برای خرید کالا های سلامت در جشنواره زمستانه نسخه اول شرکت کنید.

آشنایی با مزایا و معایب اکستنشن مو (Hair Extensions)

مو یکی از مهمترین مواردی است که در زیبایی انسان نقش زیادی دارد. رنگ کردن موها، حالت دار کردن مو، اندازه موها و حجیم کردن آن می تواند تاثیر زیادی بر روی ظاهر اشخاص داشته باشد. برای برطرف کردن مشکل نازکی موها، حجم کم و یا اندازه کم موها که می توانند ناشی از ژنتیک، افزایش سن، عدم مراقبت صحیح از مو، عدم استفاده درست از محصولات مراقبتی و شوینده مو و رنگ کردن نادرست و.... باشند، یکی از ساده ترین راه ها اکستنشن مو می باشد. انواع اکستنشن مو وجود دارد که می توانید در این مقاله درباره آن ها بهتر بدانید. همچنین هر مطلبی که دانستن آن درباره اکستنشن مو ضروری است در این مطلب آورده شده است.
اکستنشن مو

آشنایی با اکستنشن مو

امروزه دلایل زیادی برای ریزش مو وجود دارد که شدت ریزش مو در افراد مختلف، متفاوت است.

با گذشت زمان، روش های زیادی برای زیبایی و جبران برخی از مشکلات پوست و موی  انسان به‌ وجود آمده اما تشخیص راهکار درست و غلط به عهده فرد می باشد.

بسیاری از افراد از کم حجم بودن و پرپشت نبودن موهای خود ناراحت بوده و همیشه به دنبال راهی برای جبران این مشکل هستند.

راه های مداوم و کمی زمانبر وجود دارد اما بسیاری از افراد به دنبال یک راهکار ساده و سریع هستند تا در مدت زمان کم، زیبایی را به موهای خود بازگردانند.

استفاده از کلاه گیس یا اکستنشن مو یکی از این روش های موقت و سریع است که در زیر به توضیح آن ها  می پردازیم.

اکستنشن مو چیست؟

آشنایی با اکستنشن مو

یکی از راه حل های جبران کم حجمی، نازکی، ریزش مو و یا حتی طاسی سر، اکستنشن مو است.

اکستنشن رشته هایی از مو می باشد که متناسب با نوع، جنس و رنگ موها توسط  افراد کار بلد و آرایشگرها به موهای طبیعی اضافه می شوند.

این کار  پرپشتی و حجم دادن به موها و در نهایت احساس رضایت فرد را به دنبال دارد.

در اکستنشن مو از موهای مصنوعی که معمولا الیاف پلاستیکی ظریفی هستند و برای تقلید از موهای واقعی انسان تولید شده و هیچ موی انسانی ندارند استفاده می شود.

نوع دیگر اکستنشن، رشته های طبیعی که همانند موهای انسان هستند و دارای لایه بیرونی سالم می باشند همچنین برای طبیعی بودن آن بیشتر به کاربرده می شوند.

آشنایی با اکستنشن مو

اکستنشن موی طبیعی مناسب تر است یا مصنوعی؟

برای اکستنشن استفاده از رشته های موی طبیعی بهتر است، زیرا موهای مصنوعی به دلیل بافت پلاستیکی دارای براقیت بیشتری نسبت به موهای طبیعی بوده و قابل تشخیص هستند.

در اکستنشن موی انسان می توانید دقیقا مانند موهای طبیعی خودتان با آنها رفتار کنید‌.

اگر از موهای مصنوعی استفاده شود نمی توانید آن ها را رنگ کنید زیرا بیشتر رنگ موها دارای آمونیاک هستند که باعث خراب شدن واز بین رفتن موهای مصنوعی می شوند‌.

شما اجازه این را ندارید که موهای مصنوعی را همانند موهای واقعی خود صاف، فر و یا با استفاده از وسایل حرارتی خشک کنید زیرا سشوار و اتوی مو سبب ذوب شدن مو شده و به آن آسیب می رسانند.

انواع اکستنشن مو:

اکستنشن مو انواع مختلفی دارد که در زیر به  آن ها اشاره می شود؛

اکستنشن سرد: در این روش  دستگاه های حرارتی به کار برده نمی شود و با استفاده از کلیپس، دوخت مو، اکستنشن بافت، اکستنشن ریسه ای و یا بارینگ انجام می گیرد.

اکستنشن گرم: در این نوع اکستنشن از دستگاه  حرارتی و چسب و لیزر استفاده می شود که اکستنشن فیوژن از این نوع می باشد.

اکستنشن مو فیوژن که به آن از پیش چسبیده هم  گفته می شود.

اکستنشن مو

با استفاده از چسب داغ و ابزار مناسب  در موهای طبیعی  به کار می رود و اساسا موها را به تک تک رشته های موی طبیعی می چسباند.

این  نوع اکستنشن اصولا ۳ الی ۴ ساعت طول می کشد و بهتر است توسط افراد کاربلد انجام شود .

اکستنشن مو با رینگ که به آن اکستنشن مهره ای نیز گفته می شود.

