برای خرید کالا های سلامت در جشنواره زمستانه نسخه اول شرکت کنید.

آشنایی با خصوصیات انواع شامپو مخصوص موی نازک

در بازار و داروخانه ها انواع شامپوهای مختلفی با ویژگی های مختلف از نوع ایرانی و خارجی وجود دارد که امتحان خود را پس داده اند و مشتریان خود را دارند. از بهترین برندهای شامپو که در بازار وجود دارند می توان به انواع شامپو مخصوص موی نازک فولیکا، داو، اویدرم، اکتیو، نیوکسین، بیوتین، گارنیه، لورآل، سوپر استار و … اشاره کرد. اغلب این شامپوها دارای ترکیبات مقوی و بهبود رسان به موها برای ضخیم شدن و رفع نازکی آنها می باشند. برخی از این شامپوها دارای زینک و عسل می باشند تا به تقویت پیاز مو کمک کنند. به همین دلیل بهتر است با دلایل نازکی مو و علل رفع آن آشنا شوید تا در انتخاب نوع شامپوی خود آگاهانه عمل کنید. در این مقاله سعی شده است تا با همه موارد مرتبط با نازکی مو و نکات انتخاب شامپوی مخصوص موی نازک آشنا شوید.
شامپوی موی نازک

بسیاری از خانم ها و آقایان دغدغه موهای نازک و ضعیف خود را دارند و  سعی می کنند با روش هایی مانند کاشت مو، استفاده از ماسک و شامپوهای مناسب موهای خود را ضخیم و پرحجم جلوه دهند که ما در این مقاله به بررسی ویژگی های انواع شامپو مخصوص موی نازک می پردازیم.

وقتی موهای فردی نازک باشد، بسیار لخت و کم حجم به نظر می رسد به همین علت این افراد عموما به دنبال ضخیم کردن و پرحجم شدن موهایشان می باشند.

عوامل ایجاد موی نازک

بسیاری از عوامل مختلف از قبیل استفاده مداوم از انواع مواد شیمیایی رنگی و شامپوهای غیر مناسب، وسایل حرارتی مانند اتو مو و سشوار، عوامل ارثی و ژنتیکی و نور خورشید، بیماری های قارچی، استرس و اضطراب در ایجاد موهای نازک و شکننده تاثیرگذار می باشند که بسیاری از این عوامل را می توان با استفاده از انواع شامپوهای موهای نازک بر طرف کرد.

برای انتخاب بهترین برند شامپو مخصوص موی نازک باید ابتدا با استفاده از نظرات متخصصان پوست و مو ویژگی های موهایمان از قبیل چرب بودن یا خشک بودن را نیز بشناسیم.در این صورت باید سعی کنیم از یک شامپو مخصوص موی نازک استفاده کنیم که علاوه بر حجیم کردن و ضخیم کردن موها به برطرف کردن خشکی و یا چربی موها نیز کمک کند.

ویژگی های انواع شامپو مخصوص موی نازک

همان طور که می دانید شرکت های تولید کننده انواع شامپو های با ویژگی های خاص برای ساخت شامپوهایشان از مواد اولیه مشابهی استفاده می کنند، و فقط برخی از افزودنی ها که به آنها ویژگی خاصی را ارائه می دهند، متفاوت می باشد.

اصولا انواع شامپو مخصوص موی نازک که برای موهای نازک و چرب استفاده می شوند باید دارای دوز مناسبی از سورفکتانت ها باشند تا به ساقه موها حمله کند و ذرات چربی و آلودگی را از بین ببرد، از طرفی این شامپوها باید دارای ترکیباتی باشند که به موهای نازک صدمه ای وارد نکنند و باعث حجیم شدن موها بشوند.

بایدها و نبایدهای شامپو مخصوص موی نازک

اما انواع شامپو مخصوص موی نازک که برای موهای خشک و نازک استفاده می شوند نباید دارای مقدار زیادی از سولفات ها و سورفکتانت ها باشند زیرا این مواد سبب خشک شدن و آسیب دیدن موها می شوند و در عوض باید دارای ترکیبات آبرسان باشند تا موها را حجیم و مرطوب کنند.

