برای خرید کالا های سلامت در جشنواره زمستانه نسخه اول شرکت کنید.

آرایش صورت با استفاده از رژ گونه به روش حرفه ای ها

مهمترین هدف از خرید و استفاده از رژ گونه، درخشان تر کردن بخشی از صورت است. همانطور که می دانید رژگونه می تواند علاوه بر برجسته کردن گونه، به درخشان شدن گونه کمک می کند. بنابراین باید در انتخاب رنگ‌ های رژ گونه دقت کافی داشته باشید. نحوه استفاده از رژ گونه به شکل و فرم صورت بستگی دارد. برخی، گونه های برجسته تر و استخوانی تر دارند و برخی دیگر گونه های توپر و گوشتی. این مسئله در خرید رژ گونه به صورت غیر مستقیم موثر است. درباره انواع رژگونه و نحوه استفاده باید بدانیم تا آرایش زیباتر و ملیح تری داشته باشید. در این مقاله به نکات مورد نیاز درباره رژگونه پرداخته شده است تا با مطالعه آن ها، انتخاب و خریدی بهتر و دقیق تر داشته باشید.
بهترین رژ گونه

رژ گونه چیست؟

استفاده از رژ گونه برای داشتن یک آرایش زیباتر و جذاب تر، انتخاب تمام خانم‌ ها است. اگر بخواهید محتویات یک کیف آرایشی زنانه را بررسی کنید، قطعاً انواع رژ گونه در داخل آن وجود دارد. در کنار این لوازم آرایشی صورت، ریمل چشم، کانسیلر، کرم آرایشی، پد آرایشی، مداد ابرو و نظایر این ها داخل آن، پیدا می شوند.

برای آن دسته از خانم هایی که به آرایش روزانه خود بسیار اهمیت می دهند، قطعاً استفاده از رژ گونه بسیار مهم است و ترجیح می دهند که از بهترین برند استفاده کنند. چیزی که هم آرایش آن ها را جذاب تر نشان دهد و هم عوارضی برای پوست نداشته باشد.

مهمترین دلایل استفاده از انواع رژ گونه این است که یک ظاهر متفاوت را در قسمت گونه ها به وجود بیاوریم. انواع رنگ ها را می توانید در این قسمت اجرا کنید. اما اینکه کدام یک از رنگ های رژ گونه با صورت شما همسان است، باید به فاکتورهای مختلفی توجه داشته باشید. ترفندهایی را به شما یاد می دهیم که باعث می شوند آرایش و استفاده از رژ گونه را به سبک حرفه ای ها اجرا کنید. نکات مهم و ترفندهایی که  تمام خانم ها به یاد گرفتن آن علاقه مند هستند.

 هدف از خرید رژ گونه چیست؟

قبل از اینکه وارد بحث استفاده از رژ گونه و زیباتر کردن جلوه های آرایشی صورت شویم لازم است یکی از مهم ترین نکاتی که برای خرید رژ گونه اهمیت دارد را تذکر بدهیم:

” هدف شما از خرید رژ گونه، در اختیار داشتن پودرها و لوازم آرایشی است که بتوانید درخشش کم نظیر، ملایم و خیره کننده ای را روی گونه های خود به وجود آورید. پس لازم نیست رژگونه، گونه های شما را سرخ و پررنگ تر جلوه دهند. شما باید انواعی از این محصولات را بخرید که سایه متناسب و ملایم را ایجاد می کند. از رنگ های تند، خودداری کنید، مگر آنکه سبک خاص آرایشی را در نظر داشته باشید.”

 نکات و ترفندها برای استفاده از رژ گونه

رژ گونه می تواند در زیبایی شما موثر باشد ولی باید نکاتی را درباره نحوه استفاده از آن بدانید تا نتیجه مطلوب شما حاصل شود. در ادامه به نکاتی پرداخته شده که دانستن آن ها برای زیبایی بیشتر شما کارامد است.