 

اکستنشن مو

در این روش با استفاده از ابزار ویژه و مهره های کوچک موها به قسمت هایی از موی طبیعی وصل و سپس محکم می شوند.

برای این نوع اکستنشن مو حدود ۲الی ۴ ساعت زمان  لازم است.

درست است که در این نوع اکستنشن مو از چسب و حرارت استفاده نمی شود اما اگر به درستی نصب نشوند سبب آسیب و کشیدن ریشه مو می شود.

کلاه گیس و یا کلیپس  مو به شکل های مختلف وجود دارد و به صورت موقت اعمال می شوند پس فرد می تواند هرزمان که لازم بود و برای ایجاد مدل های مختلف مو از آن ها استفاده کند. در مواقع استفاده از کلاه گیس باید توجه داشته باشید که هرچند ساعت یکبار آن را از روی سربردارید تا اکسیژن به سطح پوست و مو برسد و فرد دچار ریزش مو نشود.

میزان دوام اکستنشن مو چقدر است؟

دوام اکستنشن مو بسته به نوع آن، میزان رشد موی فرد و روشی که برای انجام آن استفاده می شود، متفاوت است.

گاهی میزان ماندگاری آنها بسته به شرایط به ۶ الی ۸ هفته یا حتی روزانه می رسد.

معایب استفاده از اکستنشن مو:

اگرچه افراد همیشه به دنبال راهکار های آسان و سریع برای حل مشکل هستند ولی اکستنشن مو علاوه بر سریع بودن و رفع مشکل معایب فراوانی نیز دارد.

اگر انجام این کار توسط افراد متخصص انجام نشود می تواند آسیب هایی از جمله کشیدن ریشه مو و شکنندگی آن را به همراه داشته باشد.

علاوه بر این وجود مواد شیمیایی بیشمار در چسب، حساسیت و تحریک پوست را به دنبال دارد.

اکستنشن مو نیاز به ترمیم  و تکرار دارد که این کار در مدت زمان طولانی  کشیدگی، شکنندگی و ریزش مو را به دنبال داشته و حتی ممکن است فرد دچار طاسی سر شود.

پس این کار‌ اگرچه جبران کم حجمی موها را کرده و زیبایی آن را به دنبال دارد اما موقت بوده و می تواند ریزش بیش از حد موهای شما را در پی داشته باشد در نتیجه به کم حجم شدن بیشتر موها نیز کمک می کند.

برای موهای نازک و کم حجم چه باید کرد؟

پیدا کردن راه حل مناسب برای زیبایی و جبران موهای از دست رفته اهمیت بسیاری دارد.

مراقبت از پوست و مو هرچند طولانی مدت آثار خود را نشان می دهد.

عوامل زیادی برای داشتن موهای سالم و پر دخیل هستند از جمله؛ ژنتیک، تغذیه، آب و هوا و استفاده از محصولات مناسب.

ریزش مو به عوامل مختلفی بستگی دارد، ریزش موی سر در برخی از  افراد به دلیل تغییر و مشکلات داخلی بوده و فرد باید با مراجعه به پزشک مربوطه به دنبال علت آن باشد.

اما گاهی ریزش موی سر ناشی از انتخاب نادرست از محصولات بهداشتی و مراقبتی مو، کشیده شدن تار های مو بر اثر محکم بستن مو یا اقداماتی از قبیل اکستنشن مو می باشد.

راه درمان این نوع ریزش مو انتخاب و استفاده آگاهانه از محصولات بهداشتی از جمله شامپوی سر بوده است.

اکستنشن مو

شامپو های ضد ریزش متنوعی وجود دارند که علاوه بر شستشوی پوست و موی سر با داشتن پروتئین ها، عصاره های گیاهی و مواد موثر از جمله بیوتین و روی سبب افزایش جریان خون در پوست سر و کاهش ریزش مو می شود.

شامپو های حجم دهنده نیز می توانند کمک بسیاری در حجم دادن مو انجام دهند، علاوه بر استفاده از شامپوهای ذکر شده استفاده از ویتامین های مورد نیاز بدن به ویژه پوست و مو نیز توصیه می شود که بهتر است در این باره با پزشک مشورت های لازم انجام گیرد‌.

معرفی چند شامپو حجم دهنده:

نازک بودن یا کم حجم بودن مو در بسیاری از موارد به ژنتیک مربوط می شود.بسیاری از افراد هستند که با مراقبت نکردن و انجام کارهای اشتباه باعث سست شدن ریشه مو و در نتیجه ریزش موهای خود می شوند.

انجام عادت های نادرست و بدتر از آن  ادامه دادن آنها ریزش مو و کم حجمی موها را به دنبال دارد.

شامپو حجم دهنده سینره:

(cinere volumizing shampoo)

سینره

شامپو حجم دهنده سینره با داشتن ویتامین های مورد نیاز  سبب تقویت پوست سر و مو می شود.

علاوه بر آن از ایجاد الکتریسته ساکن مو جلوگیری کرده در نتیجه چسبندگی تار های مو به یکدیگر را کاهش داده و سبب حجم دهی و حالت پذیری موها می شود.