انواع شامپو مخصوص موی نازک باید دارای مواد تقویت کننده گیاهی و شیمیایی باشند تا به تقویت ریشه و ساقه موها بپردازند و در ضخیم کردن و پرپشت کردن موها کوشا باشند. انواع شامپو مخصوص موی نازک باید دارای ترکیباتی باشند که سبب افزایش گردش خون در پوست سر شوند تا بدین ترتیب پیاز مو تقویت شود و به استحکام ساقه مو و حجیم شدن آن کمک کند.

ناگفته نماند که افرادی که دارای موهای نازک هستند عموما ریزش موی بیشتری دارند به همین دلیل باید از  انواع شامپو مخصوص موی نازک استفاده کنند که ریزش موی آنها را نیز متوقف کند و یا از مقدار آن بکاهد.برخی از انواع شامپو های با این ویژگی دارای عصاره هایی از درخت چای و کافئین می باشند، این نوع شامپوها می توانند به رشد ریشه مو و استحکام آن کمک کنند و سبب پرپشت شدن موها و تقویت جنس آنها شوند.

ترکیبات مختلف انواع شامپو مخصوص موی نازک

تولیدکنندگان ترکیبات انواع شامپو مخصوص موی نازک را مانند ترکیبات هر شامپو و شوینده دیگری که با بدن و پوست افراد در تماس است، عاری از الکل و پارابن در نظر می گیرند تا سبب ایجاد عوارض نگردند.میزان مواد افزودنی از قبیل سولفات و سورفکتانت انواع شامپو مخصوص موی نازک باید در حد ملایم و به اندازه ای باشد که شامپو کف کند و تاثیرات پاک کنندگی داشته باشد زیرا استفاده بیشتر از این مواد، سبب آسیب به موهای نازک و ضعیف شدن بیشتر آنها می شود.

در این میان در هنگام خرید بعد از در نظر گرفتن جنس موها، باید روی برچسب انواع شامپو های با این ویژگی دقت کرد تا نوع پاک کننده های آن (سورفکتانت و سولفات) از دسته پاک کننده های غیر یونی و آمفوتریک مانند بتائین، اتانول و کوکونات باشند. زیرا چنانچه این پاک کننده ها از دسته کاتیون و آنیون که شامل لوریل سدیم، آمونیوم، تری متیل و … باشند جزء پاک کننده های مضر و آسیب رسان به مو می باشند.

نرم کننده و آبرسان

انواع شامپو مخصوص موی نازک باید دارای ترکیبات آبرسان و نرم کننده گیاهی و شیمیایی باشند، البته مقدار و درصد هر کدام از این ترکیبات برای موهای خشک و چرب نازک متفاوت است چون موهای چرب به مقدار کمتری از این ترکیبات نیاز دارند. ناگفته نماند که فتالات ها و سیلیکون هم مانند الکل و پارابن سبب ایجاد عوارض سوء بر موها، پوست سر و بدن می گردند، همان طور که می دانید سیلیکون مانع از جذب رطوبت در موها می شوند.

انواع این شامپوها باید با PH موهای طبیعی سازگار باشند تا صدمات دیگری به موها وارد نکنند و بهتر است فرمولاسیونی که این شامپوها بر اساس آن تهیه می شوند تحت نظر استانداردهای بین المللی و سازمان های بهداشتی باشند. بهتر است برای بهبود موهای نازک و ضخیم کردن این موها از انواع شامپو مخصوص موی نازک استفاده کنیم که در ترکیباتشان از پلی کواترنیوم ۷ یا ۱۰ استفاده کرده باشند تا بتوانند تاثیرات مثبتی روی موها داشته باشند.

ویتامین ها

انواع ویتامین هایی مانند A  وB  و پروتئین های گندم و جو که در شامپوهای مخصوص موهای نازک وجود دارند نیز می توانند به تقویت ریشه و ساقه موها کمک کنند.انواع شامپو های با این ویژگی باید دارای ترکیباتی باشند که یا به ضخیم شدن موها کمک کنند و یا اینکه سلامت پوست سر و پیازهای مو را تامین کنند تا به مرور سبب رشد بیشتر موها و پرپشت شدن آنها شوند.