 ترفند شماره ۱: قبل از استفاده از رژ گونه، پایه سازی و زیرسازی را روی پوست اجرا کنید

برای اطمینان از آمادگی پوست برای استفاده از رژگونه باید زیرسازی آن را به درستی انجام دهید. زیرسازی شامل استفاده از پرایمرها یا کرم های پایه آرایشی است که به نوعی فونداسیون آرایش را تشکیل می دهند. قبل از اینکه کرم های آرایشی را استفاده کنید. پیشنهاد می کنیم مقداری از محصولات مراقبت از پوست را به کار بگیرید.

محصولاتی نظیر مرطوب ‌کننده‌ ها، گزینه های عالی هستند که می‌توانند شادابی و لطافت پوست را تأمین کنند و رطوبت لازم را برای سلول ها فراهم نمایند. زمانی که مطمئن شدید پوست شما برای آرایش کردن سالم است، کرم های فونداسیون را بزنید. آماده سازی برای استفاده از رژ گونه به همین سادگی انجام می شود.

طبیعتاً پس از آنکه کرم های آرایشی روی پوست استفاده کردید، می ‌توانید لوازم آرایشی را در قسمت لب یا چشم ها و ابروها استفاده کنید. این الزاماً مربوط به چیزی نمی شود که شما قرار است در قسمت گونه استفاده کنید.

فراموش نکنید قبل از اینکه رژ گونه را استفاده کنید، حتماً کانسیلر را روی صورت به کار برده باشید. کانسیلرها، منافذ پوست را پر می‌کنند و ظاهری براق و شفاف به پوست می بخشند. بسته به اینکه پوست شما چه رنگ طبیعی داشته باشد، باید از سایه های ملایم یا اندکی تند برای رژگونه استفاده کنید.

ترفند شماره ۲: نحوه صحیح استفاده از رژ گونه روی صورت

در استفاده از رژ گونه هرگز یک قسمت را قرمز یا تیره تر نکنید. گونه شما در عین آنکه باید برجسته‌ تر دیده شود، نباید پررنگ تر از سایر لوازم آرایشی صورت جلوه کند. یکی از مهم ترین ترفندهایی که آرایشگرها از آن استفاده می کنند، ادغام کردن رژگونه با کرم آرایشی در این قسمت است. این کار به راحتی با استفاده از برس ها و قلم موهای کوچک و بزرگ امکان پذیر است.

ترفند شماره ۳: از هایلایتر و برنزه کننده استفاده کنید

بعد از استفاده از رژ گونه و پس از اینکه مطمئن شدید رنگ ها در این قسمت به طور کامل ادغام شده است، اکنون نوبت به درخشان تر کردن و صیقلی جلوه دادن گونه ها می رسد. بهترین ابزارها در این مرحله، هایلایتر و برنزه کننده نام دارند. این دو لوازم آرایشی در قالب پالت هایی شبیه به سایه چشم یا رژ گونه وجود دارند. شما می توانید این لوازم آرایشی را به صورت یک عددی یا پالت ‌هایی شامل چند قطعه خریداری کنید.

ابزار هایلایتر پس از استفاده از رژ گونه، درخشندگی مناسب را برای چهره شما به وجود می آورد. پودر برنزه کننده نوعی از لوازم آرایشی است که برای درخشان تر کردن گونه ها و پیشانی و در برخی موارد، قسمت زیر چانه استفاده می شود. برای استفاده از برنزه کننده ها باید به رنگ لوازم آرایشی که در صورت استفاده کرده اید دقت کنید. بهترین روش برای استفاده از هایلایتر و برنزه کننده، قلم موهای نرم هستند.

