارسایی قلبی به وجود می‌آید. مصرف دمنوش آلفا آلفا یا عصاره‌ برگ آن در روز به مدت چند ماه، به کاهش سطح کلسترول و تشکیل پلاک در دیواره رگ‌ها کمک و از ادامه‌ مشکل تنگی عروق پیشگیری می‌کند. همچنین مکمل‌های این گیاه را طبق نظر پزشک می‌توانید مصرف کنید.

شنبلیله و درمان نارسایی قلبی

از مهم‌ترین خواص شنبلیله داشتن خاصیت آنتی اکسیدان و محافظت از عروق، تنظیم سطح چربی خون و کاهش تصلب شریان‌ها است. همچنین این گیاه در کاهش تراکم پلاکت‌های خون و جلوگیری از افزایش لخته شدن خون، کمک به تنظیم کلسترول، قند خون و چربی خون موثر است. برای بهره بردن از خواص ارزشمند این گیاه می‌توانید مقداری تخم شنبلیله را در مقداری آب بخیسانید و صبح به صورت ناشتا دانه‌ها را بخورید. برای تأثیر گذاری بهتر است این روند را چند ماه تکرار کنید.

زالزالک وحشی (سرخ ولیک)

یکی از گیاهانی که در بیشتر کشورهای دنیا توصیه به مصرف آن به عنوان یکی از بهترین فرآورده‌های طبیعی درمان نارسایی قلبی شده است، زالزالک است که برای سیستم عروقی فواید بسیاری دارد. از مهم‌ترین خواص زالزالک به عنوان یکی از فرآورده‌های درمان نارسایی قلبی، افزایش جریان خون و بهبود انقباض ماهیچه‌های قلب است. از مکمل‌های این گیاه می‌توانید روزانه 300 تا 600 میلی‌گرم را مصرف کنید و روند درمان را تا چند ماه و بسته به شرایط بیماری خود ادامه دهید. برای این گیاه عوارضی ثبت نشده است و برای احتیاط قبل از مصرف با پزشک معالج خود مشورت کنید.

 

سخن پایانی

در پایان توصیه می‌شود، هر آنچه که باعث افزایش علائم بیماری نارسایی قلبی می‌شوند را از رژیم غذایی خود حذف کنید و ورزش را در اولویت کار خود قرار دهید. همچنین میزان مصرف پروتئین‌های حیوانی را به حداقل برسانید و از کشیدن سیگار و مصرف الکل خودداری کنید. کاهش استرس، استراحت کافی و پرهیز از کار سنگین نیز می‌تواند روند درمان را بهتر کند. شما برای تهیه انواع فرآورده‌های طبیعی درمان نارسایی قلبی می‌توانید با مراجعه به سایت “نسخه اول” و مقایسه محصولات موجود در بازار، فرآورده مورد نظر خود ا با آگاهس بیشتری خریداری کنید.

 

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

شماره تلفن شما منتشر نخواهد شد. ما از این طریق شما رو به محض دریافت پاسخ مطلع می‌کنیم.
بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محتواهای مربوط به این مقاله

خواص  CHLORPHENESIN چیست؟

خواص CHLORPHENESIN چیست؟

امروزه انتخاب و خرید محصولات آرایشی و بهداشتی از بین ده ها یا صدها محصول مشابه (با برندها و سازنده های مختلف) که هر کدام ادعا ها و مزیت های خاصی را مطرح می کنند، بسیار دشوار شده است. یکی از راه های شناخت فرآورده ها و پی بردن به کیفیت آنها، آشنایی با ویژگی تک تک اجزای سازنده آن است. در این مقاله با یکی دیگر از مواد سازنده محصولات آرایشی و بهداشتی آشنا می شویم.

ادامه مطلب
خواص  CHLOROXYLENOL چیست؟

خواص CHLOROXYLENOL چیست؟

امروزه انتخاب و خرید محصولات آرایشی و بهداشتی از بین ده ها یا صدها محصول مشابه (با برندها و سازنده های مختلف) که هر کدام ادعا ها و مزیت های خاصی را مطرح می کنند، بسیار دشوار شده است. یکی از راه های شناخت فرآورده ها و پی بردن به کیفیت آنها، آشنایی با ویژگی تک تک اجزای سازنده آن است. در این مقاله با یکی دیگر از مواد سازنده محصولات آرایشی و بهداشتی آشنا می شویم.

ادامه مطلب
خواص CHLORINE DIOXIDE چیست؟

خواص CHLORINE DIOXIDE چیست؟

امروزه انتخاب و خرید محصولات آرایشی و بهداشتی از بین ده ها یا صدها محصول مشابه (با برندها و سازنده های مختلف) که هر کدام ادعا ها و مزیت های خاصی را مطرح می کنند، بسیار دشوار شده است. یکی از راه های شناخت فرآورده ها و پی بردن به کیفیت آنها، آشنایی با ویژگی تک تک اجزای سازنده آن است. در این مقاله با یکی دیگر از مواد سازنده محصولات آرایشی و بهداشتی آشنا می شویم.

ادامه مطلب
خواص CHLORHEXIDINE DIGLUCONATE چیست؟

خواص CHLORHEXIDINE DIGLUCONATE چیست؟

امروزه انتخاب و خرید محصولات آرایشی و بهداشتی از بین ده ها یا صدها محصول مشابه (با برندها و سازنده های مختلف) که هر کدام ادعا ها و مزیت های خاصی را مطرح می کنند، بسیار دشوار شده است. یکی از راه های شناخت فرآورده ها و پی بردن به کیفیت آنها، آشنایی با ویژگی تک تک اجزای سازنده آن است. در این مقاله با یکی دیگر از مواد سازنده محصولات آرایشی و بهداشتی آشنا می شویم.

ادامه مطلب
سبد خرید