عصاره ها و روغن های گیاهی

انواع شامپو مخصوص موی نازک باید از عصاره و روغن های گیاهی مانند  آویشن، آرگان، سدر، زیتون و یا روغن های حیوانی مانند خاویار در ترکیباتشان داشته باشند تا سبب استحکام و ضخیم شدن موی سر شوند، علاوه بر آن اینگونه ترکیبات سبب نرمی و لطافت موهای نازک و درخشندگی آنها نیز می شوند.انواع شامپو مخصوص موی نازک باید فقط چربی و آلودگی ها موها از قبیل گرد و خاک را از بین ببرند و سبب از بین بردن چربی های دیگر مو نشوند و چربی کف سر را کنترل کنند تا موها دچار شوره و ریزش نشوند. انواع این شامپوها با وجود آمینواسیدها و آنتی اکسیدان ها در ترکیباتشان سبب تحریک رشد بیشتر مو و ضخیم شدن موها می شوند.

معرفی برخی از بهترین برندهای انواع شامپو مخصوص موی نازک

در بازار ایران انواع شامپوهای مختلفی با این ویژگی از نوع ایرانی و خارجی اش وجود دارد که امتحان خود را پس داده اند و مشتریان خود را دارند. از بهترین برندها می توان به انواع شامپو مخصوص موی نازک فولیکا، داو، اویدرم، اکتیو، نیوکسین، بیوتین، گارنیه، لورآل، سوپر استار و … اشاره کرد.

اغلب این شامپوها دارای ترکیبات مقوی و بهبود رسان به موها برای ضخیم شدن و رفع نازکی آنها می باشند. برخی از این شامپوها دارای زینک و عسل می باشند تا به تقویت پیاز مو کمک کنند، انواع ترکیبات موجود در این شامپوها می توانند به فیبر مو نفوذ کنند و سبب تقویت و استحکام آن شوند.

اغلب این شامپوها دارای ویتامین های گروهB6  وB7  می باشند تا به بازسازی و تقویت مو کمک کنند. برخی از این شامپوها با آنکه قیمت بالایی ندارند اما حاوی انواع پروتئین ها و هورمون های رشد مو می باشند که سبب پرپشت شدن موها و حجیم شدن آنها می شوند و می توانند برای موهای شما مقوی باشند.

نکاتی در هنگام خرید انواع شامپو مخصوص موی نازک

افراد در هنگام خرید انواع شامپو مخصوص موی نازک  ملاک انتخاب خود را نباید فقط خارجی بودن یک محصول در نظر بگیرند زیرا انواع شامپوهای ایرانی می توانند برای موهای آنها تاثیرگذارتر باشند. این افراد در هنگام خرید باید شرایط آب و هوایی منطقه سکونت خود را نیز در نظر بگیرند و از انواع شامپو مخصوص موی نازک مناسب با آب و هوای محل سکونت خود استفاده کنند زیرا شرایط آب و هوایی می تواند روی نازک و کم حجم شدن موها تاثیر گذار باشد.

سخن پایانی

برای دریافت نکات انتخاب شامپو بهتر است از مشورت افراد کاربلد و مطالعه کاتالوگ ها و برچسب های شامپوها غافل نشد.ناگفته نماند که افراد برای استفاده از انواع این شامپوها بهتر است ابتدا کمی از شامپو را روی موهای خیس شده خود بریزند و با دقت به مدت چند دقیقه  تمام قسمت های مو را ماساژ دهند و سپس آب کشی کنند.

دفعات استفاده از انواع شامپو های با این ویژگی مطابق با برچسب شامپو باشد تا به موها عوارض دیگری وارد نکند و در صورت نتیجه نگرفتن از شامپو در دوره استفاده شده می توان آن را تعویض کرد.ناگفته نماند که در هنگام خرید باید به این نکته نیز دقت کنیم که بهترین شامپو مخصوص موی نازک، شامپویی است که مختص خانم ها و آقایان باشد و تفاوت جنسیتی نداشته باشد، اما همانطور که می دانیم در ایران مردها به دلیل تماس بیشتر سرشان با اشعه های مضر خورشید می توانند دارای موهای ضعیف تر و شکننده تری باشند.