ترفند شماره ۴: ادغام کردن رنگ ها

آخرین مرحله برای استفاده از رژ گونه، کنترل وضعیت ظاهری آرایش چهره است. شما در آخرین مرحله باید مطمئن شوید که رنگ هایی که در صورت شما دیده می شوند به طور کامل یکنواخت هستند و به خوبی با یکدیگر ادغام شده اند. این مسئله به خصوص برای قسمت گونه ها و سایه چشم وجود دارد. در هر قسمت که احساس می کنید رنگ ها بیش از حد جلوه می ‌کنند، یک اسفنج آرایشی، پد یا قلم موی تمیز را بردارید و به آرامی، آن قسمت را ضربه بزنید. سعی کنید رنگ ها را در یکدیگر ترکیب کنید تا نمای جذاب‌ تری ایجاد شود.

نکاتی درباره خرید بهترین رژ گونه

خرید و استفاده از رژ گونه شاید کمتر مورد توجه قرار داشته باشد. اما برای کسانی که ترجیح می‌دهند کیت لوازم آرایشی آن ها کامل باشد و آرایش صورت را به صورت دلخواه خود انجام دهند، حتماً رژگونه اهمیت پیدا می‌کند. زمانی که برای خرید رژ گونه به بازار یا فروشگاه تخصصی لوازم آرایشی مراجعه می‌کنید، در میان انبوهی از برندها و انواع این محصولات سر در گم خواهید شد.

برخی از انواع رژ گونه به صورت محصولات مات ارائه شده اند و برخی دیگر ظاهری براق و روغنی روی پوست ایجاد می‌کنند.

هنگام خرید بهترین رژ گونه باید به رنگ طبیعی پوست خود توجه کنید. برای افرادی که پوست تیره تری دارند، رژگونه باید به حالت برنزه یا حالت زرد رنگ و درخشان داشته باشد. اما برای افرادی که پوست روشن و مایل به سفید دارند، بهتر است رنگ هایی را برای رژگونه انتخاب کنند که گونه های آن ها را تیره تر نشان می دهد. رنگ هایی شبیه به صورتی روشن یا تیره یا صورتی مات برای این افراد توصیه می شود.

انواع رژ گونه

در استفاده از رژ گونه، چندین گزینه پیش رو دارید. انواع رژ گونه به صورت کرم، پودر، ژله ای و حتی مایع در بازار وجود دارند. باید ببینید که کدام یک از این رژ گونه ها به پوست شما سازگار است و شما تمایل به  آرایش با کدام یک از انواع رژگونه را دارید.

سعی کنید رژگونه ای را خریداری کنید که خاصیت مرطوب کنندگی و نرم کنندگی نیز داشته باشد. به این ترتیب برای افرادی که چین و چروک پوستی دارند یا از خشکی پوست رنج می برند، مناسب خواهد بود. نوع رژ گونه ژله ای، ماندگاری بالایی دارد، بنابراین برای آرایش طولانی مدت از این نوع استفاده کنید.

سخن پایانی

مهمترین هدف شما از خرید و استفاده از رژ گونه، درخشان تر کردن بخشی از صورت خود است؛ بنابراین رنگ‌ هایی را انتخاب کنید که روشنایی خاصی به چهره شما می بخشند.

استفاده از کرم های پرایمر قبل از رژ گونه توصیه می شود. شما باید پوست خود را از هر جهت آماده کنید و سپس برای استفاده از رژ گونه اقدام نمایید.

فراموش نکنید که نحوه استفاده از رژ گونه به شکل و فرم صورت شما بستگی دارد. برخی، گونه های برجسته تر و استخوانی تر دارند و برخی دیگر گونه های توپر و گوشتی. این مسئله در خرید رژ گونه به صورت غیر مستقیم منعکس می شود.

یکی دیگر از گزینه هایی که در خرید رژ گونه با آن مواجه هستید، انواع لوازم آرایشی است که به صورت سایه های ترکیبی وجود دارد. به این مفهوم که همزمان، مجموعه ای از چندین رنگ روی گونه شما دیده می شود. استفاده از این رژ گونه برای موارد خاص نظیر آرایش عروس توصیه می شود و جذابیت فوق العاده ای را ایجاد خواهد کرد.