شامپو حجم دهنده مو نوپریت:

(Noprit Volumizing Shampoo)

نوپریت

افراد داری پوست چرب و موهای نازک به دنبال شامپو مناسب می باشند که هم میزان ترشح سبوم پوست سرشان کنترل شود و هم تار های مو آسیب نبینند.

اکثر شامپو های مناسب پوست چرب دارای سورفکتانت های قوی جهت شستشوی سر می باشند، اما شامپو حجم دهنده مو نوپریت ضمن شستشوی مناسب و ملایم پوست سربه کاهش چربی سر کمک کرده همچنین با داشتن عصاره های گیاهی رطوبت مو را حفظ کرده و مانع از ایجاد التهاب و حساسیت پوست سر می شود.

 

سخن پایانی

روش ها و محصولات متعددی برای زیبایی و حل مشکلات پوست و مو وجود دارند که آگاهی از این روش ها مزایا و معایب آنها در انتخاب بهترین گزینه برای اشخاص مهم می باشد.

ما در این مقاله سعی کردیم شما را با روش های امروزی و تاثیری که بر روی مو می گذارند آشنا کنیم.

شما با شناسایی پوست سر (چرب، خشک، حساس) و نوع نیاز خود می توانید  بهترین و موثر ترین انتخاب را داشته باشید.

با مراجعه به داروخانه آنلاین نسخه اول و آشنایی با انواع محصولات و مواد تشکیل دهنده آنها انتخاب آگاهانه سلامتی خود را انجام دهید.

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

شماره تلفن شما منتشر نخواهد شد. ما از این طریق شما رو به محض دریافت پاسخ مطلع می‌کنیم.
بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محتواهای مربوط به این مقاله

نخل اره ای (Saw Palmetto) چیست و چه خواصی دارد

نخل اره ای (Saw Palmetto) چیست و چه خواصی دارد

نخل اره ای یا ساوپالمتو یک درخت نخل کوتاه، بومی مناطق جنوب شرقی آمریکای شمالی است. نخل اره ای برای درمان بزرگی پروستات، بهبود عملکرد دستگاه ادراری و افزایش رشد مو استفاده می‌شود. برخی نیز از مکمل این گیاه برای تقویت میل جنسی، افزایش باروری و کاهش التهاب استفاده می‌کنند و نتایج آخرین تحقیقات اثرات ضد سرطانی آن را تایید کرده‌اند.

ادامه مطلب
انتخاب مسواک مناسب دندان شما

انتخاب مسواک مناسب دندان شما

انتخاب مسواک مناسب برای دندان اهمیت بسیار زیادی دارد و نقش مهمی در حفظ سلامت دهان و دندان ایفا می کند. انتخاب صحیح مسواک می تواند از بروز بیماری های لثه و پوسیدگی دندان پیشگیری کرده و در نتیجه به تقویت سلامت کلی بدن کمک شایانی نماید. انتخاب مسواک با اندازه، شکل و سفتی مناسب برای هر فرد، می تواند به تمیز کردن کامل و موثر دندان ها و لثه ها کمک کند. مسواک های با موهای نرم، به لثه ها آسیب نمی رسانند و در عین حال قادر به حذف پلاک و جرم دندانی هستند.

ادامه مطلب
درمان‌های خانگی برای کاهش حساسیت دندانی

درمان‌های خانگی برای کاهش حساسیت دندانی

انواع رو‌ش‌های خانگی برای کاهش حساسیت دندان وجود دارد. حساسیت دندان، یک مشکل شایع است که با استفاده از مسواک مناسب، خمیر دندان ضدحساسیت و روش‌های دندان پزشکی قابل کنترل است. در کنار این روش‌ها درمان‌های خانگی مانند استفاده از سیر، زردچوبه، محلول آب و نمک و… وجود دارد که با از بین بردن باکتری‌های دهان و همچنین کاهش التهاب لثه به رفع حساسیت دندانی کمک می‌کنند.

ادامه مطلب
خمیر دندان ضدحساسیت

خمیر دندان ضدحساسیت

خمیردندان‌های ضدحساسیت دارای ترکیباتی هستند که می‌توانند در کاهش حساسیت دندان‌ها نقش مهمی ایفا کنند. این محصولات حاوی مواد مسدودکننده‌ای هستند که قادرند مجاری میکروسکوپی موجود در دندان، که به بافت‌های حساس آن متصل می‌شوند، را مسدود کنند. این فرایند از انتقال محرک‌های دردناک مانند سرما، گرما یا اسیدهای موجود در غذاها و نوشیدنی‌ها به عصب دندان جلوگیری می‌کند. به این ترتیب، احساس درد و حساسیت دندان کاهش می‌یابد. با این وجود، باید توجه داشت که خمیردندان‌های ضدحساسیت تنها برای درمان حساسیت‌های خفیف تا متوسط دندان مناسب هستند و نمی‌توانند جایگزین درمان‌های پزشکی و تخصصی برای حساسیت‌های شدیدتر باشند. در مواردی که حساسیت دندان شدید است، ممکن است نیاز به درمان‌های پیشرفته‌تری مانند پر کردن، ترمیم یا روکش دندان باشد.

ادامه مطلب
سبد خرید