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

شماره تلفن شما منتشر نخواهد شد. ما از این طریق شما رو به محض دریافت پاسخ مطلع می‌کنیم.
بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محتواهای مربوط به این مقاله

نخل اره ای (Saw Palmetto) چیست و چه خواصی دارد

نخل اره ای (Saw Palmetto) چیست و چه خواصی دارد

نخل اره ای یا ساوپالمتو یک درخت نخل کوتاه، بومی مناطق جنوب شرقی آمریکای شمالی است. نخل اره ای برای درمان بزرگی پروستات، بهبود عملکرد دستگاه ادراری و افزایش رشد مو استفاده می‌شود. برخی نیز از مکمل این گیاه برای تقویت میل جنسی، افزایش باروری و کاهش التهاب استفاده می‌کنند و نتایج آخرین تحقیقات اثرات ضد سرطانی آن را تایید کرده‌اند.

ادامه مطلب
انتخاب مسواک مناسب دندان شما

انتخاب مسواک مناسب دندان شما

انتخاب مسواک مناسب برای دندان اهمیت بسیار زیادی دارد و نقش مهمی در حفظ سلامت دهان و دندان ایفا می کند. انتخاب صحیح مسواک می تواند از بروز بیماری های لثه و پوسیدگی دندان پیشگیری کرده و در نتیجه به تقویت سلامت کلی بدن کمک شایانی نماید. انتخاب مسواک با اندازه، شکل و سفتی مناسب برای هر فرد، می تواند به تمیز کردن کامل و موثر دندان ها و لثه ها کمک کند. مسواک های با موهای نرم، به لثه ها آسیب نمی رسانند و در عین حال قادر به حذف پلاک و جرم دندانی هستند.

ادامه مطلب
درمان‌های خانگی برای کاهش حساسیت دندانی

درمان‌های خانگی برای کاهش حساسیت دندانی

انواع رو‌ش‌های خانگی برای کاهش حساسیت دندان وجود دارد. حساسیت دندان، یک مشکل شایع است که با استفاده از مسواک مناسب، خمیر دندان ضدحساسیت و روش‌های دندان پزشکی قابل کنترل است. در کنار این روش‌ها درمان‌های خانگی مانند استفاده از سیر، زردچوبه، محلول آب و نمک و… وجود دارد که با از بین بردن باکتری‌های دهان و همچنین کاهش التهاب لثه به رفع حساسیت دندانی کمک می‌کنند.

ادامه مطلب
خمیر دندان ضدحساسیت

خمیر دندان ضدحساسیت

خمیردندان‌های ضدحساسیت دارای ترکیباتی هستند که می‌توانند در کاهش حساسیت دندان‌ها نقش مهمی ایفا کنند. این محصولات حاوی مواد مسدودکننده‌ای هستند که قادرند مجاری میکروسکوپی موجود در دندان، که به بافت‌های حساس آن متصل می‌شوند، را مسدود کنند. این فرایند از انتقال محرک‌های دردناک مانند سرما، گرما یا اسیدهای موجود در غذاها و نوشیدنی‌ها به عصب دندان جلوگیری می‌کند. به این ترتیب، احساس درد و حساسیت دندان کاهش می‌یابد. با این وجود، باید توجه داشت که خمیردندان‌های ضدحساسیت تنها برای درمان حساسیت‌های خفیف تا متوسط دندان مناسب هستند و نمی‌توانند جایگزین درمان‌های پزشکی و تخصصی برای حساسیت‌های شدیدتر باشند. در مواردی که حساسیت دندان شدید است، ممکن است نیاز به درمان‌های پیشرفته‌تری مانند پر کردن، ترمیم یا روکش دندان باشد.

ادامه مطلب
سبد خرید