به عنوان نکته پایانی باید خاطرنشان کنیم که اگر تجربه ای در استفاده از رژ گونه ندارید یا می خواهید بهترین رژ گونه را خریداری کنید، با آرایشگر خود صحبت کنید یا راهنمایی ‌های لازم را از  فروشنده دریافت نمایید.

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

شماره تلفن شما منتشر نخواهد شد. ما از این طریق شما رو به محض دریافت پاسخ مطلع می‌کنیم.
بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محتواهای مربوط به این مقاله

نخل اره ای (Saw Palmetto) چیست و چه خواصی دارد

نخل اره ای (Saw Palmetto) چیست و چه خواصی دارد

نخل اره ای یا ساوپالمتو یک درخت نخل کوتاه، بومی مناطق جنوب شرقی آمریکای شمالی است. نخل اره ای برای درمان بزرگی پروستات، بهبود عملکرد دستگاه ادراری و افزایش رشد مو استفاده می‌شود. برخی نیز از مکمل این گیاه برای تقویت میل جنسی، افزایش باروری و کاهش التهاب استفاده می‌کنند و نتایج آخرین تحقیقات اثرات ضد سرطانی آن را تایید کرده‌اند.

ادامه مطلب
انتخاب مسواک مناسب دندان شما

انتخاب مسواک مناسب دندان شما

انتخاب مسواک مناسب برای دندان اهمیت بسیار زیادی دارد و نقش مهمی در حفظ سلامت دهان و دندان ایفا می کند. انتخاب صحیح مسواک می تواند از بروز بیماری های لثه و پوسیدگی دندان پیشگیری کرده و در نتیجه به تقویت سلامت کلی بدن کمک شایانی نماید. انتخاب مسواک با اندازه، شکل و سفتی مناسب برای هر فرد، می تواند به تمیز کردن کامل و موثر دندان ها و لثه ها کمک کند. مسواک های با موهای نرم، به لثه ها آسیب نمی رسانند و در عین حال قادر به حذف پلاک و جرم دندانی هستند.

ادامه مطلب
درمان‌های خانگی برای کاهش حساسیت دندانی

درمان‌های خانگی برای کاهش حساسیت دندانی

انواع رو‌ش‌های خانگی برای کاهش حساسیت دندان وجود دارد. حساسیت دندان، یک مشکل شایع است که با استفاده از مسواک مناسب، خمیر دندان ضدحساسیت و روش‌های دندان پزشکی قابل کنترل است. در کنار این روش‌ها درمان‌های خانگی مانند استفاده از سیر، زردچوبه، محلول آب و نمک و… وجود دارد که با از بین بردن باکتری‌های دهان و همچنین کاهش التهاب لثه به رفع حساسیت دندانی کمک می‌کنند.

ادامه مطلب
خمیر دندان ضدحساسیت

خمیر دندان ضدحساسیت

خمیردندان‌های ضدحساسیت دارای ترکیباتی هستند که می‌توانند در کاهش حساسیت دندان‌ها نقش مهمی ایفا کنند. این محصولات حاوی مواد مسدودکننده‌ای هستند که قادرند مجاری میکروسکوپی موجود در دندان، که به بافت‌های حساس آن متصل می‌شوند، را مسدود کنند. این فرایند از انتقال محرک‌های دردناک مانند سرما، گرما یا اسیدهای موجود در غذاها و نوشیدنی‌ها به عصب دندان جلوگیری می‌کند. به این ترتیب، احساس درد و حساسیت دندان کاهش می‌یابد. با این وجود، باید توجه داشت که خمیردندان‌های ضدحساسیت تنها برای درمان حساسیت‌های خفیف تا متوسط دندان مناسب هستند و نمی‌توانند جایگزین درمان‌های پزشکی و تخصصی برای حساسیت‌های شدیدتر باشند. در مواردی که حساسیت دندان شدید است، ممکن است نیاز به درمان‌های پیشرفته‌تری مانند پر کردن، ترمیم یا روکش دندان باشد.

ادامه مطلب
سبد خرید